Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Tuurlijk kan je tzt eens informeren hoe de zaken ervoor staan. Maar als iemand mij vraagt om het contact even te bevriezen omdat hij niet weet hoe hij het recht moet breien met zijn nr1, dan zou ik inderdaad een pas op de plaats maken. Ik kan die ruimte iemand wel gunnen. Maar dan inderdaad wel met de afspraak om op een bepaald moment te gaan bekijken of en hoe het nog gaat werken.
Precies... en zo bedoelen we waarschijnlijk ongeveer hetzelfde en gebruiken we andere woorden.

Het is alleen zo ontzettend vervelend als je er aan onderdoor dreigt te gaan, als je niet goed meer slaapt en als het je constant bezighoudt, dan gaat het je beheersen en wordt het ongezond. Dat is wel het moment om om duidelijkheid te vragen, denk ik. Ach, ik vind het een lastig ding hoor.
Hi ik was even offline, ik heb jullie conversatie gelezen, dank daarvoor. Nr. 2 heeft echt expliciet gevraagd geen contact op te nemen; dat zou hij doen. Hij wil zijn gevoelens onder controle krijgen. Inderdaad dat moet je respecteren, maar ik vind het erg moeilijk en lastig. Ik weet dat er nog veel meer dingen spelen momenteel in zijn leven, en ik ben gewoon benieuwd, als mens, hoe het met hem gaat...

En ja, ik ben echt ziek van verliefdheid, waardeloos gewoon!!!

Voor ik jullie berichtjes las, wilde ik m sns-en. Nu twijfel ik weer. Ik vind dat ik er sterk en volwassen in moet zijn, en niet sms-en. Maar ik kan ook niet nalaten m te sms en dat ik m mis....

:(
Mmmm, hij heeft dus NIET gezegd dat ie wil stoppen. Dat heb ik hem gevraagd, maar nee, dat wilde hij natuurlijk ook niet.........
@Nice70; wat ik een beetje mis in deze is hoe jouw nr. 1 in deze staat? Is hij op de hoogte van nr. 2 en de huidige ontwikkelingen?

Verder vind ik dat het nr. 2 siert om zijn huwelijk op 1 te zetten! Naar mijn idee heb je dat gewoon te accepteren en respecteren. Uit fatsoen en respect naar hem zou ik dan ook geen contact zoeken. Je bent voor hem ook een nr. 2...dat besef moeten jullie beide weer krijgen en je daarna gaan gedragen.

Je schrijft zelf al dat het misschien wel goed is om even radiostilte te houden, gun jezelf dan ook die tijd om alles helder te krijgen.

Pas als je zelf je gevoelens duidelijk hebt kun je met verstand handelen.
Kiki, Nr. 1 weet niets. Nr. 1 en ik hebben OOK een time out in onze relatie...., omdat het al tijden niet zo goed gaat. Ik weet dat ik niet handig bezig ben... (en dat is zacht uitgedrukt). Dus inderdaad is een time out voor ons allebei wel goed...
Nice, dan is je relatie met nr1 dus helemaal niet zo goed.. Misschien kan je deze time out van je nr2 gebruiken als moment van bezinning. Wat wil je zelf nu eigenlijk? Ga je nog vol voor nr1? En kan je wel een minnares zijn als je ziek van liefdesverdriet bent? Zo'n radiostilte lijkt me in jouw geval helemaal nog niet zo slecht..
Zaritee

Uiteraard, je hebt helemaal gelijk, dat weet ik. Gevoelsmatig is het moeilijker, maar het is goed zo. Dat weet ik. Nu nog acceptatie... Een nachtje goed slapen doet vast wonderen. Hopelijk lukt dat vannacht.

Thx
ben het met stew en zaar eens; respecteer het 'geen contact'. Dat wil niet zeggen dat je steeds maar bezig bent met niet aan hem denken (denk nu NIET aan een roze olifant... Waar denk je aan?); je kunt ook bewust afleiding zoeken, dingen gaan doen. Het lijkt er een beetje op lieve nice, dat je jezelf aant overtuigen bent vh feit dat je 'als mens geinteresseerd bent in hem', om in de direct daarop volgende regel te schrijven dat je verliefd bent! Ik denk dat afstand om meerdere redenen niet zo'n slecht plan is...

For the record: minnaar zegt vnvd af: hoe verrassend is dat
Hoe stom is dat, Bkstr. Volgende keer ga jij als eerste afzeggen!
ja stew, het is toch niet te geloven he? Ziek... Tja... Wat kan ik er nog van zeggen?
Bkstr. wat een droeftoeter, ziek pfft!

*zag ik nou echt de roze olifant weer eens voorbij rennen?*
. Roze Olifant...? Waar?

Ik kan wel lachen hoor... Ik lees nog steeds mee.

Lijkt me niet leuk als je date wordt afgezegd.... :(.
Bkstr, wat dacht je van 'dikke doei'? Ik kan me niet voorstellen dat dat elke keer afzeggen je helemaal niks doet. Echt, je kan wel beter krijgen! Genoeg mannen om geweldige seks mee te hebben..
nee hoor zaar, t doet me zeker wel iets, die afzeggingen iedere keer. Heb t hem ook laten weten, en hij baalde van mijn opmerking daarover. Vandaag spreek ik hem weer (@ werk), eens zien hoe t gaat en wat hij te zeggen heeft. Hij voelt zich écht niet goed, ja dat kan. Maar vanuit het verleden vind ik t erg jammer dat t steeds zo gaat...
Hi Hier goed geslapen. Eindelijk na een week .

Bkstr wil je zeggen dat je minnaar je vaak afzegd? Ik neem aan niet altijd, anders kan je het geen minnaar noemen nietwaar? Wij hadden destijds afgesproken dat thuis wat dat betreft voorgaat (dwz ziekte van kinderen, of iets dergelijks). Maar ja, als het wel erg vaak gebeurt, ga je ook twijfelen of het wel waar is...

Niet leuk voor je dus... sterkte en ik ben benieuwd hoe t gaat als je m ziet!

terug!! Ik ga deze week bijlezen of geeft iemand me een samenvatting?
Crea!! Hier valt niks samen te vatten hoor.. lezen dame!

Ben heel benieuwd hoe het met je is!
Hallo allemaal,

Even snel een berichtje van mij! Bkstr, wat een ongelooflijke #$I*! Had (ex?!)minnaar niet ook één of andere autistische stoornis, of haal ik nu mensen door elkaar? Hoe dan ook, dat is geen manier van omgaan met elkaar. En ook al neem je jezelf voor om er niet te veel op te hopen om teleurstelling te voorkomen: zo'n afspraak schept toch altijd wel verwachtingen hè? Eigenlijk zou je hem definitief aan de kant moeten zetten, dat heeft hij toch inmiddels wel verdiend.

Hier gaat het verder zozo, waarbij het de laatste dagen wat minder ging. Ik probeer mezelf maar zo goed en zo kwaad als het kan bezig te houden, ware het niet dat ik nu net twee weken heb waarin ik niet zo heel veel 'moet' qua afspraken en deadlines. Als de druk wegvalt komt de tijd om te denken hè...
Boompje, volhouden hoor! Kun je geen andere afleidingen zoeken?

Creaaaa, je bent terug!!! Hoe was het en hoe gaat het nu met je?
Bkstr, wat vervelend toch steeds dat afzeggen.. Wil je hem nog steeds de kans geven om af te zeggen? Waarom wil je nog steeds contact met hem geven, wat levert t voor jou op?

Boompje, als ik goed ben bijgelezen ben je weg bij nr1 en een relatie aan t opbouwen met minnaar toch? Waar zit je nu mee? Verwerking van je relatie met nr1 of het opbouwen van een 'normale' relatie met minnaar? (misschien een domme vraag maar ik ben de draad een beetje kwijt)

Hier gaat het goed, ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik geloof dat ik redelijk overwerkt was van tevoren en het was heel fijn om 2 weken lang lol te maken met vrienden, mooie dingen te zien en heerlijk uit te rusten op het strand. Nu ben ik lekker bruin en uitgerust en probeer ik dat te blijven, ik werk wat minder dus ben vandaag gewoon een hele dag vrij!

De dag voor mijn vakantie nog een knallende ruzie gehad met minnaar. Hij bleef herhalen 'over een paar maanden ben ik bij je en ga ik nooit meer weg, ik hou van je, het komt goed' en dat vond ik zoooo gemeen. Hij zorgt ervoor dat ik niet door kan met mijn leven omdat hij bang is dat ik hem vergeet (of erger: een ander krijg)

Wel een goedmaaksmsje vanaf Schiphol gestuurd want en vervolgens 2 weken lang lekker mijn telefoon alleen s avonds even aangezet, een paar smsjes genegeerd, totdat hij me aansprak op FB de avond voordat ik vertrok. Hij wilde met me praten, wilde uitleggen waar hij mee zat en ik wilde het niet horen. Maar ondanks hoop boze berichtjes doet het me dan zoveel pijn om niet bij hem te zijn, ik wil niet boos doen, ik wil hem niet kwijt.. Dus hebben we thuis gelijk een dag en nacht doorgebracht samen en urenlang gepraat. gehuild, gelachen.

Gisteren samen gewerkt en de ene collega die er van af weet smste me daarna 'hij kijkt zo verliefd naar je. Hoe ingewikkeld het ook is, het straalt er van af, leuk om te zien'

Soms denk ik dat ik niet zonder hem kan, soms denk ik dat het wel kan, maar dat ik niet wil. Of het leuker is met hem dan zonder? Ik weet het niet. Het enige dat ik weet dat ik ontzettend veel van deze man hou. En als iemand zegt 'over een paar maanden...', dan is het zo godsgruwelijk moeilijk om geen hoop te hebben, om hem te vergeten, om het niet te willen.

Dus nu, geniet ik van mijn leven, geniet ik van hem als we elkaar kunnen zien en probeer ik niet te vergeten dat het mis kan gaan.
Oh en ik weet dat ik zo veranderlijk als de pest ben... het blijft een soort gevecht in mijn hoofd
Heerlijk Crea, op vakantie! Ben ik ook echt wel aan toe, maar gaat er helaas niet van komen

Wat een gedoe met jouw minnaar weer... Goed dat je je vakantie er niet door hebt laten verpesten. Ik kan me je gevecht heel goed voorstellen, ook dat je boos op hem bent dat hij je dit nu aandoet door beloftes te maken, waarvan je niet weet of hij ze waar kan/zal maken. Wat ik mij afvraag: waarom heeft dat nog maanden nodig? Waarom kan hij niet NU bij zijn vrouw weg?

Klopt idd, ik ben weg bij nr. 1 en heb nu een relatie met minnaar. Het probleem is denk ik vooral het verwerken van de oude relatie. Niet zozeer het verdriet om ex-nr.1, maar meer het falen van de relatie op zich. Ex-nr.1 en ik gaan gewoon weer goed met elkaar om, we hebben ook echt geen spijt van deze keuze. Ik baal er gewoon van dat het zo heeft moeten lopen. Daardoor ga ik aan mezelf twijfelen, mijn aandeel in het falen, ben ik wel in staat om een langdurige relatie te onderhouden met één persoon (aangezien het voor de 2e keer na ongeveer hetzelfde aantal jaren mis loopt en dan ook nog na hetzelfde aantal jaren van samenwonen). Dat moet ik even zien te verwerken en en het is eigenlijk niet handig om daar een nieuwe startende relatie bij te hebben. Weet ik wel en ook daarom kan ik boos op mezelf worden dat ik mezelf niet die tijd rust heb gegeven, maar ook ik hou gewoon van "minnaar" en als ik nu het contact met hem zou verbreken zou ik zowel hem als mijzelf ontzettend verdriet doen. Ik kan nu niet het beste van mezelf geven aan hem, maar dat weet hij ook en hij kiest ervoor om dat voor lief te nemen.

Ik probeer mezelf bezig te houden Stew, vandaag gelukkig weer een drukke dag (nu ff pauze). Ik heb het vooral moeilijk als ik overdag geen tijdsafspraken heb. Dan vind ik het moeilijk me ertoe aan te zetten iets nuttigs voor mezelf te doen. Komt ook door dat prachtige weer. Van het zonnetje kan ik normaal heel vrolijk worden en daardoor realiseer ik me nu des te meer dat ik even niet zo vrolijk ben. Van dat besef word ik dan weer verdrietig, etc. In de avonden vermaak ik me juist prima en kan ik het heerlijk vinden om gewoon NIETS te doen, genieten van het feit dat ik een huisje voor mij alleen heb, waar ik niet andermans troep opruim en waar ik in mijn eentje de hele bank in beslag kan nemen
Crea, fijn dat je van je vakantie hebt genoten. Ik had een beetje dezelfde vraag als boompje, waarom nog maanden wachten? Lukt me vreselijk moeilijk om met die hoop gewoon verder te gaan.

Boompje, dat je even niet zo vrolijk bent is wel te verklaren. En dat is ook helemaal niet erg. Zolang je maar niet gaat zwelgen hoort zo'n fase er gewoon bij. Wel fijn dat ex en jij weer gewoon met elkaar om kunnen gaan.
Boompje, het is ook heftig wat je nu allemaal tegelijk meemaakt. Zie ook toen bij Marjo, alle emoties lopen door elkaar. Probeer idd te genieten van je eigen huis, je eigen plek en bouw je relatie met minnaar rustig op.

Als minnaar perse wil kan hij nu weg, tuurlijk, dat kan altijd. Ik wil het wel uitleggen maar het is nogal herkenbaar wat er speelt. Zij hebben kinderen en hij is bang dat hij dingen zo hard verpest dat het contact moeilijk wordt qua kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven