Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Mmm, ja Rooss, je hebt gelijk. Bedankt, ik lees vaak mee hier, en bewonder echt je houding en je standpunten. Je mag best trots zijn op hoe je in het leven staat!.
Aaaawww daar kan ik dus niet tegen!! Maar welbedankt.

(getver daar krijg ik dus tranen van)
Lieve mensen hier

Laat dan het hele minnaartopic maar bestaan uit mensen zonder moraal en fatsoen , maar je hebt tenminste wel wat aan ze.
quote:watnu75 schreef op 28 februari 2012 @ 12:09:

Mmm, ja Rooss, je hebt gelijk. Bedankt, ik lees vaak mee hier, en bewonder echt je houding en je standpunten. Je mag best trots zijn op hoe je in het leven staat!.+1
Maar ik vraag me wel af hoe iemand met een gezonde dosis hersens en inzicht (en ja, dan heb ik het over mezelf ) er zo'n gigantische puinhoop van weet te maken.

Oh, en HVJZ, je hebt een vriendjesuitnodiging.

Rooss, bedankt voor je aanbod, ik kom er later op terug, wie weet hou ik je eraan (we moeten ook nog naar de sauna.. én nu nog naar het strand )
quote:herfstig schreef op 28 februari 2012 @ 12:01:

Rooss, je berichtje maakt me aan het huilen

Ik doe dat ook zo, ik schrijf niet veel als ik nadenk. Ik ben enorm in de war, zit compleet in de knoop. Komt vast goed, ik weet alleen niet hoe.

Daar is Rooss goed in

Rooss maakt mij ook wel eens aan het huilen, alleen weet ze dat zelf niet
Sense, nee toch!

En nu kappen jullie! Haalt de veren uit haar reet.

Herfstig: sauna is ook een plan, maar ik wil echt een keer echt (dat is 2 keer echt) met je praten, volgens mij kunnen wij samen jouw kapstokje wel repareren.
Ja wel hoor Rooss, en volgens mij zit Herfstig in een zelfde knoop als ik zelf..

Hier op viv schrijf ik luchtig, en lijkt het of ik het allemaal wel onder controle heb... Maar daar laat ik iets meer los..

Ik ben zelf echter wel bang dat ik meer in de knoop kom als ik er meer over ga schrijven, meer schrijven over mijn angsten, mijn radeloosheid soms.. Daarom hou ik het vaak luchtig..
En zo steekt ook JJ weer "de kop om de hoek", dillemma`s tussen hart en verstand triggeren me enorm en de meesten hier weten ook wel waarom. Ik vind het geweldig om te zien dat er veel mensen zijn die elkaar steunen in moeilijke periodes en dat is mooi, heel mooi.

Anderzijds zie ik ook heel veel aannames en voor een ander denken, miscommunicatie of erger geen communicatie, in de posts hier. Sluit jezelf nooit af voor gesprekken en eerlijk zijn tegen elkaar (ook al kan dat heel pijnlijk zijn). Dat zijn dingen die me nog meer triggeren vanuit mijn eigen beleving, mijn eigen situatie en de moeilijkheden die ik zelf, nu én de afgelopen maanden heb meegemaakt tussen hart en hoofd.

Allemaal veel sterkte in de voor jullie moeilijke tijd in elk geval.
Check Sens

En ik wil ook zó graag genieten van wat er allemaal gebeurd. Maar soms is dat zó zó moeilijk.

JJ, wat bedoel je met die aannames en miscommunicatie? Ik ben overigens altijd blij als jij je hoofd laat zien hier
:-). Nou graag gedaan hoor Roos, niets van gelogen...

Ik twijfel echt wanneer ik t moet vertellen dan. Zal via de sms moeten... ik weet niet of ik t durf! Aan de andere kant ook gigantisch bang om onderuit te gaan... Hij heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan mijn gedoe erbij te hebben! Maar dat zijn inderdaad weer aannames en voor anderen denken. Dat moet ik loslaten, het bij mezelf houden en het vertellen!

Godver waarom zei ik t gister ook niet aan de telefoon! Ben gewoon bang voor zijn reactie.

Ben verdomme 42 en nog zo onzeker als 12!
quote:JanJurk schreef op 28 februari 2012 @ 12:51:

Anderzijds zie ik ook heel veel aannames en voor een ander denken, miscommunicatie of erger geen communicatie, in de posts hier. Sluit jezelf nooit af voor gesprekken en eerlijk zijn tegen elkaar (ook al kan dat heel pijnlijk zijn). Dat zijn dingen die me nog meer triggeren vanuit mijn eigen beleving, mijn eigen situatie en de moeilijkheden die ik zelf, nu én de afgelopen maanden heb meegemaakt tussen hart en hoofd.

Helemaal mee eens, maar ik weet ook hoe moeilijk het is om te zeggen wat je op je hartje hebt. Bij mij pakt het geweldig uit, ik kan me wat communicatie betreft geen betere minnaar wensen.. Maar de stap zetten en gesprekken aangaan is nog best een hindernis..
quote:watnu75 schreef op 28 februari 2012 @ 13:07:

:-). Nou graag gedaan hoor Roos, niets van gelogen...

Ik twijfel echt wanneer ik t moet vertellen dan. Zal via de sms moeten... ik weet niet of ik t durf! Aan de andere kant ook gigantisch bang om onderuit te gaan... Hij heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan mijn gedoe erbij te hebben! Maar dat zijn inderdaad weer aannames en voor anderen denken. Dat moet ik loslaten, het bij mezelf houden en het vertellen!

Godver waarom zei ik t gister ook niet aan de telefoon! Ben gewoon bang voor zijn reactie.

Ben verdomme 42 en nog zo onzeker als 12!Is jouw scheiding dan 'gedoe' voor hem? Zie het van een andere kant, je bent nu vrij om hem te steunen, je kunt voor hem ook een geweldige steun zijn.. Los van het feit of je wel of niet met hem een relatie start..Je kunt er voor hem zijn als vriendin...
Al heel lang niets meer geschreven, maar ik lees wel nog mee. Het verhaal van Herfstig doet me wat. Is ook mijn verhaal: hier alles open en eerlijk en bij sv stiekum.

Ik had ook veel last van wroeging want zijn vrouw wist van niks en dat viel me heel zwaar. Kwam nog erbij dat ik moeite had mijn man met zijn sv te delen en toen werd ons huwelijk van stevig en solide naar plotseling heel wankel met veel ruzies.

Stoppen was de enige optie. Wel drie of vier keer gestopt en toch weer begonnen. Uiteindelijke toch definitief gestopt, maar nu ik de posts van Herfstig lees, zit ik met tranen in mijn ogen. Het is dik drie maanden geleden en het doet nog pijn. De scherpe randjes zijn er gelukkig wat vanaf.

Sterkte Herfstig maar je moet er zelf doorheen en er volledig achterstaan dan kom je er wel.
quote:herfstig schreef op 28 februari 2012 @ 12:17:

....

Oh, en HVJZ, je hebt een vriendjesuitnodiging.

......

)

Ik heb je een bericht gestuurd, maar ging een beetje vreemd....

Mailadres staat ook in mijn uitgebreide profiel.
@ Herfstig, Ik bedoel ondermeer het de situatie als bij "watnu 74" en ook wel bij een aantal anderen die hier regelmatig posten. Dit is geen verwijt noch een wijzende vinger op fouten, ieder heeft zijn manier zoals ook ik, jij, Rooss en iedereen die hier post. Soms is het voor je gevoel een hele grote stap om jezelf echt bloot te geven en kwetsbaar op te stellen, bang om alles van jezelf te laten zien, alle maskers af te gooien. Anderzijds is vertrouwens en respect van beide kanten nodig dat te bewerkstelligen en dat snap ik ook wel weer....
quote:houvanjezelf schreef op 28 februari 2012 @ 13:54:

[...]

Ik heb je een bericht gestuurd, maar ging een beetje vreemd....

Mailadres staat ook in mijn uitgebreide profiel.

Dat bericht is waarschijnlijk in een virtuele bermuda driehoek terechtgekomen. Als het goed is heeft mijn mail van zojuist meer succes.

Rooss, ik heb het váge vermoeden dat mijn mailadres binnenkort jouw kant op komt. Géén idee hoe, maar ik denk het wel
Ik vatte het niet op als persoonlijk aan mij gericht of een verwijt JJ, was gewoon benieuwd wat je bedoelde. Ben het wel met je eens. Maar heb ook ervaren dat dat écht niet altijd kan. Jezelf kwetsbaar opstellen kan ook betekenen dat je keihard wordt afgerekend op wie je bent.
@ Herfstig, nog bedankt dat je mijn koppie graag om t hoekjes ziet, das 1.

Wat betreft je post hierboven, is dat niet uiteindelijk precies wat het doel is van een diepgaande relatie met elkaar, dat al die maskers uiteindelijk door de loop van de tijd afvallen (ook al heb jij een mooi masker op, maar dat terzijde)? Heerlijk om jezelf te kunnen zijn met al je minnen en je plussen en jezelf geaccepteerd te voelen (het kan ook een utopie van JJ zijn natuurlijk). Ik weet uit eigen ervaring dat het veel moed vergt om jezelf kwetsbaar op te stellen. Er is wel heel veel vertrouwen, liefde en respect voor nodig. Het is heel bevrijdend om je angst te laten varen en het te doen, ik weet er inmiddels alles van en het grootste cadeau wat je krijgt is jezelf in relatie tot een ander... God JJ wat klinkt je zweverig....
Oke, ik heb t m verteld. Ik hou jullie wel op de hoogte van een eventuele reactie... Pffffffffffffff.....

Inderdaad is jezelf kwetsbaar opstellen zo doodeng. In alle opzichten. Ben als de dood afgebrand te worden, of niet begrepen. Zeker nu.
quote:JanJurk schreef op 28 februari 2012 @ 12:51:

En zo steekt ook JJ weer "de kop om de hoek", Hai lekker ding!

Anderzijds zie ik ook heel veel aannames en voor een ander denken, miscommunicatie of erger geen communicatie, in de posts hier. Bedoel je ons onderling (aannames en voor de ander denken) of in de postings van minnaressen over hun minnaar? Ik wil daar graag duidelijkheid over omdat ik juist niet voor een ander probeer te denken, doe ik dat wel dan hoor ik het graag!
Watnu, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan hoor. Als het goed is maakt het hem eigenlijk helemaal niet uit. Of jij een relatie hebt of niet hoeft helemaal geen invloed te hebben op zijn relatie. Al begrijp ik dat de boel wankeltjes is bij hem, maar goed, eigenlijk heb jij daar niet eens zoveel mee van doen. Jij mag gewoon eerlijk zijn.

Herfstig, mjaaaaaa ik snap ook niet hoe dat zomaar in de tuin komt rollen maar keppum hoor!!

xxas: meisje toch... dat het nog zo`n pijn doet na 3 maanden. Het was bij jou echt een besluit tussen twee kwaden hè? Je hebt hier goed aan gedaan maar ik ben wel benieuwd wanneer jouw verdriet echt gesleten is!
.
quote:Rooss4 schreef op 28 februari 2012 @ 16:15:

[...]

Bedoel je ons onderling (aannames en voor de ander denken) of in de postings van minnaressen over hun minnaar? Ik wil daar graag duidelijkheid over omdat ik juist niet voor een ander probeer te denken, doe ik dat wel dan hoor ik het graag!

Lieve Rooss, ik bedoel feitelijk dat ik in sommige postings lees dat er terughoudendheid is in communicatie tussen minnaressen en hun minnaar. Aannames, veronderstellingen en het voor een ander denken zijn echt killing, je word erdoor verlamt en het ontneemt je alle kracht. Daarnaast ga je er ook anders door denken, voor die ander denken en dan ga je rekensommetjes maken waarvan je de uitkomst gaat voorspellen. Die uitkomst maak je zelf op basis van jouw 2 onbekenden. De slotsom is dan dat je geen onderbouwd antwoord hebt op basis van wat "echt zo is" maar het zelf invult voor een ander, een soort van emotionele algebra voor gevorderden met een kristallen bol als calculator die waarschijnlijk liegt alsof het gedrukt staat en heel erg naar beneden of naar boven afrond.

Wat belangrijk is dat je jezelf misschien wel kan realiseren dat dit ook de "valkuil" is binnen je nr 1 relatie... Als je de macht hebt om dit om te buigen en je angst te laten varen en jezelf te "geven" zal je misschien niet "krijgen" wat je wil maar het is wel duidelijk...

@ Watnu 75: Wat een goeie en dappere actie! Feitelijk ook precies wat ik hier boven bedoel te zeggen... (niet dat ik hiermee mijn punt wil maken).
anoniem_66765 wijzigde dit bericht op 28-02-2012 16:53
Reden: iets voor leesbaarheid...
% gewijzigd
Duidelijk JJ, zo denk ik er ook over, al ben ik een ster in het bedenken/verzinnen wat een ander bedoelt en trek daar ook alvast mijn conclusies uit. Weer zo`n valkuil maar ik ben lerende...

Hans, je klinkt verward. Goed dat je de koffiedate hebt afgeslagen (hoewel het goed kan werken tegen liefdesverdriet) ik snap dat je geen notoire vreemdganger wil worden maar wat nu? Nu weer genoegen nemen met "thuis" of klinkt dat te negatief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven