Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Ligt het nou aan mij of zijn er ineens een heleboel topics over vreemdgaan, minnaars en dergelijke ?

@ ella , heb je iets persoonlijks van je minnaar of zou je graag iets van hem hebben ?

Ik kan me er wel iets bij voorstellen ..
Ik heb wel kadootjes gekregen van minnaar, maar niet te persoonlijk.

Zo staat er 1 gewoon hier in de woonkamer die heb ik van nr2 en zijn vrouw samen gekregen als bedankje voor iets. Mijn nr1 weet daar ook van. Ondanks dat het dus zeker destijds nog in het geniep was.

Ik weet ook niet of ik iets bijzonder persoonlijks zou willen.
Wij hebben samen een afspeellijst op spotify . Erg persoonlijk.

Voor het eerst gedraaid afgelopen date. Ik vond het wel wat hebben.
Wij hebben geen tastbare dingen van elkaar. wel foto's op WA.

Soms hebben we het ergens over gehad en plaatsen we een dag of 2 later iets in die strekking op fb, dan weet niemand waar het over gaat, maar wij wel. Of we delen een nummer van youtube met een mooie tekst oid. Dat zijn onze stiekeme contact en gniffel momentjes.

Wij spreken meestal af na het uitgaan. Dan kom ik dus alleen maar wat later(2-3 uur) thuis dan dat ik de kroeg/club oid uit gestapt ben. Of wanneer ik onderweg ben voor mijn werk, probeer ik nog wel eens een uurtje vrij te maken.

Voor nu even radiostilte, vakantie, vind het wel lastig hoor. Was al gewent aan de gezellige berichtjes en belletjes. Nu even afkicken, kunnen we over een paar weken weer los.
quote:meis34 schreef op 05 juli 2012 @ 19:41:

[...]

Toen ik het beëindigde (via chat, dat was onze enige manier van communicatie) heb ik hem een paar vagen gesteld / opmerkingen gemaakt. Nooit antwoord op gekregen

Ja dat zijn geen leuke dingen...kan je het dan wel helemaal afsluiten of blijft het toch hangen?

Ik hang in twee dingen, we hebben een open relatie maar ik vertel nooit wanneer ik date..als we het erover hebben dan vertel ik het natuurlijk wel....

Wou ik toch even melden omdat ik ook in topic open relaties schrijf, vandaag voor het eest gebeld met potentiële minnaar ..was even ongemakkelijk maar wat is ie lekker en leuk!!!

xxxtismexxx
Sorry, het was gisteren te laat om mijn verhaal nog te vertellen.

Zal het zo kort mogelijk houden

Ik ben 19 jaar getrouwd, drie kids,sta op het punt een eigen zaak te beginnen.

Een jaar geleden verliefd geworen op een gescheiden man met twee kids.

We wonen 150km van elkaar. Daar hij alleen is rij ik er steeds naartoe.Ik moet telkens een groot verhaal verzinnen hier thuis om er te geraken(cursussen,oude vriendinnen die plots met me willen gaan eten,...)

Hoe ik het hier voor mekaar gekregen heb weet ik niet, zelfs al weekend weggeweest.

Na een jaar begint dit erg te wegen op mij. Ben het liegen moe, Ik wil niet dat het uitkomt door een stomme fout die ik gemaakt heb maar ik wil het zelf vertellen.

Vorige week naar een festival geweest, vriend was daar ook... Twee dagen later krijg ik sms dat wij op een site staan al zoenend.Naar de redactie gebeld en die hebben de foto verwijderd.

Dit kan zo niet langer, op een dag word ik betrapt en dat is veel erger.

Ik wil dus een keuze maken maar dit is niet zo gemakkelijk:

1 Ik ben opgegroeid in een familie die allemaal gelovig zijn, een geloof waar je, eenmaal erin zit er niet zomaar uitgeraakt. Ik ben getrouwd met een man die dezelfde relegie heeft.

Als ik besluit mijn man te verlaten dan zal de geloofsgemeenschap mij ook uitsluiten. Dit wil zeggen, dat ik totaal geen contact meer mag en kan hebben met mijn familie, al mijn vrienden(want die zijn ook in dat geloof) dus dat ik eigenlijk er alleen voor sta.

wie heb ik dan? Mijn vriend waar ik voor gekozen heb, en twee vrienden die niet dat geloof delen.

Het geloof is me met de paplepel ingegeven en heeft me geleerd dat als je niet doet wat er van God wordt verlangd ik zal sterven(sorry sommige zullen die ongelooflijk belachelijk vinden) maar ik heb nachten dat ik niet kan slapen van de angsten. Je moet weten dat ik al van kleinsaf dit geleerd heb.

Ik wil al jaren uit dat geloof maar dan verlies ik ook alles en iedereen.

Ik ben destijds getrouwd met iemand van zelfde geloof omdat dat moest.

Ik heb van mijn man gehouden, ergens nu ook,hij is de vader van mijn kinderen, maar we hebben een broer/zus verhouding.

Van passie is geen sprake.

Het volgende probleem is dat ik binnen een paar maanden een zaak begin. Mijn man doet de werken. Ik vind het van mezelf héél laag dat ik hem eerst al het werk laat doen en daarna hem de deur zou wijzen. Daarom wil ik nu beslissen.

en dan het probleem met de minnaar; We wonen 150km van elkaar, beiden kids. Mijn jongste is 9 , die heeft me nog hard nodig.zijn kids ook 7 en 9 . Hij heeft co ouderschap dus hij moet daar blijven wonen, ik hier bij mijn kids.

Ik zie hem doodgraag, wil hem liefst elke dag rond mij dus vraag ik me ook af of een lat relatie iets voor mij is.

Sorry, misschien lijkt mijn verhaal verwarrend...maar mijn hoofd is momenteel ook één chaos.
@knijn het ene verhaal staat los van het andere verhaal, w.b. je geloof, en dat je daar al eerder uit zou willen stappen, ik kan je daar geen adviezen over geven. ik vind dit probleem los staan van het hebben van een minnaar/affaire, maar ik begrijp dat de situatie met het hebben van een minnaar door je geloof er niet gemakkelijker op maakt, als het al gemakkelijk is, het hebben van een minnaar/affaire.

Ik kan je niet adviseren wat je moet doen. Ik heb voor nu één advies voor je, ga naar de bibliotheek of boekwinkel en leen of koop het boek: Verliefd op een ander. geschreven door M. Kirshenbaum. In dit boek komen meerdere vormen van het hebben van een minnaar naar voren, jouw vorm staat er ongetwijfeld tussen, het is een boek waar ik zelf heel veel aan gehad heb, ik heb het meerdere keren gelezen, en het heeft voor mij een hoop helder gemaakt. Ook het schrijven op dit topic heeft me geholpen.

hier een link naar een deel van de inhoud van dit boek:

Verliefd op een ander
knijn, mss is het handiger als iedereen op jou reageert in je eigen topic? dan heb je alle adviezen mooi bij elkaar

hier het verhaal van knijn in haar eigen topic
Iddan; bedankt

Vaintje; sorry maar ik wist niet waar ik met mijn verhaal terecht kon.

Bij 'relaties' wordt je uitgescholden als je over vreemdgaan begint dus dacht dat ik bij jullie ergens wel terecht kon...
ja snap ik knijn, maar nu vertel je 2x hetzelfde en dat is ook niet zo handig denk ik
oke oke ben hier weg :-)

Maar weet je, ik loop een jaar met een enorme vracht op mij rond, kan daar met niemand in het echt mee praten.

Raak er zelf niet meer uit...
Knijn, ik vind het prima dat je hier meepraat, welkom, maar ik denk dat als je specifiek op dit probleem antwoorden wilt, je daar gewoon antwoorden in je eigen topic voor verdient, dat het niet ondergesneeuwd moet raken in het gebabbel hier.

Ik vraag me wel af, heeft je partner echt nog niets door? Of vindt hij het stiekem wel goed zo?
Ik weet het niet of hij iets door heeft.

Moet wel zeggen dat er van affectie al twee jaar geen sprake meer is. Vroeger werd er geknuffelt, hij heeft me een paar maanden daar wel al op aangesproken en al lachend gevraagd of ik soms geen ander heb.

Mijn gsm ligt al een jaar niet meer op de kast of tafel, altijd bij mij en altijd op stil.

Mochten de rollen omgekeerd zjn, ik had het al lang door.
quote:Rooss4 schreef op 05 juli 2012 @ 23:15:

Tussen je partner of je minnaar? Sowieso geen goede keuze in mijn optiek. Kies voor jezelf. Leef je liever met of zonder je partner dat zou de afweging moeten zijn. Niet of je liever met 1 of 2 door het leven wilt. .

@Rooss ik zit over je opmerking na te denken, en reageer liever hier even op deze opmerking ipv in het andere topic.

Waarom vind jij dat je moet nadenken of alleen verder of met een partner verder wilt in het leven, als ik terug kijk op mijn eigen verhaal was het voor mij vooral belangrijk of ik met nr1 verder wilde.

Ik denk dus dat het belangrijk is als je een minnaar hebt, om er achter te komen of je door wilt met je relatie (de nr1), en hoe je het dan verder aanpakt...ff los daar gelaten, want als je die keuze gemaakt hebt, dan zijn er vele mogelijkheden hoe je met je keuze omgaat.
Iddan, ik begreep eigenlijk dat Roos hetzelfde bedoelde, en ik ben het ook met jullie eens dat Knijn los van haar nr2 moet kijken of ze met haar nr1 verder wil (incl alles wat daarbij hoort qua geloof en zo) of dat ze ook een toekomst zonder die nr1 en alles voor zich ziet.
quote:x_ella_x schreef op 05 juli 2012 @ 19:26:

@ alle meiden met een verborgen nr2 relatie, mag ik nog eens een vraag in de groep gooien....

Hebben jullie tastbare dingen van mekaar? Voor die lange periodes dat jullie mekaar niet zien?Nee ik heb niks van nr 2, behalve dan dat ik hem volg via fb (wat hij niet weet) en ik zie hem nog wel eens verschijnen op bepaalde sites ivm zijn werk (politieagent :-)
Iddan, communicatie verklutsinkje denk ik.

Wat ik bedoel is: als je als gebonden vrouw een man én een minnaar hebt en de situatie moet eindigen is in mijn optiek de enige juiste vraag: "ben ik liever alleen dan met mijn nummer1"

Met andere woorden: de keuze zou niet moeten zijn ben ik liever met mijn nummer 2 dan met mijn nummer 1, de keuze zou moeten zijn: wil ik de relatie met mijn nummer 1 behouden of niet.

Is het iets duidelijker zo? Volgens mij denken we er nl hetzelfde over.
oke, ik las het zovan: ben je iemand die graag een relatie heeft, of zou je ook als single door het leven kunnen....maar ik lees net de opmerking ook in het andere topic en daar staat idd je man....dus helder...

cross post

lees net je post.

en helder en ik denk, dat dit ook de enige echte belangrijke vraag is die je aan jezelf moet stellen.
Ik heb daar zelf ook al overnagedacht. wil ik verder met nr1 .

Maar...(en dat is heel moeilijk uit te leggen en te begrijpen voor iemand) ; stel dat ik kies voor nr 1. Niet dat wij in ruzie leven, integendeel maar kan ik hem dan nog recht in de ogen kijken???

Kan ik de liefde die ik ooit wel had voor hem terug doen aanwakkeren? Ik kan het me echt niet voorstellen.

Maar wat het me het meeste bezighoud is dat als ik terug voor nr 1 kies, ik ook in het reine met mijn geloof moet komen. Nu denk ik alles weg en is mijn geweten als het ware afgeblokt maar als ik eenmaal kies en naar de gemeenschap ga zal mijn geweten me sterk gaan knellen.

wat wil dat zeggen? Volgens ons geloof MOET ik mijn zonden gaan opbiechten aan die mannen die beetje de verantwoordelijkheid nemen. Resultaat? ik word uit de gemeenschap uitgesloten, verlies mijn vrienden, en familie en mijn man (ook al kies ik weer voor hem) zal mij nu niet meer willen.

Wat heb ik dan bereikt??? ALLES kwijt en ook de man waar ik dan uiteindelijk niet voor gekozen heb.

Heel moeilijk te begrijpen voor een ander.eens je in die religie zit gerak je er nmoeilijk uit.

Iemand zei hier dat mijn geloof en het feit dat ik een minnaar heb los van elkaar staat. ergens wel maar in mijn geval hangt alles aan elkaar.
Knijn, ik vind je heel verward overkomen.

Is het niet een plan om even apart te gaan wonen, zonder te scheiden en even afstand nemen van man én minnaar. Wat je geloof betreft, het is jóuw geloof.

Even los van het uitstoten, hoe sta jij in jouw geloof? Past dit geloof nog steeds bij je en wil je leven volgens de regels van dit geloof?

(vraag me ten zeerste af waarom je in vredesnaam aan deze minnaar relatie bent begonnen, je hebt er een puinhoop van gemaakt)
quote:knijn73 schreef op 06 juli 2012 @ 12:04:

Maar wat het me het meeste bezighoud is dat als ik terug voor nr 1 kies.Deze zin begrijp ik niet helemaal....je hebt toch nog niet gekozen?
Je moet de rest er even achteraan lezen Iddan, gaat over in het reine komen met haar geloof.
@knijn, ik begrijp dat het geloof een belangrijk onderdeel is van jouw leven, ik ken het niet. Ik ben niet gelovig, en ik ben niet gelovig opgevoed. maar heb jij iemand in je omgeving die je in vertrouwen kan nemen? iemand die niet in de gemeenschap staat? belangrijk voor jou is je gedachten te ordenen. (en geloof me, dit kun je niet in een dagje, hier heb je tijd voor nodig)
Neen neen, heb nog niet gekozen...

Ik weet het, heb er een hele grote puinhoop van gemaakt.

Waarom heb ik voor die man gekozen? tja, een jaar geleden leren kennen op een festival, dachten eerst dat het een flirt was maar we konden elkaar niet loslaten.

Wat mijn geloof betreft: ik geloof er in maar dat komt omdat dat er mij ingeprent is van kleinsaf aan.angsten en nachtmerries over de 'toekomst' zijn mij niet vreemd.

Ik ga nog wekelijks mee naar de bijeenkomsten maar ik zit daar maar te zitten. Ik hou ontzettend hard de schijn op.

Het geloof heeft nooit in mijn 'hart ' gezeten, heb het nooit beleefd zoals de meesten van mijn geloofsgenoten.
quote:Rooss4 schreef op 06 juli 2012 @ 12:10:

Je moet de rest er even achteraan lezen Iddan, gaat over in het reine komen met haar geloof.ja dat heb ik gelezen, maar de zin: Niet dat wij in ruzie leven, integendeel maar kan ik hem dan nog recht in de ogen kijken???

trof me harder dan, het hele verhaal over het geloof, dat zit in mij hoor, ik weet niet hoe het is om in een dergelijke gemeenschap te leven, Het andere stukje tekst ken ik wel, kan ik mijn man nog recht in de ogen aankijken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven