Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heerlijke man Anna! Fijn als iemand zo in de gaten heeft wat je nodig bent en voor je zorgt! M'n ex zat helaas zo niet in elkaar. En die harde schijf kan niet gewist worden he... Hij kwam ook wel 's met details op de proppen maar heb hem toen vriendelijk verzocht z'n mond te houden. Als ik ze wilde weten, vroeg ik er wel om.
Bijna deel 20!
Van "minnaar"?

Nog 20 blz te gaan hoor!
oh, ik dacht na 2500 berichtjes. Gelukkig, ik ben wel gehecht aan deel 19 ;)
Deel 19 is een bijzonder deel
Een vraagje voor iedereen in een open relatie (of die er één hadden): als je een afspraak maakt met nr2, vertel je dat je partner dan? En plan je zoiets een paar dagen van te voren of ga je ook wel eens spontaan naar je minnaar?
@ Almost:

De meeste dates plannen we van tevoren, omdat we beiden en onze nrs2. een drukke agenda hebben. Wij vertellen elkaar altijd waar en met wie we afspreken, ook vanwege een stukje veiligheid en dat we elkaar dan niet bellen of appen .

Mocht er spontaan iets ontstaan, dan vertellen we dat achteraf, maar dit gebeurt heel sporadisch.

Open en eerlijkheid is voor ons een voorwaarde van een OPEN relatie. Details hoeven we niet te weten, maar dus wel wanneer we met wie afspreken.
Almost, mijn ex en ik wilden het liever van tevoren niet weten ivm afleiding enzo. Maar wat Evert meldt is wel een goeie, veiligheid enzo... Daar maak ik me nu drukker om dan voorheen.

De meeste dates waren vantevoren gepland, met name omdat m'n dates niet in de buurt woonden.
quote:Sensual_D schreef op 30 maart 2013 @ 22:59:

@ Almost

Mijn mobiel, laptop en email zijn zo goed beveilgd dat er niemand in kan, echter zijn er mensen die daar dwars doorheen kunnen

Gelukkig maar want zij zorgen ervoor dat onze bankzaken enzo wel veilig zijn..... Alleen voor mij houdt dat dus in dat nr1 altijd overal in kan...

Dat heb ik altijd geweten, echter hadden we een afspraak over privacy...

Kan me hier bij aansluiten meeste dingen geven alleen een gevoel van veiligheid. maar als je weet waar het over gaat is alles zo te lezen met of zonder wachtwoord.

er zijn apps om alles te verbergen, maar er komen ook steeds meer apps om alles uit te lezen.

dus ook voor mensen die er geen verstand van hebben wordt het steeds makkelijker om hun partner te controleren als ze het niet meer vertrouwen.
In mijn huidige situatie kan een date wel eens heel lang duren, inclusief overnachting. Dan is het handig dat mijn man thuis is voor de kinderen ;) Die zijn dus van tevoren bekend. Dates waar hij geen 'last' van heeft, zoals lunches enz., vertel ik meestal pas achteraf.

Tegenwoordig gebeurt het vooral dat we dates tegelijk plannen. De kids gaan dan logeren en wij hebben allebei een date. Niet dat dat wekelijks gebeurt, maar we streven toch naar 1x per 1-2 maanden.Vraagt wel heel veel afstemming agendatechnisch, maar is wel het leukste . Zit er ook niemand met buikpijn of jaloerse gevoelens op de bank.

Voorheen zorgde ik altijd wel dat ik een back up had, als ik een date had waar mijn man niks van wist. Een vriendin wist dan in ieder geval iets en waar ik was. Voelde ook wel fijn.

Heel spontane dates komen echt zelden voor. Als ze voorkomen, zijn ze echt stiekem en vinden minnaar en ik het ook leuk om het stiekem te houden, even iets van ons tweeën.
Ik lees met veel interesse de open relatie verhalen mee. Ergens trekt mij dat wel, meer dan het stiekeme van nu. Ik zou het prettig vinden als mijn man weet waar ik uithang. Of ik details vertel? Dat denk ik niet. Van hem zou ik het ook niet hoeven weten. Ik denk dat details toch meer een mannending is.

Afgelopen zaterdagavond een kort -maar hevig- intermezzo gehad met OG.

Stappen met vriendinnen en wie kwam er -spontaan -de kroeg in? OG. Heerlijk om op korte afstand te flirten. Uiteindelijk een kort, geil samenzijn in de toiletten gehad
ploef
Aleksis, sorry. Ik forum nog niet zo lang. Ik zal OG minnaar noemen. Na 3 dates heeft hij die titel wel verdiend.

Ik begrijp je punt. Gaan er echt zoveel open relaties mis? Het liegen gaat me wat tegenstaan. Niet dat ik nu ga opbiechten. Ik wil eerst weten hoe mijn man er in staat.

Ik ben wel bang voor ontdekking. Ik wil mijn man niet kwijt. Hij is 90% perfect. Alleen is ons seksleven van mindere kwaliteit.
Aleksis, mag ik vragen waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de meeste open relaties niet werken?
Aleksis, no pun intended, maar ik zie wat kromme redeneringen in je betoog... quote:Aleksis schreef op 02 april 2013 @ 20:05:

dat is omdat je liever niet wilt liegen.

Er zijn ook mensen die een open relatie hebben omdat ze bepaalde interesses delen en niet alleen om de negatieve kant van een bepaalde hobby af te vangen.

quote:Aleksis schreef op 02 april 2013 @ 20:05:

Persoonlijk geloof ik, nu ik meer dan een jaar, op dit forum mee lees, niet zo in open relaties. De meeste open relaties heb ik het afgelopen jaar zien sneuvelen! Én natuurlijk uitzonderingen daargelaten...

Heb je hiervoor wel een representatieve steekproef dan?

quote:Aleksis schreef op 02 april 2013 @ 20:05:

maaaaarrrrrrr het is een heul klein percentage van onze Nederlandse samenleving en echt in het geheel niet representatief voor de doorsnee Nederlandse samenleving.Het lijkt me niet dat de grootte van de groep van invloed is op het slagingspercentage van de de relatie. Of heb jij aanwijzingen dat dat wel zo zou kunnen zijn?
Joh Aleksis, hoeveel mensen ken jij met een open relatie? En inderdaad, op welke cijfers baseer jij je?

Vraag me af of je wel zo stellig kunt zijn in je uitspraken. Open relaties gaan stuk, relaties waarin vreemd gegaan wordt ook. En zelfs de broer-zus relaties gaan voorbij...

Het ligt er natuurlijk wel aan waarom en op welke manier je een open relatie aan gaat.
Zo, hoeveel mensen wil je over je heen hebben?
Als het lekkere mensen zijn is het niet erg hoor om ze over je heen te krijgen ;)
En wij Hier zijn natuurlijk wel heel lekker ;) om over je heen te krijgen. Maar ik denk dat er al genoeg verweer is...

Ik hoop echt dat mijn polyamoureuze open relatie nog heel lang stand houdt, desnoods maar als die positieve uitzondering.
Iedereen mag hier zijn of haar minna(a)r(es) noemen zoals zij of hij wil. Ik las OL als ouwelul maar dat ligt aan mij. OuweGod, DeFries, Openrelatieman, Luloppoten, Pikopafroep, tis allemaal goed.

En eeh, niet iedereen heeft gevoelens voor haar SV of minnaar!

Ik ben ook wat sceptischer geworden naar het open relatieverhaal maar ik denk dat dat komt doordat het ons niet heeft kunnen redden. Ik zie het in mijn omgeving ook bij stellen die innig met elkaar verbonden zijn en puur om een stukje spanning en "weer es een ander lijf in 't bed" de openheid zijn aangegaan. En bij sommigen werkt dat verbazend goed!
hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ben blij dat er een forum als dit bestaat. Kan ik toch lekker mijn ei kwijt.

Zelf ben ik een getrouwde vrouw en heb sinds kort weer contact met mijn jeugdliefde van ruim 22 jaar geleden. We hadden verkering toen we 16 waren en waren hopeloos verliefd. We weten beide niet waarom het toen uitgegaan is, maar dat doet er ook niet toe. Hij is inmiddels ook getrouwd.

Sinds vorige maand hebben we weer contact, hij vond mij via de social media. Via de whatsapp hebben we dagelijks contact en we hebben elkaar nu 2 keer ontmoet, binnen een week tijd. De eerste keer was er veel gezoen en gefriemel aan elkaar, maar de 2e keer was hemels. Tussendoor, vooral 's avonds, veel sex-chats (wat echt een aanrader is!)

We zijn beide hevig in love, maar noemen elkaar liefkozend elkaars sex-soulmate. We vinden bij elkaar wat we bij onze huidige partners niet vinden.

Gezien zijn werk is hij wat flexibeler om af te spreken, ik moet meer dingen verzinnen. Gelukkig heb ik 2 zeer goede backups die ook weten waar ik uithang.

Naar mijn man toe heb ik totaal geen schuldgevoel, hij naar zijn vrouw ook niet. We zijn heel gelukkig in de schaarse momenten die we hebben en de sex..., die is fantastisch. Ik kijk nu al uit naar onze volgende date en die laat niet lang op zich wachten
Altijd fijn als de verhalen gedeeld worden. Maarre, willen jullie bij je huidige partners blijven?
@ Roos, zoals jij al zegt.. 'het heeft ons niet kunnen redden' .. eigenlijk wel appart om het als redmiddel te zien, ik denk dat het nooit een redmiddel kan zijn, en dat in dat geval open relaties sneuvelen, maar niet omdat ze open zijn.

Aleksis, voor hoeveel van al die stellen die jij kent was het een poging tot 'redden wat er te redden valt'?

@Jeugdliefde...klinkt als het begin van het einde van je huwelijk..... Ben je daar ook bewust mee bezig?
Dat zag ik toen ook niet zo Sense, achteraf wel. De koek was op, het was klaar, opgedroogd, neergedaald. Het was toentertijd te confronterend om het zo te zien.
@Roos:

Was de "open relatie" daarmee een voorteken en niet zozeer de oorzaak van het einde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven