Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Nja het voelt toch niet fijn om in feite 'afgewezen' te worden terwijl je je best doet ;)

Maar lizzie, het is idd wel goed dat ze het niet zomaar doen. Maar in mijn geval zoek ik misschien dan toch een minnaar die er minder moeite mee heeft, puur voor de lusten en niet teveel nadenken.

Haha grappig.. Ik kan ook heel ongeduldig zijn.. Zeker op dat gebied.
@Justme; ik heb eigenlijk altijd minnaars gehad. Met en zonder medeweten van mijn partner.

Met mijn huidige nr 1 ben ik alweer een tijd samen. Ik heb de afgelopen 5 jaar dezelfde minnaar gehad, maar we zijn augustus vorig jaar definitief gestopt. Hij heeft het al die tijd verborgen weten te houden, maar toen zijn vrouw erachter kwam was het einde verhaal voor ons. Vooral deze minnaar voelde heel speciaal. De anderen niet zo, maar deze was wel uniek dacht ik...

Heel goed dat jij er nuchter in zit. Hoop dat het zo blijft!
@sparkle - Misschien heb je gelijk. Is het schuldgevoel bij nr2 er toch nog sterker dan hij naar mij uit. Maar ja, ook voor hem is het na 10+ jaar met een andere vrouw en kennelijk zijn er mannen die daar ook niet met 1 nacht ijs overheen gaan (vond deze woordspeling wel toepasselijk voor deze tijd van 't jaar)

Van de week hebben we een onverwacht gestolen kwartiertje gehad. Even bij elkaar, aanraken, zoenen, voelen. Volgende date staat weer in de agenda en ik kan eigenlijk niet wachten...
Dat denk ik ook Wovi. Want volgens mij heeft hier zelden een minnares gepost die zich schuldig voelde voordat ze erin stapte. De lust, het gestreelde ego en het verlangen om uit de band te springen zijn sterker. Dat herken ik zelf ook heel sterk, ook al had ik dan wel een soort van toestemming van mijn partner toen ik aan mijn eerste affaire begon, we hadden allebei geen idee waar we elkaar nou precies toestemming voor hadden gegeven.

Spark, zo waar!
Volgens mij is het zo dat mannen die stiekem een minnares hebben, of die zo mooi zeggen dat hun dat ineens gebeurde en de minnares de eerste ooit of sinds lange tijd is, vaker langzaamaan doen vanwege het schuldgevoel. Ik denk niet dat dat zo'n uitzondering is...

Maar geniet er van dames. De periode voor seks kan juist ook erg leuk zijn. Spanning en verwachtingen opbouwen kunnen leuke dingen met je doen!
quote:justme03 schreef op 18 januari 2013 @ 16:51:

Nja het voelt toch niet fijn om in feite 'afgewezen' te worden terwijl je je best doet ;)

Maar lizzie, het is idd wel goed dat ze het niet zomaar doen. Maar in mijn geval zoek ik misschien dan toch een minnaar die er minder moeite mee heeft, puur voor de lusten en niet teveel nadenken.

Haha grappig.. Ik kan ook heel ongeduldig zijn.. Zeker op dat gebied.

Jee, nog meer overeenkomsten!

Op zoek naar een minnaar ben ik niet geweest, de vonk was daar ineens (maar smeulde al wel een tijdje vermoed ik nu) en werd hij mijn nr2. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dit met een andere man zou hebben (op nr1 na dan, hè). Gruw al bij de gedachte dat r n andere vent aan me zit zoals nr1 of nr2 dat doet, brrrr.

Dus als hij uiteindelijk niet wil, zal ik ook niet actief op zoek gaan naar een andere minnaar, denk ik nu.

Maar misschien houd ik mezelf voor de gek en was hij op het juiste moment toeschietelijk, zodat ik geen kans heb gehad over andere mannen als nr2 na te denken.
quote:sparkle4 schreef op 18 januari 2013 @ 17:02:

Volgens mij is het zo dat mannen die stiekem een minnares hebben, of die zo mooi zeggen dat hun dat ineens gebeurde en de minnares de eerste ooit of sinds lange tijd is, vaker langzaamaan doen vanwege het schuldgevoel. Ik denk niet dat dat zo'n uitzondering is...

Maar geniet er van dames. De periode voor seks kan juist ook erg leuk zijn. Spanning en verwachtingen opbouwen kunnen leuke dingen met je doen!

O, ik denk ook niet dat dit uniek is. Ik heb al te veel gelezen in dit topic

Maar ik dacht altijd dat als mannen aangeven dat ze iets best willen, en ze krijgen het dan aangeboden, ze er ook onmiddelijk bovenop zouden springen (excusez het beeld erbij). Niet dus. En dat voelt soms weleens als n afwijzing - die dan weer wordt gevolgd door vele lieve, opwindende, prikkelende berichtjes, daar niet van.

Ik geniet met volle teugen! Hij brengt schwung, spanning, vlinders en maakt het leven net even leuker.
[quote]lizzie32 schreef op 18 januari 2013 @ 17:08:

[...]

O, ik denk ook niet dat dit uniek is. Ik heb al te veel gelezen in dit topic

quote]

Tussen denken en voelen zit een groot verschil Hoeveel je ook leest en hoort, als je gevoelens met je aan de haal gaan, herken je jezelf soms niet meer. Denk maar aan Roos' -hij-is-van-mij-hormoon verhaal... Doe er je voordeel mee. Zeker als het je eerste minnaar is. Dat is bij jou toch zo?
Ja, hij is mijn eerste nr2. Nog nooit meegemaakt. Maar dan moet ik ook toegeven dat ik nog nooit zo lang n nr1-relatie heb gehad.

Het gevoel lijkt op (of is hetzelfde) als n verliefdheid in mn jonge jaren. Heerlijk gevoel, maar het is helaas maatschappelijk niet aanvaard als je n nr1-relatie hebt (en kinderen).

Denken en voelen is idd niet hetzelfde, maar dan weet ik ook: niets menselijks is mij vreemd, dus dan zullen er ook anderen zijn die dit ook hebben meegemaakt. Maar dat maakt het gevoel niet minder heerlijk.
Weet je nr 1 er van, Lizzie?

Heb je misschien al ergens vermeld, maar dan moet ik zover terug lezen...

qupte: Op zoek naar een minnaar ben ik niet geweest, de vonk was daar ineens (maar smeulde al wel een tijdje vermoed ik nu) en werd hij mijn nr2. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dit met een andere man zou hebben (op nr1 na dan, hè). Gruw al bij de gedachte dat r n andere vent aan me zit zoals nr1 of nr2 dat doet, brrrr.

Zie hier, is íe toch wel bijzonder, toch?
Wovi, de spijker op zijn kop, ik lees inderdaad vaak dat er totaal geen schuldgevoel is.. tot het uitkomt.

Over minnaars met watervrees, daar ben ik helemaal klaar mee! Mijn eerste potentiële minnaar heeft me zo lang laten bungelen dat ik op een gegeven moment zelf maar afgehaakt ben.

Eén keer trof ik een man die op het moment supréme geen "echte" seks wilde omdat hij dan echt het gevoel had vreemd te gaan. Ik stond raar te kijken, als hij het van tevoren had gezegd had hij weg mogen blijven.

Later waagde hij nog een poging voor "the whole pakkage" maar ik heb vriendelijk bedankt. Jammer van die leuke krullebol met helblauwe ogen.. ik was genezen.
Bij mij is het dan toch wel wat anders Lizzie.. Heb ook een beetje het idee dat het bij jou al wat dieper zit, of zie ik dit fout? Het feit dat je er niet aan kunt denken dat een andere vent aan je zit, zegt wel wat denk ik..

Ik dacht al wel eens vaker van.. Lijkt me spannend om een keer met iemand anders seks te hebben.. Het idee van seks met één iemand de rest van je leven benauwd me een beetje. Herkennen jullie dit ook?

Tijdens een avondje stappen kwam ik hem toevallig tegen en na wat contact bleek dat hij hier ook al wat langer over nadacht. Bij toeval dat we elkaar tegenkwamen eigenlijk.. Vonk? Nee, hooguit seksuele aantrekking..
Haha Rooss. herkenbaar. Ik heb dan ook wel duidelijk gemaakt wat ik wil en dat ik niet aan het 'lijntje' gehouden wil worden.. Alsof 'echt' seks opeens 'echt' vreemdgaan is...

Ik heb vannacht ook gewoon gevraagd, Wil je ermee stoppen? Wil je binnenkort wel all the way? Maar daarop reageerde hij met : Jaa.. Maar ik wil het langzaam opbouwen en rustig aan doen..
O,o... Weet niet of het nog goed gaat komen met deze meneer, justme.

Hey Rooss! Alles ok?
Denk je sparkle? :( Zou wel jammer zijn.. Het is echt een ongelofelijk lekker ding dat hm heerlijk kan ... ;)
Ha Spark! Ja, ik ga wel lekker hoor.

Koester wat je had, Spark. Ik denk dat élke (minnaar) relatie uniek is.
Rooss: kus! (ben mobiel dus maar even ouderwets). Hij was heus wel uniek

Knap hoe je de controle houdt met DF. Jij hebt je beton en prikkeldraad toch weer aardig voor elkaar. Zou ik dan toch gewoon een beetje beter moeten oefenen? Nee hoor... Ik blijf braaf. Hoop dat je een leuk weekend gaat hebben!
Lizzie, grappig zo ongeveer alles wat hij beschrijft komt overeen met mijn situatie. Ook nog nooit een nr2 gehad,nog nooit aan moeten denken ook! En hier ook nog geen real seks. Ik heb geen schuldgevoel. Mijn situatie is anders omdat mijn nr 1 relatie slecht is. Dat is denk ik ook de reden dat ik dit risico neem, voor mijn gevoel heb ik niks meer te verliezen (ja, respect) en wil ik het gevoel hebben dat ik leef! En ja,dat geeft nr 2 me! Na jaren in een neerwaartse spiraal voel ik elk vezeltje in mijn lichaam weer, en ik geniet ervan, zolang als het kan!
quote:justme03 schreef op 18 januari 2013 @ 17:46:

Ik dacht al wel eens vaker van.. Lijkt me spannend om een keer met iemand anders seks te hebben.. Het idee van seks met één iemand de rest van je leven benauwd me een beetje. Herkennen jullie dit ook?

.Dit waren precies mijn gedachten voor het gebeurde...
Herken ik ook, helemáál gezien mijn man m'n enige sekspartner tot nu toe is...goddamn dat is toch wel een gemis, die ervaring. Nog een schoen die wringt.
Hier maar 1 iemand gehad voor mijn man en vind/vond dat erg benauwend...
Minnaars die het rustig aan willen doen, zijn mij vreemd. Er was altijd seks tijdens de eerste date, maar daar ging altijd wel een periode van opgeilen en voorpret aan vooraf. Bij m'n laatste minnaar zo'n 6 weken.

En schuldgevoel had ik alleen richting de vrouw van die minnaar toen ze er achter kwam. Dat was heel pijnlijk. Schuldgevoel richting m'n toenmalige nr 1 heb ik niet gehad, we hadden een open relatie. Soms voelde ik me een beetje bezwaard omdat ik veel dates had en hij niet.

Ik moest weer ff bijlezen en vooral de opmerking van Roos bleef hangen (optrekkende wenkbrauwen bij de opmerking dat de relatie/huwelijk met nr 1 goed is). Volgens mij ben ik ook zo hier binnen gekomen. Uiteindelijk hebben wij het niet gered en je relatie moet echt bijzonder goed zijn wil je een open relatie aan kunnen. Voorlopig fladder ik weer rond, ik zie wel wat ik op m'n pad tegenkom.
Ik snap wat je wilt zeggen Meis, er is toch ergens iets dat mist wat maakt dat je stiekem verlangt naar iets anders/mee.

Heb hier met mijn bezette vriendje best discussie over gehad, in het begin zei hij ook dat thuis alles perfect was, door gesprekken hierover blijkt dat dit niet zo is...

Ze waren heel jong toen ze elkaar tegenkwamen, te jong getrouwd, maar ze is wel de perfecte huisvrouw en een geweldige moeder voor hun kinderen. Ze zijn een team dat erg op elkaar ingespeeld is, en er zit zeker een stuk houden van, hij geeft heus om haar.

Maar ze zijn elkaar op minnaargebied ergens kwijtgeraakt...

Hij houdt niet meer van haar hoe hij ooit deed en de verliefdheid is al heel lang weg... Zijn opmerking hoe het is als hij thuiskomt: Het voelt vertrouwd en veilig, maar ik krijg geen warm gevoel meer als ze me kust...
Sam, dat dus! Veiligheid is heel fijn, maar ik heb de beslissing genomen om het op m'n eigen manier te doen en in het diepe te springen. M'n leven is in ieder geval niet saai meer!
quote:wovi12 schreef op 18 januari 2013 @ 16:42:

Wat betreft het schuld gevoel.

Wat ik in mijn omgeving heb meegemaakt is dat de meeste dit pas kregen op moment dat het uit kwam, en ze zagen wat de inpakt van hun keuzes was op andere mensen.

Tot die tijd is het denk ik meer wat niet weet wat niet deert en ik kwets er niemand meeHmm verwarren we hier niet het woord schuldgevoel met spijt en berouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven