Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:noa00 schreef op 19 januari 2013 @ 09:16:

Hier maar 1 iemand gehad voor mijn man en vind/vond dat erg benauwend...Ik heb voor mijn huidige partner er 'maar' 2 gehad, maar dat heeft bij mij nooit gezorgd voor het idee dat ik meer ervaring zou willen opdoen.. Het heeft nooit benauwd gevoelt, ook al zou ik nu naast mijn partner en minnaar nooit meer seks met iemand anders hebben (die kans is erg groot) dan vind ik dat prima.. kwaliteit gaat bij mij boven kwantiteit..
Voor mij geldt ook dat onze relatie open is geworden omdat we aan de ene kant wat misten en aan de andere kant het ook allebei niet een opwindende gedachte vonden om de rest van ons leven alleen exclusief met elkaar te mogen vrijen.

Inmiddels zijn we een jaar verder en is inmiddels wel duidelijk waarom we die behoefte hadden. Ons seksleven was niet goed. De minnaars/minnaressen hebben dat ook duidelijk bloot gelegd. Het fijne van onze open relatie vind ik dat we allebei het beste met elkaar willen beleven, ook op dat gebied. We hebben elkaar echt zoveel jaar zo ontzettend tekort gedaan! Dat besef was echt heel pijnlijk, maar ook een heel goed moment waarin we ineens tot de kern kwamen van wat er schortte tussen ons. En daar wordt nu aan gewerkt.

Natuurlijk is daarmee ook duidelijk dat we niet goed genoeg met elkaar spraken. Ook de communicatie is enorm verbeterd. Mijn man wist niet goed hoe hij over gevoelens moest en kon praten. Hij leert nu om ook dat te benoemen. Ik dacht dat ik dat wel kon, maar bleek echt heel erg onduidelijk in mijn communicatie. Ik gaf heel erg vaak tegenstrijdige signalen af, vaak omdat ik niet concreet genoeg wist wat ik wilde en soms omdat ik dingen niet durfde te benoemen.

Seks en echte communicatie zijn de sleutelwoorden van een goede relatie, heb ik geleerd afgelopen jaar. Ook mede dankzij dit forum en onze minnaars.

De open relatie heeft ons veel meer gebracht dan ik ooit had kunnen bedenken. Het is hard werken, maar uiteindelijk zijn we daardoor tot de kern van onze uitdaging gekomen. Op een andere manier is ons dat in de eerste 15 jaar van onze relatie niet gelukt.

Vandaar mijn roze wolk van afgelopen week Roos, hij voelt echt heel erg roze (en niet eens alleen omdat ik zeer binnenkort weer een hoteldate met minnaar heb ;))
quote:Sensual_D schreef op 19 januari 2013 @ 11:17:

[...]

Ik heb voor mijn huidige partner er 'maar' 2 gehad, maar dat heeft bij mij nooit gezorgd voor het idee dat ik meer ervaring zou willen opdoen.. Het heeft nooit benauwd gevoelt, ook al zou ik nu naast mijn partner en minnaar nooit meer seks met iemand anders hebben (die kans is erg groot) dan vind ik dat prima.. kwaliteit gaat bij mij boven kwantiteit..Ik dacht dat toen echt, wat justme ook zei. Nu is dat anders. Maar ik kreeg wel echt een beetje de drang om dingen uit te gaan proberen, was altijd zo "groen en braaf" geweest...
zo, weer even bijgelezen.

Schuldgevoel heb ik nu niet naar nr1 toe en als het uitkomt waarschijnlijk wel spijt van het verdriet dat ik m heb aangedaan. Maar of ik spijt krijg van wat ik met nr2 heb gedaan? Ooit gedacht dat nr2 uit mijn leven zou verdwijnen en dat bracht zoveel tranen en sombere momenten, dat ik eerder spijt zou hebben als ik t niet gedaan zou hebben.

Ik heb 2 bedpartners gehad voor nr1. Dat is genoeg om ervaring op te doen en je niet af te hoeven vragen hoe het zou zijn met een andere man. Maar ons leven begon me n beetje te benauwen. Het idee dat dit nog 10 of meer jaren zo door zou gaan, maakte dat ik de neiging had gewoon weg te lopen van alles. Terwijl nr1 lief, intelligent en knap en ook een prima bedpartner is.

Nr2 geeft net dat beetje extra om het leven aangenaam (spannend) te maken. De situatie mag dan niet uniek zijn, wij samen zijn dat wel
Spijt van m'n minnaars heb ik nooit gehad, wel dat er 1 tegenviel maar dat is ook weer een ervaring .

M'n ex was m'n eerste bedpartner en ben ruim 17 jaar monogaam geweest. De seks met hem was niet slecht, maar ik heb nu wel ontdekt hoe het ook kan zijn en voelen.

Evandev, werd je minnares verliefd op je? En opzichtig hengelen hier werkt averechts. De meeste dames die hier schrijven hebben al een minnaar
Evande, ik heb even op je de toverstaf gedrukt. Walgelijk dat dit topic gebruikt wordt voor misplaatste hengelpogingen.

Spijt heb ik ook niet.

Ik heb wel dingen gedaan die ik niet had moeten doen maar dat probeer ik als lessen te zien. Soms is het goed (voor mij) om te beseffen dat ik maar één lijf heb en daar best een beetje zuinig op mag zijn.
Geen seks met nr 2? Wat doen jullie dan met elkaar?
Spijt ga ik nooit krijgen, wat er ook gebeurd. Dit is té bijzonder om spijt van te hebben, dat het naar alle waarschijnlijkheid een moeilijk einde gaat krijgen, daar denk ik nu nog maar even niet aan. Eeuwig zo doorgaan lijkt me iig geen optie. Maar dat is van later zorg. Geen seks (nog) nee, binnenkort wél, eindelijk! We zien elkaar regelmatig, drinken wat,praten,zoenen,knuffelen en voelen. Dat is al heel wat, vind ik gezien het feit dat we allebei getrouwd zijn. Heb me weleens afgevraagd hoe dat voor hem is, hij pakt elke mogelijkheid aan me te zien namelijk, zelfs als het maar een half uur een kop koffie drinken is. Als ik mag geloven dat mannen toch maar één ding willen, is hij schijnbaar anders. We genieten gewoon enorm van elkaar, en verder zien we het wel, wij zijn inderdaad bijzonder samen!
quote:sparkle4 schreef op 18 januari 2013 @ 16:37:

Ik vind het toch wel weer errug confronterend hier...

Dacht toch altijd dat mijn verhaal met exminnaar zo uniek en bijzonder was. Het heftige gevoel van ik-wil-jou-en-dat-heb-ik-nog-nooit-eerder-gehad, het gevoel zo goed bij elkaar als minnaars te passen, merken dat je thuis en minnaar prima gescheiden kunt houden.Dat heeft niemand anders, toch?

Ehhh, nee dus . Bijna alle forummers hier maken min of meer hetzelfde mee, lees ik steeds weer. Niks uniek, blijkbaar is het een heel menselijk iets. Bah, dat haalt het speciale er wel een beetje af bij mij. Natuurlijk zijn er ook andere verhalen, maar het merendeel gaat toch wel zo. En ik maar denken dat ik zo bijzonder was!

Deze opmerking is mij zo bijgebleven de afgelopen dagen.. Ik schrok er van, hoe je na het lezen van gevoelens en ervaringen van anderen zo anders tegen je eigen gevoelens aan kan gaan kijken..

Geen enkel verhaal van hier, heeft mij anders doen kijken naar de gevoelens die ik voor nr2 heb, onze 'speciale band' wordt niet anders, voelt niet anders door ervaringen van anderen.

Ben jij vaker zo beïnvloedbaar? Het lijkt wel of jij je gevoelens laat leiden door de mening, ervaring van anderen..
Wat bijzonder dat mijn post zo bij je bleef hangen.

Ik hoop dat je je het niet teveel hebt aangetrokken, want ik til er niet do zwaar aan als jij wellicht denkt...

Ik bedoelde met mijn post dat het hele proces met minnaars vaak via een vast patroon verloopt. Terwijl je dan juist denkt dat je iets unieks meemaakt en dat niemand anders hetzelfde doormaakt als jij. Hier lees je alleen steeds weer dat mede forummers in datzelfde proces zitten, misschien wel in een andere fase, maar het proces komt vaak overeen.

Ik vind dat wel confronterend. Mijn laatste minnaarrelatie was anders dan de andere. Dat leek uniek, en dan bedoel ik niet alleen het gevoel maar ook het verloop van die relatie, totdat ik hier las dat dat niet zo was.

Ik heb het dan niet over het gevoel dat er tussen minnaar en mij was (en is). Dat doet hier niks aan af. Dat was en blijft uniek. En daar twijfel ik geen moment aan. Het gaat mij om het patroon waarlangs veel minnaarrelaties verlopen. Het kan wel eens voelen alsof ik in een cliché terecht ben gekomen. Snap je me nog?

Beïnvloedbaar? Het zou misschien wel goed voor me zijn, als ik dat wat meer was :-)
Misschien mis ik nu iets, maar wat is dat het patroon van een minnaarrelatie sparkle?
Lees alle delen minnaar Sam, dan zie je het vanzelf.

Ik snap je gevoel wel Sparkle. Als je erin zit lijkt het zo speciaal. Maar als je er van de buitenkant naar kijkt, is het maar een 'ordinaire' minnaarsrelatie..
Dacht toch altijd dat mijn verhaal met exminnaar zo uniek en bijzonder was. Het heftige gevoel van ik-wil-jou-en-dat-heb-ik-nog-nooit-eerder-gehad, het gevoel zo goed bij elkaar als minnaars te passen, merken dat je thuis en minnaar prima gescheiden kunt houden.Dat heeft niemand anders, toch?

En dan; de verwarring die toeslaat want 'ga ik niet teveel voelen', de balans die heel langzaam doorslaat waardoor je ineens onzeker gaat worden want wat wil hij nou en wat wil ik nou, vragen als 'is het nu lust of toch meer', de onrust. Ook dat is heel bijzonder, toch?

Tot slot de hamvraag; gaan we door of niet? Worstelen met gevoel en verstand, stoppen en weer doorgaan want 'dit voelt toch wel heel uniek', nieuwe afspraken, weer proberen, weer stoppen. Een eeuwige strijd. Maar dat hebben wij toch alleen?

Forum mobiel, dus lastig: maar bovenstaande is de Post waar het over gaat. Nogmaals, dit is mijn beleving he?
@sweetinez: precies!
Ik snap je uiteindelijke bedoeling met je post denk ik nu wel, maar het viel me op hoe de negativiteit van je post af spatte.. net als of er een droom kapot spatte ofzo..

Ik zie juist een enorme diversiteit aan verhalen hier, maar ook een diversiteit in emoties en gevoelens.. Veel minder patroon dan jij schetst ..
Nu snap ik een beetje wat je bedoeld Sparkle, maar ik herken het niet... (tot nu dan, pas een half jaar met vriendje)
Ik zag het ook nooit eerder hoor. Het zal wel een fase zijn bij mij :-) Ben voor het eerst sinds jaaaaren minnaarloos... Dat doet gekke dingen met me

Ik zit al wat langer in het minnaarwereldje, niet dat dat iets zegt. Iedereen beleeft het weer anders, maar het patroon zie ik wel vaak terug en dat wilde ik even kwijt.

Maar geniet vooral!
Ik kan er ook geen éénduidig patroon in ontdekken, niet echt. Er zal ongetwijfeld een opbouw zijn, vele hoogtepunten en dan een omlagertje en de afsluiting. Zoals in elke relatie die weer eindigt. Daartussenin zijn 50 tinten.
Nou ja, in al die delen zie ik toch de tendens die Sparkle schetst wel terug komen hoor. Natuurlijk heeft iedereen zijn variatie en zijn er uitzonderingen. Zoals ik, ik ben uniek
Jah. Jij, jij bent uniek. Niks meer ende niks minder!
Dat dus.

(Nou ja, ik heb mijn verhaal hier nog niet voorbij zien komen, dus in die zin wel. Wat best jammer is, zou best wel ervaringen van anderen willen lezen in deze situatie)
Ja, dat snap ik. Ze zijn er ongetwijfeld, maar waar dan hè?
Nou ja, niet hier. En dat maakt mij weer uniek
Ik vind mijn verhaal ook wel enigsinds uniek, geloof dat alleen Allegaar in een vergelijkbare situatie zit.. maar toch ook weer anders..

Juist de verschillen maken het interessant..
Nou, ik heb het wel vaker gelezen. Dat ik me bij sommige gevallen ik me afvraag of het ook niet het perfecte excuus is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven