Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de baas Vaintje. Jij bepaalt zelf. Jij ervaart zelf. Jij voelt zelf. Jij beslist zelf. Wie is degene waar je dat voor zou laten?
quote:vaintje schreef op 01 februari 2013 @ 15:02:

Omdat ik aan mezelf werk op het moment Sense, zie ook het stukje wat ik aan jou schreef.

Zolang je daarin stappen vooruit maakt, kan dat.. maar hou dat wel in het oog..

Het is zo makkelijk 'jezelf' weer te verliezen en weer terug te zijn bij af..
quote:zegme schreef op 01 februari 2013 @ 14:49:

Tsja Viva,

risico's zitten er aan alle avonturen. Dat maakt een avontuur atuurlij ook spannend.Nr. 2 en ik zijn er inmiddels achter dat avontuur of spanning niet de belangrijkste reden is waarom we hier inzitten, en ook dat we onze nr. 1 relaties niet op het spel willen zetten. Dus dan maar wat minder 'actie', maar als we een moment samen vinden vliegen de vonken er vanaf
Ja viva, daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Super fijn voor je dat je iemand gevonden hebt waarmee je er hetzelfde erin zit.

Het is altijd fijn om te weten dat er een extra iemand voor je is.
en waar je iets 'extra's' mee deelt :-))
quote:zegme schreef op 01 februari 2013 @ 12:42:

Hallo allemaal,

Ik ben dus een man die probeert om buiten zijn huwelijk spanning te zoeken. Dat valt niet mee kan ik je zeggen. Als ik op dit forum lees zie ik dat veel vrouwen wel willen zoeken maar eigenlijk niet durven of het gedoe vinden. Wie wil er met mij van gedachten wisselen hierover?

gr

Ik loop hier toch al de hele middag tegen aan.. en voel me niet prettig bij je post..

Ik krijg toch echt het idee dat je hier iemand probeert te vinden, (zeker met zo'n exposure door je email adres onder in je handschrift te zetten..)

Wij delen wel gedachtes, en wisselen ervaring uit, maar niemand die hier zoekt. Daar zijn sites voor.. Ik krijg er zo echt kippenvel van..
eens met sense, ik dacht het , jij schrijft het....

Er lopen ook topics op dit forum, hoe aan een sv te komen, wellicht kun je daar iets vinden.
Eens met Sense, je bent hier duidelijk met een doel zegme, en dat is een andere insteek dan de rest hier.
quote:Sensual_D schreef op 01 februari 2013 @ 15:32:

[...]

Zolang je daarin stappen vooruit maakt, kan dat.. maar hou dat wel in het oog..

Het is zo makkelijk 'jezelf' weer te verliezen en weer terug te zijn bij af..Ik weet het, en dat is zeker een valkuil van me, waar ik regelmatig op gewezen word...
Dubbel
@ sensual D: eens!!!

Ok, update van mijn kant. Lang getwijfeld of ik dit wel moest doen, want ben niet trots op mijn verhaal...

Na 5 jaar lust, lief en leed met minnaar, zijn we een paar maanden geleden gestopt omdat zijn vrouw erachter kwam. Ik heb de tijd genomen om uit te vinden hoe het met mijn relatie thuis was. Veel gesproken met man en uiteindelijk besloten minnaarloos verder te gaan.

Maar... Sinds kort is er weer contact. Heftig contact. En het zou zo maar tot een hoteldate kunnen leiden. Ik lig enorm overhoop met mezelf. Wel/niet? Ik heb zo'n moeite om realistisch te blijven, begin alweer te zweven. Ik vecht en vecht, maar wat is het lastig...
oh wat moeilijk ineens Sparkle...

Heeft hij weer contact met jou opgenomen ?

Kun je het voor jezelf op een rijtje krijgen waarom je er juist wel of juist niet aan moet beginnen ...wat zou je diep van binnen het liefste willen ?
Ik heb contact opgenomen, was een bijzondere aanleiding voor. Sindsdien is het weer helemaal raak.

Ik pieker me suf. Val van de ene cliché in de andere, maar weet dat het er uiteindelijk op uit komt dat ik een grens van mijn man overga. Want hij weet van niks. Voor het eerst. En dat voelt niet goed natuurlijk.

Minnaar en ik hebben dit weekend bewust geen contact, even nadenken. Ik hoop dat het me goed doet. Maar wat ik het liefste zou willen, daar ben ik echt nog niet uit...
ik ben er eerlijk gezegt wel verbaast over dat bij zoveel personen het thuis front van niks weet of zelfs maar een vermoeden heeft.

kunnen jullie allemaal zo goed toneel spelen of jullie gevoelens onderdrukken als jullie van een date afkomen ?

als je de partner door en door kent moet het je toch opvallen dat er iets is ?
Sterkte Sparkle...moeilijke situatie...

Ik heb een heerlijke date gehad vanavond met minnaar. Eerst hapje gegeten, toen heeft hij me naar huis gebracht en daar een heerlijke vrijpartij...ben weer helemaal in de zevende hemel.

@wovi: mijn minnaar heeft wel het idee dat zijn partner weet dat er wat speelt. Af en toe maakt ze een opmerking, steek onder water, maar nooit een directe confrontatie. Waarschinlijk omdat er kindjes etc in het spel zijn, en voor zover ik weet zijn zij samen ook heel gelukkig.
Wovi, bij mijn eerste affaire, toen de relatie al wel open was op papier maar ik te laf was om te delen wat ik deed, wist ik een heel goed rookgordijn te creeren door steeds de helft te vertellen. Pas veel later hoorde hij hoe complex het allemaal was geweest. Daar hebben we nog veel gesprekken over gevoerd.

Voor mij is het makkelijk om met werkgerelateerde dingen te kunnen schuiven. Ik werk door het hele land en ook 's avonds. Als je maar zorgt dat je een voorraadje cashgeld aanlegt voor de hotels enz, dan hoef je ook geen onverklaarbare cashtransacties te verklaren. (tip heb ik hier nog eens gekregen bij deel 15 ofzo)
Hoi Wovi... mooi stuk schreef je eerder ! Altijd als ik je lees, denk ik dat het nog een keer goed gaat komen tussen jou en je vrouw, misschien is de huidige afstand nodig om elkaar weer te vinden... wie weet wat de toekomst je gaat brengen nog...

Als antwoord op je laatste vraag: Ik geef de voorkeur aan een date op een dag dat mijn partner 's avonds en 's nachts niet thuis is; dan heb ik de tijd aan mezelf om 'te landen'. Maar hij is niet altijd weg natuurlijk. Soms plan ik een etentje met iemand aansluitend, zodat ik even kan 'omschakelen' voordat ik naar huis rij, maar het komt ook regelmatig voor dat ik gewoon direct na mijn date naar huis ga. Ik weet dat jou gelijk iets opviel aan je vrouw, maar volgens mij ben ik heel erg mezelf thuis. Als m'n partner thuiskomt treft hij hooguit een intens tevreden en vrolijke Gaar aan, die blij is om hem te zien; dat ben ik dagelijks hoor... niks geks of opvallends aan. Ik ben wel heel beducht op 'communicatie-neuroses'... ik berg m'n telefoon op en hou m'n laptop dicht; ik ben gewoon waar ik ben en dat is thuis.

Ik voeg een paar uur 'uit' voor een date, geniet weergaloos van dat gestolen moment met mijn minnaar en daarna voeg ik weer 'in' in mijn vertrouwde leventje. Ik moet misschien even iets gas (bij) geven, maar ik ben heel snel weer 'back on track' omdat ik dat ook heel graag wil. Als mijn minnaarschap ten koste zou gaan van mijn geluk thuis of mijn gevoel voor mijn partner, dan zou ik er acuut mee stoppen.

Jij bent nieuwsgierig, ik geef je een antwoord maar ik betwijfel of het je iets brengt....
Ik vond het toch maar eens tijd worden om hier een account aan te maken. Ik lees al een poosje mee en er worden hier zoveel herkenbare dingen geschreven. Diverse soorten verhalen zie ik hier voorbij komen en ik vind het mooi dat niemand elkaar veroordeeld.

Ik zal kort even mijn situatie toelichten. Ik ben single en een 'relatie' met een man. Hij is voor mij dan ook mijn nr. 1. Voor hem ben ik zijn nr.2, hij heeft een gezin. Ik zou hem heel graag voor mezelf willen hebben, maar ook heb ik vanaf begin af aan aangegeven nooit zijn relatie met zijn nr. 1 te willen verstoren. In de loop van de tijd is dat wel moeilijker geworden en zijn er steeds meer gevoelens bij komen kijken.Ik ben heel erg gehecht aan hem geraakt en ik moet er nu ook niet aan denken om hem kwijt te raken. Ik neem de situatie dan ook voor lief, alhoewel ik het diepst van binnen het anders zou willen. Zijn relatie is niet helemaal top, maar zeker ook niet zo slecht om te gaan. Van begin af aan is hij altijd eerlijk geweest tegen mij dat hij vanwege kinderen niet zomaar kan en zal gaan daar. En dat begrijp ik natuurlijk.

In de tussentijd ook een keer geprobeerd te stoppen, omdat zijn vrouw wat had ontdekt. Uiteindelijk een tijdje volgehouden maar ja die aantrekkingskracht he. Heel herkenbaar voor jullie denk ik.

Ik vind het fijn om hier mijn verhaal te kunnen doen en mee te kunnen lezen. Het is immers niet iets dat ik zomaar met mensen kan delen. Eigelijk met niemand. Niemand die hier iets van af weet. Dus het is wel fijn om er met andere over te kunnen praten zonder veroordeeld te worden.

Ik vraag me wel af hoe jullie dat doen. Ik ben zelf erg gesloten en praat sowieso niet snel over mijn gevoelens en emoties. Maar ik kan me voorstellen als je een heel open persoon bent dat het moeilijk is om dit verborgen te houden en niet bespreken met bijvoorbeeld vrienden. Ben benieuwd hoe dat voor jullie is? Nooit de behoefte om het te bespreken met iemand? Ik hou het namelijk heel goed vol zo. Ook door de gedachte dat niemand in mijn omgeving deze gevoelens zou begrijpen.
welkom Uiltje.

Hoe lang heb je al iets met deze man ?

Dit zijn zeker geen onderwerpen waar je over kunt praten, althans ik niet.. met niemand.

kan eigenlijk alleen hier kwijt als er iets is, ik een date heb of gehad heb.

Dat mis is soms ook wel, eens face to face erover kunnen praten maar goed het is niet anders.

Om even op Wovi te reageren,ik ben veel alleen bij tijden en dan kan ik in alle rust even landen en nagenieten.

Ik moest ook wel eens direct na een date terug naar man en kids maar ik ben gewoon mezelf, reageer hetzelfde bij thuiskomst en tuurlijk ben ik soms iets opgewekter dan anders maar zijn we dat niet allemaal wel eens?

Ik vind het wel fijn dat ik vaak een uurtje moet rijden na een date, kan ik alles weer even op zijn plek zetten en back to life.

Jij merkte het direct aan je vrouw, reageerde ze zo totaal anders dat het zo snel opviel ?

Ik kan me niet voorstellen dat je je zo anders gaat gedragen.

thuis is thuis en net wat Gaar zegt, met man en kids om me heen gebruik ik telefoon en laptop weinig.

Familytime is familytime !

Dat is vaak ook een instinker, mensen lopen de hele dag panisch met hun telefoon te doen, dat valt zeker op vooral als je dat voordien niet deed.
Hi Uiltje, welkom

Ik herken mezelf in jouw verhaal. Ik heb 1,5 jaar een 'relatie' gehad met een man waarvan ik zijn nummer 2 was. Ik kon er met een paar mensen over praten, maar veel mensen hebben snel hun vooroordeel klaar dus ik begrijp waarom het moeilijk is om erover te praten. Maar ik denk dat het wel belangrijk is om iemand in de omgeving in vertrouwen te nemen omdat zo'n situatie je meesleurt in een emotionele achtbaan.Ik heb er veel aan gehad om mijn verhaal met iemand te delen, zo was het voor mij ook makkelijker het een plekje te geven. Vooral de keren we afscheid namen, omdat het echt een keer voorbij moet zijn.. Het ligt veel gecompliceerder dan 'als hij echt van je houdt, verlaat hij zijn gezin wel'.

En een paar maanden geleden had ik alles definitief verbroken, ik kon het niet meer aan. En hij ook niet, dus hij heeft zijn gezin verlaten en wij proberen nu samen rustig iets op te bouwen. En dat brengt ook ontzettend veel emoties met zich mee, Want ook hij heeft een zoontje en een verbitterde ex.. We komen er wel maar ik moet stevig in mijn schoenen staan..

En pas nu kom ik erachter hoe zeer mensen bevooroordeeld kunnen zijn, want nu ik toegeef aan mijn gevoel voor hem en hij voor mij, heb ik al wat voor hete discussies gestaan en ben ik een 'vriendin' kwijtgeraakt.

Wil je ermee stoppen? Of heb je het nu een plekje kunnen geven dat hij zijn gezin niet zal verlaten? Dat je het voor lief neemt, betekend niet dat je de situatie kunt accepteren..

@sparkle, heftige situatie! Weet je inmiddels al een beetje wat je wilt..?
Hoi uiltje,

Hier ook in dezelfde situatie gezeten al ging het bij ons 6 jaar lang uit en aan. Paar maanden geleden heeft hij weer de keuze gemaakt om afstand te nemen ivm zijn gezin. Heb wel met de jaarwisseling een bericht ontvangen met de beste wensen maar heb hier niet op gereageerd (je maakt de keuze voor je gezin dus hoe durf je me te contacten met de jaarwisseling).

Inmiddels sta ik op het punt om contact met hem op te nemen omdat ik hem enorm mis en super sago rond loop, maargoed dan start het weer van vooraf aan en daar schiet ik ook niets mee op. Even op me handen zitten... Kan mijn verhaal ook niet kwijt in mijn omgeving en ik wist immers zelf waar ik aan begon.. Soort van een ezel stoot zich geen 3x...
het waren bij mij vooral de kleine dingen die op vielen ineens andere makeup op naar het werk veel meer aandacht aan haar uiterlijk besteden, andere kleding etc.

ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar gewoon zorgen dat haar hele uitstraling vrouwelijker werd.

niet dat ze anders er als een slons bijliep maar gewoon toch net iets anders./spannender

al snel hierna kwamen de bekendere dingen als de telefoon bij zich houden, andere wachtwoorden op de mail en facebook.

@ Allegaartje ik zou er zelf ook niet van staan te kijken als we uiteindelijk toch weer bij elkaar zouden komen.

we houden nog steeds erg veel van elkaar en zoals ze het zelf zegt was ze op dat moment niet zichzelf en snapt ze niet dat ze ooit iets in deze notoire vreemdganger heeft gezien. (naast zijn vriendin heeft hij al meerdere relaties met andere collega's gehad)

ik vind het zo jammer dat ze dit niet eerder inzag en dat ze er mee gestopt was nadat ik er achter kwam.
Paeonia, ben je niet bang dat je minnaar/vriend jou op een goede dag zal verlaten? Want je weet nu, dat hij in staat is om zo zijn gezin te verlaten voor een nieuwe liefde. Sta je daar weleens bij stil?

Ik geloof dat als je echt veel beter bij elkaar past, het echt wel kans van slagen kan hebben. Sowieso ook dat als zijn huwelijk met zijn vrouw al (lange) tijd erg slecht was. Maar...als zijn huwelijk met haar feitelijk best lekker liep, en hij wegging bij haar vanwege jou, dan ga je het nog zwaar krijgen.

Kijkje in mijn keuken; mijn ex (die mij heeft verlaten voor mijn vriendin), heeft mij een paar keer laten weten dat zij het samen heel zwaar hadden, vanwege alle ellende die dit met zich heeft meegebracht. Maar, zo zei hij mij, ze hadden het geluk bij elkaar gevonden, en dat ze ermee moesten dealen met wat ze mij hadden aangedaan. Fair enough. Als de liefde echt sterk is, dan kom je er wel uit. Ik gun hem dat, want wij hadden al geen goede relatie meer. Neemt niet weg dat het lange liegen en bedriegen mij keihard heeft geraakt. Na 9 maanden (en nieuwe liefde) ben ik daar een heel eind overheen. Maar ik wil ze nooit meer in mijn leven. Hou er rekening mee dat jullie ook mensen zullen kwijtraken, Het heeft met normen en waarden te maken, niet iedereen kan dingen genuanceerd bekijken en jullie zullen erom veroordeeld worden. Maar na een tijd is de boel bedaard, lijkt mij. En dan weet je pas echt wat erover blijft (echte liefde, of toch niet).
Wat Wovi ook aangaf, ook ik merkte verschil in gedrag bij mijn ex. Er was enorm veel afstand naar mij toe, geen intimiteit. Verder deelde hij geen gevoelens met mij. Hij deelde dit alles met een ander, dus logisch. Ook heel veel bezig met de laptop, want hij chatte veel met haar. Dus ja, ik merkte het aan alles, maar kreeg te horen dat hij het moeilijk had op zijn werk.

Zolang je geen bewijs hebt, is het lastig om de waarheid boven te krijgen. Totdat ik het wel in handen kreeg en het gelijk einde oefening was.

Verschil tussen jullie en mijn situatie, is dat mijn ex niet meer voor mij ging, en eigenlijk al voor haar had gekozen. En het volgens mij ook niet echt wilde verbergen, hoopte dat ik een knoop zou doorhakken. Slim gespeeld, maar enorm pijnlijk en laf en respectloos van zijn kant. Dus, doe het aub anders zoals mijn ex deed!
Wovi, hoop het ook voor jullie!! Jammer eigenlijk, dat zij pas de ogen opendeed nadat bleek dat haar lover een onbetrouwbare man bleek te zijn. Ik denk dan, wat als hij wel betrouwbaar was geweest en echt voor jouw ex was gegaan? Denk je daar weleens over na?

Kijk, als je partner ZELF niet verder wil met iemand, dan kun je er nog in geloven. Maar als de kwestie is dat je partner wel zou willen, maar de ander maar niet kan kiezen, vind ik het een ander verhaal. Je bent dan tweede keuze, terug naar het bekende omdat je anders niks meer hebt..

Ik heb dit ook ooit gedaan, teruggaan naar ex die er een ander op nahield. Ik voelde me tweede keuze, zij bleek namelijk tegen te vallen. En dat gevoel is nooit meer weggegaan, totdat hij dus weer een ander had. En ik dus gewoon gelijk bleek te hebben.

Sindsdien weet ik een ding; iemand moet voor 100% voor mij kiezen, no matter what. Al zou Doutzen Kroes naakt voor hem staan..als er twijfel over is, of een ander niet interessanter of leuker is dan ik ....dan is het klaar. Dat is dus wel iets wat ik hiervan geleerd hebt.

Zou goed nadenken of jij het gevoel hebt dat je ex echt voor jou kiest, op de juiste gronden. En niet omdat het met die ander is mislukt. Want ze zal het weer doen, als het even niet lekker loopt met jou. Kun je dat aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven