Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzie32 schreef op 06 februari 2013 @ 11:18:

[...]

Pae: mooi gezegd. Ik had het niet beter kunnen verwoorden. De afgelopen maanden waren een achtbaan aan emoties. Ik (her)kende mezelf niet meer toen bleek dat ik de grenzen van monogamie over kon gaan. Het heeft me ook doen beseffen wat de situatie met nr1 is. Ik wil daar graag aan werken, zonder nr2.

Maar ben nog aan het 'dealen' met exit nr2... Heb nooit gerookt, maar als het stoppen met een verliefdheid nog moeilijker is dan stoppen met roken, dan heb ik nog een lange weg te gaan...

Alles wat je aandacht geeft groeit; En dat is eigenlijk sinds mijn relatie met mijn minnaar zowat mijn lijfspreuk geworden. Want het is echt zo! Jij bent nog bezig met het dealen van de exit met nr2, maar zolang hij het 'dealen' aandacht blijft geven, lijkt het gemis groter te worden. Het is als een verslaving en eigenlijk zijn er een aantal momenten per dag dat het 'gemis' voor komt. Als jij er in slaagt je gedachte op dat moment (vergeet niet: die gedachtes zijn daadwerkelijk maar een fractie van een seconde) te laten focussen op iets anders, dan zul je merken dat dat per dag steeds beter gaat, en dat is echt zo. Oh, en je moet natuurlijk er heilig in geloven, dat wil ook werken ;)

Maar ik begrijp heel goed wat je voelt Liz, want afscheid nemen sucks gewoon.
Lizzie, wil je echt voor spanning en lust je maatje, je geliefde op het spel zetten? Ik kan me echt voorstellen dat je vreemdgaat omdat je huwelijk slecht is, maar dit vind ik lastiger.

Vanuit de bedrogen kant (ik dus) zeg ik; het was het waard dat ex mij bedroog, want zij maakte hem echt gelukkig, ik niet meer. Maar was het alleen voor de spanning geweest....nee. Zonde!
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:26:

Hoe belangrijk vind jij jezelf? Net zoals ik het afkap als iemand niet echt voor me gaat, omdat ik beter verdien. Kun jij dat ook doen. Maar vergt moed, en kost tranen. Doe je niks, dan is het hopen op een goede afloop, dus toch weer die onzekerheid.Bedankt, Julus, voor deze woorden. Ik weet dat je het waarschijnlijk niet zo hebt bedoeld, maar het sterkt me in mijn beslissing nr2 af te kappen.
Pae, true! Verliefdheid en gevoel van binding neemt af zodra je nul contact hebt met iemand. Zolang je het blijft voeden, kun je er van alles omheen fantaseren. En dat is tricky, want is het de werkelijkheid? Net zoals met onbereikbare liefde, in je hoofd wordt dat de perfecte man, want je moet het doen met je fantasie.
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:06:

En nogmaals, ik wil niemand veroordelen, maar wil wel graag mijn mening kunnen schrijven. Ook al voelt dat niet prettig, dat snap ik. Ik schrijf vanuit mijn pijn en ervaring, en jullie vanuit die van jullie.

Natuurlijk ben je welkom Julus maar ik vraag me wel af waarom je je pijnpunt steeds komt opzoeken. Schijnbaar laat het je niet los. En wederom krijg ik het gevoel dat je nog niet klaar bent met je ex, je emotioneel nog voor een deel aan hem vast zit (wat overigens niet raar of gek is hoor).

Het "probleempje" dat ontstaat is dat je vanuit je pijn allerlei gewetenskwesties neerlegt en daar kan niet elke schrijfster hier iets mee. Er is geen minnares die smorgens voor de spiegel staat en roept dat ze zo onwijs goed bezig is.

Sta er dus niet raar van te kijken als mensen je op een gegeven moment gaan negeren.

Nogmaals, dit is het énige topic waar de minnaar of minnares vrijuit kan schrijven. Dat houden we graag zo.
Lizzie, trots op je. Echt! Ga je man aandacht geven die hij verdient, stop die energie in hem en blijf bedenken dat hij al die tijd er voor jou was. Met al zijn minpuntjes (die we allemaal hebben). Hij was er, van minnaar valt dat te bezien.
quote:Rooss4 schreef op 06 februari 2013 @ 11:26:

[...]

Hier geloof ik helemaal niks van. Ik denk niet dat je kan spreken van "de mens" maar ik denk dat zéker vrouwen (auw auw niet slaan) vanuit de oertijd wel degelijk monogaam zijn.

Dat dient namelijk een hoger doel.Geloof ik geen zak van! Vroeger werd je direct opgehangen als je ook maar dacht aan een andere man, en daar voor uit zou komen. Toen was de rolverdeling heel anders. En ik bedoel hiermee, de mentale monogamie
Roos, snap ik. Nog voordat ik maar iets met vreemdgaan te maken had, vond ik het onderwerp al boeiend en las ik mee.

Dus dat staat er echt los van.

Ik bijt me graag in bepaalde onderwerpen vast.

Geldt voor nog meer onderwerpen, ben dan fanatiek.

Negeren mag, dat staat iedereen vrij, en vind ik niet erg. Wie wil reageren, reageert. Maar dit forum is niet voor niets openbaar.
Overspel gaat al eeuwen terug, door mannen en door vrouwen. We willen gewoon datgene hebben wat we niet hebben, denk aan kind in snoepwinkel.
quote:paeonia01 schreef op 06 februari 2013 @ 11:32:

[...]

Geloof ik geen zak van! Vroeger werd je direct opgehangen als je ook maar dacht aan een andere man, en daar voor uit zou komen. Toen was de rolverdeling heel anders. En ik bedoel hiermee, de mentale monogamie

Geen zak?

Ineens verdwijnt de lust om het ook maar proberen uit te leggen. Laat maar.
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:27:

Pae, wat knap!! Volhouden he! Jij hebt ballen, dat is nu bewezen.

Nu nog die andere verslaving....durf je dat? Kiezen voor je gezondheid, je mentale gezondheid?Julus, het is nu geen kwestie van durven. Ik wil niet het niet, en zie het ook niet als schadelijk voor mijn mentale gezondheid. Wij houden van elkaar en we werken heel hard om onze relatie te laten slagen. Ik stop er pas mee als ik het gevoel krijg dat we maar moeten blijven werken.. en niet het gevoel krijg dat we vooruit komen.
Vraagje, kijken jullie straks naar dat nieuwe programma Overspel?

Ik ben benieuwd wat dat is. Misschien een nieuwe invalshoek voor dit topic? Kunt er allicht van leren.
Okido Pae, let goed op jezelf.
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:34:

Roos, snap ik. Nog voordat ik maar iets met vreemdgaan te maken had, vond ik het onderwerp al boeiend en las ik mee.

Dus dat staat er echt los van.

. Maar dit forum is niet voor niets openbaar.

En wat bracht je er toe om mee te gaan schrijven? Zoals ik je laatste postings lees heb je een missie. De missie om de minnares weer op het rechte pad te brengen.

En dat laatste.. tja, dat begint een beetje een dooddoener te worden, dat lees ik ook op relaties na een twintigtal afbrandposts. Het forum is openbaar, ik geef mijn mening, jammer voor jou.
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:35:

Overspel gaat al eeuwen terug, door mannen en door vrouwen. We willen gewoon datgene hebben wat we niet hebben, denk aan kind in snoepwinkel.

Dit is te kort door de bocht, dan geloof ik eerder in je stelling dat men een leegte probeert op te vullen, zo zie ik het zelf ook wel denk ik.

In de oertijd waren de vrouwen waarschijnlijk monogaam. Een man zou zijn leven niet wagen voor het voeden van een kind dat de zijne niet is. Uiteindelijk zijn we maar gewoon genendoorgevers, we willen ons soort in stand houden. Daar zijn we op gemaakt.
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:36:

Vraagje, kijken jullie straks naar dat nieuwe programma Overspel?

Ik ben benieuwd wat dat is. Misschien een nieuwe invalshoek voor dit topic? Kunt er allicht van leren.En wat moeten we leren dan Julus? Dat we niet vreemd mogen gaan?
Dat staat voorop Roos, die biologische visie. Maar dat gaat verder. Je krijgt thuis niet wat je graag zou willen, je mist wat, gaat het elders zoeken/halen/vinden.

Kort door de bocht, maar anders zou ik een uur aan het typen zijn.

Ik schrijf hier zoals ik op vele andere topics mee schrijf, al meer dan 10 jaar. Omdat ik graag schrijf, meedenk, mijn mening verkondig. Zo simpel is het.
Roos, wat ben je ineens pinnig. Laat maar.
Ga zoveel vreemd als je wil, het is niet mijn leven, niet mijn pijn.

Dat is dus niet wat ik bedoelde, maar wat jij kennelijk graag erin leest.
Pae, klopt. Contact en gedachten over hem voeden het gevoel. Ook onderwerpen waar we vaak over schreven naar elkaar maken dat ik aan hem denk. Muziek die we allebei mooi vonden, enz. Ook dit forum werkt niet mee, maar hier kan ik tenminste vrij praten.

Het lijkt op een echte luduvudu, maar dan eentje waar ik het met niemand over kan hebben... behalve hier dan.

Nog even op mn handen zitten, niets doen, en na 10 dagen schijnt het over te zijn. I really hope so (en dat ex-nr2 zelf geen contact meer opneemt in die 10 dagen zoals vorige keer, want dan beginnen we weer van voren af aan...)
Het IS ook liefdesverdriet natuurlijk, dus niet makkelijk.

Hardcore afkicken, blijft lastig. Maar duimen maar voor je dat hij je met rust laat, zodat je het kunt gaan verwerken. Hopelijk is het geen enorme charmeur:)
quote:Julus schreef op 06 februari 2013 @ 11:44:

Roos, wat ben je ineens pinnig. Laat maar.

Julus, eerst kwam je meeschrijven vanuit jouw visie, de andere kant. Dat werd best goed ontvangen, er ontstonden gesprekken, discussies. Als ik nu je posings aan Lizzie lees zie ik een messias, iemand die komt boodschappen dat ze vooral stijgt in eigenwaarde als ze die verdomde 2 maar uit haar leven bant.

En als klap op de vuurpijl kom je tippen dat we een serie op tv zouden gaan kunnen kijken die een nieuw licht op dit topic zou werpen? Ja, daar word ik een beetje pinnig van ja.

Dit topic heet "minnaar". Niet: "wat doe ik de vrouw van mijn minnaar eigenlijk aan".
quote:lizzie32 schreef op 06 februari 2013 @ 11:50:

Het lijkt op een echte luduvudu, maar dan eentje waar ik het met niemand over kan hebben...Nee, het lijkt niet. Het is hele echte, verscheurende liefdesverdriet. En dan dubbel zo pijnlijk omdat het geheim is. Je kan en man van niemand steun verwachten. Je tranen inhouden, je gedachten wegduwen. Ik denk dat het voor iedereen hier herkenbaar is. Echte pijn.
Trek ik me terug, dat lijkt mij het beste. Wens iedereen het beste (ja echt)!
Goh, bijzondere conclusies worden er getrokken na een discussie. Sense bashen? Omdat je kritische vragen stelt? En iemand met een andere mening heeft, veroordeelt omdat ze vanuit haar eigen referentiekader schrijft?

Newsflash: dat doet iedereen hier. Dat doen de bedrogenen zoals Julus en Wovi. Maar ook de vreemdgangers met een partner met een vlekje, degene met een open relatie of de nr2 zonder eigen relatie. En dat is ok toch? Dit is toch viva, een forum voor vrouwen (en mannen) met een eigen mening? Of geldt dat alleen voor de meningen die in je straatje passen?

Ik ben het zeker niet met alles een wat Julus schrijft, maar ik vind de vragen die ze stelt toch best interessant. Want hoewel het niet in het straatje van de vreemdganger past, soms is een buitenstaander best nuttig om eens buiten je eigen hokje te denken. En tja, soms is dat vervelend, maar dan is skippen van een post toch ook weer niet zo'n grote moeite toch?

Rooss, volgens mij waren vroegah de vrouwen ook niet monogaam. Heb een tijdje terug een interessant boek erover gelezen, maar kan niet meer op de titel komen. Dit stukje is misschien wel aardig om te lezen.

Voor degene met dates vandaag: geniet! En kom vooral binnen zweven nadien, om al dat negatieve gezeik hier te compenseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven