Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Roos. Als je zoekt vind je het toch niet is mijn beleving... het kan je beter overkomen quote:Rooss4 schreef op 07 februari 2013 @ 22:28:

[...]

En zoeken? Neeeejj!! Ik zoek geen vaste partner hoor! Het is voor mij heel heilzaam en gezond om nog een flink poosje alleen te zijn. Eigenlijk valt mijn single leven nu pas goed in de plooi.
quote:lizzie32 schreef op 07 februari 2013 @ 22:26:

[...]

Ok, een andere mening kan altijd. Tijdens een heftig tv-gesprek oid kan je best de nuance opzoeken naar je partner toe en inderdaad in algemene bewoording aangeven dat soms iemands wensen veranderen en dat dat niet 'slecht' hoeft te zijn. Het wordt pas echt 'spannend' wanneer je je eigen wensen op tafel legt en je kwetsbaar opstelt.

Ik heb verschillende malen geprobeerd met nr1 te praten over mijn wensen (zonder nr2 daarin te betrekken), maar ik kreeg het gewoon niet over mijn lippen. Hoe leg ik 'm uit dat ik bij hem wil blijven en van hem houd, maar met een andere man wil scharrelen/seksen?

Dat valt niet te rijmen met het wereldbeeld waarin wij zijn opgevoed, namelijk dat je in een relatie de enige bent voor elkaar op seksueel gebied en dat tot je dood volhoudt.

Lizzie ben je dan ook niet veel te laat met dit gesprek op moment dat er al een nr2 is ?

ik kan me voorstellen dat het gesprek iets makkelijker wordt als je bepaalde behoefte hebt om dan samen met je nr1 te bekijken wat de mogelijkheden zijn, en samen alles te ontdekken wat mogelijk is.

zoals bv bij doddie is gebeurd.

dit zal nog niet makkelijk zijn maar op moment dat er al een nr 2 is zit er zo een groot verschil hoe jullie in de relatie staan dan dit helemaal moeilijk overbruggen is.

of is het zo dat die behoefte nog niet bestond voordat nr 2 in je leven kwam ?

ik weet ook zeker dat er er ook genoeg mensen zijn die wel monogaam zijn, ieder persoon is verschillend en heeft andere behoefte hier zou je gewoon met je geliefde over moeten kunnen praten.
Ik denk zeker wel dat er mensen zijn die monogaam zijn hoor, die wel 50 of 60 jaar samen zijn zonder ooit een vinger naar een ander te hebben uitgestoken.

Maar het klinkt allemaal wel erg makkelijk om te zeggen dat je hier gewoon met je partner over moet kunnen praten als een van de 2 behoefte heeft om zijn horizon te verbreden.

Mijn partner is daar van het begin af aan al heel stellig in geweest,die heeft die behoefte niet en wil er op geen enkele manier iets over horen / praten

Wat fijn voor je Noa... Is het nog gelukt om elkaar morgen even te treffen ?
quote:wovi12 schreef op 08 februari 2013 @ 10:11:

[...]

(ik ben lizzie niet, maar voel me wel aangesproken ;), dus vandaar dat ik ook reageer)

Lizzie ben je dan ook niet veel te laat met dit gesprek op moment dat er al een nr2 is ?

Vaak weet je pas dat je dit wil als er een potentiele nummer 2 in het zicht is en dan is het gauw te laat. Je wilt namelijk niet iets aankaarten wat je achteraf misschien toch helemaal niet wilt. Het is voor ons (de vreemdganger) ook een wirwar van gedachtes.

ik kan me voorstellen dat het gesprek iets makkelijker wordt als je bepaalde behoefte hebt om dan samen met je nr1 te bekijken wat de mogelijkheden zijn, en samen alles te ontdekken wat mogelijk is.

zoals bv bij doddie is gebeurd.

Doddie is geen goed voorbeeld, want haast niemand heeft een nummer 1 als Doddie.

Alhoewel ik me wel door haar posts heb laten beinvloeden om het hier thuis bespreekbaar te maken in de hoop dat het bij mij ook op ongeveer dezelfde wijze zou verlopen

dit zal nog niet makkelijk zijn maar op moment dat er al een nr 2 is zit er zo een groot verschil hoe jullie in de relatie staan dan dit helemaal moeilijk overbruggen is.

Dat bedoel ik idd ;)

ik weet ook zeker dat er er ook genoeg mensen zijn die wel monogaam zijn, ieder persoon is verschillend en heeft andere behoefte hier zou je gewoon met je geliefde over moeten kunnen praten.En als je geliefde er niks over horen wil? Waar blijf je dan met je gevoel?
quote:Julus schreef op 08 februari 2013 @ 00:34:

VD, treurig verhaal. Ook jij bent enorm teleurgesteld. Je hoopte dat het met jullie anders zou zijn, logischerwijs. Hoe sta je er nu, achteraf bezien in? Is het iets waar je voortaan ver weg van uit de buurt blijft, want kan me voorstellen dat dit er enorm in gehakt* heeft.

* nee jullie zitten niet op de etenpijler. Lijkt er haast wel op, met al die candy enzo*

Achteraf gezien zal ik in ieder geval nooit zeggen dat ik het niet met een getrouwde man zal doen (daarvoor ook nooit gezegd trouwens). Maar in deze situatie ga ik nooit meer komen, dat kan ik wel zeggen. (mijn ex zijn ex-vrouw zag mij echt als hoofdschuldige.. ik ben gemaild/gebeld/intens gehaat.. Maar zelf zij had er nu vrede mee. Jammer dat ex zelf dat minder had )

In mijn vorige relatie was ik zeker op zoek naar spanning/afleiding, maar met deze man had ik echt gelukkig kunnen worden. Hij was het echt voor me.

Ik zie het ook wel bij vriendinnen. Ik veroordeel het niet, zou ook hypocriet zijn. Ik weet zelf hoe moeilijk het is er mee te stoppen (is mij nooit gelukt. Heb op een gegeven moment een deadline gesteld en ruim daarvoor was hij bij haar weg), ik weet niet of het mij ooit gelukt was.

Je hebt vaak pas door hoe erg je er in zit als het te laat is. Maar ik zie ook in vergelijking met vriendinnen dat ik daar anders in ben. Ik ben nogal heftig qua emoties, ga er 100 % voor etc..

Maarre, een leuke jongere vent zonder kinderen is welkom hoor
soms vraag ik me wel eens af of ik met de ex voor deze (die ik dus heb verlaten omdat ik verliefd werd op LC) niet gelukkig had kunnen worden. Ik was niet ongelukkig, wel onrustig.. Zoekend naar aandacht, spanning. Deze ex is inmiddels heel gelukkig met iemand anders die volgens mij veel beter bij hem past. En ik heb ontzettend veel lol gehad, liefgehad, geleerd in de afgelopen jaren. Maar toch.. soms denk ik wel, anders was ik nu gesetteld, koophuis, misschien iets stabieler en had ik nu tenminste geen liefdesverdriet
VD, als ik mezelf vergelijk met jou (maar dan in de andere situatie), dan denk ik dat het hoe dan ook een keer misgegaan zou zijn. Je was onrustig, schrijf je. Dat onrustige, niet persé heel ongelukkige is misschien toch een teken aan de wand, dat je nog niet op de "plek van bestemming" was met je ex. Je vond dat later ook bij je ex-minnaar/ex-vriend, dus dan lijkt het erop dat die van daarvoor toch al einde oefening zou zijn, ooit.

Voor mij iig wel aan de orde, want hoewel ex mij verliet, ik ben nu gelukkiger met vriend dan toen met ex. Geluk bij een ongeluk, letterlijk. Tuurlijk, de manier waarop blijft altijd beetje zeer doen, ik kijk er niet prettig op terug. Maar toevallig visualiseerde ik voor mezelf het plaatje met ex en ik samen op de bank, nu.

En ik werd daar niet blij van. Ik wilde alleen maar vriend op die plek, toen ik eraan dacht. Of het idee dat ex NU zou zeggen, zullen we iets leuk doen samen? Dan wil ik wederom liever met vriend iets leuks doen. Zo weet ik dat dit helemaal goed is, zo.

Het werkt echt, zulke gedachten.

Ach, liefdesverdriet komt onverwacht en het blijft vaak niet bij 1 keer..helaas. Bijna niks is meer voor tig jaar tegenwoordig. Ik denk nu maar zo; elk gelukkig jaar met iemand is weer winst. Hoe meer hoge verwachtingen, hoe erger je teleurgesteld raakt.

Zit ik hier Overspel te "promoten", kan ik het helemaal niet zien! Nah ik lees misschien wel wat jullie ervan vonden.
En VD...koophuis staat ook niet (zeker nu niet) garant voor geluk, eerder voor kopzorgen haha!

Zie er maar eens vanaf te komen als de relatie over gaat. Ik hou mijn hart vast, het ding moet nog in de verkoop. Had ik maar huur!
quote:wovi12 schreef op 08 februari 2013 @ 10:11:

[...]

Ja, dat is redelijk laat. Om meteen op je volgende vraag te reageren: ik merkte pas dat ik andere wensen had toen ik al naar een andere man verlangde (anders dan bij een crush). ex-nr2 (jaja, nog steeds!) en ik kennen elkaar al een tijdje. Ondanks dat er vanaf het begin een klik was, is de echte vonk pas een paar maanden geleden overgeslagen. Tot die tijd had ik wel een onrustig gevoel (zoals VD op deze pagina beschrijft), maar geen idee waar dat vandaan kwam. Als je niet weet waar dat onrustige gevoel vandaan komt, is het lastig praten en zoeken naar een oplossing. En later, ja, toen was nr2 er al, en dat is ook lastig praten...

Jahoe, bedankt voor het inspringen Ik herken het grootste deel van je verhaal.
quote:silver1977 schreef op 08 februari 2013 @ 14:50:

Ik denk zeker wel dat er mensen zijn die monogaam zijn hoor, die wel 50 of 60 jaar samen zijn zonder ooit een vinger naar een ander te hebben uitgestoken.

Maar het klinkt allemaal wel erg makkelijk om te zeggen dat je hier gewoon met je partner over moet kunnen praten als een van de 2 behoefte heeft om zijn horizon te verbreden.

Mijn partner is daar van het begin af aan al heel stellig in geweest,die heeft die behoefte niet en wil er op geen enkele manier iets over horen / praten

Wat fijn voor je Noa... Is het nog gelukt om elkaar morgen even te treffen ?

Mijn verhaal is wel aardig hetzelfde als van jou valt me weer op. Ook mijn partner is heel stellig.

We hebben min of meer een afspraak staan ja. Hij na zijn dienst en ik ben dan op een feestje. Dus ik moet naar buiten glippen en hem buiten even opzoeken maar zijn werk kan ook heel goed uitlopen (politie). Maar hoop hem wel weer even te snuffelen :-) Dus duim je voor me?

Jij nog een date in het vooruitzicht?
Druk bezig iets te regelen, hopelijk over 1.5 week weer ....

Grappig dat we zoveel overeenkomsten hebben hè..

Mijn mail staat in mijn profiel mocht je eens willen mailen..
quote:silver1977 schreef op 08 februari 2013 @ 21:30:

Druk bezig iets te regelen, hopelijk over 1.5 week weer ....

Grappig dat we zoveel overeenkomsten hebben hè..

Mijn mail staat in mijn profiel mocht je eens willen mailen..2 zielen, 1 gedachte. Ik wilde dus vragen of we eens konden mailen Je hebt mail
Doddie is geen goed voorbeeld, want haast niemand heeft een nummer 1 als Doddie.

Alhoewel ik me wel door haar posts heb laten beinvloeden om het hier thuis bespreekbaar te maken in de hoop dat het bij mij ook op ongeveer dezelfde wijze zou verlopen

Ik nam doddie juist extra als voorbeeld omdat zij volgens mij een van de weinige is die het hier serieus met haar partner over gehad heeft voordat er echt iets gebeurd is.

daardoor hebben ze samen een manier gevonden waar ze zich beide prettig bij voelde.

als ik naar mezelf kijk had ik best opengestaan voor bv een paraclub en wie weet mischien van daar nog wel meer.

maar ik had niet in een keer een open relatie willen hebben.

Vaak weet je pas dat je dit wil als er een potentiele nummer 2 in het zicht is en dan is het gauw te laat. Je wilt namelijk niet iets aankaarten wat je achteraf misschien toch helemaal niet wilt. Het is voor ons (de vreemdganger) ook een wirwar van gedachtes.

ik snap dat het voor jullie (de vreemdganger) ook een achtbaan van emoties is, zeker als het je ineens overkomt en niet bewust op zoek bent gegaan.

wat ik me dan wel afvraag wil je dan een open relatie voor spanning/sleur etc te verbreken of gaat het er puur om dat je bij die persoon wilt zijn ?

het eerste had ik mischien nog ooit voor kunnen openstaan na een tijd. het laatse denk ik nooit het gaat dan echt om een andere man/vrouw en niet om een aanvulling binnen je relatie

En als je geliefde er niks over horen wil? Waar blijf je dan met je gevoel?

juist met je geliefde zou je alles moeten kunnen bespreken, ook al zijn jullie het over dingen niet eens je zou er wel over moeten kunnen praten
juist met je geliefde zou je alles moeten kunnen bespreken, ook al zijn jullie het over dingen niet eens je zou er wel over moeten kunnen praten

In een ideale wereld zou je met je geliefde over elk pijnlijk onderwerp een eerlijk en open gesprek moeten kunnen voeren. Maar we leven niet in een ideale wereld en als je partner meermaals heeft aangegeven dat daar het gat van de deur is als je ooit met een ander in een bed verdwijnt, kan het maar zo gebeuren dat je voor de goede vrede je snuit houdt als het onverhoopt toch aan de orde is.

En Wovi, ik herinner me dat jij ook niet open stond voor de noden van je partner, als ik het goed onthouden heb hoor! Jullie huwelijk was ook niet bepaald perfect volgens mij en jij hebt je oogklepjes ook willens en wetens niet afgelegd.

De boodschap is duidelijk, jij vindt dat elke potentiële vreemdganger moet gaan praten. Dat doen we niet allemaal, inderdaad, om welke reden dan ook.

Maar niet iedereen hoeft aan jou of aan wie dan ook te verantwoorden waarom ze dat niet doet. Hoe klote jij je er ook onder gevoeld hebt.
klopt helemaal roos ons huwelijk was niet perfect.

er werd bij ons ook veel te weinig gepraat wat onze behoefte waren, daar hebben we beide schuld aan.

je bent uiteindelijk maar naar 1 persoon verantwoording schuldig, en dat ben jezelf.
Met elkaar (open en eerlijk) leren praten als je dat nog niet gewend was, is ook niet iets wat je ineens heel goed kunt. Dat moet je leren, niet voor niets dat er relatietherapie bestaat. Denk dat het voor veel mensen lastig is, zeker over zulke heikele kwesties. Hoe open en eerlijk je durft te zijn heeft m.i. te maken met hoe veilig je je voelt bij je partner, en de stelligheid/felheid van partner. Als iemand bij voorbaat vaak dingen afserveert, zul je het lastiger vinden om iets open te gooien. Je wil je vingers niet branden, uit angst voor gevolgen. Snap ik.

Angst, dat is het. Angst om kwijt te raken. Maar vastzitten in een patsstelling is ook niet prettig, dus wat is wijsheid? In huidige relatie zou ik het opengooien, in vorige relatie had ik het niet gedurfd (voelde me niet veilig genoeg om zo open te zijn, en ex had dat ook bij mij).
Ik snap jullie reacties heel goed, hoor. Dit is en blijft 'lastige' materie.

@ Noppies... je kunt het flauw vinden; ik voel me niet vrij om mijn 'dagelijkse' ding te delen (worsteling, verdriet, vreugde) als ik steeds moet horen dat het anders had gekund, want dat weet ik zelf ook wel.

@Inez: Ik heb helemaal geen moeite met een andere mening, maar een moment of gevoel van 'zoeken naar begrip' zou toch fijn zijn. En misschien heb ik het niet goed gezien... ik vond de discussie van jou en Jullus versus Sense heel onplezierig en ongemakkelijk. Zo ervaarde ik het bij het lezen en ik geloof niet dat je de ervaring van een ander kan betwisten als 'waar of niet waar' of 'terecht of niet terecht'. Ik vond en voelde het zo.

En terug naar Noppies. Ik kan niet roepen dat het me niet aanstaat zonder daar de consequenties van te nemen. Daar heb je absoluut gelijk in, Nop! Enerzijds zou ik graag mijn 'hele' verhaal kwijt willen hier, maar anderzijds voel ik me daar niet altijd vrij in. Ik heb echt bewondering voor Sense dat ze zoveel geduld heeft en zich blijft verdedigen, maar ik vind dat 'vechten' best lastig soms. Ik heb echt m'n handen vol aan een zieke man en mezelf. En natuurlijk reageer ik ook uit mijn situatie, Inez (duh), maar ik hoop niet dat ik er iemand uit veroordeel.

Daar laat ik het bij. Fijn weekend allemaal !
Nou Wovi, binnen je huwelijk had je ook wel (denk ik dan) wat verantwoording af te dragen naar je partner toe over bepaalde zaken maar ik snap wel wat je bedoelt. Het is mooi dat je nu in elk geval ziet dat je meer had mogen investeren en wellicht ga ook jij op een andere manier een evt volgende relatie in.

Julus, angst is daadwerkelijk een slechte raadgever. En toch is de angst voor verlies enorm menselijk. Die patstelling is een enorm ding. Want over bepaalde zaken kan je gewoon geen compromis sluiten. Het voorbeeld van Jahoe is een mooie hierin. Ik weet niet wat wijsheid is, als ik dat wist kon ik rijk worden wellicht. Ik heb ook werkelijk geen idee of ik ooit nog eens tegen dit probleem aan zou lopen met die prins die maar niet in de achtertuin wil vallen.

Ik word morgen voor de middag opgehaald van huis en getransporteerd naar heerlijke bestemming.

Als er wat te melden valt lezen jullie dat zondag.

Doen jullie in die tussentijd allemaal even lief tegen elkaar?
quote:

Ik word morgen voor de middag opgehaald van huis en getransporteerd naar heerlijke bestemming.

Als er wat te melden valt lezen jullie dat zondag.

Doen jullie in die tussentijd allemaal even lief tegen elkaar? Lekker Roos... geniet als nooit tevoren!
Vandaag een date... t/m morgen... wat kan het leven toch heerlijk zijn.

Alle anderen die ook een date hebben dit weekend, have fun!!!

Wat heerlijk spannend Rooss !!!

Genieten ........

Voor iedereen die ook nog een date heeft dit weekend .. ENJOY
Allegaar, je HOEFT hier ook niet je levensverhaal te doen. Het is alleen flauw om aan het begin van het topic te schrijven dat je deel 19 maar helemaal overslaat, daarna af en toe terug komt maar zo ongeveer elke derde post eindigt met dat je weer onder je steen gaat, en dan uiteindelijk nu Julus de schuld er van geeft, dat je hier niet het achterste van je tong wilt laten zien.

Dat is gewoon niet eerlijk.

Dan moet je lekker op een besloten forum met alleen maar medestanders en minnaressen gaan schrijven.

Want blijkbaar raakt Julus net de gevoelige snaar en is dat niet waar je hier voor komt. Nou, dan is dit wrs niet de juiste plek voor jou. Als ik hier schrijf dat ik het al jaren doe met een getrouwde kerel, loop ik het risico dat iemand daar niet zo blij op reageert. Dat mag. Iedereen is vrij in zijn reacties hier.

Als je geen tegenwoord wilt horen, moet je je stilhouden. Je bent niet verplicht om hier te vertellen wat je zonden zijn, maar als je het doet, moet je ook het tegenwoord kunnen handelen.

Zo heb ik een paar maanden terug een hele discussie gehad op een topic op relaties. Nou, prima toch? Als ik geen kritiek had kunnen handelen, had ik op dat topic mijn mond moeten houden.

Dus nee, geef niet Julus de schuld dat jij hier je ei niet kwijt kunt.

Van zulke opmerkingen krijg ik dan weer jeuk. Andere schrijvers zijn niet verplicht om hier het juiste klimaat te scheppen, zodat Allegaar haar verhaal hier kwijt kan. Bevalt het je hier niet, dan moet je dat bij jezelf zoeken en niet de verantwoordelijkheid van anderen maken.

Zo. En nu sluit ik me drie weken op op mijn berg, want ik heb al mijn energie nodig voor andere dingen.
Jaloers op alle dates! Nr. 2 is nog steeds in Verweggistan. Laatste echte date was nog in 2012. (Elkaar daarna nog wel gezien, maar alleen in openbare setting). Hopelijk eind deze maand weer een date ....
Dan duurt wachten lang he Vivaflamenco?
Nops, dat ben ik niet geheel met je eens hoor. (bel jij de krant?) Er is hier een "algeheel geldende norm" de vreemdgangers norm zeg maar, er komt tegengeluid en daar komt weer tegengeluid op. En dat mag allemaal.

Net als dat Julus niet weggejaagd wordt, hoeft Gaar ook niet weggejaagd te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven