Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Damntoo, het gaat niet om een diep gesprek, het gaat om een diep gesprek in combinatie met een enorme fysieke spanning en verlangen. Met wel willen maar niet mogen, met steeds de grens opzoeken. Met energie in een ander stoppen die je niet in je relatie stopt zónder medeweten van ja partner.

Dat maakt je eigen relatie zwakker, hoe dan ook en de platonische minnaar relatie sterker.

Ik heb het allemaal gedaan hoor En het heeft een jaar geduurd voordat er enig fysiek contact was. En dat afstand houden: ik wou daf ik dat toen kon, want dat er meteen vol in springen, contact houden, er in mee gaan heeft me zowat mijn huwelijk en een heel deel van mijn geestelijke gezondheid gekost

Dat doe ik dus niet weer, dat is ook niet knap, dat is gewoon leren tot hoever ik kan gaan zonder er zelf aan onder door te gaan. Nu heb ik toestemming, dat is prettig en mag ik dus gewoon tijd en energie in iemand anders steken, ook als dat een goed gesprek is, maar een man die dezelfde dingen weer bij me triggert (tikje ondoorgrondelijk, liefst tikje gekweld, sexy as hell, aantrekken en afstoten en waarbij ik meteen zijn diepste zielenroerselen wil blootleggen) (redderscomplex, anyone? ) die ga ik een beetje uit de weg of ik kan die neigingen goed weerstaan. Dat wil niet zeggen dat ik me niet hecht, dat ik geen gevoelens bij mensen heb, maar ik zie ze meer in perspectief.

Als je eenmaal in het water bent geflikkerd loop je er nog steeds wel langs, maar misschien net ietsje minder dicht langs de kant.
Huh? Je haalt zaken door elkaar. Het draait allemaal om hand in eigen boezem steken en verantwoording nemen. Geef je relatie niet "de schuld" van je gemis en je gaten, geef aan jezelf toe dat je een notiore spanningszoeker bent waarmee je ook meteen je eigen aandeel ziet. De opvulling van jouw gaten is van een discutabele kwaliteit. Niet omdat jouw nr 2 dat is maar omdat het een gejat stukje kalk is.

En dat is allemaal prima maar draai jezelf geen loer.

Jij hebt nu voor jezelf bedacht dat het allemaal niet zo erg is zolang je het bed maar niet deelt. Zolang er nog geen geslachtelijke verwelkoming heeft plaatsgevonden kan je nog rechtdenken wat zo krom als een hoepeltje is. En ik snap maar niet dat jij dat niet snapt.
Leuk hè Thordis, dat redderscomplex. Je voelt je zo heerlijk nodig en gezien en belangrijk.

Dat tshirt hangt hier ook in de kast. In 27 kleuren!

Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gelukkig dan maar. Toch?

Ligt bij jou de grens van vreemdgaan dan bij het werkelijk hebben van seks. Mag orale seks wel? Of ook niet?

Het maakt niet uit wat wij vreemdgaan vinden, het maakt uit wat jouw vrouw vreemdgaan vindt. Lijkt mij. En jij mag daar ook nog weer anders over denken.

Voor mij is eigenlijk alles wat zo stiekem moet gebeuren, niet oke tegenover je partner. Daarmee sluit je diegene buiten van een belangrijk deel van jezelf - immers, je deelt onwijs veel met diegene, dat je thuis niet deelt. Als dat zo was namelijk, hoefde het niet geheim.

Als het voor jou oke is om de opvulling van jouw gaten bij anderen dan je partner te zoeken, wat is dan het probleem?

Jij lijkt het voor jezelf goed te praten, omdat je het nu eenmaal nodig hebt en het jou gelukkig maakt, daar gaat het om immers. En zolang er dan geen penis in vagina gaat, is het ook eigenlijk niet zo ernstig? Dat is toch slechts een mini-stapje verder dan tot waar je nu gaat?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ben ik echt zo sloom vandaag? Mijn mobiel stort steeds in en probeer ik ondertussen te reanimeren, dat is mijn excuus
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Rooss4 schreef op 13 januari 2014 @ 13:13:

Leuk hè Thordis, dat redderscomplex. Je voelt je zo heerlijk nodig en gezien en belangrijk.

Dat tshirt hangt hier ook in de kast. In 27 kleuren!

Zucht.Ik heb er mijn werk van gemaakt
quote:Heeeidi schreef op 13 januari 2014 @ 13:22:

Ben ik echt zo sloom vandaag? Mijn mobiel stort steeds in en probeer ik ondertussen te reanimeren, dat is mijn excuus

Thordis, misschien zou ik dat ook eens moeten doen!
Helder. Alles bij elkaar opgeteld, een heldere reactie bedoel ik 😃

Wat hier als mini-stapje wordt gezien is voor mij (en nr2) echt geen mini stapje. Het is een hele grote stap. Echt. Orale seks valt daar ook onder. Sterker, we houden alles aan en dicht. En onaangeroerd.

Raak ik nu off-topic??

Of het notoir spanning zoeken is weet ik oprecht niet. Ik zoek namelijk niet. Er zijn jaren voorbij gegaan dat er helemaal niets buiten de deur gezocht is, terwijl het leventje er toen echt niet anders uit zag. De spanning is echter wel erg prettig en zodra die er is, zoals nu, moeilijk te weerstaan. Het is tegenstrijdig, maar soms denk ik wel eens dat ik graag nog wat 'schade in wil halen', na bijna 20 jr een platonische relatie te hebben gehad. Tegenstrijdig, omdat als dat zo zou zijn ik veel meer op zoek zou gaan naar die spanning ... denk ik. Klinkt logischer toch?
Het gaat er niet om of jij het een mini-stap vindt, maar of je vrouw dat vindt.
@barbarella Volgens mij is dat niet het punt hier (is & komt namelijk niet aan de orde), de stap van alleen thuis praten naar met iemand anders praten is de stap die ik hier probeer te verdedigen. Of recht te praten terwijl het krom is ;)

Ik blijf erbij dat dat kan, omwille van de redenen waarom ik dat stiekum doe. Ik ben de eeuwige discussies over sommige onderwerpen zat, omdat ze altijd eindigen in uitbarstingen die ik niet altijd even goed kan handelen. Ze zijn niet van dien aard dat ik er om zou willen vertrekken. Een gat dus, wat ik zo opvul.
Jij kunt dat vinden, dat dat kan. Maar je hebt zelf al door dat je vrouw vindt dat dat niet kan, anders zou je het niet stiekem doen. Dus is het vreemdgaan, dus is het bedrog, dus is het gelieg en gedraai. Je hebt het steeds over wat JIJ vindt, maar het gaat erom wat je doet met je beloftes aan haar. Je weet dat zij het niet wil, dus moet je het niet doen. Punt.

En lang niet alle vreemdgangers gaan vreemd omdat ze willen vertrekken. Ze gaan vreemd omdat ze thuis iets tekort komen, omdat ze een gat op willen vullen, omdat het kan, omdat het spannend is, omdat het zo lekker, leuk, goed, gezellig voelt. Tuurlijk is die spanning prettig, en ik begrijp heus wel dat je sommige discussies thuis niet meer aan wil gaan. Dat moet je dan accepteren, of er samen met je thuisfront aan werken. Een andere keuze heb je niet, zonder dat het uitdraait om enige vorm van vreemdgaan.
Gelukkig bestaan er tussen zwart en wit nog zo'n vijftig tinten grijs.

Ik haal ook wel eens een kleine milkshake of een small wrap (niet die grote, dat gaat weer net te ver) bij de Mac, terwijl ik eigenlijk af wil vallen en het ongezond is. Vertel ik ook niet thuis ...

Conclusie: ik ben een notoire vreemdganger
Damntoo, volgens mij gaat het daar niet om, om deze discussie. Wat wij proberen is je te laten inzien dat jij, net als ik destijds, en net als vele anderen hier die fysiek vreemdgaan, je nr 1 relatie aan het ondermijnen bent. En ik snap dat je dat zelf niet zo inziet. Dat zag ik destijds ook niet. Oh nee, met mijn relatie was niets mis...

Eigenlijk wel gek dat we jou hiervan proberen te overtuigen, denk ik nu, want hetzelfde geldt natuurlijk ook voor ForbiddenFruit en voor Nieuwkomertje, etc etc etc
Nou, dat wat Barb zegt.

Je houdt het stil voor thuis, omdat je weet dat er discussie van komt en dat wil je niet. Dus doe je het stiekem en verberg je iets voor je vrouw.

Maar hoe graag je ook wilt dat het hetzelfde is als een stiekem bezoekje aan de Mac, dat is het simpelweg niet. Een bezoekje aan de Mac heeft in deze context geen gevolgen voor je relatie waarschijnlijk, stiekem gesprekken voeren met een vrouw in de auto, wel.

Dat bezoekje aan de Mac gaat niet ten koste van de energie die je in je relatie stopt, je gesprekken in de auto wel.

En je zegt dat ik er compleet naast zit, dat zal ook, maar Guus hoor ik dezelfde dingen zeggen. Vriendschap moet toch ook kunnen tussen een man en een vrouw? Waarom zou dat niet mogen? Waarom is dat zo beladen, we laten toch zien dat we het kunnen?

Ja doei. Waarom moet het dan nog steeds verborgen blijven voor thuis? Om de discussie uit de weg te gaan? Welke discussie?? Want het is toch zuiver vriendschap en goede gesprekken???

Helemaal prima, hoor, als het voor jou nodig is om er een mooi verhaal omheen te praten, zodat het eigenlijk heel onschuldig klinkt. Maar dat is het niet.

Niemand valt je er hier op aan dat je een leegte op wilt vullen thuis, maar wel op de excuses die je er voor bedenkt.

Hoe zou jij het vinden als het andersom zou zijn? Als je vrouw x keer per week met een man af zou spreken waar ze mee in de auto zit te kletsen? Ze het liefst zou hebben dat de tijd stil zou staan, omdat ze nooit uitgepraat raakt? En daarbij fantaseert ze over allerlei seksuele handelingen, die ze niet doet, maar die haar enorm bezig houden?

Ik noem het een mini-stap, omdat het slechts de laatste stap is. Voor mijn gevoel zou ik niet weten wat wel of geen seks dan nog uitmaakt, eigenlijk. Ik snap het wel hoor, want je kunt nu altijd zeggen dat je je kleren altijd aan hebt gehouden en dat zal het misschien minder zwaar maken. Maar vreemdgangers zullen dat altijd zeggen, 'er is alleen maar gezoend, verder niks' of 'er was maar 1 keer seks' terwijl het 50 keer was. Dus geloven zal ze je wrs ook nog niet eens.

Is dit de eerste keer dat je deze grens aanhoudt?
Ja, het is de eerste keer dat ik deze grens aanhoud (icm de gevoelens waarvan ik nog steeds erken dat ze aanwezig zijn).

Jullie hebben wel gelijk. De Mac is natuurlijk gechargeerd, toch is mijn handelen er omheen hetzelfde; ik verzwijg het.

Stuff to think about. Thanks.

(ik ben niet zo van de harde aanpak, dan zijn mijn reacties ook meteen veel meer in de verdediging, vandaar deze lichte mate van ommezwaai)

Zeer ongepast natuurlijk, maar in dit draadje mag dat vast wel: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud jullie zijn. Ik tussen 45-50. Reeds.
Ik mag mezelf ook in die leeftijdscategorie scharen.
Het is ook confronterend, denk ik, om in te zien dat je acties goed voor jezelf zijn, maar wrs niet zo goed voor de rest van je omgeving.

Dat klinkt namelijk niet zo aardig.

Ik ging vreemd omdat ik mijn partner niet meer leuk vond en niet blij was in onze relatie. Dat hebben we wel besproken, dat het niet lekker liep, maar er niks mee gedaan. We hadden het ook niet kunnen redden trouwens, het was op.

Door vreemd te gaan, doorbrak ik voor mijn gevoel de problemen. Er MOEST ineens een beslissing gemaakt worden, gepraat worden.

Ik vond het niet leuk van mezelf, werd er ook zeker geen leukere partner door, integendeel.. ik sloot mezelf nog meer af van thuis.

Maar Damntoo, als je al zo vaak vreemd bent gegaan, dan zie je toch ook zelf wel wat er gebeurt en welke effecten het op je relatie heeft? Maakt het hebben van een relatie jou wel gelukkig? Waarom heb je een vaste relatie?
Halverwege de 30… nog maar
Ik zit qua leeftijd tussen bovenstaande dames in.
zo zeg, een druk weekend en er valt veel bij te lezen....

Ik ben uit 1977 dus telmaar uit.

Damntoo toch een vraagje, je bent eerder vreemdgegaan toch, dat was wel met alles erop en eraan ?

waarom houd je het dan nu tot zo'n strakke grens
dat mobiel forummen werkt ook voor geen meter zeg, druk al op verzenden voor ik klaar ben en hij blijft hangen.....

Ik wilde nog even reageren op nieuwkomertje, zag het voorbij komen dat hij weer contact had gezocht en je weer bent gegaan..

hoe voel je je nu daar onder ?

iemand die zo met je omgaat is het toch niet waard om zo weer voor terug te keren...dit maakt het steeds moeilijker om los te laten
@Heeeidi "al zo vaak" getver dat voelt fout zeg ... ontkennen heeft echter geen zin, het is vaker gebeurd. Zoals ik al eerder vertelde is bijna 20 jr een vrijwel platonische relatie een groot excuus geweest. Waarom dan niet veel eerder afgekapt? Omdat dat not done was, niemand in mijn omgeving/familie doet aan scheiden. Ja, mijn broer is gescheiden door een ongelukkig huwelijk (ze had een ander) en dat was al drama ten top. Het hoort niet, kan niet, wat zouden anderen wel niet denken, probeer het toch nog een keer, zoek hulp, maar richt geen schade aan bij anderen. Vooral dat laatste.

Uiteindelijk toch vertrokken en de wereld tegen me in het harnas gejaagd.

Daarna een combi van inhaalslag, spanning denken nodig te hebben, mid-life?? En toch ook weer de behoefte aan een warm nest. Waar niets mis mee is, bijna niets. Intimiteit prima voor zoveel als ik nodig heb, qua gesprekken dus niet optimaal.

Hummm .. lastig dit....
oh ja... bedankt voor de openheid over de leeftijden 😃
@ Damntoo, mijn nr 2 was een behoorlijke tijd voor hij mijn nr2 werd ook mijn soulmate, mijn beste vriend, mijn klankbord.. Net als jij met die vriendin.. En hoewel ik de minnaarsrelatie lang verborgen heb gehouden voor mijn nr1, heb ik nooit geheim gedaan over onze vriendschap en onze verbondenheid.. Dat heeft hij altijd geweten. Mijn nr1 weet ongeveer wat wij bespreken, en waarom we dat doen.

En ook ik zit qua leeftijd aan de verkeerde kant van de veertig :-)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Het was iig niet eenmalig, je vreemdgaan, maar ook dat onderwerp is op dit topic vaker voorbij gekomen. Eenmaal die stap gezet, is de stap voor een tweede keer al minder moeilijk. Ik veroordeel niet hoor, dat was niet de boodschap .

Dat van dat eigenlijk niet willen scheiden, snap ik ook. Want wrs was er naast het gebrek aan seks, toch ook wel een deel wel goed en prima. Dat het op het gebied van seks dan niet zo super is, neem je wrs ook een soort van op de koop toe en los je dan wel eens anders op. Het is dan eenmaal niet anders, ofzo.

Zoals je toen seks miste, mis je nu intieme gesprekken en vervul je het op een soortgelijke manier op. Alleen is het nu niet met lichamelijk contact, maar met gesprekken. Miss dat je daar de vergelijking met het 'ook' vreemdgaan kunt maken.

Het is niet die daad, die het anders zal maken uiteindelijk. De reden waarom je toch telkens weer iemand tegenkomt die jou je leven compleet laat voelen, is de basis. Volgens mij, maar ik kan het verkeerd zien natuurlijk, als broekje .

In elke relatie ontbreekt wel iets, maar als je contstant anderen tegen blijft komen die iets aan moeten vullen in je bestaande relatie, is dat volgens mij een signaal van wat ook Roos zegt. Een leegte in jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven