Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, alles wat je aandacht geeft groeit. En dat geldt ook hiervoor. Het zou zeker wegebben als het niet meer gevoed wordt, maar ja dat is dus het probleem. Ik krijg dagelijks een dosis voeding voorgeschoteld, waarvan de overheerlijke geuren mijn neus prikkelen en waarvan ik met een theelepeltje een paar hapjes van mag nemen.... Ondertussen rammel ik van de honger (trek).
quote:Heeeidi schreef op 12 januari 2014 @ 22:57:

Nieuwkomertje,

Ben je vergeten hoe naar je je voelde? Is het je dat dan nog een keer waard? Want je gaat weer net zo voor de bijl als de vorige keer, wat nu net een week geleden is. In een week tijd ben je van diep in de put naar roze wolk terug? Voor zolang het duurt dan, want het hele verhaal begint al weer opnieuw, nu hij weer in contact terugzakt.

Had je niet voor jezelf de conclusie getrokken dat dit het niet voor je was?

Ik quote mezelf maar even.

De boodschap hier achter? Dat dit zijn manier van omgaan met de hele situatie is. Dit is wat je kunt verwachten.

Jij hebt gezegd dat je daar niet mee om kunt gaan en dat blijkt ook nu weer. Het zal niet anders worden.

Wat heeft hij in jullie gesprek gezegd eigenlijk? Daar heb je dit ook vast benoemd, dat je dit lastig vindt. Zou hij nu meer contact blijven houden?

En waarom schrijf je dit:

quote:Maar nu kijk k helemaal anders naar onze 'relatie'. Er is heel wat gepraat en er is ook veel gebeurd. We hebben ook besproken hoe het verder moet. Ben de narigheid van vorige week nog niet vergeten maar nu kan ik er beter tegen.

De relatie loopt ten einde sowieso. Ik trek het niet om als lustobject gebruikt te worden.

Ik laat hem nu, kom ook niet in de verleiding van hem te bellen.

Dus de bal ligt in zijn kamp.

We zien wel hoe het loopt. Mijn hart blijft op slot voor hem.

Want dit strookt helemaal niet met het zoeken naar de boodschap achter een stilte en een lange nacht en nu een lange dag voor je.

Je laat hem helemaal niet. Je wacht tot de volgende date, zit dan weer een dag of twee op een wolk en vervolgens blijft contact uit en stort je met een sneltreinvaart weer in het diepe dal waar je vorige week in zat en waar je nu ook weer in zit.

Hij weet dat jij op hem wacht en hij elke minuut van de dag iets kan laten horen, en jij staat er wel voor seks. Dus hij hoeft ook helemaal niets te laten horen nu.

Vorige week wist je nog zo goed dat dit niks voor je was, nu heb je bewijs. Richt je energie op thuis, zorg dat je daar orde in krijgt en laat dit los. Hoe vaak wil je nog opnieuw weer in dit dal vallen?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Wat een fijn forum. Jullie reacties op elkaar zijn verhelderend. Ik heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen.

Sterke aan diegenen die het nodig hebben. En blijf genieten voor degenen waarbij het wel goed werkt.

Ik heb ondertussen mijn hart gelucht bij mijn moeder. Dit was aan de telefoon. A.s. weekend praten we er verder over, kan zij er ook even over nadenken. Ze reageerde precies zoals ik had gehoopt.

Ik kreeg vanmorgen ook nog een berichtje van ex-nr2. Kort hoe het met hem gaat en de vraag hoe het met mij gaat. Heb hem kort terug gemaild en heb niet te veel over mijn gevoelens verteld. Daar heeft hij niks aan. Bovendien weet ik het zelf niet eens, hoe ik me voel, wat ik moet.

Mijn man heeft heel goed in de gaten dat er iets is, maar denkt dat het komt omdat ik vanmiddag een heel moeilijk gesprek heb op mijn werk. Ben op een rijtje aan het zetten wat ik wil en moet. Mijn moeder gaat mij hier bij helpen.
Damntoo, het is een bewustwording, die Thordis wel heeft, maar waar jij tot nu nooit mee bezig bent geweest. Dat is het verschil. Thordis heeft geleerd hoe ver ze kan gaan, zonder zichzelf te (laten) beschadigen en haar hart in veiligheid te houden.

Thordis grijpt veel eerder in. Kapt het af, voordat ze er te diep in zit. Dat is niet makkelijk, maar wel verstandig en goed voor haarzelf.

Jij hebt je vol in dit contact gegooid en bent nu aan het testen hoe ver jullie kunnen gaan, zonder het bed te delen. Het is mondje plagen, wat je nu doet. Het wel willen, maar het niet mogen van jezelf, maar toch elke keer de grens tot het uiterste opzoeken en nu ook een beetje oprekken. Waarom??? Om te bewijzen dat je het kan? Om je straks beroerd te voelen als het toch een keer mislukt?

Waarom dan hier mee doorgaan? En ja natuurlijk is jullie contact uniek en geweldig en mooi en diepgaand en heb je nog nooit zo'n maatje gevonden, waar je je hart bij kunt luchten, maar was dat bij het vorige vreemdgaan ook niet zo?

Zo lang je hier mee doorgaat, weet je dat je voor de bijl gaat. En eigenlijk boeit dat lichamelijke stukje niet eens, want je gaat al onwijs vreemd.

Dit KUN je stoppen, maar dat WIL je niet. Ondanks elke dag lekker gemaakt te worden, KUN je stoppen met stiekem afspreken in de auto of op welke plek dan ook.

Als jij dit eerder afgekapt had, door te stoppen met afspreken, was het niet zo uit de hand gelopen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Succes! Goed dat je stappen maakt.
Wat fijn FF dat je moeder zo heeft gereageerd als je hoopte. Maar vooral fijn dat je met iemand irl erover kunt praten. Hoop dat het je verder brengt.

Zo, ik was even een paar dagen niet online, en wat had ik veel bij te lezen ineens! Ik ga niet meer reageren op alle verhalen, want eigenlijk is zoveel wijze raad gegeven. Alleen nog dit, Nieuwkomertje, wees eens eerlijk tegen jezelf. Doe je dat wat je nu hier zegt dat je doet? Niet voor hem klaar staan en direct achter hem aanlopen?

En Damntoo, denk je dat je vrouw dit niet als vreemdgaan zal zien dan?
@Heeeidi, grotendeels waar. Het is voor mij echter een mix van kunnen & willen. Ben me zeer bewust van de mogelijke keuzes. Ik dump hier wel een beetje het hoe en wat, omdat het wel prettig "van me af schrijven" is, maar ik heb het wel onder controle.

Bewonder alleen de kracht die Thordis heeft waar het bij mij wel eens aan ontbrak.
Weinig aan toe te voegen, aan alle adviezen inderdaad. Damntoo: ik denk dat ik het veel erger zou vinden als ik zou merken dat mijn man op jouw manier vreemdgaat dan alleen voor de seks buiten de deur zou snoepen. Vele malen erger zelfs. Bij alleen seks buiten de deur laat je je hart thuis, maar jij doet precies het omgekeerde. De bodem zou uit mijn relatie slaan. Alleen geneuk buiten de deur, daar zou ik mezelf overheen kunnen zetten. Maar zoiets niet.
@dymo, ja dat denk ik wel. Ik kies er dus bewust voor die behoefte bij mijzelf toch in te vullen, ondanks dat. Dat is ook reden hier te posten btw, anders zou ik wel erg off-topic gaan
@barbarella: ik zeg niet mijn hele hart buiten de deur te leggen. Ik vul een gat op. En dat is geen vallei qua omvang. Ik ben bij mijn vrouw gebleven na eerdere ellende. Maar die ellende was veel groter en ook een groter gat. Het is alleen niet 100% compleet hier.
Maar dan nog. Als echtgenote zou ik heel veel moeite hebben dat je dat gat buitenshuis wilt dichten. Geloof me, ik begrijp heel goed dat er gaten kunnen slaan in relaties, dat die niet vanzelf dichtgroeien. Maar om een emotionele opvulling buitenshuis te zoeken voor iets wat je thuis mist, dat gaat erg ver.

Ik geloof niet dat er een relatie mogelijk is waarin alles altijd 100% perfect is en compleet is. Je zult altijd concessies moeten doen, rekening moeten houden met de ander. En 100% eerlijkheid is ook niet altijd de beste oplossing. Je kiest voor elkaar, en maakt er vervolgens het beste van. En als daar een kloof in ontstaat, heb je de keuze daaraan te werken of die te accepteren.
Sluit me aan bij Barbarella. Ik heb het ook gedaan Damntoo, en eigenlijk was dat denk ik het meest schadelijk voor mijn huwelijk, het feit dat ik emotioneel al lang niet meer het meest verbonden was met mijn man. Ik kon dat niet meer herstellen en dus ben ik gescheiden.
toch wel bijzonder dit....

Als iemand een hartsvriend of -vriendin heeft en daar alles mee deelt is dat de normaalste zaak van de wereld. (Die had ik niet btw.)

Als iemand buiten de deur wipt, is dat ook nog "tot daar aan toe" en voor enkelen zelfs de normaalste zaak vd wereld.

Nu is er iemand (moi) die het eerste vindt, daar wat over vertelt hier, omdat er ook sprake is van een stuk(je) intimiteit (vele vele malen minder dan de wip buiten de deur) en dan is het ineens not done.

Wat mis ik nu?
Het feit dat je hier schrijft, geeft aan dat het veel verder gaat dan een platonische vriendschap.

Overigens heb ik ook nooit een hartsvriendin alles verteld over mijn huwelijk en seksleven en de problemen waar ik tegenaan liep. Omdat ik dat ook niet kies vind.
Een hartsvriendin is anders dan wat jij beschrijft. Ik spreek niet stiekem af met een hartsvriendin omdat niemand mag weten dat ik intieme zaken met haar bespreek. Zij is ook geen potentiële bedpartner voor mij.

Precies, ik deel mijn bedgeheimen ook niet met mijn vriendinnen.
Nee, ik vertel niet alles (zou overigens wel kunnen, maar is idd niet kies). En zoals ik zelf al zei, ja, het is iets meer dan verbaal communiceren.

Dat ik niet vertel dat ik dit heb, komt door het verleden. Teveel beschadigd, te bang voor enorme discussies en open halen van oude wonden (niet alleen door mij veroorzaakt).

Ja, natuurlijk zie ik ook wel dat dit niet is zoals het zou moeten. Is pagina 20 van versie 22 van dit draadje een excuus? Nee. Maar er niet geheel alleen in te staan is soms toch wel fijn te weten.

Beetje begrip krijgen zeg maar. (en dat lukt aardig merk ik )
Jij zoekt bij jouw ehm .. hartsvriendin, wat Guus bij mij zoekt. Geloof me, dit is vreemdgaan in het kwadraat, want thuis stop je automatisch met dingen delen. Want je hebt de diepste dingen al gedeeld. Dus worden gesprekken thuis vast oppervlakkiger dan voorheen. Misschien nog niet zo ernstig hoor, maar dat sluipt er wel in.

Als jij met je BFF al gesproken hebt over je diepste wensen, verlangens, gevoelens, noem het maar, dan is dat al gelucht. Dan bespreek je dat thuis niet meer, want dat wordt thuis toch niet goed begrepen en jij bent het al kwijt. Thuis blijft dan voor de dagelijkse dingetjes en alle diepgang haal je daar eruit.

Het is tenminste wat ik hier zie gebeuren. Bij Guus praten ze niet over gevoelens en is het helemaal gestopt, sinds ik in beeld kwam. Hij heeft een deel van zijn relatie met zijn vrouw, verschoven naar mij. Met 1 been is hij uit zijn huwelijk gestapt, zonder zich daar bewust van te worden en dat is hem nu pas duidelijk.

Je stopt met investeren, je stopt met openstaan.

Guus en ik zijn ook BFF trouwens, officieel geen seks. Dat is de grootste kul ever, want je wilt niet met je BFF seksen. Die geil je niet op. Met je BFF zoek je niet online naar nieuwe seksspeeltjes om samen uit te proberen. Je verlangt niet naar je BFF, wilt niet de kleren van zijn of haar lijf rukken en hoeft je niet te 'beschermen' door af te spreken in de auto, zodat je vooral geen seks gaat hebben.

Zij is niet je hartsvriendin.

Jij zoekt het hele pakket buiten de deur, al denk je dat je door de daad zelf niet te doen, het beperkt. Maar die honger die je hebt, is al genoeg toch? Het liefst zou je dat deel ook nog willen. Hoe kun je dit dan verkopen als vriendschap?
Damntoo, ik heb zeker begrip voor je. Been there, done that. En daarom waarschuw ik je. Dit is geen topic waar iedere vreemdganger (op welke manier hij of zij ook vreemdgaat) wordt toegejuicht. Denk dat het juist goed is dat we iedereen aan het denken proberen te zetten. Doe er je voordeel mee
Oh, wat de anderen in het kort ook zeggen
Heeeidi, het klopt echt niet wat je zegt (over mij). Ik herken het totaal niet. Wel uit mijn verleden, zeer zeker. Niet over het hier en nu.

Dat ik wat zeg over verlangen wat er soms is, dat klopt. Dat we dat niet willen klopt ook. Dat het niet gaat gebeuren ook. Ben ik 100% van overtuigd. Ook hier ... Been There, Seen That, Done That.

En wat ik ook gemerkt heb de afgelopen maanden is het omgekeerde van wat je zegt: het gesprek thuis komt weer meer op gang. Nr2 zegt het letterlijk tegen mij en zichzelf: als wij dit samen kunnen, dan moeten wij dit thuis ook kunnen, want die partners zijn er niet uit het niets gekomen.

Dymo, ik verwacht hier ook geen gejuich op de banken hoor. 😃 Voel me wel beetje vreemde eend in de bijt af en toe. Zal ook wel met bang zijn voor generaliseren van "dat is weer zo'n man" te maken hebben. Wil niet graag in zo'n hokje zitten namelijk. Zit er ook niet btw
Als het niet klopt wat ik zeg, waarom moet het dan alsnog stiekem in het geniep? Dan kun je die hartsvriendin toch ook openlijk in je leven laten? Dan hoeft ze niet verstopt te worden.

Helemaal prima als je je niet herkent, op dit moment dan, maar als het echt allemaal zuiver zou zijn, zou je het niet stiekem doen.

Jij noemt het een hartsvriendin, ik niet.

Wat bedoel je met 'dat is weer zo'n man'?
Iedereen mag mij mailen, mail adres staat in mijn profiel. Je krijgt altijd keurignetjes antwoord terug

Damntoo, al je postings zijn een bevestiging van wat ik al eerder schreef, je hebt geen gat/gemis/hap uit-in je relatie, je hebt een gat in jezelf.

En zolang dat gat er zit zullen er altijd hartsvriendinnen of neukertjes zijn die dat gat mogen proberen op te vullen. Zo werkt het. Mooi hè?

Ik heb begrip voor jou en je situatie, zeker weten. Ik heb geen begrip voor je stelling dat lijflijk vreemdgaan erger zou zijn dan dit stiekeme ingewanden uitgebraak in een auto. Niet dat ik je tot vreemdgaan wil aanzetten maar het zou wel fijn als je zou stoppen jezélf voor de gek te houden.

Edit: FF wat fijn dat je moeder zo reageerde en dat ze je gaat helpen dingen op een rijtje te zetten. Ik hoop dat het de verheldering brengt waar je op hoopt en het is sowieso plezierig dat je in real je verhaal kwijt kunt!
Oh ja, helemaal overheen gelezen! FF, wat fijn dat je moeder je steunt en begrijpt en gaat helpen. Super!!

Wel vervelend dat je nu ook nog net een moeilijk gesprek op je werk hebt, terwijl je hoofd ook zo met andere dingen bezig is op dit moment.
quote:Rooss4 schreef op 12 januari 2014 @ 23:34:

Mais Madame Orange, tu heeft de koersoes betónstortén toch niet nodig? Als doorgewinterde maitrêsse?

Weet je wat het is lieve schat? Als je in de wolken en de ban bent van die ene man. Die éne, je kent hem wel... dan ben je immuun voor smoezenlijsten en adviezen van ervaren vrouwen

Zellef doen!

Zellef op me muil vallen.

Zellef weer opkrabbelen.

Het is de enige manier. Zo heb ik het ook geleerd

Ah mon amie, ge hebt weer helemaal gelijk (ziet een bezoek aan Heidi door haar neus geboord worden. En dat wachtlijstje voor tantraman werd ook al niks... )

Thordis, mooie posts. Ik wil met een nieuwe man niet weer zo diep gaan als met 1,5. Toch ben ik nu wel blij met de friends with benefits situatie met hen nu, vooral als die benefits betekenen dat het pad wat ik met hem zou willen ontdekken, ingevuld kan worden. Die dingen die ik thuis niet vind en gezien de mate van vertrouwen en kwetsbaarheid die daarbij een rol spelen ook niet zomaar bij een ander vind, zonder dieper te gaan dan ik eigenlijk wil.
Mijn leven zit vol gaten kennelijk. In mijzelf, in mijn relatie. Gelukkig heb ik een manier gevonden om die op te vullen. Of ik mijzelf daarmee zo voor de gek houd, weet ik niet. Ik probeer die (nogmaals) te snappen, lukt niet erg. Vind juist wat meer balans in mijzelf. Niet snappen komt misschien omdat dat juist "het gat" in mijzelf is? (niet cynisch bedoeld)

Zo'n man is er een die het niet kan laten vreemd te gaan (lees: het bed in te duiken) en dus alleen op zoek is naar snelle sex. On the other hand .... naïef als ik ben ... kom er door het lezen van alle verhalen hier wel achter dat dit niet man, maar mens eigen is.

En dan komen we weer terug bij de discussie dat die snelle sex halen bij een ander minder erg is dan een diepgaand gesprek voeren met een ander dan je partner. Just for the record: is niet mijn uitspraak/mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven