Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Wel hij doet moeite voor ons gezin ! En voor mij ... We hebben zo elk ons ding , hij heeft z'n hobby ... De kinderen hun hobby , ik heb het huishouden , m'n werk, m'n hobby , m'n minnaar mmm

vorige week zijn we samen uit eten geweest ... ( m'n man en ik ;) )We hebben een reisje gepland met en zonder de kids

Ik denk dat het wel lukt thuis ...

M'n minnaar zit ook wel veel in m'n leven ... Iets intens ... Maar er komt een mindere periode aan ... En dan zoek ik mijn balansje en dan kom ik hier mss terug binnen gevlogen in tranen en tuiten maar nu loopt het even goed ...
Typisch, ik vroeg of jullie van elkaar hielden en ik krijg een opsomming van hoe jullie je tijd doorbrengen inclusief leuke dingen. Vermijd je bewust een ja of nee te antwoorden?
Ik denk , mijn punt van een minnaar was ... Mezelf laten graag zien ! Hij heeft me het gevoel van vrouw zijn ! Hij laat mij, mij zijn ! Hij neemt me als vrouw ... Wat thuis dan anders is

...

Daar ben ik nog vele andere dingen en als laatst vrouw !

Na de kids ... Vele kilokes minder na de kleinste ben ik helemaal voor mezelf gegaan ...

Kreeg nooit een compliment over mijn nieuwe ik

En toen kwam ik hem tegen ...
Ik denk niet dat het verliefd zijn is hoor jufmakees ... Een gewoonte ;)

Beter antwoord ?
Ik denk dat al die maanden time out mij hebben laten beseffen dat de gevoelens die er zijn, diep en oprecht zijn. Dat hoeft niet keer op keer te worden bevestigd door (intensief) contact.

Ook leerden we (dankzij Ien) dat de plaats van een minnaar op zijn best de plaats is van een goede vriend. De eerste cirkel is voor je gezin, de tweede voor werk en familie, de derde voor vrienden en de vierde voor je minnaar. In je gevoel kan iemand wel een andere plaats innemen, maar in tijd en aandacht voor elkaar maken mag dat nooit ten koste gaan van je gezin en die andere dingen waar je tijd en aandacht aan moet en wilt geven. Dat beseffend, liet me makkelijker los laten. Dan is thuis ook thuis, zonder inmenging van buitenaf.

Het wordt nu meer 'pluk de dag'. Genieten van wat kan en verder loslaten en je eigen leven leiden.
quote:grietje4 schreef op 16 december 2013 @ 22:19:

Ik denk niet dat het verliefd zijn is hoor jufmakees ... Een gewoonte ;)

Beter antwoord ?Volgens mij dacht je dat ik jou en minnaar bedoelde. Maar ik bedoelde of jij en je man nog van elkaar houden. Misverstandje denk ik.
Ik heb het over m'n man ... Ik denk dat onze relatie een gewoonte is ?!

Verliefd ben ik niet .... Mss is het liefde ?!?
Mooi gezegd oranje Xxx
oranje, die cirkels...is dat verdeling die je maakt? Werk boven vrienden? Vrienden boven minnaar? Als ik het in zou delen in cirkels komt kind (of in een open relatie je gezin) op 1, minnaar (als in, iemand waar je ook veel van houdt) op 2, vrienden en familie op 3 en ergens onderaan pas werk. Zegt misschien het meest over mijn werkethos

Je brengt het een beetje of het een vaststaande verdeling is maar ik denk dat deze voor iedereen anders is. Bij mij gaat tijd en aandacht geven gelijk op met houden van. Dus, hoe meer ik van iemand hou, hoe meer tijd en aandacht erin gaat. En heel soms lukt het niet maar dan, juist dan, moet de ander erop kunnen vertrouwen nog steeds heel belangrijk te zijn en niet opeens in rangorde te zijn gezakt.
quote:grietje4 schreef op 16 december 2013 @ 22:24:

Ik heb het over m'n man ... Ik denk dat onze relatie een gewoonte is ?!

Verliefd ben ik niet .... Mss is het liefde ?!?

Ik bak er blijkbaar niets van, van tekstinterpreteren vandaag. Komt vast door mijn verwarde status.

Samenvattend: je denkt dat je relatie een gewoonte is, verliefdheid is weg (lijkt me niet gek na een bepaalde periode) maar je weet niet of er nog sprake van liefde is.

Voel je dat niet dan? Het houden van? Is het er dan nog wel? Er is natuurlijk een verschil tussen gewend zijn aan elkaar, een geschiedenis delen en elkaar waarderen en houden van.
Voila ... Je begrijpt me goed

Ik ben ook een slechte schrijver van gevoelens daarom schrijf ik zo weinig hier !

Ik waardeer hem enorm ! ( mijn man)

we zijn al een ganse tijd samen ... Veel watertjes samen bevaren ! Dat maakt een band , kinderen ook
Grietje, ik zal de volgende keer de vraag in multiple choice vorm stellen, is misschien handiger voor ons allebei.
Over dat verliefd / liefde / houden van ... Daar denk ik nog over na ... Ik weet het niet ... Kan / mag dit
Super idee jufmafkees
quote:jufmafkees schreef op 16 december 2013 @ 22:29:

oranje, die cirkels...is dat verdeling die je maakt? Werk boven vrienden? Vrienden boven minnaar? Als ik het in zou delen in cirkels komt kind (of in een open relatie je gezin) op 1, minnaar (als in, iemand waar je ook veel van houdt) op 2, vrienden en familie op 3 en ergens onderaan pas werk. Zegt misschien het meest over mijn werkethos

Je brengt het een beetje of het een vaststaande verdeling is maar ik denk dat deze voor iedereen anders is. Bij mij gaat tijd en aandacht geven gelijk op met houden van. Dus, hoe meer ik van iemand hou, hoe meer tijd en aandacht erin gaat. En heel soms lukt het niet maar dan, juist dan, moet de ander erop kunnen vertrouwen nog steeds heel belangrijk te zijn en niet opeens in rangorde te zijn gezakt.

Als je tijdens je werk teveel met minnaar of vrienden in gedachten bezig bent, of misschien niet eens in gedachten maar ook in daden, dan ben je niet met je werk bezig. Aangezien de schoorsteen hier wel moet roken, wil ik niet dat mijn baan op het spel komt te staan omdat ik de hele werkdag met mijn minnaar aan het appen ben. Mijn werkgever betaalt mij daar niet voor, dat doe ik maar in mijn eigen tijd. Nu werk ik van huis uit, dus is werk/privetijd toch al een lastige, maar toch. Als ik door het vele appen mijn werk 's avonds moet afmaken, gaat het weer ten koste van gezinstijd.

Ik hou heel veel van minnaar, maar in principe is het een passant. Ik mag er niet van uitgaan dat hij voor eeuwig in mijn leven is, de minnaars die ik hiervoor heb gehad zijn ook tijdelijk gebleken. De vrienden die ik heb, zijn er al 20 jaar of langer. Tijdens het eerste half jaar met minnaar heb ik hen echt schromelijk verwaarloosd. Dat voelt niet goed. Deze minnaar is inmiddels ook een hele goede vriend en mag dus in de derde ring ;)
Ik kan ook niet zoveel met die ringetjes en die kringetjes merk ik. Het loopt in elkaar over, het is allemaal onderdeel van mijn leven. En natuurlijk kan het één ten koste gaan van het ander maar dat maakt één niet per definitie belangrijker dan het andere.

Als ik een date heb is hij even kring één. Niet dat mijn kinderen dan niet bestaan maar die zijn dan geen prioriteit en vice versa.
Lol, ik zie mezelf ineens een soort hinkeltwister spelen met die ringen en cirkels. Het heeft mij geholpen om duidelijkheid te creëren voor mezelf, ik ben altijd gek op duidelijkheid ) en kan mezelf verliezen in verliefdheid en gevoel en alle realiteit uit het oog verliezen.
Ow twister! Dat vind ik wel een cheyl spelletje. Sullewe?
Ja, doenewe.
@Heidi, toen zij in het begin van dit jaar begon te praten over onze bijzonder goede band en innige vriendschap had ik al kunnen weten dat het ontminnaren was begonnen. Een clean break was me liever geweest dan nu als goede vriendin aanzien hoe zij staat te kussen met een andere vrouw. Ook al weet ik dat zij daar alle recht toe heeft, ik was niet haar partner ofzo, de volgende keer wil ik een tijdlang niks om mijn gevoel te laten wegslijten tot puur vriendschappelijke proporties.

@Grietje, ik vind het wel typisch dat jij een minnaar nodig hebt om jou te kunnen ontspannen. Ik heb mijn minnaar oa voor de seksuele spanning. Ben jij niet gewoon heel erg ontevreden met jouw drukke gewone leven thuis? Als jij nu zou moeten kiezen tussen een leven met jouw minnaar of met jouw man, wie kies jij dan?

@Nieuwkomertje, Jij wilt meer tijd van jouw minnaar, terwijl jij weet dat jouw kinderen jouw tijd harder nodig hebben? Is het geen tijd dat jij eerst thuis orde op zaken stelt?

@Jufmafkees, don't loose your head, anders gaan jullie veel te snel en komt hij er wellicht na een maand of wat met jou erachter dat hij in de volgende relatie is gestapt zonder zijn vorige relatie echt af te werken en sta jij alsnog met lege handen.

@Oranje, die duidelijke scheidingen die jij noemt heb ik ook steeds meer. Niet minnaren onder werktijd, thuistijd etc. Prioriteiten stellen.
Kip, dat niet minnaren onder werktijd lijkt me bij jou een lastige, gnoom is toch een collega van je? Nou ja,des te meer redenen om duidelijkheid te scheppen.
Klopt Oranje, als we eens een dienst samen draaien duwen we elkaar niet meer het archief in tijdens de pauze. Als we die dag een date hebben gaan we gewoon samen naar huis. Ook beter voor mijn rug.
paar dagen offline en nu leuk om weer vanalles te lezen ..

Moeilijke situatie zit jij in nieuwkomer...

maar ik ben het eens met de anderen hier,probeer thuis eerst orde op zaken te stellen,er gaat teveel aandacht naar je minnaar denk ik... die balans is moeilijk.

Leuk om weer wat van je te lezen kipkluifje !

Fijn dat het weer voorzichtig aan kan bij jullie oranje...en die balans tussen werk en prive en minnaar iszo belangrijk...

Even heerlijk ego.. nagenietend van een geweldige hoteldate gisteren...

Gaat gewoon super, geen onzekerheden over het contact, het loopt vanzelf.

Weten allebei heel goed waar we staan tegenover elkaar.

Ik zou zeggen bijna de ideale minnaar !
Silver, wat heerlijk!
Een leven zonder man in huis @kip

En nu en dan m'n minnaar die langs komt

Lusten maar geen lasten

Maar zo werkt het nu eenmaal niet !!?

Maar ik geniet super van de seks en de seksuele spanningen tussen ons en de aandacht !!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven