Minnaar deel 23.

dinsdag 15 april 2014 om 22:14
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!

dinsdag 13 mei 2014 om 11:55
quote:misslexie schreef op 13 mei 2014 @ 11:45:
Is dit trouwens een heel vast clubje ofzo? Beetje wel hè? Kennen jullie elkaar al lang? En het is wel ok toch, dat ik hier zo tussendoor kom denderen? Nee hoor, niks vast clubje. Sommigen horen hier bij het meubilair, maar anderen zijn nog maar net hier. Er zijn mensen die een poosje meeschrijven en dan weer vertrekken. Niks geen vastigheid, net zo losjes als het minnaarschap. En nieuwe verhalen en inzichten zijn altijd leuk!
Is dit trouwens een heel vast clubje ofzo? Beetje wel hè? Kennen jullie elkaar al lang? En het is wel ok toch, dat ik hier zo tussendoor kom denderen? Nee hoor, niks vast clubje. Sommigen horen hier bij het meubilair, maar anderen zijn nog maar net hier. Er zijn mensen die een poosje meeschrijven en dan weer vertrekken. Niks geen vastigheid, net zo losjes als het minnaarschap. En nieuwe verhalen en inzichten zijn altijd leuk!

dinsdag 13 mei 2014 om 11:55
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 11:46:
[...]
Wat een verwarrende man.
Wat heb jij er nou aan dat hij zich verliefd gedraagt naar jou?
Jij gaat jezelf door zijn verliefde gedrag alleen onzeker voelen.
"Hij doet alsof hij van mij houd en toch kiest hij niet voor mij"
Pijnlijk.
Probeer zijn hoofd uit de wolken te halen en
allerlei zinloze (pijnlijke) luchtfietserij over jullie samen te voorkomen.
Jij hebt er niets aan dat hij "liefdesrelatie" met jou speelt
terwijl jij die niet echt met hem hebt.
Daar heeft hij zijn vrouw al voor.
Annabel, jij grote app-junkie. +1
[...]
Wat een verwarrende man.
Pijnlijk.
Annabel, jij grote app-junkie. +1

dinsdag 13 mei 2014 om 11:56
[...]
Wat een verwarrende man.
Pijnlijk.
Annabel, jij grote app-junkie.
Kijk, dat bedoel ik, zoiets helpt. Niet dat je 't nu precies goed verwoordt maar ik hou ervan als ik aan het denken word gezet. Sowieso, best een leuk onderwerp dit. Filosofisch gezien. Ofzo.
En ja, als ik er onzeker van word dan is het niet goed. Dat gebeurt trouwens niet hoor. Of nog niet, wie weet komt dat inderdaad nog. Ik ben trouwens van mezelf niet heel onzeker en vrij rationeel. Niet dat ik mezelf nu zo geweldig vind, maar ik ga niet zitten wachten op iemand met wie het niet vanzelf goed klikt. En door die houding lukt het me inmiddels wel om behoorlijk mezelf te blijven.
Maar hey, hoe zou jij zoiets doen dan? Zodra je je ietwat verliefd voelt alles direct afkappen? Of zeggen dat die ander niet verliefd moet doen? Of wat?
[...]
Wat een verwarrende man.
Pijnlijk.
Kijk, dat bedoel ik, zoiets helpt. Niet dat je 't nu precies goed verwoordt maar ik hou ervan als ik aan het denken word gezet. Sowieso, best een leuk onderwerp dit. Filosofisch gezien. Ofzo.
En ja, als ik er onzeker van word dan is het niet goed. Dat gebeurt trouwens niet hoor. Of nog niet, wie weet komt dat inderdaad nog. Ik ben trouwens van mezelf niet heel onzeker en vrij rationeel. Niet dat ik mezelf nu zo geweldig vind, maar ik ga niet zitten wachten op iemand met wie het niet vanzelf goed klikt. En door die houding lukt het me inmiddels wel om behoorlijk mezelf te blijven.
Maar hey, hoe zou jij zoiets doen dan? Zodra je je ietwat verliefd voelt alles direct afkappen? Of zeggen dat die ander niet verliefd moet doen? Of wat?

dinsdag 13 mei 2014 om 11:59
quote:Rooss4 schreef op 13 mei 2014 @ 11:56:
Highlander, wat de één als geil seksgedrag ziet, interpreteert een ander als verliefd.
Is hij verwarrend of interpreteert Lexie het verwarrend?Ja, misschien interpreteer ik het verkeerd, dat sluit ik niet uit. Het is een gut feeling. Ik kan het mis hebben. Dat weet ik.
Highlander, wat de één als geil seksgedrag ziet, interpreteert een ander als verliefd.
Is hij verwarrend of interpreteert Lexie het verwarrend?Ja, misschien interpreteer ik het verkeerd, dat sluit ik niet uit. Het is een gut feeling. Ik kan het mis hebben. Dat weet ik.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:01
quote:misslexie schreef op 13 mei 2014 @ 11:56:
[...]
Mijn vorige lover zei: verliefd worden is een keuze. Ik ben het daar wel redelijk mee eens. Nou was ie mijn verliefdwordtype totaal niet, dat scheelt. Maar ik kan mezelf ervoor afschermen. Door me te concentreren op dingen die er echt toe doen, idd niet op contact te zitten wachten. En eerlijk tegen jezelf zijn. Toch kriebels die niet overgaan? Dan moet er inderdaad een knoop doorgehakt worden. Hoe vervelend ook.
Makkelijk gezegd, ik weet het.
[...]
Mijn vorige lover zei: verliefd worden is een keuze. Ik ben het daar wel redelijk mee eens. Nou was ie mijn verliefdwordtype totaal niet, dat scheelt. Maar ik kan mezelf ervoor afschermen. Door me te concentreren op dingen die er echt toe doen, idd niet op contact te zitten wachten. En eerlijk tegen jezelf zijn. Toch kriebels die niet overgaan? Dan moet er inderdaad een knoop doorgehakt worden. Hoe vervelend ook.
Makkelijk gezegd, ik weet het.
dinsdag 13 mei 2014 om 12:08
Trouwens, hij doet niet verwarrend hoor. Althans, zo zou ik 't zelf niet verwoorden. Het is niet alsof hij iets belooft of toezegt. Juist niet. Sowieso, als hij van die praatjes op zou hangen dat hij wel voor mij wil kiezen maar dat dat nu net even niet kan, dan zou ik al snel op 'm afknappen. Dat is van dat waardeloze geneuzel. Flikker op, denk ik dan.
Ik heb gewoon 't idee dat we allebei voor elkaar vallen. En misschien is dat wel helemaal niet slim. Het voelt alleen verdomd lekker.
Ik heb gewoon 't idee dat we allebei voor elkaar vallen. En misschien is dat wel helemaal niet slim. Het voelt alleen verdomd lekker.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:08
Verliefdheid mag best. En zolang het je niet beperkt, kwelt, blokkeert is er ook helemaal niks aan de hand. Als je last krijgt van je verliefdheid, als het ervoor zorgt dat de verlangens te veel uiteenlopen is er wel wat aan de hand en dan moet er iets gebeuren.
Accepteren en loslaten helpt ook in het proces. Oké, ik ben dus verliefd. En hij niet op mij. Of ook wel op mij maar het wordt niks want hij heeft een vrouw.
Onderkennen, accepteren en loslaten.
Accepteren en loslaten helpt ook in het proces. Oké, ik ben dus verliefd. En hij niet op mij. Of ook wel op mij maar het wordt niks want hij heeft een vrouw.
Onderkennen, accepteren en loslaten.
dinsdag 13 mei 2014 om 12:10
Lexie, verliefdheid is vaak een symptoom van
het verlangen gebonden aan elkaar te zijn.
Hoe ga jij dat doen met een man die al gebonden is?
Als hij zich weer verliefd begint te gedragen
kun jij heel nuchter gaan reageren.
Bv zeggen dat jij hem niet hebt voor lopen op de roze wolk
en/of allerlei knusse huisje-boompje-beestje berichten
en wel voor de lusten en prikkelende app's.
Of dat prikkelen nu filosofisch of erotisch is maakt mij niet uit.
Ik vind de afwisseling wel prettig.
en wel voor de lusten en prikkelende app's.
highlander wijzigde dit bericht op 13-05-2014 17:05
Reden: nuance
Reden: nuance
% gewijzigd
volg je verstand, gebruik je gevoel

dinsdag 13 mei 2014 om 12:15
Ja, ok. Dat heb ik me nu ook voorgenomen, dat ik zo doorga zo lang ik er blij van word. En als dat niet meer zo is dan moet ik er iets aan doen. Wat dan vast niet makkelijk is maar goed, dat is nu stoppen ook al niet meer. En vooralsnog, op die ene week een maand geleden na, lukt het allemaal nog prima.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:15
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 07:48:
Nogmaals; minnaressen die zitten te wachten met hun mobiel
in de hand op zijn teken van leven zijn onaantrekkelijk.
Geef je eigen dagen meer invulling zodat jij hem minder op de voet volgt
en voorkomt dat jij aandacht claimend aan zijn broek gaat vastklampen.
Voor hem is een loopse vrouw die toch wel achter hem aan
blijft slepen hoe horkerig hij ook doet (te) makkelijk.
Op een gegeven moment gaat haar labiele gedrag hem
tegenstaan en schopt hij haar helemaal van zijn been af.
Mijn vrienden zijn stabiele mannen en
vinden labiele vrouwen niet iets voor de lange termijn.
Dan liever een vrouw die op haar eigen voeten staat.
Laat een minnaar geen obsessie worden
en houd jezelf los van hem.
Leer onthechten.
Maak jezelf niet wijs dat hij jou gelukkig máakt.
Jij hebt geen man nodig om gelukkig te zijn met jezelf.
Jij kunt ook ademhalen zonder hem
en je hoeft elkaar niet van elke poep en zucht
op de hoogte te houden.
Jij word zijn vrouw niet dus gedraag je dan ook niet zo.
Gun hem de ruimte moeite te doen
en als hij geen moeite (meer) doet
vind dan iemand die jou de moeite
van het verleiden wèl waard vind.
Stop met de situatie moeilijk voor jezelf máken.
Wat een gelul zeg. De mannen met wie ik seks heb gehad, appen mij vaker dan ik hen. Zijn het nu dan labiele mannen? Ik zal mijn vriendinnen eens vragen zeg
Het ligt er toch maar net aan hoe de relatie eruit ziet? Als je beide veel van appen houdt, helemaal prima. Wil de ene heel veel en de ander niet, dan heb je pas een probleem. Vraag en aanbod. In de jachtfase is het veel en bijna altijd dooft het na verloop wel uit. Deal with it. Het is een minnaarsrelatie, zo gaat dat.
Nogmaals; minnaressen die zitten te wachten met hun mobiel
in de hand op zijn teken van leven zijn onaantrekkelijk.
Geef je eigen dagen meer invulling zodat jij hem minder op de voet volgt
en voorkomt dat jij aandacht claimend aan zijn broek gaat vastklampen.
Voor hem is een loopse vrouw die toch wel achter hem aan
blijft slepen hoe horkerig hij ook doet (te) makkelijk.
Op een gegeven moment gaat haar labiele gedrag hem
tegenstaan en schopt hij haar helemaal van zijn been af.
Mijn vrienden zijn stabiele mannen en
vinden labiele vrouwen niet iets voor de lange termijn.
Dan liever een vrouw die op haar eigen voeten staat.
Laat een minnaar geen obsessie worden
en houd jezelf los van hem.
Leer onthechten.
Maak jezelf niet wijs dat hij jou gelukkig máakt.
Jij hebt geen man nodig om gelukkig te zijn met jezelf.
Jij kunt ook ademhalen zonder hem
en je hoeft elkaar niet van elke poep en zucht
op de hoogte te houden.
Jij word zijn vrouw niet dus gedraag je dan ook niet zo.
Gun hem de ruimte moeite te doen
en als hij geen moeite (meer) doet
vind dan iemand die jou de moeite
van het verleiden wèl waard vind.
Stop met de situatie moeilijk voor jezelf máken.
Wat een gelul zeg. De mannen met wie ik seks heb gehad, appen mij vaker dan ik hen. Zijn het nu dan labiele mannen? Ik zal mijn vriendinnen eens vragen zeg
Het ligt er toch maar net aan hoe de relatie eruit ziet? Als je beide veel van appen houdt, helemaal prima. Wil de ene heel veel en de ander niet, dan heb je pas een probleem. Vraag en aanbod. In de jachtfase is het veel en bijna altijd dooft het na verloop wel uit. Deal with it. Het is een minnaarsrelatie, zo gaat dat.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:20
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 12:18:
Lookolook, wat ik schreef had ook betrekking op de dames
die meer app's willen dan hij kan geven.
Elke vrouw die iets meer aandacht van haar minnaar wil dan de brokjes die hij toeschuift is labiel? Hou op jôh.
Nogmaals, een minnaarrelatie draait om 90% van de gevallen om aandacht. Niks meer, niks minder.
Lookolook, wat ik schreef had ook betrekking op de dames
die meer app's willen dan hij kan geven.
Elke vrouw die iets meer aandacht van haar minnaar wil dan de brokjes die hij toeschuift is labiel? Hou op jôh.
Nogmaals, een minnaarrelatie draait om 90% van de gevallen om aandacht. Niks meer, niks minder.
dinsdag 13 mei 2014 om 12:21
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 12:10:
en wel voor de dampende seks en prikkelende app's.
Ja, eens. Doe ik ook al wel hoor. Ik heb geen zin om verliefd te doen, althans, niet te expliciet. Dan zit ik echt zo op hem te wachten ofzo, dat is niet goed. Maar weet je, dit werkt ook al weer de andere kant op. Want als ik zo stoer en luchtig doe, dan krijgt hij alleen maar meer zin om mij naar zich toe te trekken. Wat ik dan stiekem wel weer fijn vind omdat ik op 'm val.
God, misschien is zoiets ook sowieso gedoemd te mislukken. Maar toch, ik heb nu echt al een paar heel fijne maanden met die kerel. Dat had ik niet willen missen, ook niet als ik zo even liefdesverdriet heb. Sowieso, dat heb ik inmiddels wel een keer of wat gehad en ik weet dat, hoe heftig en kut het ook voelt, 't toch na een week of twee altijd alweer een stuk beter is.
en wel voor de dampende seks en prikkelende app's.
Ja, eens. Doe ik ook al wel hoor. Ik heb geen zin om verliefd te doen, althans, niet te expliciet. Dan zit ik echt zo op hem te wachten ofzo, dat is niet goed. Maar weet je, dit werkt ook al weer de andere kant op. Want als ik zo stoer en luchtig doe, dan krijgt hij alleen maar meer zin om mij naar zich toe te trekken. Wat ik dan stiekem wel weer fijn vind omdat ik op 'm val.
God, misschien is zoiets ook sowieso gedoemd te mislukken. Maar toch, ik heb nu echt al een paar heel fijne maanden met die kerel. Dat had ik niet willen missen, ook niet als ik zo even liefdesverdriet heb. Sowieso, dat heb ik inmiddels wel een keer of wat gehad en ik weet dat, hoe heftig en kut het ook voelt, 't toch na een week of twee altijd alweer een stuk beter is.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:25
Ik vind vrouwen die een lustrelatie aangaan om liefdevolle aandacht te hebben onverstandig.
Een eenrichtingsweg naar teleurstelling ingeslagen.
Een minnaar draait om de lust niet om de liefde namelijk.
Als je een (nieuwe) liefde zoekt moet je niet bij een minnaar zijn iig.
Dat is mijn ervaring idd.
Een eenrichtingsweg naar teleurstelling ingeslagen.
Een minnaar draait om de lust niet om de liefde namelijk.
Als je een (nieuwe) liefde zoekt moet je niet bij een minnaar zijn iig.
Dat is mijn ervaring idd.
volg je verstand, gebruik je gevoel

dinsdag 13 mei 2014 om 12:26
[...]
Wat een verwarrende man.
Pijnlijk.
Wederom, wat een gelul.
Hoezo zou dat verwarrend zijn? Zolang je zelf maar weet wat je wil, toch?
Een verliefde man kan heel erg lekker zijn. Om aandacht hoeft het zielige vrouwtje dan in ieder geval niet te leuren. Zolang je er beide heel duidelijk in bent dat je er niks mee wil/kan, kun je er ook gewoon van genieten hoor.
[...]
Wat een verwarrende man.
Pijnlijk.
Wederom, wat een gelul.
Hoezo zou dat verwarrend zijn? Zolang je zelf maar weet wat je wil, toch?
Een verliefde man kan heel erg lekker zijn. Om aandacht hoeft het zielige vrouwtje dan in ieder geval niet te leuren. Zolang je er beide heel duidelijk in bent dat je er niks mee wil/kan, kun je er ook gewoon van genieten hoor.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:28
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 12:25:
Ik vind vrouwen die een seksrelatie aangaan om aandacht te hebben onverstandig.
Aandacht is het doel, seks is het middel.
Is het hebben van een (illegale?) minnaar niet sowieso onverstandig?
En je eerdere opmerking "zoek iemand die er hetzelfde in staat" is makkelijk gezegd en rottig gedaan.
Net wat Loek schetst, in de jachtperiode is de aandacht niet van de lucht, daarna wordt het bijna altijd hard minder.
Hij heeft helaas geen etiket op zijn voorhoofd met hoeveel procent aandacht hij te bieden heeft.
Ik vind vrouwen die een seksrelatie aangaan om aandacht te hebben onverstandig.
Aandacht is het doel, seks is het middel.
Is het hebben van een (illegale?) minnaar niet sowieso onverstandig?
En je eerdere opmerking "zoek iemand die er hetzelfde in staat" is makkelijk gezegd en rottig gedaan.
Net wat Loek schetst, in de jachtperiode is de aandacht niet van de lucht, daarna wordt het bijna altijd hard minder.
Hij heeft helaas geen etiket op zijn voorhoofd met hoeveel procent aandacht hij te bieden heeft.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:29
quote:barbarella70 schreef op 13 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Makkelijk gezegd, ik weet het.Mwoah, niet helemaal mee eens. Verliefd worden is een chemisch proces, geen bewuste keuze. Hoe je met die verliefdheid omgaat, dat is wél een keuze.
[...]
Makkelijk gezegd, ik weet het.Mwoah, niet helemaal mee eens. Verliefd worden is een chemisch proces, geen bewuste keuze. Hoe je met die verliefdheid omgaat, dat is wél een keuze.

dinsdag 13 mei 2014 om 12:31
quote:Rooss4 schreef op 13 mei 2014 @ 12:19:
Loek.
Ik was al bijna van plan om dit stuk te kwooten en er af en toe een dikgedrukt vind ik dan en is mijn mening tussen te plakken. Ik heb mezelf de moeite maar bespaart. Oh ja. Hm. Ik krijg jeuk van dat soort gegeneraliseer. Iedere relatie is anders en niet elke vrouw is labiel. Vinden heeft high zeker nooit geleerd. Bloedje irritant.
Loek.
Ik was al bijna van plan om dit stuk te kwooten en er af en toe een dikgedrukt vind ik dan en is mijn mening tussen te plakken. Ik heb mezelf de moeite maar bespaart. Oh ja. Hm. Ik krijg jeuk van dat soort gegeneraliseer. Iedere relatie is anders en niet elke vrouw is labiel. Vinden heeft high zeker nooit geleerd. Bloedje irritant.
dinsdag 13 mei 2014 om 12:32
quote:ano*k schreef op 13 mei 2014 @ 12:24:
Waarom blijft hij eigenlijk bij zijn vriendin? Hebben ze kinderen samen?
Ja, ze hebben een kind. En een heel leven, met koophuis en vrienden en weet ik wat nog meer. Niet dat je dan niet uit elkaar kunt, maar dat is natuurlijk niet iets wat je dan zo even doet. En daarnaast kennen wij elkaar nog maar net hè. Mocht hij al iets van plan zijn - waar ik dus niet vanuit ga hoor - dan is dat toch ook niet iets dat je zo even beslist na een paar weken fijne seks met een ander.
We hebben 't hier trouwens amper over hoor. Hij vertelt soms wel enthousiast over z'n kind, maar verder niet. Ik weet niet eens hoe z'n vrouw heet. Ik wil dat ook allemaal niet weten. Daar wordt het maar ingewikkeld van.
Waarom blijft hij eigenlijk bij zijn vriendin? Hebben ze kinderen samen?
Ja, ze hebben een kind. En een heel leven, met koophuis en vrienden en weet ik wat nog meer. Niet dat je dan niet uit elkaar kunt, maar dat is natuurlijk niet iets wat je dan zo even doet. En daarnaast kennen wij elkaar nog maar net hè. Mocht hij al iets van plan zijn - waar ik dus niet vanuit ga hoor - dan is dat toch ook niet iets dat je zo even beslist na een paar weken fijne seks met een ander.
We hebben 't hier trouwens amper over hoor. Hij vertelt soms wel enthousiast over z'n kind, maar verder niet. Ik weet niet eens hoe z'n vrouw heet. Ik wil dat ook allemaal niet weten. Daar wordt het maar ingewikkeld van.