Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Sterkte Juf, hulp lijkt me een heel goed idee. Je mag hier niet onderdoor gaan.
Ha allemaal

Welkom Diver! Zo te horen worstel je met dezelfde dingen als veel anderen hier. Ik lees dat je ook al aan spreidingsbeleid doet met je nr 3, 4, 5.. dat lijkt als je het hier zo leest soms de enige manier te zijn om je niet teveel te verliezen in een minnaar.

Juf, arme juf.. ik hoop dat het je lukt om helemaal afstand van hem te nemen, dat is echt de enige manier.

Heidi, ik ben heel benieuwd hoe lang dit nog goed kan gaan, bij Guus thuis.

Hier alles goed. Ik heb buitenlander gisteren even uit zijn haren uit zijn grot moeten trekken. Hij is 10 dagen in het Verre Oosten geweest en de afstand in combinatie met de werkstress die dat meebracht, maakte dat hij bijzonder onbeschikbaar was de laatste dagen. Hij zat in zijn “shell” naar eigen zeggen. Deed me denken aan het oesteren waar iemand hier het over had. En toen ben ik even boos geworden. En dat hielp, nu doet ie weer lief :-)

Pff.. minnaars zijn soms net gewone mannen :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo lastig Juf, want hij is zo dichtbij, zo dichtbij dat je hem tussen de doperwten en potjes appelmoes tegen kan komen.. Zo moeilijk..

Ah jij hebt er ook eentje die oesterd Annabel! Af en toe flink het breekijzer tussen die schelpen zetten!

De oester van LD zit potdicht op het moment, en ik voel aan dat ik er nu echt even niet tussen ga komen..

Het is voor het eerst dat ik ook nu op zijn laatst bericht via app niet goed weet hoe te reageren.. 30 dingen geschreven, 30 x weer weggehaald.. Ik laat het voor nu maar even zo.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Wat is bij LD het probleem Sense? Waarom oestert hij zo?

Bij buitenlander is het gewoon werkstress. Is me al vaker opgevallen, hij kan gewoon niet schakelen. Druk op werk = geen ruimte voor wat dan ook. En dan zit hij ook nog de helft van zijn tijd in verre landen druk te doen, waarna hij bij thuiskomst weer even geclaimd wordt door vrouwlief. Helpt ook niet. Volgende keer maar een minnaar met een wat simpeler baantje :-)

Ik maak me er overigens niet zo druk om, ik heb volgens mij nog nooit een man gehad die anders in elkaar stak. Ik weet bijna niet beter! Of alle mannen zijn zo, of ik val op dat soort types.

Ik heb gisteren even pissig geappt dat ik geen zin had om mijn tijd en lichaam te geven aan iemand die geen aandacht voor me had. Haha, toen wist hij niet hoe snel hij weer uit de schelp moest kruipen.
Hoi allemaal, ik ben de laatste tijd redelijk op de achtergrond geweest, maar lees wel mee hierzo. @diver, heel herkenbaar allemaal hoor, jezelf te veel verliezen, afstand nemen, toch weer er voor gaan. Soms is mjjn nr2 een eerste klas klootzak.

@juf, moeilijk allemaal hoor. Inderdaad extra moeilijk omdat hij zo dichtbij is en je dus nooit helemaal 100% afstand kunt nemen. Toch iedere keer weer dat vuurtje dat aan gaat. Gek eigenlijk dat liefde zo veel met je kan doen. Goed dat je hulp zoekt!

Sense, knap van je dat jij er zo van overtuigd bent dat jij je nr1 nooit zal verlaten voor je nr2. Nu je weet dat hij straks beschikbaar is. Hoewel ik moet zeggen dat ik dat ook nooit zou doen terwijl mijn nr2 vrijgezel is.

Heidi, ik ben benieuwd waar het naar toe gaat allemaal.

Anouk, hoe hou het allemaal nog bij? Geniet er van!

Eventjes een ego post.

Hier gaat het goed. Ik ben helemaal happy met mijn nr1 en heb laatst nr2 op zijn kop gegeven om iets waar ik verder niet over uit wil wijken. Ik had er veel moeite mee dat te doen, maar met behulp van een vriendin is het gelukt en dat luchte ontzettend op! Eerst was er steeds de angst van als ik dat doe dan wil hij misschien niet mee, maar dat was totadat ik verder begon te denken. Als ik dat niet kan zeggen, dan is ben ik hem niet waard, dan is het gewoon over, voel ik me een paar weken rot en ga dan weer verder. Maar, ik heb het gezecht en dat was dat, boodschap was duidelijk en veder was er niets aan de hand. Ik was dus blij dat ik dat had gedaan. Wij hebben voor Zondag een date staan en ergens wil ik echt proberen dan ook het gesprek aan te gaan en mijn grenzen aan te geven.

Maar, dat is Zondag allemaal pas. Met mij en nr1 gaat het echt fijn nu! Natuurlijk zijn er nog wel wat dingentjes, maar die heb je en houd je altijd binnen een relatie denk ik.

En, ik heb een super lieve vriendin die van alles op de hoogte is en me altijd helpt met beide benen op de grond te komen te staan. Die er altijd voor me is en waar ik altijd terecht kan, of het nu om nr1 of om nr2 gaat, of om dat ene leuke jurkje.
Sense, zijn jullie ondertussen niet in een situatie gekomen waarin jij steeds harder moet breekijzeren en LD dus steeds grovere methoden moet gebruiken om de schelp gesloten te houden? Hij wil niet, dringt dat niet door? Zelfs mijn kinderen laat ik voor mijn gevoel meer in hun waarde dan jij LD, waarom moét hij praten? En waarom moét hij dat met jou? Hij heeft een hoop te sudderen, is het echt zo lastig om dat breekijzer even aan de kant te gooien en hem te behandelen zoals hij van je vraagt?

Annabel, dat doe je goed, laat maar horen wat je waard bent, zeker als je weet waar het vandaan komt (werkbel), dan heb je geen breekijzer nodig, een speld is genoeg Ik heb ook wel eens gejoehoedleefjenog, gewoon, omdat ik aandacht wil. En vind dat ik aandacht verdien. En als je geen tijd meer voor me hebt dan moet je je mond opentrekken! Dat hielp inderdaad.

Ah Jane, ineens alles pais en vree en alles onder controle.

Hard to believe maar als het voor jou werkt is het prima.
Ja helemaal eens Roos. Ik verdien aandacht. Hij krijgt verdorie over een paar weken een paar dagen van mijn tijd, plus alle denkbare lichaamsopeningen daar gratis bij.

Dus hou me warm dan, alsjeblieft!

Aan een werkbel heb ik geen boodschap. Nou ja, mag best een weekje terwijl je op business trip bent, en als je thuiskomt met een jetlag, maar dan wel klaar ermee!

Ik heb ook zeer sterk het “graag of niet” gevoel. Ik ga mijn tijd niet verdoen als het niet van twee kanten komt. Zo’n speldenprikje werkt blijkbaar prima bij hem. Deze meneer laat zich totaal niet afschrikken door welke emoties van mij dan ook, blijkt. En doet wat met de feedback die ik hem geef. Daardoor verdient hij wel pluspuntjes bij me.

Jane, vanwaar die angst nr 2 kwijt te raken? Wat je niet hebt kan je ook niet kwijtraken. Voor jezelf opkomen kan ook respect opleveren, zie bovenstaande. Laat je niet als een voetveeg behandelen.
@roos, alles onder controle hebben is een groot woord hoor. Maar zodra ik mezelf in welke weg dan ook dreig te verliezen dan trek ik aan de bel bij mijn vriendin, doe wat met haar raad en het helpt! Ze wil me graag helpen en heeft ze er een keertje geen zin in dan is dat ook prima.

@annabel, goede inderdaad. Ben net bij mijn vriendin geweest en heb dan ook mede door haar besloten nr2 Zondag duidelijk te maken hoe ik me voel, wat im wel en niet wil en als hij daar moeite mee heeft is het inderdaad zoals jij zei, wat je niet hebt kun je ook niet verliezen. Dan is het jammer en over en uit. Probleem is dan alleen nog dat ik wel moeite heb het een en ander inderdaad face to face tegen hem uit te spreken, maar ik ga dit soort gesprekken niet via app aan. Dus zal ik wel even moeten.

Inderdaad, ik ben ook een mens en hoef mij niet als voetveeg te laten behandelen. Als hij net zo als ik wil blijven genieten van elkaar zal ook hij aanpassingen moeten doen.
Hallo dames en heren, ik heb sinds kort een minnaar en het is allemaal geweldig maar ik begin nu toch een beetje verslaafd te raken aan zijn aandacht. Hoe voorkom ik dit?
Beste mensen,

Lees hier al een tijdje mee en een minnaar lijkt me erg leuk. Ik heb wel al een tijdje contact met een man, maar het lijkt of hij wel wil maar het niet zo goed durft. Ik vind hem wel heel leuk maar wil niet eindeloos wachten. Iemand hier ervaring mee?
Jane, als het straks onverhoopt toch weer helemaal goed loopt met nr. 1, wil je dan op termijn weer genoegen nemen met een monogame relatie?

Birdie, waarom lijkt een minnaar je leuk? Wat zoek je in een minnaar, seks, aandacht, een luisterend oor, lol? Ben je je ook bewust van de keerzijde van de medaille? Bezint eer ge begint, zeg maar.

Sense, die doperwten en appelmoes, dat klopt. En dat is dus exact ook wat het zo lastig maakt want zo gauw we elkaar zien is het er nog steeds, dat gevoel, de chemie. Ondanks dat dingen nu niet lekker lopen. Ik weet ook niet wat ik moet doen als ik hem straks weer zie: negeren voelt niet goed, een praatje maken geeft waarschijnlijk meer stress, op afstand zwaaien voelt helemaal vreemd, en het liefst wil ik hem een knuffel geven. Waar doe ik goed aan?

Sense, ik vind Roos wel wat zinnigs zeggen over oesters openbreken. BV was er ook een die eerst oesterde en daarna vanzelf wel open ging om te praten met me. Zo zat hij gewoon in elkaar, eerst voor zichzelf dingen op een rijtje willen hebben en daarna sparren erover. Is LD ook niet gewoon zo'n bezinken dan pas praten type?

Annabel, hoe sta je gevoelsmatig nu tegenover minnaar? Al wat meer beton gestort?
Jufmafkees, een minnaar hebben lijkt me gewoon fijn als uitvlucht voor de sleur van normaal. Heb al gelezen hier dat iedereen zegt dat het bij hun thuis ok is en dat is bij mij ook. Leuke man, alles is leuk. Maar de spanning maakt voor mij thuis alles net even leuker.

En ja aandacht, lol maken, dingen delen, gewoon iets voor mezelf hebben denk ik.

Sinds ik deze man heb leren kennen heb ik stiekem vlinders in mijn buik. En weet best dat dt komt door het nieuwe en niet omdat die nieuwe man beter zou zijn ofzo iets

hij vind mij ook leuk en soms worden de chats seksueel getint. Maar waar ik een risico wil nemen is hij wat voorzichtiger. Een goede vriend van hem is ooit betrapt en daar was ie van geschrokken.
@juf, ik heb werkelijk geen flauw idee of ik ooit weer terug zou kunnen naar monogamie. Moet ook eerlijk zeggen dat ik zo ver niet vooruit durf te kijken. Ik bekijk dingen nu echt een beetje per week. Of ik eventueel ooit weer terug ga naar monogamie zal de tijd leren denk ik.
Jullie hebben gelijk hoor, voorgaande keren was er een zeer goede reden om hem met mijn breekijzer te lijf te gaan. Hij gaf dan ook elke keer aan dat hij achteraf weer blij was dat ik dat had gedaan. Dan had hij echt een wakkerschud moment nodig.

Op dit moment heeft hij wat anders nodig, rust en dat krijgt hij dus ook, alle dates, chats en gesprekken zijn voor even van de baan.

Annabel, ik kan hier niet loslaten waarom hij zo oesterd, maar begrijpen doe ik het zeker. Ik weet wat er aan de hand is, en waarom hij zo is op dit moment, het is niet even een werkstressje waardoor hij geen tijd heeft. Laten we het daar maar op houden.

Mijn breekijzer gaat voorlopig de kast in!
Ik persoonlijk heb nergens geen spijt van. Maar toch mag die spanning, drama, waarover @birdie1 en @june schrijven, me voortaan bespaard worden. Neemt te veel energie. En leidt je aandacht te veel van je eigen familie/leven af. (Or maybe I'm just too old for this crap ). Bijna niemand ontkomt eraan.

Je schrijft over positieve spanning birdie. Helaas blift het niet altijd aleen maar bij de positieve. Je krijgt te maken met een nieuw mens, niet met een doos. Met al zijn gebreken ook. Soms kan je niet alles vooruit zien..

Be carefull what you wish...

Edit: ...and invest never more than you can afford to loose.
Welkom diver! Leuk om met je mee te lezen... en idd, minnaren kan heel veel energie geven, maar ook vreten...

Annabel, goed dat je voor jezelf bent opgekomen! Kan ik weer van leren! Hoe is t met je lekkere collega? 2e afspraakje van gekomen, of toch maar af door de zijdeur?

Och juf! Wat triest! Heeeeel veel sterkte en knuf! Zo goed van je om hulp te zoeken. Dit mag jou er niet onder krijgen!

Janeeeee! Goed dat t lekker loopt thuis! En goed je grenzen aan geven zondag!! (hoor mij nou...)

Hier in t kort als altijd. Weekends helemaal geil en kan niet wachten, door de week druk, dus meer htk stuff. Maar maakt niet uit. Zelf ook erg druk met nr1 (heb m al 2 x mee naar de sportschool gekregen. Weliswaar alleen wat gefietst, maar toch!), het bedrijfje en een upcoming party!
Haha, knap he lotje dat je die eigenschap hebt het altijd erg goef voor een ander te weten, maar voor jezelf?? Heel herkenbaar hoor. Ik moet nu inderdaad vooral leren mijn grenzen goed aan te geven en hem te melden dat ook hij wel eens wat moeite mag doen. Zat er zelf aan te denken om er vrijdag of zaterdsg overdag even langs te gaan on het gesprek aan te gaan zodat dit zondag niet ten koste van de sfeer gaat, maar ik zie wel even wat ik doe.
Dat een minnaar hebben niet altijd jubeldejubel is begrijp ik ook wel. Heb genoeg meegelezen om te zien dat communiceren lastig kan zijn.

Maar wat ik mij afvraag: is het nou nodig om zo zwaar in gesprek te gaan. Lees van een paar hier dingen als grenzen bewaken, oesters openbreken enzovoort.

Je kan elkaar toch vrijlaten zonder dat je verantwoording af hoeft te leggen? Komt bijna over als claimen van elkaar en waarom, omdat je vind dat als je seks hebt met elkaar je recht hebt op wat? Wees gewoon blij met wat je krijgt en geef wat je wilt geven, toch?
Welkom nieuwkomers !

Ik denk dat het handig is birdie alsje je iets meer inleest in de verhalen van sense en juf.

Die zitten in een totaal ander stadium dan jij.

Zolang je geen gevoelens krijgt en het goed kan scheiden kan jij Mischien die ladieladie houding houden .

Bij een aantal hier spelen meer gevoelens .

Is het bij jou niet gewoon een sv ?
Birdie, bij ons is het niet alleen seks.. Hell no, dat hebben we amper nog (Verdeurie ik zie een patroon! )

Het gaat ook niet over het afleggen van verantwoording, maar het gaat om iemand om wie ik heel veel geef.. Een zeer innige vriendschap..

Niet typisch gevalletje just sex..
quote:birdie1 schreef op 03 juni 2014 @ 15:38:Heb al gelezen hier dat iedereen zegt dat het bij hun thuis ok is en dat is bij mij ook.

Huh? Dan lees jij wel zeer selectief...

Van de stiekem vreemdgaande minnaressen die het laatste half jaar erbij zijn gekomen omschrijft JufMafkees vooral heel veel ellende, maar ook Lotje en MikMak bijvoorbeeld.

En de minnaressen die in het verleden stiekem vreemdgingen zijn vrijwel allemaal gescheiden, Puzzled, lamaarsnoespoes, ik...

Verwar het niet met de openrelatiemensen zoals Oranje, of de gedoogvreemdgangers als Anouk of Sense. Waarbij die laatste 2 trouwens ook meer gedoe schrijven dan gejuich. Bijna allemaal hebben de stiekem vreemdgaande dames hier toegegeven dat het meer ellende dan gejubel is.
Echt.. Lees hier een maand mee en je begint er niet eens meer aan!
Oh, en dat ik van mijn nr1 hou en niet bij hem wegga wil niet zomaar zeggen dat alles koek en ei is,.. Ik vermoed dat er bij Birdie ook wel eens een addertje onder het gras kan zitten :-D
quote:birdie1 schreef op 03 juni 2014 @ 17:49

Maar wat ik mij afvraag: is het nou nodig om zo zwaar in gesprek te gaan. Lees van een paar hier dingen als grenzen bewaken, oesters openbreken enzovoort.

Absoluut niet. Lekker luchtig houden. (Ik merk juist veel vooruitgang sinds ik op de rem getrapt heb - hij doet nu veel beter zijn best, ik niet).

Maar dan krijg je zo een recht-toe-recht-aan sex .....hmmm..... 'verhouding', zoals mijne. Halve pret weg. En een Divergent die altijd met een voet richting de deur is. En altijd de spullen terug in de tas legt (voor een eventueel noodvertrek ) . Want het wordt niet al te veel gepraat, he, en de grenzen moeten bewaakt worden?!

Het had heel lang geduurd tot deze fase. En ook heel wat ergernis op zijn tijd veroorzaakt.

Btw. Mijn afspraak staat voor morgen gepland.
Ik wil hier wel even op reageren ..

Ik ben dus zo'n stiekeme vreemdganger , geen gedoogbeleid thuis.

Ik vind het zeker niet altijd gejubel maar ook zeker geen ellende ..

Het sluimerende schuldgevoel dat soms de kop opsteekt is ellendig .

Verder overheerst bij mij gelukkig nog wel de

energie die ik ervan krijg en het gevoel dat de spanning met zich meebrengt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven