Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Eens met Look, natuurlijk voelt het met je minnaar nu als een echte "vriendje/vriendinnetje" relatie. Je bent verliefd! It's the hormones speaking, the pink cloud! En met je minnaar heb je ook niet meer dan dat, gestolen momenten, die superintens zijn door de tijd die er tussen de dates zat, het geheime, het verlangen. Niet te vergelijken met de routine van een lange relatie. Hoe zou het zijn om met je lover kinderen op te voeden, doorwaakte nachten, vieze sokken, sleur?

Ik zeg overigens niet dat Anouk teveel een roze bril op heeft hoor, haar situatie is wellicht toch wat anders. Maar bovenstaande is wel goed om voor ogen te houden tijdens en na dates, denk ik.

Ik ken overigens maar 1 stel waar de sleur in een lange relatie niet intreed. Zij hebben bewust gekozen om niet samen te gaan wonen maar apart met hun eigen kinderen te blijven wonen. En ja, die relatie is ontstaan uit vreemdgaan.. toch gaat het daar al jaren heel erg goed, waarschijnlijk juist omdat ze de valkuilen van een lange relatie kennen.

Met mij gaat het overigens op alle vlakken goed. Maar dat hadden jullie vast al door, want dan ben ik hier wat stiller
quote:Lookolook schreef op donderdag 03 juli 2014 19:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="roodkapjeendewolf in "Minnaar deel 24."" class="messagelink">roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 19:51</a>:</b>

@Anouk: Twee volwaardige relaties met twee leuke mannen. Waarom vergelijken of een keuze maken? Het werkt toch?</div></blockquote>Tja, ik zal wel weer de zeurdoos zijn, maar echt werken zie ik het niet.. Nee het werkt niet omdat de belemmering misschien meer in Anouk zit dan in de situatie.
Kan het serieus werken, 2 relaties naast elkaar, terwijl 1 man niet van de ander weet? Ik geloof daar niet in eigenlijk, niet op de lange termijn. Het geheim wat je met je meedraagt doet hoe dan ook wat met je nr 1 relatie.
Zo, weer helemaal bij gelezen hoor!

Anouk, herkenbaar weer! Ik zat er gister avond even helemaal door heen, stond op janken. Ik ben deze week niet thuis en in de avonden helemaal remy. Dus, ik ap man dat ik me zo rot voel, naar huis wil, onze kleine mis, hem mis, bang ben dat ik morgen mijn examen niet haal enz. En wat gebeurt er vervolgens?...................

Juist, niks! Toen dus maar geappt dat ik hem nu nodig had en inderdaad, hij belde gelijk en hebben heerlijk even gepraat en daarna zag ik het weer zitten. Het is alleen zo jammer dat ik her eerst moet melden. Maar, dat is wel wat ook maakt dat we op die manier elkaar weer goed kunnen helpen.

@bloem, wat ik jou mog mee wilde geven, mijn jager kent mijn nr1 en ze zien elkaar ook wel. Ik en jager zijn zo ontzettend voorzichtig! Jager is ook wel eens bij mij als man er ook is. Behalve eens even heel stiekem voetje vrijen onder de tafel terwijl man de kamer uit was heeft hij nog nooit iets gedaan terwijl man in de buurt was. Ook weet ik dat er binnenkort ergens nog een bbq is waar man, jager en zelfs ik naar toe zullen gaan. Maar, ik denk toch echt wel dat er een persoon af gaat vallen, nml ik! Ik ben niet zo zeer bang voor wat mijn man ziet, maar wel voor wat anderen eventueel kunnen zien.

Ondertussen nog steeds niet duidelijk hier of ik zondag een date heb. Zo af en toe baal ik daar vreselijk van, maar ik heb nu dat stemmetje in mijn hoofd tot koest gecommandeerd, tenminste, dat als we geen date hebben ik me tenminste 3 weken lekker op thuis kan richten en dat ook fijn is. Ehhh, 3 weken op thuis richten kan zoizo. Hihi, alleen wordt het dan 4 weken dat ik jager ook echt helemaal niet zie. Dat zal afkicken zijn, maar dan is het wel weer extra spannend als we elkaar zien. En dat, is wat ik het stemmetje in mijn hoofd nu laat denken. En, het beste is, het werkt!

Hoewel ik natuurlijk wel vreselijk zal balen als het niet door gaat en daar ga ik voorlopig ook maar gewoon van uit
quote:roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 20:01:

[...]

Nee het werkt niet omdat de belemmering misschien meer in Anouk zit dan in de situatie.

Dat denk ik ook, had ik ook net in een pb naar haar geschreven.

Maar ik denk dat een extra relatie naast een andere, niet geheel bevredigende relatie nooit werkt. Alleen al omdat je door de extra relatie telkens met je neus op de feiten wordt gedrukt met dat wat je thuis mist. En dat wat je dus nooit helemaal gaat hebben omdat je ook vast zit aan een andere relatie. Het is dus elke keer afscheid nemen en wachten op het volgende moment. Ik geloof daar niet in, sorry.
@annabel, fijn te lezen dat het goed met je gaat!
Ik geloof dat er meerdere wegen naar Rome zijn. Het streven naar een ideaal plaatje is vaak zinloze energie. Het zijn nooit de feiten waardoor je gelukkig of ongelukkig bent maar hoe je het weegt en beleefd.
Alle reacties Link kopieren
Annabel, fijn dat het goed gaat. Ben wel benieuwd hoe de stand nu is.... heb je het uitmaak-mailtje nog verzonden, of op een andere manier aan meneer in het buitenland laten weten dat het voor jou over moet zijn, of....?

Ik lees hier de suggestie dat het zou kunnen, 2 van die relaties naast elkaar. De naieveling in mij (of eigenlijk de verliefde in mij) zou dat zó graag willen. Maar echt erin geloven, nee, dat kan ik niet.
quote:annabel_k schreef op 03 juli 2014 @ 20:03:

Kan het serieus werken, 2 relaties naast elkaar, terwijl 1 man niet van de ander weet? Ik geloof daar niet in eigenlijk, niet op de lange termijn. Het geheim wat je met je meedraagt doet hoe dan ook wat met je nr 1 relatie. Het punt is dat nr. 1 gedóógt bij mij hè. Details wil hij niet weten maar impliciete toestemming heb ik. Maar mijn hele wezen snakt naar openheid. Ik zou absoluut een polyamoureus leven zien zitten.

Zo dat staat daar toch even.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 20:09:

Ik geloof dat er meerdere wegen naar Rome zijn. Het streven naar een ideaal plaatje is vaak zinloze energie. Het zijn nooit de feiten waardoor je gelukkig of ongelukkig bent maar hoe je het weegt en beleefd.Ik geloof best dat je twee relaties kunt hebben, maar dan moeten die wel redelijk gelijkwaardig zijn. Na al die jaren meelezen op dit forum heb ik werkelijk niemand echt gelukkig zien zijn die een minder functionerende relatie op een succesvolle manier aanvult met een tweede relatie. En als ik Anouk zo lees, zie ik dat ook niet in deze relatie gebeuren.
roodkapje: dat is helemaal waar. ideaalplaatjes zijn precies dat: plaatjes, geen werkelijkheid. Uiteindelijk moet je een weg vinden die bij je past en die 'goed genoeg' voor je is - en voor de andere betrokkenen.

Ik kan het even niet, objectief en feitelijk kijken. Ik zoek naar wegen waarop mijn kruispunt-stoplicht op groen zou kunnen en verdraai de werkelijkheid ook voor mezelf, als het moet.
Kiezen en loslaten geeft ook stress.

Alles is mogelijk als je met jezelf in het reine bent toch ? De enige valkuil is angst: angst is namelijk een slechte raadgever. Je intuïtie is je grootste kracht, die weet alles.
Blauwevrouw: ik verdraai ook zodra ik de kans krijg.

Polyamoureus, heerlijke fantasie. Maar ik moet aan de slag. Zo eenvoudig is het niet als ik nu graag zou willen geloven.
@Anouk : de hele situatie kan ook een bliksemafleider zijn voor het werkelijke probleem , het aangaan van de leegte en onrust in jezelf.
@Blauw : verliefdheid is een ziekte
quote:roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 20:19:

Alles is mogelijk als je met jezelf in het reine bent toch?Nou nee, want in een relatie ben je niet alleen he? Je hebt met minstens 2 andere personen te maken.
Daarom helpt het wel (vind ik dan) om andermans ervaringen te lezen. Het is nou niet echt een thema waarop je in real life veel voorbeelden meekrijgt van hoe het wel of juist niet werkt. Althans niet in mijn omgeving.

Ik denk dat ik in wezen in ben voor polyamourie, altijd al geweest ook. En ik weet dat mijn nr1 niet zit met seks-buiten-onze-relatie. Maar daar houdt het tot nu toe ook op; hij wil niet dat ik een relatie-naast-onze-relatie heb. Het zou best kunnen dat daarover te praten is, al helpt dat niet in de casus met de vlam. En dat maakt het zo verleidelijk om de feiten te verdraaien - ik wil gewoon dat het oké is dat ik met hem doorga. Naast mijn nr1 relatie (en naast die van hem, die helemaal nergens van af weet noch mee instemt).

Sorry, ik wil jouw (Ano*k's) worsteling niet kapen. En ook niet stellen dat jouw worsteling en de mijne hetzelfde zijn, volgens mij is dat ook niet zo.

Zou willen dat ik je op een zinnige manier kon adviseren.
quote:krimp schreef op 03 juli 2014 @ 19:59:

Jezelf een beetje verwaarlozen. Ano*k is het idee om de focus even een paar weken te verleggen? Even jezelf quality time gunnen. Een nieuwe hobby of een oude hobby nieuw leven in blazen. Iets gaan doen wat je al lang wilde doen. Iets voor jezelf. Je kan ook klein beginnen, jezelf een nieuwe fijne gewoonte aanmeten. Aan jou wat. Verwen jezelf eens even! Misschien zit je er even te diep in en moet je even afstand nemen om erachter te komen wat goed voor je is. Zo maar een gedachte.... Lieve krimp, dat wil ik precies.

Vanaf volgend weekend ga ik een week lang met een van mijn beste vriendinnen een intensieve taalcursus volgen in het Zuiden (ja in het land van ons vakantiehuis;). Later volgt nog een roadtrip door Europa in mijn eentje (op de plaats van bestemming ontmoet ik mijn gezin weer, die intussen allerlei leuke avonturen en logeerpartijen hebben). Zin in!
quote:roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 20:24:

@Blauw : verliefdheid is een ziekte Verliefdheid is ook het mooiste en lekkerste gevoel van de hele wereld, vooral als je merkt dat het wederzijds is. Is toch k*t geregeld dat ik dat nooit meer zou mogen/kunnen ervaren omdat ik in een langdurige en liefdevolle relatie zit?! Want alle liefde van de wereld haalt de verliefdheid niet terug.
Blauwevrouw: gedeelde smart is halve smart.

Je "kaapt" niks en sowieso: voel je vrij!
quote:Lookolook schreef op donderdag 03 juli 2014 20:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="roodkapjeendewolf in "Minnaar deel 24."" class="messagelink">roodkapjeendewolf schreef op 03 juli 2014 @ 20:19</a>:</b>

Alles is mogelijk als je met jezelf in het reine bent toch?</div></blockquote>Nou nee, want in een relatie ben je niet alleen he? Je hebt met minstens 2 andere personen te maken. Ja maar dat lijkt in deze situatie niet het probleem te zijn.
Anouk: Hij gedoogt het, maar feitelijk weet hij toch niks? Hij weet niet dat je van een andere man houdt, en die wekelijks ziet, al een hele tijd. Dat is toch een heel ander verhaal dan "af en toe een slippertje", wat je man misschien denkt dat je doet.

Blauwevrouw: ik heb niets gedaan. Gewoon niets. Het is dus niet over met buitenlander, maar mijn hoofd doet het weer, de paniek is weg, ik heb weer vrede met de situatie. Ik heb een zeer goed gesprek gevoerd met mijn lieve vriendin en wat bleek? Ze veroordeelt me niet alleen totaal niet, ze begrijpt zelfs waarom ik dit doe, waarom ik voel wat ik voel. Het laten horen van Buitenlanders voice-messages deed de rest. Haar reactie: "het lijkt wel of hij net is klaargekomen! Eh tja, zo geil klinkt hij dus altijd, al praat hij over het weer. Verslavende stem. Lucky me

Dus, ik ga zo nog even door. Zie Buitenlander overigens een hele tijd niet nu, kan wel maanden gaan duren. Dus de affaire is weer even volledig virtueel, en dat kan ik qua schuldgevoel goed handelen.

Polyamoureus: niet op de manier dat ik 2 volwaardige relaties naast elkaar zou hebben. Ik denk dat ik dat niet zou kunnen, ik ben diep in mijn hart toch een type voor 1 relatie. Maar. Ik zou dolblij worden van goedkeuring om een paar keer per jaar een paar dagen met mijn Buitenlander door te brengen. Een legaal lekker vriendje voor erbij.. sign me up!
Oh ja, eens over verliefdheid: man, wat had ik dat gemist.
@Look ik begrijp je wel, het is ook gecompliceerd en niet zomaar op te lossen. Ik denk alleen hardop mee om te kijken of er misschien ergens ruimte zit. Soms brengt acceptatie (tijdelijk ) ruimte en lucht.
Over die minnaars die bekenden zijn van de nr1 mannen... Ik kan me daar niets bij voorstellen. Het idee alleen al dat nr1 en de vlam in één ruimte zouden zijn, daar krijg ik de kriebels van. En ik wil de vlam echt nooit met zijn vriendin erbij tegenkomen (weet wel hoe zij eruit ziet, heb haar iets van 15 jaar geleden wel eens ontmoet), of met zijn zoon. Dat zou zo ontzettend fout voelen. Mocht het onverhoopt ooit uitkomen, dan lijkt het me voor iedereen beter dat ze er nooit met hun neus bovenop hebben gestaan.

Bij de eerste keer dat mijn nr1 vreemdging, betrof het iemand die ik ook kende. Wat een bizarre situatie was dat, toen wij met elkaar en de situatie geconfronteerd werden. Ik heb hem dat toen wel heel erg kwalijk genomen, dat hij nou net iemand moest uitkiezen waar ik ook mee omging (moest gaan, was via werk - en zij wist niet dat wij een relatie met elkaar hadden, om het helemaal ingewikkeld te maken. Zij voelde zich dus helemaal driedubbel genaaid in die situatie.) De latere dames kende ik niet. Daar had ik toch echt heel veel minder moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven