Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik jou eindelijk een beetje begin te begrijpen.

Ik kan er heel slecht tegen als ik iets of iemand niet kan bevatten.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op zondag 14 september 2014 10:25 Fijn dat ik jou eindelijk een beetje begin te begrijpen.

Ik kan er heel slecht tegen als ik iets of iemand niet kan bevatten. Haha waar komt die drang vandaan High?
Dat is mijn behoefte de wereld om mij heen te willen doorgronden.

Waardoor word iets of iemand bewogen?

Ik kan kinderlijk (onbevangen) gefascineerd raken door de mechanismes achter

natuurverschijnsels, machines en mensen.

Ik weet niet of ik daar ooit overheen groei.
High: mooie eigenschap hierdoor blijf je ontwikkelen en groeien.

Begrijp je ook waarom je het benauwd krijgt van je minnares ? En is dit opgelost nu jullie niet naar verjaardagen hoeven ?
Het punt omvat natuurlijk meer dan verjaardagen.

Door alle bloedbanden ben ik nog steeds verbonden met mijn vrouw.

Zij is er nog.

In het gedrag van onze kinderen.

In de levenshouding van haar ouders.

Door het verlies hebben die overgebleven relaties aan affectie gewonnen.

Mijn minnares begrijpt dat ik degenen die zijn overgebleven koester.

Zij weet dat ik ook haar gezelschap koester terwijl zij de plaats van mijn vrouw niet kan innemen.
High: gelukkig vinden jullie samen een weg dat past bij deze fase. Heb je op die moment naast je minnares nog behoefte aan andere sekspartners ?
quote:roodkapjeendewolf schreef op 14 september 2014 @ 09:36:

Roos : rationeel weet ik alles, natuurlijk voel ik me als mens ook compleet zonder een ander. Ik ben daarom juist erg zelfstandig , ook in mijn relatie. Het gaat om een diepere laag die wel snakt naar behoefte erkenning en bevestiging.

Ik probeer hier bewust van de zijn en hier niet primair naar te handelen of mijn geluk/ongeluk van af te laten hangen. Mijn nr 2 is totaal geen type om me veel te bevestigen en toch zoek ik het op en voel ik me daar ook prettig , de drang om te leren is dus groot

Leuk.

Maar dat vroeg ik niet
quote:roodkapjeendewolf schreef op 14 september 2014 @ 11:30: Heb je op die moment naast je minnares nog behoefte aan andere sekspartners ? Nee.

Op het gebied van lust ben ik een (te) kieskeurige klootzak geworden.

Ik verwacht niet dat ik nog een dame tref die kan evenaren wat ik met mijn minnares deel.
@Roos : haha wat vroeg je dan?
"Ik verwacht niet dat ik nog een dame tref die kan evenaren wat ik met mijn minnares deel."

Komt omdat we elkaar nog niet kennen .... :p
Alles rustig hier. Man begint steeds meer aan het idee van mijn (toekomstige) minnaars te wennen. Ik heb geen haast. Afkickminnaar (tot nu toe enige minnaar) staat bij mij op achtergrond. Als hij belt, kom ik hoor :p maar er hebben zich 2 soortgelijke lekkertjes gemeld en daar ben ik mee in verkenning
verwijderd
Best interessant hoe anders ik erin sta: ik ga er liever van uit dat mijn minnaar meerdere dames heeft! Ik wil juist niet exclusief zijn. Dat benauwt mij veel meer eigenlijk.
Hele slimme jongen Hart. Heb je hem ook verteld dat je je daar kut over voelt?

Hij heeft een mooi verhaal gemaakt om je in bed te krijgen en je slikte het als koek, denkend dat je hem goed kende omdat hij een oude vlam is.

Waarom heb je nog contact?
Ik slikte het idd als koek Roos.Niet omdat hij een oude vlam is maar al een eeuwigheid één van onze beste vrienden samen met zijn nmr 1.Nu ken ik nog iemand die van haar stoel zou vallen als ze dit zou horen.Nml zijn nmr1.Maar goed,dat zijn mijn zaken niet.Nee ik heb het hem nog niet gezegd maar merk dat ik weinig behoefte heb aan contact en nu geen enkele behoefte meer heb aan lichamelijk contact met hem.Misschien zwak maar ik stel me oppervlakkig op mocht hij willen afspreken zal ik moeten zeggen hoe ik daar over denk.Ik heb alles even moeten laten bezinken.Zijn bekentenis,zijn aanbieding om mijn minnaar af en toe te willen blijven en contact te houden.Mijn gevoelens voor hem zijn langzaam 180 graden gedraaid de afgelopen weken.
Ben er weer. Mijn minnaar doet naar. Zegt en schrijft dingen die ik als kwetsend ervaar. Begrijp niet goed waarom hij dit doet. Als ik aangeef dat ik zijn opmerkingen naar vind en me er vervelend onder voel draait hij het om en zegt dat ik er zelf om vraag. Gezeik vind ik dat.

Wil het ook niet allemaal gaan analyseren leidt naar niks.

Wat me aan mezelf behoorlijk irriteert is dat ik me veel meer bezig heb gehouden met minnaar en hoe dat nu verder loopt of aan zijn einde is gekomen, dan mijn 32 jarige relatie welke opgebroken is.
Hart, was jij degene die nog maar een paar keer per jaar af wilde spreken om kop en kont bij elkaar te houden?

In dat licht bezien vind ik het eigenlijk helemaal niet gek dat je minnaar geen trouw kan beloven. Toch? Of ben ik nu geheel het spoor bijster?
Loui, was er sprake van een relatie tussen jou en nr 2? En nu doet hij naar en zegt dat je er zelf om gevraagd hebt? Vreemd.

Wat een vreemde mannen kiezen jullie uit!!
Rooss4, ja er was wel sprake van een schaduwrelatie. Het is ook vreemd gedrag.
verwijderd
Heeft hij met zoveel woorden gezegd dat het niets bijzonders is of concludeer jij dat uit zijn behoefte aan anderen?
Kan het zo zijn dat hij juist deze dingen heeft gezegd om jouw gevoelens voor hem te temperen of negatief te laten worden.
Wat een gefilosofeer zo op de zondag! Gezellig!

Roodkapje, ah ik snap nu waarom ik jou gisteren niet volgde. Ik dacht meer in de projectie a la Freud, maar jij bedoelt heel iets anders. Pas je wel op met al je nadenken dat je geen excuses gaat verzinnen waarom je seks met een ander wilt?

Ben het met Roos eens, wat een rare mannen kiezen jullie!

En Hart, hoe kan je nou geen puinhoop veroorzaken als je het met de beste vriend van je nr1 gaat doen? Dat verandert toch alles?

Loui, hoe kan je er nu zelf om vragen nare dingen te zeggen? Doe eens een voorbeeld?

Ik hang hetzelfde aan als High geloof ik. Mijn leven is al leuk, met af en toe een bonus. Ik heb geen gaten te vullen, maar heb soms wel de behoefte mijn eigen feestje te vieren en de wereld even buiten te sluiten. Ik kan heel prima zonde, maar met vind ik nét iets leuker
Hart, als ik het goed begrijp heeft hij zichzelf van jouw voetstuk afgeschopt.

Voordat jij teveel in verliefdheid aan hem ging vastklampen.

Wees blij dat jij door zijn klootzakkengedrag van jouw roze wolk afdondert.

Wees blij dat alleen die vriendschap in scherven ligt.

Wees blij dat jij jouw eigen man nog steeds aardig kunt waarderen.
verwijderd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven