Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Wat een stellingen allemaal.

Zo te lezen beleven we het minnaar hebben op verschillende manieren.

Ik zelf ben er even klaar mee.

Veel beloftes om leuke dingen te doen maar puntje bij paaltje gebeurt er niets.

Ik stop met mee er blij over te maken en er rekening mee te houden.

Eigenlijk een domper.
@Joos: ik weet je verhaal niet meer precies maar je was toch juist positief? Hoe zit het dan en wat is er gebeurt dat je er klaar mee bent ?
@rozalie: maak jij ook gebruik van jullie open relatie binnen het minnaarsschap :-)
Joos, jouw minnaar had toch bonje met zijn vrouw omdat hij betrapt was met iets? Dan is het niet heel gek dat hij voorlopig niet durft af te spreken en even risico's mijdt, lijkt me.
Roodkapje, op jouw vraag: ik ben een flirt en blijf dat een leuke sport vinden maar aan meer heb ik geen behoefte. Hij verder, behalve die zoenpartij, ook niet. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik zou reageren als hij meer had gedaan. We zijn ook al 4 jaar bij elkaar, dan ken je elkaar behoorlijk goed.
Hallo allemaal,

Hierbij mijn verhaal. Na een aantal jaren de bedrogen vrouw te zijn geweest, gescheiden. Een jaar nodig gehad om er weer boven op te komen, Loop ik letterlijk tegen een man aan. Klik, aantrekkingskracht niet normaal.

Na een week appen ben ik naar hem toe gegaan, de sex was geweldig!! Als we elkaar een week niet zien, wat bijna nooit gebeurt, is het net of we afkicken moeten. Gemiddeld zien we elkaar 3x in de week. Elke keer vliegen de vonken er af en we kunnen nog eens vreselijk lachen met elkaar. Hij heeft alleen een vriendin.

Dat dit mij zou gebeuren???? Wie dat een paar jaar geleden had gezegd, had ik voor gek verklaard! Shit ik vind hem zo lekker, en ik voel me vreselijk. Het is net een verslaving.

Dit moest ik even kwijt, hoop dat jullie het niet erg vinden.
Nee hoor, ik vind het niet erg, maar je verhaal maakt me wel nieuwsgierig Smiley.

Heeft jouw ex je destijds verlaten om met zijn nr 2 verder te gaan?

Heeft wat je nu meemaakt jouw mening over wat hij toen deed veranderd?

Hoe zie je de toekomst? Hoop je ooit zijn nr 1 te worden?

Waar voel je je nu zo vreselijk over?
@rosalia : al 4 jaar dezelfde minnaar , wat bijzonder. Het lukt jullie dus beide om een balans met thuis en elkaar te vinden ?
quote:bmsg schreef op 13 september 2014 @ 16:00:

Of niet prima, als je je daar niet goed bij voelt ...

Ik snap het wel, denk dat ik het ook een afknapper zou vinden. Ja, de spanning en de aandacht en het nieuwe hoort er allemaal bij, maar ik wil me ook gewoon die speciale vrouw voelen. Degene waarvoor hij risico's neemt ... niet inwisselbaar.

+1

en wat een mooie gedachtegang: degene waarvoor hij risico's neemt.
Lena: nr2 is nooit betrapt maar zijn vrouw is wel al vanaf het begin erg achterdochtig. Ik ben (volgens haar) een gevaarlijke vrouw voor haar man.

Roodkapje: ja was altijd positief. We hadden ook een hele leuke fijne vriendschap. Op de een of andere manier is dat veranderd in verwachtingen naar elkaar ofzo.

Op dit moment is het toch zo dat hij al een paar keer heeft gezegd dat we elkaar gaan zien. Daar komt dus nooit wat van. Van zijn kant dus. Ik moet hier ook van alles regelen om een uurtje ergens wat te gaan drinken ofzo. Heb ik het geregeld, zegt hij op het laatst af. En dat kan heus een keer gebeuren maar niet vier of vijf keer achter elkaar.

Ook nu weer grote plannen voor volgende maand (groot sport gebeuren) begint hij over hotel overnachting. Maar na 1 dag krabbelt hij weer terug.

Zeg het dan gewoon niet !

Afijn, ik vind het ook gewoon jammer van onze vriendschap. Het ongecompliceerde is er niet meer.
@smiley : oef verslavend , vooral de beginfase is fantastisch omdat het verboden en meeslepend is en je niet helder meer kan nadenken daarna komt meestal de ellende
@Joos : Hij wil je wel maar zijn angst (voor zijn vrouw ) houd hem denk ik tegen. Lastig voor jou.
Roodkapje. Ik denk dat ook.

Zelfs mijn oudste dochter zei vorige week (na een feestje) dat hij een chagrijnige vrouw heeft die hem constant in de gaten houdt.

Pffff moeilijk hoor. In plaats dat zij dan eens meer aandacht aan haar man geeft.

Maar ik hoop toch wel dat ik het waard ben om risico's voor te nemen. (Inderdaad mooi omschreven bsmg)
quote:hart01 schreef op 13 september 2014 @ 14:26:

Na alles wat er eerder gezegd is een enorme desillusie.Voordeel:Ik word weer ontzettend blij van mijn eigen man.Gek genoeg weet ik door deze ervaring zeker dat ik ooit de juiste heb uitgekozen om mee te trouwen.

Mooie manier om van gevoelens voor een ander af te komen en je gelukkig te prijzen met wat je hebt.

Ook ik moet zeggen dat de relatie met mijn eigen man de laatste tijd beter is geworden.

Afgezien van (de weinige) sex heb ik wel een fijne relatie.
Vreemdgaan wordt altijd goed gepraat in je hoofd anders lukt het niet De meeste ervaren hun relatie niet meer als goed genoeg en vinden hier een geldig excuus in. Terug op aarde blijkt het reuze mee te vallen met de slechte relatie. Grappig vind ik dat menselijk brein.
@puzzled Ex kon geen keuze maken, toen heb ik dat maar gedaan. Snap hem nu wel beter. Dat is dan weer mooi. Waar ik me vreselijk over voel is de ellende die dit alles kan veroorzaken.

De aantrekkingskracht is enorm. Dat verbaast ons allebei, vanaf de eerste dag dat hij me zag, hoe snel alles gaat tussen ons. Natuurlijk wil ik nummer 1 zijn, toch geloof ik niet dat hij een keus kan maken of durft te maken. Dat heb ik dan ook weer van ex geleerd, het oude vertrouwde van alle jaren opgeven doe je niet zomaar.

Het is verslavend en als ik hem zie... Denk ik inderdaad niet meer helder, HEEEL raar om mee te maken, ik geniet er maar van. Voel me wel weer erg mooi!!!
Roodkapje, nog heel even over dat projecteren hoor. Jij bent dus van mening dat je je eigen emotionele gaten projecteert in datgeen een minnaar te bieden heeft? Hm, zou kunnen. Daar zou dat exclusiviteits ding ook vandaan kunnen komen. Je emo gat is toch meestal dat je gezien wilt worden, de leukste, de lekkerste, de meest bijzondere enz. In je eigen emo gat is geen plek voor andere vrouwen waar je dit mee delen moet.

Joos, omdat jouw dochter vindt dat hij een chagrijnige vrouw heeft concludeer jij dat zij hem meer aandacht moet geven? Bijzonder. Je weet, neem ik aan, toch wel hoe het werkt na een aantal jaren huwelijk? Hoe zit het met hem? Zou het niet beter zijn als hij haar meer aandacht zou schenken ipv zijn behoeften buiten de deur te zoeken? Je kan nooit echt in een huwelijk kijken, het zou je sieren dat ook niet te doen.

O en die vriendschap komt waarschijnlijk niet meer terug. Stukgeneukt. En dat met één keer. Zonde hoor.
@roos : ja zoiets :-) maar iedereen projecteert wat hij hoopt te vinden en te zien in een ander op moment dat hij/zij verliefd wordt (denk ik ) Doe je dat niet dan blijf je dus met beide benen op de grond en zie je gewoon zijn ware aard.

Die gaten in mezelf hebben zeker te maken met de drang om exclusief te willen zijn , dat staat voor mij zelfs los van verliefdheid.
Ik wil inderdaad degene zijn voor wie hij risico's neemt.Ik wil degene zijn voor wie hij dat graag doet omdat hij mij graag wil zien.Ik zie hem ook graag en ik neem ze ook voor hem als ik ermee door zou gaan.Dat doe ik dan exclusief voor hem omdat ik weg van hem ben.Ik weet niet waarom precies maar de gedachte dat iedere vrouw in zijn bed mag gaan liggen maakt dat ik het niet meer bijzonder genoeg vind.Ik heb mijn huwelijk nooit slecht gevonden maar na het ontstaan van mijn gevoelens voor hem ben ik wel heel erg op zoek gegaan omdat ik echt dacht dat er dan iets mis moet zijn.Zal er ook mee te maken hebben dat dit mij niet eerder is "overkomen"

Gekke is dat ik niets heb kunnen vinden behalve dan de sleur en dat ik dus al +15 jaar sex heb met dezelfde persoon.Er is niets mis met mijn huwelijk.Het is hooguit wat veel van hetzelfde.Toch zou ik daar mee kunnen leven want slecht zou ik het niet noemen.Ik zou zelf niet op zoek gaan naar iemand erbij voor spanning en sex.
Roodkapje, volgens mij ligt dat compleet in de manier waarop je in een relatie staat. Ik hoor en lees vaak dat een relatie invulling en een minnaar aanvulling mag zijn. Ik ben het daar niet zo mee eens, beiden geven mij het idee dat je als mens niet compleet bent en iets van vulling nodig hebt. Waarom kunnen we onszelf niet als heel mens zien met anderen in ons leven om andere redenen? Omdat het fijn is als hij bij je is, omdat je nieuwsgierig bent naar de ander, omdat je lessen te leren hebt.

Waarom heb jij de drang exclusief te moeten zijn?

En wat doe je ermee als blijkt dat hij dat niet te bieden heeft?
Hoi hart, sorry, misschien lees ik er overheen, maar jouw nr2 heeft toch niemand gehad tijdens jullie relatie? Wel voor jou, dat was uit en toen kwam jij, en wat ik begrijp zou ie na jou ms ook wel weer iemand anders zoeken, vanwege de spanning. Maar toch niet de ene dag met jou, en de andere dag ligt er een ander in zn armen? Of bedoelde hij wel dat hij met meerdere vriendinnen tegelijkertijd iets zou willen hebben?
Roos : rationeel weet ik alles, natuurlijk voel ik me als mens ook compleet zonder een ander. Ik ben daarom juist erg zelfstandig , ook in mijn relatie. Het gaat om een diepere laag die wel snakt naar behoefte erkenning en bevestiging.

Ik probeer hier bewust van de zijn en hier niet primair naar te handelen of mijn geluk/ongeluk van af te laten hangen. Mijn nr 2 is totaal geen type om me veel te bevestigen en toch zoek ik het op en voel ik me daar ook prettig , de drang om te leren is dus groot
Ik denk dat elke andere mens in mijn leven een bonus is.

Een interessant iemand om mezelf in te verdiepen.

Tijdens beschikbare ogenblikken.

Terwijl ogenblikken met mezelf alleen ook speciaal zijn.

Ik begrijp mensen die een partnerfiguur nodig denken te hebben

om gelukkig te (kunnen) zijn met zichzelf niet.

Ook al was de relatie met wijlen mijn vrouw gelukkig,

ook als alleenstaand vader is mijn leven gelukkig.

Door haar aanwezigheid blijf ik barstensvol herinneringen achter.

Wij deelden veel gemeenschappelijke passies en dus tijd met elkaar.

Door haar afwezigheid kwam er een leegte in mijn agenda.

Een leegte die ik heb ingevuld met andere (nieuwe) passies.

Ik begrijp de schrijfsters die exclusiviteit zoeken bij een tweede heer niet.

Het feit dat er twee heren (man en minnaar) in hun leven zijn maakt het vrijen al niet exclusief meer imo.

Afgelopen week het gesprek over de toekomst gevoerd met 'mijn' tweede dame.

Ik werd benauwd van haar focus op mij als potentiële nieuwe liefde.

Ik ben blij dat zij bij nader inzien geen onderdeel wil worden van mijn familiekring.

Zowel zij als ik hebben gelukkig geen behoefte aan nog meer (verjaardagen van) schoonfamilie.

Erg luxe dat ik alleen haar gezellige en geile ogenblikken krijg.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:roodkapjeendewolf schreef op 14 september 2014 @ 09:36:Het gaat om een diepere laag die wel snakt naar behoefte erkenning en bevestiging.Onveilig gehecht? Een onvervulde kinderbehoefte? De zoektocht naar acceptatie door significante anderen dat jij wel goed genoeg bent met al jouw fouten?
volg je verstand, gebruik je gevoel
@High: klopt helemaal. Door hier bewust van te zijn handel ik er steeds minder naar en gaat het beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven