Minnaar deel 25.

zondag 20 juli 2014 om 22:35
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!

zondag 14 september 2014 om 10:58
Dat is mijn behoefte de wereld om mij heen te willen doorgronden.
Waardoor word iets of iemand bewogen?
Ik kan kinderlijk (onbevangen) gefascineerd raken door de mechanismes achter
natuurverschijnsels, machines en mensen.
Ik weet niet of ik daar ooit overheen groei.
Waardoor word iets of iemand bewogen?
Ik kan kinderlijk (onbevangen) gefascineerd raken door de mechanismes achter
natuurverschijnsels, machines en mensen.
Ik weet niet of ik daar ooit overheen groei.
volg je verstand, gebruik je gevoel

zondag 14 september 2014 om 11:21
Het punt omvat natuurlijk meer dan verjaardagen.
Door alle bloedbanden ben ik nog steeds verbonden met mijn vrouw.
Zij is er nog.
In het gedrag van onze kinderen.
In de levenshouding van haar ouders.
Door het verlies hebben die overgebleven relaties aan affectie gewonnen.
Mijn minnares begrijpt dat ik degenen die zijn overgebleven koester.
Zij weet dat ik ook haar gezelschap koester terwijl zij de plaats van mijn vrouw niet kan innemen.
Door alle bloedbanden ben ik nog steeds verbonden met mijn vrouw.
Zij is er nog.
In het gedrag van onze kinderen.
In de levenshouding van haar ouders.
Door het verlies hebben die overgebleven relaties aan affectie gewonnen.
Mijn minnares begrijpt dat ik degenen die zijn overgebleven koester.
Zij weet dat ik ook haar gezelschap koester terwijl zij de plaats van mijn vrouw niet kan innemen.

zondag 14 september 2014 om 11:31
quote:roodkapjeendewolf schreef op 14 september 2014 @ 09:36:
Roos : rationeel weet ik alles, natuurlijk voel ik me als mens ook compleet zonder een ander. Ik ben daarom juist erg zelfstandig , ook in mijn relatie. Het gaat om een diepere laag die wel snakt naar behoefte erkenning en bevestiging.
Ik probeer hier bewust van de zijn en hier niet primair naar te handelen of mijn geluk/ongeluk van af te laten hangen. Mijn nr 2 is totaal geen type om me veel te bevestigen en toch zoek ik het op en voel ik me daar ook prettig , de drang om te leren is dus groot
Leuk.
Maar dat vroeg ik niet
Roos : rationeel weet ik alles, natuurlijk voel ik me als mens ook compleet zonder een ander. Ik ben daarom juist erg zelfstandig , ook in mijn relatie. Het gaat om een diepere laag die wel snakt naar behoefte erkenning en bevestiging.
Ik probeer hier bewust van de zijn en hier niet primair naar te handelen of mijn geluk/ongeluk van af te laten hangen. Mijn nr 2 is totaal geen type om me veel te bevestigen en toch zoek ik het op en voel ik me daar ook prettig , de drang om te leren is dus groot
Leuk.
Maar dat vroeg ik niet
zondag 14 september 2014 om 11:42
quote:roodkapjeendewolf schreef op 14 september 2014 @ 11:30: Heb je op die moment naast je minnares nog behoefte aan andere sekspartners ? Nee.
Op het gebied van lust ben ik een (te) kieskeurige klootzak geworden.
Ik verwacht niet dat ik nog een dame tref die kan evenaren wat ik met mijn minnares deel.
Op het gebied van lust ben ik een (te) kieskeurige klootzak geworden.
Ik verwacht niet dat ik nog een dame tref die kan evenaren wat ik met mijn minnares deel.
zondag 14 september 2014 om 12:21
Alles rustig hier. Man begint steeds meer aan het idee van mijn (toekomstige) minnaars te wennen. Ik heb geen haast. Afkickminnaar (tot nu toe enige minnaar) staat bij mij op achtergrond. Als hij belt, kom ik hoor :p maar er hebben zich 2 soortgelijke lekkertjes gemeld en daar ben ik mee in verkenning

zondag 14 september 2014 om 13:11
Ik slikte het idd als koek Roos.Niet omdat hij een oude vlam is maar al een eeuwigheid één van onze beste vrienden samen met zijn nmr 1.Nu ken ik nog iemand die van haar stoel zou vallen als ze dit zou horen.Nml zijn nmr1.Maar goed,dat zijn mijn zaken niet.Nee ik heb het hem nog niet gezegd maar merk dat ik weinig behoefte heb aan contact en nu geen enkele behoefte meer heb aan lichamelijk contact met hem.Misschien zwak maar ik stel me oppervlakkig op mocht hij willen afspreken zal ik moeten zeggen hoe ik daar over denk.Ik heb alles even moeten laten bezinken.Zijn bekentenis,zijn aanbieding om mijn minnaar af en toe te willen blijven en contact te houden.Mijn gevoelens voor hem zijn langzaam 180 graden gedraaid de afgelopen weken.
zondag 14 september 2014 om 13:47
Ben er weer. Mijn minnaar doet naar. Zegt en schrijft dingen die ik als kwetsend ervaar. Begrijp niet goed waarom hij dit doet. Als ik aangeef dat ik zijn opmerkingen naar vind en me er vervelend onder voel draait hij het om en zegt dat ik er zelf om vraag. Gezeik vind ik dat.
Wil het ook niet allemaal gaan analyseren leidt naar niks.
Wat me aan mezelf behoorlijk irriteert is dat ik me veel meer bezig heb gehouden met minnaar en hoe dat nu verder loopt of aan zijn einde is gekomen, dan mijn 32 jarige relatie welke opgebroken is.
Wil het ook niet allemaal gaan analyseren leidt naar niks.
Wat me aan mezelf behoorlijk irriteert is dat ik me veel meer bezig heb gehouden met minnaar en hoe dat nu verder loopt of aan zijn einde is gekomen, dan mijn 32 jarige relatie welke opgebroken is.

zondag 14 september 2014 om 15:20
Wat een gefilosofeer zo op de zondag! Gezellig!
Roodkapje, ah ik snap nu waarom ik jou gisteren niet volgde. Ik dacht meer in de projectie a la Freud, maar jij bedoelt heel iets anders. Pas je wel op met al je nadenken dat je geen excuses gaat verzinnen waarom je seks met een ander wilt?
Ben het met Roos eens, wat een rare mannen kiezen jullie!
En Hart, hoe kan je nou geen puinhoop veroorzaken als je het met de beste vriend van je nr1 gaat doen? Dat verandert toch alles?
Loui, hoe kan je er nu zelf om vragen nare dingen te zeggen? Doe eens een voorbeeld?
Ik hang hetzelfde aan als High geloof ik. Mijn leven is al leuk, met af en toe een bonus. Ik heb geen gaten te vullen, maar heb soms wel de behoefte mijn eigen feestje te vieren en de wereld even buiten te sluiten. Ik kan heel prima zonde, maar met vind ik nét iets leuker
Roodkapje, ah ik snap nu waarom ik jou gisteren niet volgde. Ik dacht meer in de projectie a la Freud, maar jij bedoelt heel iets anders. Pas je wel op met al je nadenken dat je geen excuses gaat verzinnen waarom je seks met een ander wilt?
Ben het met Roos eens, wat een rare mannen kiezen jullie!
En Hart, hoe kan je nou geen puinhoop veroorzaken als je het met de beste vriend van je nr1 gaat doen? Dat verandert toch alles?
Loui, hoe kan je er nu zelf om vragen nare dingen te zeggen? Doe eens een voorbeeld?
Ik hang hetzelfde aan als High geloof ik. Mijn leven is al leuk, met af en toe een bonus. Ik heb geen gaten te vullen, maar heb soms wel de behoefte mijn eigen feestje te vieren en de wereld even buiten te sluiten. Ik kan heel prima zonde, maar met vind ik nét iets leuker
zondag 14 september 2014 om 15:43
Hart, als ik het goed begrijp heeft hij zichzelf van jouw voetstuk afgeschopt.
Voordat jij teveel in verliefdheid aan hem ging vastklampen.
Wees blij dat jij door zijn klootzakkengedrag van jouw roze wolk afdondert.
Wees blij dat alleen die vriendschap in scherven ligt.
Wees blij dat jij jouw eigen man nog steeds aardig kunt waarderen.
Voordat jij teveel in verliefdheid aan hem ging vastklampen.
Wees blij dat jij door zijn klootzakkengedrag van jouw roze wolk afdondert.
Wees blij dat alleen die vriendschap in scherven ligt.
Wees blij dat jij jouw eigen man nog steeds aardig kunt waarderen.