Minnaar deel 26

donderdag 18 september 2014 om 16:34
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.
Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?
Met andere woorden...
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.
Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

dinsdag 23 september 2014 om 21:48
Joos, jeetje, en ik denk soms dat ik erg ben!
Blauwe, veel sterkte nog de komende tijd! Klinkt heel erg heftig allemaal. Knap dat jij en 1 zo ontzettend je best voor elkaar doen.
Hier een lekker avondje gehad. Lekkere Bella tijd gemaakt. En lekker bij gekletst met een vriendin. Zie zelf de dingen weer wat helderder daardoor en laat het voor nu op het topic hier even bij.
Blauwe, veel sterkte nog de komende tijd! Klinkt heel erg heftig allemaal. Knap dat jij en 1 zo ontzettend je best voor elkaar doen.
Hier een lekker avondje gehad. Lekkere Bella tijd gemaakt. En lekker bij gekletst met een vriendin. Zie zelf de dingen weer wat helderder daardoor en laat het voor nu op het topic hier even bij.
dinsdag 23 september 2014 om 22:39
quote:roodkapjeendewolf schreef op 23 september 2014 @ 19:53:
@joos : kickt hij op die spanning denk je ? Beide nr 1 in de buurt ?
Inderdaad. Ik zat daar ook al aan te denken.
Hij heeft eerder iets veels te spannends geflikt.
Het werd natuurlijk al weer te gewoontjes.
Hij heeft ook een spannend beroep en spannende hobby's.
Had t kunnen weten.
@joos : kickt hij op die spanning denk je ? Beide nr 1 in de buurt ?
Inderdaad. Ik zat daar ook al aan te denken.
Hij heeft eerder iets veels te spannends geflikt.
Het werd natuurlijk al weer te gewoontjes.
Hij heeft ook een spannend beroep en spannende hobby's.
Had t kunnen weten.

woensdag 24 september 2014 om 00:35
quote:joos01 schreef op 23 september 2014 @ 17:48:
Ik ben hier even weg geweest omdat ik even van het hele minnaars gedoe af moest komen (grappig dat dat net door iemand aan bella is voorgesteld). Dat was ik. Goede ervaring mee namelijk. Je moet het wel even volhouden.
Ik ben geloof ik aardig uit de roze wolk gekomen
En er door één gevaarlijk spannend telefoontje linea recta in teruggeschoten.
Nu proberen gewoon te genieten van een extra man met aandacht voor mij. "Gewoon" genieten is er niet bij hoor met een Mr. Thrillseeker.
Ik ben hier even weg geweest omdat ik even van het hele minnaars gedoe af moest komen (grappig dat dat net door iemand aan bella is voorgesteld). Dat was ik. Goede ervaring mee namelijk. Je moet het wel even volhouden.
Ik ben geloof ik aardig uit de roze wolk gekomen

En er door één gevaarlijk spannend telefoontje linea recta in teruggeschoten.
Nu proberen gewoon te genieten van een extra man met aandacht voor mij. "Gewoon" genieten is er niet bij hoor met een Mr. Thrillseeker.
woensdag 24 september 2014 om 09:46
Even een zwak moment (en ik leg in gedachten verzonken zo de vieze vorken vanuit de vaatwasser terug in de keukenla....) dus hier maar even posten, misschien heeft er iemand gelegenheid en zin om mij nogmaals een schop onder de kont te geven. Ik zat nog te denken: misschien moet ik er voor mijzelf een tijd aan verbinden, dus dat ik een aantal ( 3 of 6, hoelang duurt het gemiddeld voor een huwelijkse crisis uit de lucht is?) maanden met mijzelf afspreek en is het dan nog niet gebeurd, dan gebeurt het ook niet meer en kan ik het proberen te boven te komen.
Ik ben dus eerder door overlijden een liefde verloren, maar ik vind dit misschien nog wel scherper. Een amputatie, maar je moet het ledemaat wel dicht bij je houden, wan het kan er misschien wel weer aangezet worden, zoiets. Misschien al te zware kost op de vroege morgen.
Iemand adviseerde mij me af te vragen waarom ik zo aan een gebonden persoon hang, dat weet ik wel hoor: gewoon liefde, uit het hart. Perfecte seks, zelfde golflengte en de behoefte om in het bejaardenhuis nog zijn eventuele snotneus af te vegen. Daar doe je niks aan. Dat is zo sterk en ik kan er dus nu ook geen kant mee op.
Om die reden wil ik hem ook niet uit zijn huwelijk halen, omdat ik mij dan verplicht zal voelen tot van alles en dat gaat niet samen met liefde, lijkt mij. Ik heb er ook eigenlijk geen verstand van.
Nou, dat is allemaal weer gezegd en rust maar weer. Nieuwe poging tot huishoudelijk werk.
Ik ben dus eerder door overlijden een liefde verloren, maar ik vind dit misschien nog wel scherper. Een amputatie, maar je moet het ledemaat wel dicht bij je houden, wan het kan er misschien wel weer aangezet worden, zoiets. Misschien al te zware kost op de vroege morgen.
Iemand adviseerde mij me af te vragen waarom ik zo aan een gebonden persoon hang, dat weet ik wel hoor: gewoon liefde, uit het hart. Perfecte seks, zelfde golflengte en de behoefte om in het bejaardenhuis nog zijn eventuele snotneus af te vegen. Daar doe je niks aan. Dat is zo sterk en ik kan er dus nu ook geen kant mee op.
Om die reden wil ik hem ook niet uit zijn huwelijk halen, omdat ik mij dan verplicht zal voelen tot van alles en dat gaat niet samen met liefde, lijkt mij. Ik heb er ook eigenlijk geen verstand van.
Nou, dat is allemaal weer gezegd en rust maar weer. Nieuwe poging tot huishoudelijk werk.

woensdag 24 september 2014 om 10:00
@bohoo : Is het liefde of verward je het met verliefdheid? Verliefdheid is vaak zo overheersend en dwingend. Ik denk dat je de vraag nog niet geheel heb beantwoord. Je bent zeldzaam verliefd en nu val je als een blok op een bezette man met een hechtingsprobleem , wat zegt dat over jou en je behoeftes?

woensdag 24 september 2014 om 10:01
"Ik ben dus eerder door overlijden een liefde verloren, maar ik vind dit misschien nog wel scherper. Een amputatie, maar je moet het ledemaat wel dicht bij je houden, wan het kan er misschien wel weer aangezet worden, zoiets. Misschien al te zware kost op de vroege morgen.
Om die reden wil ik hem ook niet uit zijn huwelijk halen, omdat ik mij dan verplicht zal voelen tot van alles en dat gaat niet samen met liefde, lijkt mij. Ik heb er ook eigenlijk geen verstand van."
Oh lala, je bent flink van het padje boohoo. Lees dit over een tijdje nog eens rustig en krab je achter de oren. Dit is geen liefde dame, dit is geobsedeerdheid, verslaving. Welke leegte(n) moet deze man eigenlijk bij jou opvullen..?
Om die reden wil ik hem ook niet uit zijn huwelijk halen, omdat ik mij dan verplicht zal voelen tot van alles en dat gaat niet samen met liefde, lijkt mij. Ik heb er ook eigenlijk geen verstand van."
Oh lala, je bent flink van het padje boohoo. Lees dit over een tijdje nog eens rustig en krab je achter de oren. Dit is geen liefde dame, dit is geobsedeerdheid, verslaving. Welke leegte(n) moet deze man eigenlijk bij jou opvullen..?

woensdag 24 september 2014 om 10:09
Wat Anouk zegt.
Hoe kan je zomaar opeens zo verslingerd, geobsedeerd zijn? Heb je geen baan, kinderen, vrienden? Is hij jouw leven, moet hij jou uit je emotionele riool vissen?
Excuzeer maar kom op zeg, je bent een grote meid. Schouders naar achteren en leven, ga niet zitten wachten op een emotionele rugzak die nog aan een vrouw vast zit. Dit gaat nergens over.
Hoe kan je zomaar opeens zo verslingerd, geobsedeerd zijn? Heb je geen baan, kinderen, vrienden? Is hij jouw leven, moet hij jou uit je emotionele riool vissen?
Excuzeer maar kom op zeg, je bent een grote meid. Schouders naar achteren en leven, ga niet zitten wachten op een emotionele rugzak die nog aan een vrouw vast zit. Dit gaat nergens over.

woensdag 24 september 2014 om 10:13

woensdag 24 september 2014 om 10:18
@look : Je kunt toch bekijken wat de date voor je doet en daarna weer verder kijken. Misschien ontmoet je over een jaar wel onverwachts een nieuwe minnaar die veel beter aansluit. Je denkt teveel in die twee opties maar het leven heeft genoeg wendingen. En blijft je libido laag dan kun je gewoon lekker naar het Libelle forum , recepten uitwisselen ipv mannen . Ook leuk

woensdag 24 september 2014 om 11:44
Allemaal terecht.
Ik ben zelf ook intensief behandeld wegens een hechtingsstoornis en sindsdien heb ik dit, dat ik mij kan hechten, maar dat ik als een puber nog verzuip in de liefde. Ik zal moeten leren om er een filter op te zetten en mijzelf te begrenzen.
Ik heb juist een perfecte baan, kinderen en sociaal leven, dus daar ligt het niet aan. Ik ben eerder onervaren op emotioneel gebied. Ik denk om eerlijk te zijn, dat de tijd nu is, soort cold-turkey dan maar. Ik dacht eerder al: van heroine zou ik nog makkelijker afkomen, dus ik ga het zwaar krijgen. Bedankt voor de hulp.
Ik ben zelf ook intensief behandeld wegens een hechtingsstoornis en sindsdien heb ik dit, dat ik mij kan hechten, maar dat ik als een puber nog verzuip in de liefde. Ik zal moeten leren om er een filter op te zetten en mijzelf te begrenzen.
Ik heb juist een perfecte baan, kinderen en sociaal leven, dus daar ligt het niet aan. Ik ben eerder onervaren op emotioneel gebied. Ik denk om eerlijk te zijn, dat de tijd nu is, soort cold-turkey dan maar. Ik dacht eerder al: van heroine zou ik nog makkelijker afkomen, dus ik ga het zwaar krijgen. Bedankt voor de hulp.
woensdag 24 september 2014 om 11:53

woensdag 24 september 2014 om 12:02
@hint : Goede kanttekening. Waarschijnlijk omdat ik uiteindelijk het vreemdgaan niet accepteer van mezelf , ik heb een goede relatie ,seks en fijn gezin. De gaten zitten in mezelf , het gaat niet eens om de seks namelijk. Ik geniet volop van het leven , go with the Flow maar de zelfreflectie en kritisch zijn is mijn middel om op dit gebied bij de les te blijven. Kop in het zand is te makkelijk....
woensdag 24 september 2014 om 12:07
boohoo: heroine is helemaal niet zo'n rare vergelijking. Het is ook een soort verslaving dit, althans zo heb ik dat ook vaak ervaren. Ik moet ook nog steeds op de rem trappen om niet helemaal op te gaan in piekeren of dagdromen over die minnaar. Wat mij hielp was steeds als ik mezelf betrapte op excessief nadenken over hem en zijn situatie, dat patroon af te kappen en die aandacht op mezelf te richten. 'Waarom doet hij zus of zo?' veranderde ik in 'Waarom ben ik er zo door aangedaan? Wat verwacht ik van hem en hoe kan ik mezelf iets soortgelijks geven?'. Kostte eerst een beetje discipline, maar ging steeds beter. Als ik nu teveel in hem opga herken ik het meteen. Dat heeft weinig met die man te maken en des te meer met mij. Feit is dat je die gevoelens die je nu voor hem hebt misschien voor wel honderd andere mannen ook zou kunnen hebben (ook al overtuig je jezelf er nu van dat dat niet zo is).
pluk de nacht
woensdag 24 september 2014 om 12:09
quote:Ano*k schreef op 24 september 2014 @ 10:01:
Oh lala, je bent flink van het padje boohoo. Lees dit over een tijdje nog eens rustig en krab je achter de oren. Dit is geen liefde dame, dit is geobsedeerdheid, verslaving. Welke leegte(n) moet deze man eigenlijk bij jou opvullen..?Dat ja, uitstekende vraag om jezelf te stellen.
Oh lala, je bent flink van het padje boohoo. Lees dit over een tijdje nog eens rustig en krab je achter de oren. Dit is geen liefde dame, dit is geobsedeerdheid, verslaving. Welke leegte(n) moet deze man eigenlijk bij jou opvullen..?Dat ja, uitstekende vraag om jezelf te stellen.
pluk de nacht
woensdag 24 september 2014 om 12:10
Welk virus heb ik dan te pakken? De roze bril misschien wel, maar dan zonder iemand om naar te kijken. Sahara zéker niet. Eerder een tropisch regenwoud, of het Amazone-virus.
Ik herken me wel in wat roodkapje zegt: ook bij mij vult de verliefdheid / het vreemdgaan gaten in mijzelf. In mijn geval: behoefte aan bevestiging, goedkeuring, aandacht. Die krijg ik thuis ook, in ruime mate, maar als daar een flink gat zit dan kun je dat met alle liefde van de wereld nog niet vullen.
Het verslaafde van boohoo herken ik ook. Ik ben nu al 4 weken aan het afkicken maar ben nog net zo hongerig als aan het begin van die periode. Het gat gromt steeds harder, het wil gevuld / gevoed worden. (en dan bedoel ik het iets minder plastisch dan het hier staat, qua vullen van gaten... het gaat niet (alleen) om de seks, al helpt dat wel om even voldoening te vinden.)
Ik herken me wel in wat roodkapje zegt: ook bij mij vult de verliefdheid / het vreemdgaan gaten in mijzelf. In mijn geval: behoefte aan bevestiging, goedkeuring, aandacht. Die krijg ik thuis ook, in ruime mate, maar als daar een flink gat zit dan kun je dat met alle liefde van de wereld nog niet vullen.
Het verslaafde van boohoo herken ik ook. Ik ben nu al 4 weken aan het afkicken maar ben nog net zo hongerig als aan het begin van die periode. Het gat gromt steeds harder, het wil gevuld / gevoed worden. (en dan bedoel ik het iets minder plastisch dan het hier staat, qua vullen van gaten... het gaat niet (alleen) om de seks, al helpt dat wel om even voldoening te vinden.)