Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Grietje, hoe langer ik je hier lees, hoe meer ik denk dat je voor jezelf eens terug moet naar de basis. Wat wil je nou echt? Wat maakt jou gelukkig en hoe wil jij je leven leiden? Je wilt volgens mij een soort superwoman zijn.. Je hebt vier jonge kinderen, studeert, werkt, hebt een man en een minnaar. En ongetwijfeld ook nog familie en vrienden. Hoeveel energie kost jouw minnaar je? Je lijkt me bijna continu met hem bezig in gedachten. Jouw kids voelen dat, mama is er niet bij met haar hoofd. Dan gaan ze aandacht vragen. Besef dat negatieve aandacht ook aandacht is he? En negatieve aandacht kost nog meer energie.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjexx schreef op 06 oktober 2013 @ 11:07:

Grietje, hoe langer ik je hier lees, hoe meer ik denk dat je voor jezelf eens terug moet naar de basis. Wat wil je nou echt? Wat maakt jou gelukkig en hoe wil jij je leven leiden? Je wilt volgens mij een soort superwoman zijn.. Je hebt vier jonge kinderen, studeert, werkt, hebt een man en een minnaar. En ongetwijfeld ook nog familie en vrienden. Hoeveel energie kost jouw minnaar je? Je lijkt me bijna continu met hem bezig in gedachten. Jouw kids voelen dat, mama is er niet bij met haar hoofd. Dan gaan ze aandacht vragen. Besef dat negatieve aandacht ook aandacht is he? En negatieve aandacht kost nog meer energie.Dit vraag ik mij ook af bij jou grietje, is een minnaar wel een goed idee voor jou. Ik snap echt niet waar jij die tijd vandaan haalt. Een keer ga je onderuit.
Bedankt voor jullie reacties. We komen er vast wel uit. Gister op Skype nog een heel gesprek daar over gehad. Hij wil me graag vaker kunnen zien, maar om in een hotel steeds te gaan wordt erg kostbaar voor ons beide

Hebben jullie je minnaar ook weleens thuis ontvangen. We hebben het daar over gehad, ik moet daar heel goed over nadenken. Uit ervaring heb ik meegemaakt dat ze ook ineens afstandelijk gaan doen na een paar dates, tot radiostilte.

Maar morgen ja morgen zien we elkaar in een hotel. Lekker een paar uurtjes samen zijn. Mijn god, wat is die man lekker. Hij windt me zo erg op niet normaal meer. Ik had net al paar spulletjes klaar gelegd in mijn tasje, en wat lingerie uitgezocht. Pff, het windt dan me al op.
Minnaar thuis ontvangen terwijl je een relatie hebt, of ben je single? Anders tast je de veiligheid van je partner enorm aan, als je daar aan begint. Heeft ook met integriteit te maken, en hoeveel je hem respecteert. Je vaagt dat in 1 klap helemaal weg, als hij daar ooit achterkomt. Is die lekkere man je dat waard? Dan doen.

En daarna accepteren dat je relatie over is, wanneer je partner erachter komt dat je in jullie huis seks met een ander had. Het gaat m.i. nog een stap verder dan "gewoon" vreemdgaan. Het is grensoverschrijdend gedrag ten top.
De boodschap die je daarmee (al dan niet bewust) naar je partner uitstraalt is; ik veeg mijn reet met je af, je betekent niets. Dat is het pijnlijkste wat je iemand aan kunt doen.
Sennazina als je een partner hebt vind ik persoonlijk dat een minnaar thuis ontvangen toch heel riskant is ik zou het persoonlijk nooit doen

Grietje

Ik ben het met de anderen eens op dat vlak het is tijd om aan jezelf te denken dan
Alexia doet ook al aan cliffhangers

Thuis ontvangen heb ik nooit gedaan. Ik hield wel van auto- en bosdates (dat laatste bij goed weer dan) als we eens niet zo lang de tijd hadden.
Ik ben bang dat ik hem ga " missen"

Ik weet ook niet waar ik de tijd haal ...

Ik wil zeker mijn thuis niet opgeven om met hem alleen te zijn ! Ik heb geen huisje tuintje boompje gevoel bij hem ...

Ik denk dat ik er over ga praten met hem al hebben we vorige week een goed gesprek gehad hierover ...

Dat loslaten ...

Goh wat kan ik hierover zagen :( het is wat veel allemaal ! Ik weet het maar toch moet er mij mss iemand een klap tegen m'n oren geven ?

Sorry voor het zagen toch bedankt voor jullie reacties ;)

En thuis ontvangen ... Gevaarlijk ....
@oranje en heidi:

Nee het heeft niet geleid tot diepere gesprekken in de zin van elkaar wat meer vrij laten. Hij is echt heel straight in het feit van dat ie dat niet zou accepteren... Erg starre houding ook. "nog 1x zoiets doen en het is over" Valt gewoon niet over te praten en inmiddels durf ik dat ook echt ff niet meer.

Wel weer eens goed gepraat over wat we voor elkaar voelen en dat ik vooral de aandacht van hem mis.... Dat op zich is al goed denk ik, wil ook niet alleen maar moeder en huishoudster zijn...

Wie weet in de toekomst...
quote:grietje4 schreef op 06 oktober 2013 @ 10:56:

Zo kan het ook niet verder de kinderen drijven ons tot het uiterste ...

Ik wil alleen wat respect ... En dat is toch nog veel gevraagd zou liefst alleen zijn ...

Jammer maar helaas kan dit niet :(

We moeten verder ....

Wat??

Jullie hebben er een puinbak van gemaakt en nu krijgen de kinderen de schuld? Zeg me dat ik het fout lees. Zeg me dat het een Begië-Nederland taalbarriére is??

Je wilt respect, heb je dat thuis al eens aangegeven? En dan niet met stille hints maar wellicht eens met de vuist op tafel?

En waarom kan je niet alleen verder als je dat heel graag zou willen? Je hebt een (goede?) baan als ik het zo lees en je doet nu ook alles alleen dus wat let je?

Thuis een rotzooi en druk met werk en studie maar gelukkig is daar den minnaar voor het pappen en nathouden.

Zo hou je het nog een beetje vol. Grietje grietje waar ben je mee bezig! Pure zelfdestructie.
Bedankt julus

Je hebt het precies gezegd zoals ik er eigenlijk over denkt.

Dat is t niet waard gewoon. Dan maar minder elkaar zien.
quote:grietje4 schreef op 06 oktober 2013 @ 12:28:

Ik ben bang dat ik hem ga " missen"

Ik weet ook niet waar ik de tijd haal ...

Ik wil zeker mijn thuis niet opgeven om met hem alleen te zijn ! Ik heb geen huisje tuintje boompje gevoel bij hem ...

Ik denk dat ik er over ga praten met hem al hebben we vorige week een goed gesprek gehad hierover ...

Dat loslaten ...

Goh wat kan ik hierover zagen :( het is wat veel allemaal ! Ik weet het maar toch moet er mij mss iemand een klap tegen m'n oren geven ?

Sorry voor het zagen toch bedankt voor jullie reacties ;)

En thuis ontvangen ... Gevaarlijk ....Grietje, ik hoop dat je nu met je man gaat praten en niet met je minnaar?
Eens met Roos...

Grietje, zie jij zelf niet in dat jij je minnaar als vlucht nodig hebt om het thuis nog enigszins aan te kunnen? Dat is niet normaal, dat betekent dat jij echt een keuze moet gaan maken. En dan niet tussen partner en minnaar, maar of je uberhaupt nog wel bij je partner moet blijven! Die minnaar staat daar helemaal los van, die is er om de boel draaglijk te maken. Als je al een minnaar nodig hebt om je eigen leventje/partner te kunnen verdragen, dan is dat 1 grote alarmbel. JIJ durft niet te kiezen, JIJ bent slappe hap en schuift dat af op de kinderen die JIJZELF wilde!
quote:oranjexx schreef op 06 oktober 2013 @ 13:06:

[...]

Grietje, ik hoop dat je nu met je man gaat praten en niet met je minnaar?Geinig.. ik vroeg me ook al af wie "hij" was in dit zinsverband.
Grietje

Loslaten is niet gemakkelijk ik weet het het is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ben er ook mee bezig stap voor stap en de ene dag maak ik drie stappen vooruit en de andere weer een stap naar achter.

Je zal keuzes moeten maken en minder hooi op je vork moeten nemen en vooral ook eens aan jezelf denken.

Ik denk dat je met beide een gesprek zult moeten hebben maar in eerste instantie met je man

Rooss

Ik denk niet dat ze het zo bedoelde dat ze spijt heeft van haar kids maar gewoon dat die haar ook nog extra zorgen geven
Ik schrijf niet dat ze spijt heeft van haar kids. Ik schrijf dat ik het ronduit belachelijk zou vinden als de kinderen de schuld krijgen van de chaos omdat zij en haar nr 1 een puinzooi van maken.
Rooss

Inderdaad was effe verkeerd mee :-) het is zondag amai

Ik denk niet dat ze haar kids de schuld geeft de zorgen van haar kids komen er nog is bij dat bedoel ik
De kids zie ik doodgraag ze zijn mijn alles !!!

Ze testen onze relatie ... Ze maken ons sterk , soms zwak !

spelen ons soms uit tegen mekaar !!!! ( wat ieder kind wel es doet)

Ik heb m'n kinderen gewild ! Ja ! Wij samen !

Ze zetten soms gewoon nog es die extra druk op ons !!!!!

Rooss toen ik het las zat ik met een krop in m'n keel :(

Ik zou alles doen voor hen , ook m'n studie gewoon omdat ze het nog beter zouden hebben !

Ik heb het mss mis geformuleerd ....

Maar soms ben ik op :( en heb daar eigenlijk geen tijd voor ...

We werken beide ... Hobby's van m'n man en m'n kids ... Tijd , energie Ze mogen alles ....

Ik heb al dikwijls met m'n vuist op tafel geslaan zoals vanmorgen ! En ik moet zeggen hij is wakker geschud ... Hij begrijpt me ... Maar ik mag niet zoveel eisen. daar heeft hij een punt maar ik heb het graag net ...

Op orde en juist ... En dat is het niet in m'n hoofd !

M'n minnaar weet trouwens niks van m'n gevoel over thuis ! Hij vroeg er wel om vorige week maar dat is iets wat ik niet moet delen met hem ...
Grietje, de kinderen voelen echt wel aan dat er wat aan de hand is. Daar worden ze stil van of juist enorm dwars en opstandig. Ik heb hetzelfde gezien bij mijn kind vlak voordat ik besloot mijn relatie te beëindigen en ik zie hetzelfde bij de kinderen van Beste Vriend nu gebeuren. Ze voelen het en weten veel meer dan je denkt.

Denk je ooit nog dat jij en nr.1 elkaar gelukkig zullen gaan maken? Of is het 'leefbaar' en kan je dat nog wel langer volhouden? Wil je gaan voor gelukkig of een situatie die slechts leefbaar is?

Heidi en Sense, sterkte met het zoeken naar een nieuw 'format'. Ik heb het hier ook een tijd gehad, het werkte niet want zonder de seks werd het gevoel voor elkaar alleen maar veel en veel erger.
anoniem_182036 wijzigde dit bericht op 07-10-2013 19:33
Reden: ingekort wegens herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:grietje4 schreef op 06 oktober 2013 @ 14:27:

De kids zie ik doodgraag ze zijn mijn alles !!!

Ze testen onze relatie ... Ze maken ons sterk , soms zwak !

spelen ons soms uit tegen mekaar !!!! ( wat ieder kind wel es doet)

Ik heb m'n kinderen gewild ! Ja ! Wij samen !

Ze zetten soms gewoon nog es die extra druk op ons !!!!!

Rooss toen ik het las zat ik met een krop in m'n keel :(

Ik zou alles doen voor hen , ook m'n studie gewoon omdat ze het nog beter zouden hebben !

Ik heb het mss mis geformuleerd ....

Maar soms ben ik op :( en heb daar eigenlijk geen tijd voor ...

We werken beide ... Hobby's van m'n man en m'n kids ... Tijd , energie Ze mogen alles ....

Ik heb al dikwijls met m'n vuist op tafel geslaan zoals vanmorgen ! En ik moet zeggen hij is wakker geschud ... Hij begrijpt me ... Maar ik mag niet zoveel eisen. daar heeft hij een punt maar ik heb het graag net ...

Op orde en juist ... En dat is het niet in m'n hoofd !

M'n minnaar weet trouwens niks van m'n gevoel over thuis ! Hij vroeg er wel om vorige week maar dat is iets wat ik niet moet delen met hem ...Grietje, hoeveel tijd besteed jij aan je minnaar per dag? Door contact te hebben, aan hem te denken, hier te schrijven, een date te hebben?
quote:innote schreef op 06 oktober 2013 @ 10:59:

Serieuze gesprekken zodra ze terug zijn (wat nog even duurt) want ik ben het redelijk zat.

Inno, je weet hoe ik er over denk, dus ik wil er ook niet al te veel meer over zeggen. Maar jij bent degene die je zo laat behandelen, geeft anderen die ruimte. Zolang jij dat deel niet aanpakt, zal het zo blijven zoals het nu is.

Heb je niet al tot in den treure serieuze gesprekken geprobeerd? Wat verwacht je dat er nog gaat veranderen na die gesprekken?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
O die krop in je keel, dat was precies even de bedoeling hoor. Je schreef het en ik haakte in. Waarom mogen jou kinderen alles? Serieus, ik snap bijzonder weinig van jouw leven en de manier waarop je met je tijd en je aandacht omgaat.

Moet alles wijken voor hobby man?

Voor de kinderen die alles mogen? Hou es op.

Net als mijn voorgangsters denk ik dat het tijd wordt om eens voor jezelf te bedenken hoe jij je leven voor je ziet. Was dit 10 jaar geleden je ideaal? Een wegcijferende Grietje die een minnaar nodig had om nog een béétje gezien te worden?

En waarom mag jij niet zoveel eisen?
De kids testen je relatie?? Ik snap er met elke post minder van, maar volgens mij hebben jullie er een enorme puinhoop van gemaakt, jij niet in de laatste plaats, en verschuil je je nu voor het zoeken naar oplossingen achter allerlei smoesjes.

Kap met die minnaar, veeg jezelf bij elkaar en zorg dat je thuis alles op orde krijgt - ookal betekent op orde misschien wel dat jullie elk een eigen weg in slaan. Wat maak jij er een bende van zeg!

Je hebt de verplichting tav je kinderen om hun een stabiel thuis te geven. Niet een moeder die het niet meer aankan en haar vlucht zoekt in een minnaar waar ze helemaal hoteldebotel van wordt. Jemig zeg.

Jij bent net zo goed verantwoordelijk voor deze puinhoop als je man. Als jij nu eisen gaat stellen aan je man, hem aanspreekt op zijn aandeel in jullie relatie, moet jij ook alles op alles zetten om daar aan te werken en niet ondertussen blijven focussen op je minnaar. Dat is niet eerlijk. Zolang jij thuis niet voor 100% inzet geeft, kun je dat van je man ook niet verlangen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Waar Heidi en rooss en de rest ...

Grietje moet kiezen

Voor onze kids en voor ons !

Ik ben een prater m'n man niet ....

Ik zeg constant hoe en wat !

Voor hem is alles goed

Ik hoor hem som dagen niet (nr2) dan dagen intens ...

Date soms 1 x in 3 weken som 3 x in 1 week ....

Onvoorspelbaar

Daar is nr 2 de baas ! Versta je ?

Ik zou graag hebben dat m'n nr1 es nee zegt ! Nee griet dit kan

Nu niet , het moet zo ....

En ja ik zei het hem al ...

X
quote:grietje4 schreef op 06 oktober 2013 @ 15:54:

Ik hoor hem som dagen niet (nr2) dan dagen intens ...

Date soms 1 x in 3 weken som 3 x in 1 week ....

Onvoorspelbaar

Daar is nr 2 de baas ! Versta je ?

Ik zou graag hebben dat m'n nr1 es nee zegt ! Nee griet dit kan

Nu niet , het moet zo ....

En ja ik zei het hem al ...

X

Ik begrijp hier niet zoveel van. Hoezo is nr 2 de baas als je bij hem bent? Moet je jezelf voor hem ook al wegcijferen?

Wat zei je wie al? En waarom wacht je tot je nr 1 eens nee zegt? Het wordt idd tijd dat je zelf eens wat knopen doorhakt, niet alsmaar af blijft wachten tot nr 1 of nr 2 of weet ik wie iets voor je beslist. Het is een puinhoop, en jij bent de enige die daar nu iets aan kan veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven