mirena

21-10-2011 19:53 18 berichten
hallo,

mijn vraag is,

ik heb afgelopen woensdag het hormoonspiraaltje laten plaatsen,

de 2 keer,de 1e keer was 8 weken na de bevalling van mijn zoon,daarna er weer uit laten halen om met nieuwe partner voor kindjes te gaan,besloten om toch nog even te wachten,dus nu nog een keer de mirena,

nou heb ik een paar vragen waar ik het antwoord niet op kan vinden..

moet ik nu stoppen met roken ivm met trombose?

wanneer mag ik weer seks hebben?

en wat zijn jullie ervaringen?

groetjes
Stoppen met roken is altijd zinvol

En seks mag je wat mij betreft ook altijd hebben, of was je vraag of je nog een andere vorm van anticonceptie moet gebruiken?

Mirena beschermd meteen vanaf het moment van inbrengen.
hey

Dankjewel voor je reactie,

helpt erg wan t bennog al een paniekzaaier,

wat ik dus eigenlijk bedoelde,is de kans op trombose zo groot dan? rook ongveer 10 sig. per dag....

en over seks,

kan dat ding nog verschuiven na die 2 dagen,of is het gewoon goed zo en mag je seks hebben..

manlief heeft geloof ik heel veel zin dus

nogmaals bedankt voor je reactie,

groetjes Blondiej,

ps, last gehad van paniekaanvallen,die door dit wel weer terug beginnen te komen
Alle reacties Link kopieren
Deed het zetten pijn?? Twijfel ook over een spiraaltje..
nee,ging heel goed,huisarts had het geplaatst 1e deed de gyn, het maar dat deedveel meer pijn dan afegelopen woensdag,,ze zeggen een anderhalf uur van te voren wat pijnstillers in te nemen,maar dat was ik vergeten,en het zetten ging echt super..

maak je je zorgen dan? waarover?
Verhoogde kans op thrombose is bij de pil, in de Mirena zitten veel minder hormonen. Maar stoppen met roken is natuurlijk altijd een goed idee.

Hier ook voor de tweede keer een Mirena (alleen heb ik tussendoor wél twee kinderen gekregen :-)) en ik ben er erg tevreden over.
En ja, je bent direct beschermd, ding verschuift niet meer.
Volgens mij raden ze seks toch af de eerste week ivm infectgevaar voor de baarmoedermond? Verschillende vriendinnen van mij hebben dat iig te horen gekregen bij het plaatsen.
Als het tijdens je menstruatie is gezet, ben je gelijk beschermd tegen zwangerschap.

is je mirena na of voor je menstruatie geplaatst, dan moet je aanvullende bescherming gebruiken tot je eerstvolgende menstruatie.

Je kunt een paar daagjes wachten met seks hebben vanwege de gevoeligheid die er misschien is na het plaatsen, maar het hoeft niet. Je vagina en dergelijke zijn van slijmvlies: dat heelt heel snel.
quote:lionlily schreef op 21 oktober 2011 @ 21:34:

Als het tijdens je menstruatie is gezet, ben je gelijk beschermd tegen zwangerschap. Oja, da's waar ook. Daar ging ik van uit.
Officieel moet je 6 weken na het plaatsen een condoom gebruiken (zelf niet gedaan )
Tenminste dat zei mijn huisarts, in de bijsluiter stond dat je meteen beschermd bent tegen zwangerschap...
Mijn huisarts zei dat het tot de echo om te kijken of de mirena goed zit, verstandig is om een condoom te gebruiken.

Maar het was een van de eerste keren dat ze een spiraal had gezet. Weet niet zeker of het daarom zo gezegd werd.
Het Viva forum is papaja.
super voor jullie reactie,

nou is het dus zo...

nou wil ik graag stoppen met roken,gewoon voor mijn gezondheid,

maar kan het nu zo extra kwaad dat ik nu nog niet gestopt ben met roken,ivm met hormonen van de mirena?

groetjes
quote:blondiej schreef op 22 oktober 2011 @ 10:58:

super voor jullie reactie,

nou is het dus zo...

nou wil ik graag stoppen met roken,gewoon voor mijn gezondheid,

maar kan het nu zo extra kwaad dat ik nu nog niet gestopt ben met roken,ivm met hormonen van de mirena?

groetjes

mijn huisarts heeft niets over roken gezegd.

Ik rook zelf 5 sigaretten per dag, en wil ook stoppen.

Geen idee of het extra schadelijk is in combinatie met de mirena...
5 is niet zoveel toch?

ik haal zelf de 15 ongeveer...

en toevallig begint hier de grote schoonmaak,dus dan zal ik

wel wat minder roken....

hoe bevalt jullie de mirena eigenlijk?
quote:blondiej schreef op 22 oktober 2011 @ 11:09:

5 is niet zoveel toch?

ik haal zelf de 15 ongeveer...

en toevallig begint hier de grote schoonmaak,dus dan zal ik

wel wat minder roken....

hoe bevalt jullie de mirena eigenlijk?Helemaal geweldig. De opstart 8 jaar geleden was moeizaam, lang spotting gehad, maar na 3 maanden was dat over, nooit meer gehad en nu bij mijn 2e mirena ook bijna geen menstruatie meer. Geniaal!
Super lionliliy,

mij beviel de eerste ook wel goed,en nu de 2e...na het plaatsen wat bloedverlies en de dagen erna tot nu toe nog niks...

ben benieuwd.

rook jij ook ofniet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven