Naaktfoto van de ander.
vrijdag 4 januari 2013 om 21:24
Een tijdje geleden hadden een vriend en ik het over naaktfoto's, zoals naaktfoto's van een scharrel/liefde in je bezit hebben.
Ikzelf was hier vrij zwart/wit in, het idee dat iemand deze van mij heeft lijkt me helemaal niets. 'Stel dat hij me ooit niet meer aardig vindt en kwaad in de zin heeft.' Dat soort gedachten springen dan bij me op.
Nu sprak ik hier vorige week een andere vriend over, per toeval. Hij vond naaktfoto's ook geen enkel probleem, en zou vrouwen daar wel in vertrouwen dat ze deze bij zich houden. Tussen hem en zijn vrouw gaan er dan ook af en toe foto's heen en weer. Als de één bijvoorbeeld op vakantie is, zonder de ander.
Hoe staan jullie hier tegenover? Binnen een relatie, naar elkaar toe, of zonder. Gewoon interesse. Aangezien het me opviel dat deze vrienden hier een stuk meer open minded in zijn dan ik.
Ikzelf was hier vrij zwart/wit in, het idee dat iemand deze van mij heeft lijkt me helemaal niets. 'Stel dat hij me ooit niet meer aardig vindt en kwaad in de zin heeft.' Dat soort gedachten springen dan bij me op.
Nu sprak ik hier vorige week een andere vriend over, per toeval. Hij vond naaktfoto's ook geen enkel probleem, en zou vrouwen daar wel in vertrouwen dat ze deze bij zich houden. Tussen hem en zijn vrouw gaan er dan ook af en toe foto's heen en weer. Als de één bijvoorbeeld op vakantie is, zonder de ander.
Hoe staan jullie hier tegenover? Binnen een relatie, naar elkaar toe, of zonder. Gewoon interesse. Aangezien het me opviel dat deze vrienden hier een stuk meer open minded in zijn dan ik.
vrijdag 4 januari 2013 om 21:35
quote:Julus schreef op 04 januari 2013 @ 21:28:
Als je ervan uit gaat dat de ander na einde relatie kwaad in de zin heeft, kun je nooit meer iets doen.
Hier ga ik nooit vanuit, anders heb je geen relatie met die persoon. Maar ik vind een vakantiefoto of lief kaartje dan net weer wat anders dan een naaktfoto. Gevoelsmatig.
Wel bedankt voor je reactie!
Als je ervan uit gaat dat de ander na einde relatie kwaad in de zin heeft, kun je nooit meer iets doen.
Hier ga ik nooit vanuit, anders heb je geen relatie met die persoon. Maar ik vind een vakantiefoto of lief kaartje dan net weer wat anders dan een naaktfoto. Gevoelsmatig.
Wel bedankt voor je reactie!
vrijdag 4 januari 2013 om 21:37
vrijdag 4 januari 2013 om 21:48
Ik denk dat er een groot verschil zit tussen een volwassen vrouw die binnen een volwassen relatie foto's uitwisselt en tieners die dat doen na een paar dagen of weken verkering. De kans dat een volwassen vent foto's tegen je gebruikt na afloop van een relatie is natuurlijk ook aanwezig, maar die kans is aanzienlijk groter wanneer het gaat om een jongeren die een paar weken of een paar maanden verkering hebben gehad. Dit vooral ook omdat jongelui niet altijd de gevolgen overzien van zowel het versturen als het verspreiden van foto's. Kortom, ik zou jonge meiden altijd adviseren om daarmee te wachten totdat ze een jaar of 20 zijn ofzo.
vrijdag 4 januari 2013 om 21:49