ONS/scharrels zonder condoom

03-11-2011 16:37 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic ongewenst zwanger en ervaringen in het dagelijks leven verbaas ik mij er werkelijk over hoeveel bekenden/vriendinnen en mensen hier op het forum, sex hebben zonder condoom met "onbekenden" buiten een vaste relatie...en dan bedoel ik mensen zonder vaste relatie (thanx audrey)!

MAW als je niet exclusief bent en geen soa-test gedaan, gebruik ik altijd een condoom...

Ben ik nou echt zo'n brave moraalridder die altijd een condoom gebruikt in dat soort situaties? Of is het toch de meerderheid die verstand heeft?
quote:autumnrainbow schreef op 03 november 2011 @ 16:53:

[...]

Afspraken als in ?:

- exclusiviteit

- seks met anderen WEL met condoom

Ik zou een SV toch niet helemaal vertrouwen op dat vlak. Als je leest hoe vaak mensen met een vaste relatie al vreemdgaan (icm met onveilige seks), ligt het percentage bij een SV relaties waarschijnlijk een stuk hoger. Zoals hierboven al is gezegd, ik laat de ellende van SOA's liever aan mijn deurtje voorbijgaan.

Natuurlijk kan een vaste partner je die garantie ook niet geven, maar daar heb ik het vertrouwen dan wel.Ik doe dat ook op een soortgelijke manier. En ik vind dit juist makkelijker gaan met een scharrel oid. Binnen een serieuze monogame relatie is de drempel veel hoger om op te biechten dat je partner mogelijk risico loopt, dan moet je namelijk het vreemdgaan toegeven.... en dat gebeurt nou net niet altijd he? In een 'seksrelatie' die niet exclusief is, is dat veel makkelijker... het mag immers gewoon, het enige 'foutje' is dan dus dat er iets mis is gegaan qua bescherming.
Autumnrainbow; ik moest serieus 3 minuten nadenken voordat ik snapte wat je bedoelde met je vraag haha. Ben dus wel rijk maar niet slim.

Blinkie123; bedankt voor de zeer beeldende beschrijving enzo:-)
Gewoon zonder....
Sjah... ik heb serieus 1x gescharrelt en die ene keer ook zonder condoom.. en die ene keer ook meteen een SOA opgelopen. Wat een dikke pech maar wel eigen schuld natuurlijk.

Maar als ik eerlijk ben dacht ik nog niet eens aan een condoom op dat moment...
quote:gimmemore schreef op 04 november 2011 @ 10:00:

[...]

Ik doe dat ook op een soortgelijke manier. En ik vind dit juist makkelijker gaan met een scharrel oid. Binnen een serieuze monogame relatie is de drempel veel hoger om op te biechten dat je partner mogelijk risico loopt, dan moet je namelijk het vreemdgaan toegeven.... en dat gebeurt nou net niet altijd he? In een 'seksrelatie' die niet exclusief is, is dat veel makkelijker... het mag immers gewoon, het enige 'foutje' is dan dus dat er iets mis is gegaan qua bescherming.

Ik snap jouw gedachtegang en ben het met je eens dat de drempel om op te biechten in een monogame relatie hoger is. Maar laat ik het even van een andere kant belichten...

Dat je vreemd bent gegaan en het onveilig hebt gedaan, betekent niet dat je een SOA hebt opgelopen. Een partner in een vaste relatie is denk ik eerder bereid om te wachten met seks tot een SOA test is genomen dan een SV. Een SV wilt gewoon seks en ziet dan wel wat er gebeurd. In een seksrelatie is er volgens mij veel meer maling aan elkaar(s gezondheid).
Bij een ONS altijd neuken met condoom, maar pijpen zonder condoom en nooit slikken.

Risico's bij sperma in de mond zijn zeer klein.
Ik snap daar zelf ook niets van, zonder soatest is het ALTIJD met condoom..
quote:Cindygirl schreef op 05 november 2011 @ 19:39:

Bij een ONS altijd neuken met condoom, maar pijpen zonder condoom en nooit slikken.

Risico's bij sperma in de mond zijn zeer klein.Dat valt vies tegen, je kan ook bijv chlamydia in je keel krijgen.
quote:koettie schreef op 05 november 2011 @ 19:41:

[...]

Dat valt vies tegen, je kan ook bijv chlamydia in je keel krijgen.

Klopt helemaal, wij kregen je weer per sms, jaja modern, van de GGD de "alles oed melding". De tests waren ook keeluitstrijkje van vrouw én de man, naast HIV (1x per jaar), bloed voor diverse onderzoekjes bij beide partners, uitstrijkje vrouw en urine man. Pfff een heel gedoe, maar minimaal elk half jaar wel een veilig gevoel!

Maar ook al weten wij dat we schoon zijn wij vrijen alleen safe, gewoon een prettig idee!
Delen doe je samen
ALTIJD met condoom. Ik hou teveel van het leven om risico te nemen op een soa of nog erger....!!
quote:blinkie123 schreef op 04 november 2011 @ 09:59:

Ik heb regelmatige een ONS.

Maar gebruik wel altijd een condoom bij het neuken.

Bij pijpen gebruik ik geen condoom. Dat pijpt niet lekker.

En kan net zo dodelijk zijn.

Meten met 2 maten.....
quote:Cindygirl schreef op 05 november 2011 @ 19:39:

Risico's bij sperma in de mond zijn zeer klein.Grote onzin en naief wanneer je dat denkt.
hoe doe je het dan als je een trio mvv hebt? wissel je dan ook steeds van condoom?
quote:attackrijder schreef op 06 november 2011 @ 14:39:

hoe doe je het dan als je een trio mvv hebt? wissel je dan ook steeds van condoom?

Haha, je doet net alsof iedereen hier dat heeft. Normaalste zaak van de wereld enzo.

Ik heb dus nog nooit een trio gehad en zal dat ook nooit gaan hebben.

hoe doe je het dan als je een trio mvv hebt? wissel je dan ook steeds van condoom?Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.
nou abnormaal is het ook weer niet maar ik heb het nu 1 keer beleefd maar heb de dames gevraagd wat ze wouden wel met condoom maar heb 1 condoom gebruikt. en weet niet wat die meiden bij zich dragen of niet. had jij het anders aangepakt dan?

hoe doe je het dan als je een trio mvv hebt? wissel je dan ook steeds van condoom?Wat dacht je van een soa-test? Anders ' moet' je inderdaad steeds van condoom wisselen als je het veilig wilt.
quote:attackrijder schreef op 06 november 2011 @ 15:55:

nou abnormaal is het ook weer niet maar ik heb het nu 1 keer beleefd maar heb de dames gevraagd wat ze wouden wel met condoom maar heb 1 condoom gebruikt. en weet niet wat die meiden bij zich dragen of niet. had jij het anders aangepakt dan?Ja ik had het zeker anders aangepakt. Ik hoef geen soa's, van niemand niet. Dus ook niet van die andere dame.
nou ik heb die meiden op vakantie ontmoet ze stonden aan de bar maar of het bekenden van elkaar waren, ik zou het eerlijk niet weten. en een soa test midden in de nacht net voor de daad denk dat dan de zin er ook wel af is.
Ja, ik zou het dan eerlijk gezegd niet doen. Ik ben gehecht aan mijn vagina, die mag blijven zoals ie is dank je wel

Een trio doen wij alleen als we weten dat de ander soa-vrij is.
En dat is nou net het hele punt van dit topic. In ruil voor één leuk nachtje zijn mensen blijkbaar bereid hun leven te riskeren. Of in ieder geval hun vruchtbaarheid. Al zou ik hypothetisch gezien seks hebben met mijn beste vriendin zou ik het nog veilig doen, niet omdat ik haar niet vertrouw maar ik weet toch niet wat haar ex-bedpartners hebben uitgespookt?
Tja. Ik doe het altijd met condoom als het geen vaste relatie is. En vannacht is dat condoom dus gewoon keihard gescheurd. Kun je toch weer ff naar de huisarts en hopen dat je niks hebt.

Zucht, kunnen ze DAAR nou geen oplossing voor bedenken? Doe je zo je best het veilig te doen..kun je alsnog laten testen.
ben het helemaal met jullie eens zonder condoom was het een not- done voor mij. maar de meiden waren blijkbaar niet vies van elkaar want was niet alleen ik die met hun kutjes bezig was

was nog een atribuut in het spel en die ging ook in beide kutjes
Aii Ruza dat is balen zeg! Was het verder wel leuk?

De enige optie die ik kan bedenken is aan de haal gaan met mannen- én vrouwencondoom plus een goede hoeveelheid zaaddodende pasta. Maar of je daar nou op zit te wachten.. .

Condooms zijn sowieso niet 100% veilig, ik laat me daarom ook eens in de zoveel tijd testen als ik geen vaste partner heb.
quote:attackrijder schreef op 06 november 2011 @ 16:13:

ben het helemaal met jullie eens zonder condoom was het een not- done voor mij. maar de meiden waren blijkbaar niet vies van elkaar want was niet alleen ik die met hun kutjes bezig was

was nog een atribuut in het spel en die ging ook in beide kutjesJa het is ook veel leuker zonder al dat geklooi met condooms. Kun je nagaan met een trio! Geen doen lijkt me ook.. Maar dan nog is het zo ongelofelijk dom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven