Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 17

25-09-2015 18:00 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw 17e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 16
Delen doe je samen
@AFBN_81

Zo te lezen ben je serieus met je uiterlijk en outfit bezig. Dan komt het met jou in de clubs vast goed !

Wat me niet helemaal duidelijk is is wat voor avond je zoekt. Een avond met stellen en single vrouwen of een avond met ook single mannen erbij. Dat maakt heel veel uit voor de sfeer.

Jouw idee om met een man te gaan waar je eigenlijk niets mee wil vind ik een beetje vreemd. Ik zou me als man een soort reserve-praatpaal voelen, zeker op een stellen-avond. Dan mogen mannen niet "boven" rondlopen zonder partner.

Laat je hem dan alleen aan de bar zitten ?

Op een avond met single mannen erbij ligt dat wat makkelijker, maar wat is dan de meerwaarde van zo'n begeleider.

Misschien kun je met een stel mee "liften" en goede afspraken maken. Dan kun je makkelijk je gang gaan zonder dat je iemand in de steek laat en je hebt toch altijd mensen om op terug te vallen. Lijkt me voor jouw ook heel gezellig als er een vrouw bij is waar je kleding- adviezen mee kunt uitwisselen.

Maar wie je ook meeneemt, blijf kieskeurig.

En wat je omgeving betreft. Ach, die afkeuring komt waarschijnlijk voort uit onbekendheid, nieuwsgierigheid en diep verborgen verlangens. Eerlijk gezegd waren wij ook een beetje afkeurend over parenclubs en swingen voordat onze ogen open gingen.

Let wel op dat je, als je de stap eenmaal hebt gezet, niet zomaar uit de school klapt tegen iedereen. Want als swinger verander je zelf wel, maar je omgeving niet en die afkeuring zal blijven. ondanks dat velen onder hen maar wat graag eens in een parenclub zouden willen rondlopen. Kijk maar eens goed naar ogen en lichaamstaal als het onderwerp ter sprake komt ...
@ Leenman:

Jij zegt hier een aantal dingen die mij flink aan het denken zetten,die kloppen in mijn ogen en herkenbaar zijn.

Toen ik de verandering in mezelf ontdekte ( veel hoger libido) had ik de behoefte daarover te spreken. Ik kwam uit bij mijn vrienden.

Wat kwam ik van een koude kermis thuis! Ondertussen heb ik idd geleerd...mijn mond te houden. Best moeilijk voor een spontaan type als ik. Voor veel is er begrip in onze kring,maar op seksgebied kom je niks aan de weet en zwijgt iedereen als het graf.

En onze vrienden ZIJN echte vrienden. Het zijn er een paar,maar we hebben ze al járen..

Door dik en dun hebben we elkaar gesteund in vele situaties.

Punt is...IK ben veranderd. Ook wij " veroordeelden "mensen die naar een parenclub gingen. Pff...ben eigenlijk blij iets van herkenning te lezen.

Soms denk ik: ik bèn in wezen niet veranderd,ik dènk nu gewoon over bepaalde dingen anders.

Benoem je dat,in welke vorm dan ook,voel ik me vaak een vreemde eend in de bijt.

Dus hou ik mijn mond...hoe jammer ik het ook vind.

Een vraag Leenman: hoe " regelen" jullie dat privé?

Houden jullie je verticale vrienden gescheiden van de rest?

Ik merk idd dat WIJ. veranderd zijn...onze kring waarin we verkeren niet...tips?

Alvast bedankt,X
Je zal vast hier pb krijgen van personen die ook wel naar een club willen, en anders via sdc. En er zijn genoeg stellen die echt wel een extra dame mee willen nemen. Alleen geef dan wel duidelijk aan wat jou bedoeling is. Wil je ook verder met dat stel, of wil je met hun mee zodat je niet alleen aan de bar zit...

Inderdaad je kan niet ineens met vrienden over swingen gaan praten.

Wij zijn erachter gekomen dat vrienden die open minded zijn, helemaal niet zo open zijn. Ineens vliegen de Lidl tasjes ons om de oren. Zijn swingers laag opgeleid en simpel. Echt wij zijn met beide benen op de grond beland. Stellen die naar pc gaan, zijn vies, simpel en asociaal 😳 Dat vertelde mijn beste vriendin en dan vooral niet over kinky party's gaan beginnen.

Wij praten over pc's dus alleen met swinger vrienden en nooit meer met onze vrienden die niet swingen, ze zijn "open" maar niet wat betreft swingen 😁
@ Roza: Is het dan niet soms vreselijk moeilijk? Zoals ik het nu al ervaar,is dat ik bepaalde leuke dingen dus al niet meer kan bespreken met mijn beste vriendinnen.

En dan hèbben wij nog geeneens horizontale contacten. Lijkt me toch een soort dubbelleven..eerlijk? Ik ben dat niet gewend.

En eerlijk gezegd heb ik over dát aspect van het hele swingergebeuren nog niet nagedacht.

Ik ben een open boek..altijd geweest. Dat gaat - als het er ooit van komt- moeilijk worden.

Ik zal ermee moeten leren omgaan ...het zet me in ieder geval weer aan het denken..

Ik moet jullie zeggen: het hele " swingen" op zich klinkt eenvoudig. Maar nu ik wat langer hier op viev rondhang en van verschillende mensen al info gekregen heb, des te meer kom ik erachter dat het ook " een hoop gedoe" is.

Er zijn een hoop " regeltjes" mee gemoeid,waar ik nooit bij stilgestaan heb.

Uiteindelijk blijft het een keuze...net zoals monogamie.

Maar jongens...eerlijk? Monogamie is een stuk makkelijker...minder regeltjes,gewoon duidelijkheid.

Pff...veel om over na te denken.

Hoe voelt het voor jou Roza? Is het makkelijk te scheiden voor jou?
Feetje, besprak je je seksleven ook met vriendinnen dan? Ik heb dat nooit gedaan, dus heb ik nu ook geen behoefte om te delen dat we kinky party's bezoeken en een trio hebben gehad. Ik vertel zelfs niet eens dat mijn vriend op de Kamasutrabeurs staat, meehelpen in de stand van een kennis. Het is privé-info, ik vind dat je niet altijd alles hoeft te delen.
@Jerry en Leenman: Ik denk dat ik het mss verkeerd heb uitgelegd. De betreffende man is niet iemand waar ik fysiek niets mee zou willen, juist wel. Maar niet dat we iets van elkaar willen qua relatie, of beperkingen opleggen op seksueel gebied. Wat jij beschrijft Jerry_B verwacht ik eigenlijk ook dat er dan zou gebeuren: nl. eerst met elkaar zijn en je zo wat meer op je gemak voelen en dan later met anderen (erbij). En natuurlijk ook als er niets zou gebeuren, je met elkaar nog steeds een leuke avond hebt.

@Leen: ik had er op dit forum wel over gelezen maar dacht inderdaad dat je daarvoor een stel moest zijn. Dat is mss wel een idee om eens uit te zoeken.

@Leenman: Ik zoek eigenlijk alles . Maar zonder gekheid, zowel tegen een ander stel, vrouw of single man zou ik geen nee zeggen. Het is in elk geval niet de bedoeling dat als ik met die man zou gaan hij alleen aan de bar blijft zitten of andersom. Maar misschien is dat "meeliften" ook niet zo'n slecht idee.

Ik had inderdaad al bedacht dat als/zodra ik deze ervaring ga meemaken, dat waarschijnlijk in de categorie 'mijn geheim' zal blijven.. . Wel jammer dat het zo gaat in de maatschappij, maar het is zoals het is...

Weer bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er veel aan!
Het glas is altijd halfvol en anders schenk ik je bij ;-)
@RozaRomee: jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie.
Het glas is altijd halfvol en anders schenk ik je bij ;-)
Wel spannend iig, zo'n eerste keer, en al helemaal als vrouw alleen! Wij zouden er wel voor open staan om je mee te nemen naar een club. Maar in het algemeen denk ik dat het voor jou handiger is om gewoon een man te zoeken die mee wil. Er zullen er genoeg zijn!
quote:Marana_ schreef op 22 januari 2016 @ 09:35:

Feetje, besprak je je seksleven ook met vriendinnen dan? Ik heb dat nooit gedaan, dus heb ik nu ook geen behoefte om te delen dat we kinky party's bezoeken en een trio hebben gehad. Ik vertel zelfs niet eens dat mijn vriend op de Kamasutrabeurs staat, meehelpen in de stand van een kennis. Het is privé-info, ik vind dat je niet altijd alles hoeft te delen.

Ik besprak mijn seksleven nooit met vrienden. Simpelweg omdat het me jarenlang niet interesseerde. Wij hadden een slecht seksleven,ik had nul libido.

Toen dat veranderde,had/ heb ik die behoefte wel. Om te ventileren naar anderen zeg maar.

Ik denk dat het wel " op viev posten" zal blijven denk ik.

Wat ik al schreef hier oven...onze kring is niet ruimdenkend...absoluut niet.

Het feit een soort " dubbelleven " te " moeten" voeren is iets wat eigenlijk niet bij mezelf past.

Ik zal me daarover moeten beraden. Ik spreek n.l 99,9 % altijd de waarheid.

Dat wordt lastig naar mijn vrienden toe. Het gevoel te zwijgen,dingen niet zeggen,voelt voor mij ook al als liegen of bedrog.

Ik moet me er echt over beraden. Leenman heeft me aan het denken gezet.
@feetje het is niet moeilijk hoor, wij hebben swingervrienden waar we over zulke dingen praten. Als ik met onze htkvrienden het over de pc had, en niet dat wij erheen gaan, maar gewoon in het algemeen dan zijn ze vreselijk negatief en bevooroordeeld.

Wij maken zelf ook kleding voor kinkypartys, toen ze een x bij me binnen kwam en het zag liggen vroeg ze ernaar. Ik heb het toen verteld, nou alle mannen die daar komen zijn gay en de vrouwen hoeren... Dus ik weet genoeg. Erge is dat ik wel weet dat mijn vriendin ook wel wat spannends wil, maarja hypocriet he? Dus wij praten er niet met hun over. Trouwens ze gaan niet eens samen naar een gewone sauna. Dat gaat al way to far.

En ook vind ik dat je niet alles hoeft te delen, ik bedoel je gaat ook je inkomen niet aan vrienden of kennissen vertellen, dus waarom zou je dingen over je sexleven vertellen?
Fee waarom voelt dat als liegen of bedrog? Wil jij van andere stellen weten hoe het eraan toegaat in de slaapkamer? Hoe vaak ze aan een ander denken, of ze elkaar al eens bedrogen hebben, of ze eigenlijk wel van elkaar houden? Ik noem maar wat. Sommige dingen zijn gewoon privé, dat is toch heel wat anders dan liegen of bedriegen? Ik snap dat echt niet.
htkvrienden = huis tuin keuken vrienden?
quote:Feetje69 schreef op 22 januari 2016 @ 10:26:

[...]

Het feit een soort " dubbelleven " te " moeten" voeren is iets wat eigenlijk niet bij mezelf past.

Dat wordt lastig naar mijn vrienden toe. Het gevoel te zwijgen,dingen niet zeggen,voelt voor mij ook al als liegen of bedrog.Ja maar waarom of wanneer zou het ter sprake komen? Als ze vragen wat je vorig weekend hebt gedaan? Vragen ze dat altijd? Net als Roza beantwoord ik vragen als dat ze gesteld worden, en het blijkt dat mensen nooit zomaar vragen stellen. Alleen nav iets, zoals bij haar die outfit waar ze mee bezig was. En dan hoef je nog niet alles te vertellen. Dan zeg je dat je een leuke man hebt ontmoet waarmee je uit gaat. Geen man voor een relatie, wel om gezellig samen op stap te gaan. Omdat het geen relatiemateriaal is hoef je hem niet voor te stellen, en over waar jullie op stap gaan ben je vaag, een club ergens bij hem in de buurt.
quote:laverne schreef op 22 januari 2016 @ 10:40:

htkvrienden = huis tuin keuken vrienden? Haha ja, 😂

[...]

Ik besprak mijn seksleven nooit met vrienden. Simpelweg omdat het me jarenlang niet interesseerde. Wij hadden een slecht seksleven,ik had nul libido.

Toen dat veranderde,had/ heb ik die behoefte wel. Om te ventileren naar anderen zeg maar.

Dat wordt lastig naar mijn vrienden toe. Het gevoel te zwijgen,dingen niet zeggen,voelt voor mij ook al als liegen of bedrog.

Ik moet me er echt over beraden. Leenman heeft me aan het denken gezet.

Zoooo herkenbaar tot een aantal jaren geleden.

Ik heb de keuze gemaakt niet altijd eerlijk te zijn maar ook om (meestal) niet te liegen.

Ik blijf heel dicht bij de waarheid maar vertel net niet alles...soms kun je niet anders hoor en dan is er even een leugentje om bestwil, daar heb ik inmiddels vrede mee voor mijzelf.

Het is zoeken naar iets dat bij jou past, dat is het belangrijkste.
Inderdaad heel herkenbaar. Ik heb het er wel nog moeilijk mee. Ik ben nogal rebels ingesteld en wil niet altijd stilzwijgen ( alhoewel dit meestal de beste oplossing is ) als iemand een oordeel heeft over iets wat ze niet kennen. We grappig vind ik dat sommige die ik ken die het hoogst van de toren blazen dat polygamie en pc's fout zijn, zelf hzt niet zo nauw nemen met ' trouw ' zijn. Mijn vriendin kan veel makkelijker zwijgen en wil gewoon geen roddels en commentaar. Ik trek me daar minder van aan, maar zwijg voor haar gemak. Ze heeft dan ook wel gelijk op dat vlak. We beginnen wel minder uit te gaan met de htk vrienden en verlangen meer naar feestjes met vrienden die niet oordelen. Daar kunnen we echt onszelf bij zijn en hoeven we niet uit te kijken of iemand ons ziet flirten met iemand anders, want zelfs dat wordt al afgekeurd.

Terwijl we beide nog nooit zo gelukkig zijn geweest in een relatie.
@ SweetKiss: jij begrijpt me geloof ik . Ja, ik zal daar een weg in moeten gaan vinden...hoop " in het midden " laten tab onze HTK vrienden( gewèldig gevonden Roza! Die hou ik erin)

@ Roza: jouw vriendin klinkt ècht negatief. Dat is jammer.

Jij hebt je weg erin gevonden...gelukkig.

Ik spreek overigens wèl gewoon uit tegen vrienden wat ik verdien. Dat kan makkelijk,want ze verdienen allemaal meer

als ik ,haha.

En ja Marana...als mijn beste vriendin en ik bij elkaar zitten is een dag niks...alles gaat erdoor...weekenden...alles.

Behalve seks uiteraard.

Die ene vriendin zei laatst nog dat ik zo veranderd was. Dat zegt ze nav het gesprek toen waarin ik aangaf ooit wel een seks te willen met een andere man.

Ik reageer er niet meer op. Maar toch steekt het. Ik kan mijn ei wat dát betreft bij haar niet meer kwijt. Dat vind ik jammer.

Maar goed,net wat SweetKiss zegt...leren schipperen en kijken wat bij mij past..

Bedankt Ladies voor jullie respons!
@ theemok: raar mss...maar dat wilde ik idd weten ja. Hoe het er bij hun toegaat in de slaapkamer. Omdat me dat boeide. Met name hoe ze hun seksleven goed houden..

Wat blijkt?

In onze vriendenkring weinig goede sekslevens geloof ik.

Ik heb het met 2 vriendinnen een beetje kunnen bespreken..

En van goede vrienden weet ik ook van hun bedrog in hun vorige relatie. Ook dat boeide me...hoe ze die keuze maakten.

Ik dacht met mijn gedachten bij mijn vrienden terecht te kunnen...mispoes,dus..

En toen ontdekte ik viev..haha. En daarom ben ik zo actief hier. Ik leer continue bij..
Ik ben eigenlijk ook zo'n open persoon met het hart op de tong. Maar dit geheim zo samen met mijn lief voelt eigenlijk best goed. Wij zijn zo close nu dat we het niemand kunnen vertellen. En dat voelt goed. Brengt ons nog dichter bij elkaar.

En met mijn gewone vriendinnen heb ik het nog wel eens over sex maar dan alleen over die met mijn man. En ik vertel dat we veel naar de sauna gaan en dingen met zijn tweetjes doen.

Hier dingen kunnen delen vind ik wel erg fijn. Al ben ik niet zo'n begenadigd schrijver als velen van jullie!
Ik heb inmiddels lieve vriendinnen om mij heen waarbij ik mij niet stil hoef te houden en dat is fijn, heel fijn!

Zij weten meestal wanneer ik 'gek' ga doen in een weekend en vragen ook na het weekend; hoe was het?

Soms geef ik kort antwoord en soms wat langer. Dan nog wordt niet alles tot in details besproken maar soms ook wel...

Maar er zijn ook vriendinnen die lekker 'mama' zijn en dat is prima! Niks mis mee...al benijd ik ze niet, no way!

[...]

Ik moet me er echt over beraden. Leenman heeft me aan het denken gezet.over moeilijk gesproken. dat lijkt mij nou eindeloos moeilijk: 99% eerlijk zeggen en verzwijgen is ook liegen. Heb je wel eens die Film van Jim Carrey gezien? Liar Liar?
quote:rivalson schreef op 22 januari 2016 @ 12:37:

Inderdaad heel herkenbaar. Ik heb het er wel nog moeilijk mee. Ik ben nogal rebels ingesteld en wil niet altijd stilzwijgen ( alhoewel dit meestal de beste oplossing is ) als iemand een oordeel heeft over iets wat ze niet kennen. We grappig vind ik dat sommige die ik ken die het hoogst van de toren blazen dat polygamie en pc's fout zijn, zelf hzt niet zo nauw nemen met ' trouw ' zijn. Mijn vriendin kan veel makkelijker zwijgen en wil gewoon geen roddels en commentaar. Ik trek me daar minder van aan, maar zwijg voor haar gemak. Ze heeft dan ook wel gelijk op dat vlak. We beginnen wel minder uit te gaan met de htk vrienden en verlangen meer naar feestjes met vrienden die niet oordelen. Daar kunnen we echt onszelf bij zijn en hoeven we niet uit te kijken of iemand ons ziet flirten met iemand anders, want zelfs dat wordt al afgekeurd.

Terwijl we beide nog nooit zo gelukkig zijn geweest in een relatie.

Dat ervaren wij ook, ik heb ook steeds minder zin om met de htkvrienden af te spreken, op een of andere manier groeien we steeds verder uitelkaar. Met swingvrienden heb je meer te delen.

En ik ben ook recht voor zijn raap, heb mijn hart op de tong, nu ik ouder wordt kan ik me wel beter inhouden, maar soms beland ik in een hypocriet gesprek en dan zie ik mijn man al seinen met zijn ogen 😂 Hij weet dat ik dan te scherp uit de hoek kan komen en dat er dan verhitte discussies ontstaan.

Toevallig hadden wij afgelopen weekend met een stel afgesproken via sdc en die vertelden dat ze alleen nog maar vrienden hebben uit het swingwereldje, omdat ze steeds raar werden aangekeken door niet swingende vrienden.
Ik zeg er ook niets van. Er wordt wel eens op toegespeeld maar ik ga daar niet op in. Als ik iets kwijt wil bespreek ik dat met online contacten, werkt prima voor mij.

Verzwijgen is trouwens niet per definitie liegen, dat zou wat zijn...
Alsof je heel je leven zou moeten delen met iedereen. Kom op zeg. Verzwijgen is gewoon discretie. En hoeveel discretie je betracht, mag je zelf weten.
Overigens heb ik mijn verticale vrienden lief en denk ik er niet over met ze te breken. Swingers vrienden hebben we nog niet echt. We zitten nog maar net in deze wondere, nieuwe wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven