Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Haar man bracht het natuurlijk als dat hij drugs kreeg opgedwongen en dat hij daardoor grenzen over ging die hij natuurlijk nooit wilde gaan, :-) Ook denkt ze dat swingers bewust getrouwde mannen uitnodigen op feestjes en dat stellen dus meewerken aan vreemd gaan.

Dus in dat kader kun je de reactie van ritter wel plaatsen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Dat was een goede tip Doddie!

Ik snap nu haar probleem, maar snap haar lukrake zinnen nog steeds niet.....

@Rittel....hoe is het nu eigenlijk met je?

Dit is een oprechte vraag trouwens. Kan me voorstellen dat je een moeilijke tijd hebt gehad.
Quote Gurly;

ja... Hoe heb jij de jarloezie aan de kant kunnen zetten zodat een andere vrouw aan jou man mocht zitten? ( of gaat dat vanzelf naarmate het vaker gebeurt, of heb je nooit jarloezie gevoelt daarbij? )

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik moet bekennen dat ik daarin geen jaloezie heb gehad...ik was trots op wat ik gaf aan de andere vrouw.

Ik denk dat als je echt jaloezie hebt, het erg moeilijk is om te swingen.

Maar misschien kunnen anderen daar nog een antwoord op geven?
Ah oke.. Apart maar knap dat je daar meer trots over kon zijn dan jarloezie. Wel mooi om te zien overigs ;)

trouwens bespreken jullie alles.. Zou jij ook vragen of een andere vrouw ''beter of meer opwindend'' was in bed?

Of houd je dat soort dingen voor je?

Als je geregeld andere partners hebt, kan ik me voorstellen dat er toch ook andere zijn die goed in bed zijn, alleen lijkt mij dat niet leuk om te horen van je nmr1.
@Gurly; ik stel geen vragen waarop ik het antwoord niet wil weten. Dat is een waardevol advies bij swingen, maar ook in andere situaties ;)

Ik vraag mijn lief dus niet of hij de ander beter of opwindender vond. Ik vraag of hij het fijn heeft gehad.

Ik heb overigens met mijn lief de afspraak dat hij mij na een date antwoord geeft op mijn vragen, maar niet zomaar van alles gaat vertellen. Juist omdat ik sommige dingen niet hoef te weten.

Mijn tip aan jou; ga niet te snel allerlei vragen stellen, of verhalen vertellen, maar wees zorgvuldig in wat je vraagt en vertelt. En accepteer dat je niet alles hoeft te weten.
Ik vraag hem echt alles als ik iets wil weten....en meestal wil ik dat.

Soms hoor ik weleens dingetjes waarbij ik denk; ah, dat moet ik onthouden. Ik zie dat niet als; zij is daar dus beter in.

Ik geniet van al het nieuwe dat we ontdekken.

Het is voor mij echt een aanvulling, een lekker extraatje.

Wij hebben inmiddels een redelijk vaste vriendengroep en weten dus ook wat we van elkaar mogen en kunnen verwachten, dat maakt het nog leuker.

En de seks met enjoyboy blijft gewoon het lekkerste, ook na 8 jaar swingen. We kennen elkaar door en door.

Ik blijf erbij dat ik meestal de lekkerste "weggeef" en ik denk dat iedereen dat van zijn nr1 denkt.
quote:bergkristal schreef op 21 juni 2012 @ 16:35:

Mijn tip aan jou; ga niet te snel allerlei vragen stellen, of verhalen vertellen, maar wees zorgvuldig in wat je vraagt en vertelt. En accepteer dat je niet alles hoeft te weten.

Maar....voor je lief heb je toch geen geheimen?

Moet er niet aan denken om mijn verhalen en woorden na een date op een weegschaal te moeten leggen.

Voelt een beetje als "stiekem".....dat is juist wat wij niet willen!

Swingen doen wij samen en ja dan delen wij ook alles samen.

Geen geheimen of weegschaaltjes voor de woorden
Bergkristal, ik ben het volledig met je eens! Wat je niet wilt weten moet je niet vragen en als je denkt dat je onzeker zou kunnen worden van een antwoord kun je het beter in het midden houden. Ik had die afspraak ook met mijn toen-nummer1, graag alleen antwoorden op de vragen.

Dat heeft niets met geheimen te maken Enjoy. Het ligt voor mij in dezelfde lijn als je buurvrouw vertellen dat die jurk haar kont dik maakt terwijl ze daar niet om vroeg.
@ enjoy en bergkristal.

Ja ik denk dat ik ook niet alles zou willen weten... maar aan de andere kant...zoals enjoy zegt... Je kan er wel van leren..als hij bijv zegt, ja zij ging me op ''deze'' manier mij bevredigen..wat ik erg fijn vond...kan je ook denken...'hej kan ik ook wel eens proberen bij mijn nr1''

Ik ben niet van plan om echt aan partneruil te doen,, teminste nu nog langer niet..wie weet ooit... ik vind het wel erg interessant hoe mensen dit kunnen vandaar ook mijn nieuwsgierigheid.

Overigs ben ik nu er nog niet uit wat voor mij zou werken als ik me hierin toe zou laten..

Of niet alles vertellen of juist wel, in de hoop dat je niet onzeker er van word maar het kan zien als iets leerzaams.
quote:Rooss4 schreef op 21 juni 2012 @ 16:43:

Bergkristal, ik ben het volledig met je eens! Wat je niet wilt weten moet je niet vragen en als je denkt dat je onzeker zou kunnen worden van een antwoord kun je het beter in het midden houden. Ik had die afspraak ook met mijn toen-nummer1, graag alleen antwoorden op de vragen.

Dat heeft niets met geheimen te maken Enjoy. Het ligt voor mij in dezelfde lijn als je buurvrouw vertellen dat die jurk haar kont dik maakt terwijl ze daar niet om vroeg.

Even voor mijn duidelijkheid; als jij je partner vraagt om iets en je krijgt daar geen/half antwoord op, voelt dat toch niet goed?

Dan houdt hij dingen achter...iets dat voor mij echt onacceptabel is.

Je swingt samen, waarom dan niet eerlijk als er iets gevraagd wordt?

De vergelijking in deze met een buurvrouw snap ik wel, maar niet in deze (voor mij dan he....). Ik wil het wel gewoon eerlijk weten en hij van mij.
Het is niet zo dat wij na elke date samen om de tafel zitten om alles te bespreken hoor.

Vragen stellen doen wij niet vaak....meestal als we nieuwe mensen hebben ontmoet.
Als ik hem vraag: "was zij opwindender dan ik", ja dan wil ik daar graag een eerlijk antwoord op.

Als ik het niet vraag en hij zegt out of the blue: "zij was opwindender dan jij" dan zou ik me daar zwaar ongelukkig over voelen.

Daarom stelde ik hele gesloten vragen waar maar beperkt antwoord op mogelijk was.

Nu heb ik het uitlenen nooit met hart en ziel gedaan, vond het nooit echt leuk dus dat scheelt enorm.
@ roos:

Ik zag net een vraag op de ''DGV topic'' van enjoy waar jij op antwoorden.

'' zou je alleen met de vrouw zoenen als je de man niet aantrekkelijk vind'' jij zegt ja...

Wat als de man jou probeert te zoenen? omdat hij misschien ook in jou geintereseert is,, hoe wijs jij hem af, terwijl jij zijn vrouw niet afwijst?
Nee zo'n antwoord out of the blue is idd niet heel wenselijk, gelukkig gebeurt dat ook niet bij ons.

Het is idd een vraag waar een antwoord op volgt, verder niets.

Ik denk trouwens dat mijn vragen ook niet heel gedetailleerd zijn nu ik er zo over nadenk....

Maar goed als mijn lief me pakt en zegt; niets boven jouw, kan ik dat wel erg waarderen
Rooss, Enjoy en Bergkristal, volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen. Enjoy doet ALLES samen met haar man.

Roos (in het verleden) en Bergkristal hebben het ook over 1 op 1 daten!

Toch?

Voor mij ligt daar een wezenlijk verschil.
Rooss....begrijp ik hieruit dat jij niet echt achter het swingen stond, of is dat te zwart/wit?
Femm....zou kunnen idd
Ik had het zeker over 1 op 1 daten. Als hij thuis komt van een date. Ah, ik dacht dat Enjoy het daar ook over had.

Aan de andere kant, als ik samen met mijn partner (ooit) naar een PC zou gaan en hij zou me vertellen dat hij geiler werd van een andere vrouw dan van mij, zou ik daar ook not amused over zijn.
@ roos....zou je nog willen antwoord op mijn vraag? hihihi

@ roos:

Ik zag net een vraag op de ''DGV topic'' van enjoy waar jij op antwoorden.

'' zou je alleen met de vrouw zoenen als je de man niet aantrekkelijk vind'' jij zegt ja...

Wat als de man jou probeert te zoenen? omdat hij misschien ook in jou geintereseert is,, hoe wijs jij hem af, terwijl jij zijn vrouw niet afwijst?
Enjoy, swingen hebben wij nooit gedaan. Onze dates waren altijd los van elkaar. En ik ben daar inderdaad nooit heel jodelahitie over geweest, hij wel van mijn dates trouwens...
quote:Rooss4 schreef op 21 juni 2012 @ 17:00:

Enjoy, swingen hebben wij nooit gedaan. Onze dates waren altijd los van elkaar. En ik ben daar inderdaad nooit heel jodelahitie over geweest, hij wel van mijn dates trouwens...ow dan is mijn vraag ook niet van toepassing, aangezien jullie alles los van elkaar doen ( daten ) nevermind dan, mijn vraagje
Gurly, ik typ snel, maar zó snel... (je mag dat hihihi wel weglaten meisje, voegt niks toe)

Als een onaantrekkelijke man me probeert te zoenen wijs ik hem inderdaad af. Ik stop dan ook met toenadering zoeken naar zijn vrouw want ik ga ervan uit dat stellen graag samen willen blijven. Als het gevoel met die vrouw heel goed en wederzijds zou zijn, zou ik hem vragen of hij het goed vindt als ik me alleen met zijn vrouw bemoei. Vaak gaan zulke dingen trouwens behoorlijk natuurlijk. Eigenlijk zoen en neuk ik nauwelijks met andere mannen in clubs. Handwerk en pijpen daarentegen......
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een partner dat zou zeggen Rooss, geiler ??

Ik zelf zou overigens een vrouw niet zoenen als ik de partner niet aantrekkelijk vind. Dan laat ik ze lekker beiden links liggen.
Jawel, hij is wel van toepassing Gurly, ik ga namelijk regelmatig met minnaars naar clubs.
Fem, nee, natuurlijk wordt dat niet gezegd, het was een voorbeeld. (omdat Gurly zoiets noemde hierboven)

En het gebeurt regelmatig dat ik denk dat 2 mensen een stel zijn en dan blijkt het niet zo te zijn. Dan ligt er een vrouw naast me waar ik aandacht aan besteed en dan komt er ineens een man bij waarvan ik "oeps" denk. Het is daar meestal donker en ik heb een visuele handicap...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven