Problemo!

29-06-2011 00:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar aangezien ik met iets zit waar ik met vrijwel niemand over kan praten heb ik besloten om maar een account aan te maken om jullie om je mening te vragen.

Het zit zo: ik ben 16 jaar en mijn ouders zijn sinds 2 jaar gescheiden. Ik woon bij mijn vader waar we met zijn 5-en wonen. 3 van de 5 personen hebben geen contact meer met mijn moeder omdat ze boos op haar zijn, en willen al helemaal niks weten over haar nieuwe vriend & familie.

Het is een beetje een raar/lang/persoonlijk verhaal om zo helemaal op het internet te gooien, maar enfin.

Misschien voelde je 'm al aankomen, maar ik heb een stiefbroer van 21 jaar (en een stiefzus van 20) en ben sinds begin dit jaar smoorverliefd op hem, en deze week heeft hij dus duidelijk gemaakt dat hij dat ook is. We doen alles zo stiekem mogelijk, tot we voor onszelf hebben uitgevogeld hoe we dit (nouja, óf we dit überhaubt) kunnen doen.

Het probleem waar ik nu mee zit is: KAN DIT!?

Ten eerste zijn we stiefbroer en stiefzus (nouja, onze ouders zijn niet getrouwd maar in principe zijn we dat dus wel), dan hebben we ook nog het leeftijdsverschil, én zal het thuisfront dit niet kunnen waarderen.

Maar aan de andere kant zijn dit gewoon onze gevoelens en wij kunnen het ook niet helpen dat we toevallig stiefbroer en -zus zijn (it's in the family zullen we maar zeggen.. ).

Dit is misschien een beetje warrig geschreven, maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen.. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet raar hoor. En wat is nu 5 jaar verschil?

Ik ken een zelfde soort stel (stiefbroer en stiefzus) en die zijn al weeeeeet ik veel hoe lang bij elkaar....Gokje: 25 jaar? Minstens.

En laat je niet afschrikken door eventuele stomme reacties: jullie zijn geen familie, dus er is niks aan het handje.

Besef je wel: als het niet goed gaat, je zult vrienden moeten blijven omwille van de familie, dus ook als een van jullie dan een andere verkering krijgt en deze dus mee naar huis neemt....

Dat kan pijnlijke situaties met zich meebrengen. Denk daar goed over na en praat daar samen over. En dan zou ik zeggen: gewoon vertellen tegen de anderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven