seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.

Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.

Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?

Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
En waarom mogen mannen niet over seks met vrouwen praten eigenlijk?
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 12:23:

[...]

De Noor-Koreaanse leider, die vlietuigen vol hoertjes laat invloegen. De bouwvakker die naar me fluit. De grootindustrieel, die roze speelgoedstofzuigers op de markt brengt. De groepjes mannelijke studenten, die de meest ranzige gesprekken over meisjes voeren in het cafe. De vaders, die vaak tussen de 0 en 30% van de opvoeding voor hun rekening nemen. Politici, die neo-liberaal beleid ontwikkelen. De zogenaamd geemancipeerde mannen, die zich in bredere kring niet uit durven te spreken en de populariteit in hun vriendenkring belangrijker vinden dan gelijkwaardige samenleving.

Al deze mannen hebben mij zo beschadigd.

Ach gossie!

Ga eens snel van het Vivaforum af. Sanoma, het moederbedrijf, wordt geleid door zo'n grootindustrieële man, CEO Peter de Monnink.

Aii....
quote:eldorado schreef op 28 juli 2014 @ 10:50:

Vakantietijd. Men leze wat Dworkin, wat French, wat Wolf. Dan post je een paar berichtjes die in de jaren zeventig nog konden, en kassa, Noorwegen voluit.

Mijn gokje, TO is een man. Met humor. Een lesbische sex-staker, echt, daar viel je wel al door de mand, maar je herstelde het leuk.Ja, leuk bedacht hoor. Pikstraf voor een betere wereld!
Ga in therapie!
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 12:23:

[...]

Jammer dat TO mijn posts over Pippi negeert en zich laat leiden door angst i.p.v. haar eigen kracht en plezier in het leven uit te gaan. Iets wat onze heldin als kind al begreep.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 12:26:

[...]

Zit je nou een meisje te benaderen voor seks, terwijl je zelf met je baby thuis zit? Of is dit jouw gevoel voor humor, om iemand die overduidelijk niet geinteresseerd is (verbaal) aan te randen met ongewenste intimititeiten?

Gatverdamme.... ik hoop voor je vrouw dat ze weet hoe jij in elkaar steekt.Seks is geen plicht hoor. Zoek een vent die ook geen seks wil en die graag jouw onderdaan is. Dan heb je toch wat je wilt. Of moet eerst de hele wereld veranderen naar jou visie voordat je geluk denkt te zullen zijn? Verspil geen tijd een ga gewoon op zoek.
Dat kan wel hoor Dymo, maar ik verdien juist meer dan m'n mannelijke collega's. Ik ken de statistieken, maar wie loopt er nou echt persoonlijk tegenaan?
quote:dymo9 schreef op maandag 28 juli 2014 12:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Frizz in "seks en maatschappijkritiek"" class="messagelink">Frizz schreef op 28 juli 2014 @ 12:22</a>:</b>

Maar... Wie merkt persoonlijk nog iets van vrouwenonderdrukking in haar dagelijks leven? Ik kan zelf geloof ik niks verzinnen.</div></blockquote>

Het is een feit dat vrouwen in dezelfde positie minder verdienen dan mannen. Maar dit komt ook doordat vrouwen zelf kiezen voor een achterstand in hun carriere (door meer parttime te werken, door er wegens verlof lang uit te zijn, etc.). Volgens mij moet je je meer bezighouden met vrouwen die dit soort keuzes maken zonder stil te staan bij de gevolgen, we hebben zelf de rem gezet op de emancipatie en het feminisme. Het is mij ook een doorn in het oog dat zoveel vrouwen automatisch keuzes maken die hun carrière negatief beïnvloeden, terwijl mannen alleen weloverwogen kiezen. En ik erger me kapot aan zg mannenberoepen waar parttimewerken gewoon 'absoluut niet mogelijk' is, zoals bij veel bouwbedrijven en autogarages. Waardoor moeders toch maar weer vaker dan vaders minder gaan werken.

Maar ik ben anti-positieve discriminatie en anti-vrouwenoverheersing, we maken samen de samenleving toch?

En echte vrouwenonderdrukking? Niet hier in Nederland. Wel in bijv India. Dat feit, dat mannen meer verdienen dan vrouwen, is in veel gevallen idd alleen aan de orde wanneer de vrouwen zelf kiezen voor minder ervaringsjaren. Ik heb altijd fulltime gewerkt en verdien meer dan menig man in een vergelijkbare functie.

[...]

Zit je nou een meisje te benaderen voor seks, terwijl je zelf met je baby thuis zit? Of is dit jouw gevoel voor humor, om iemand die overduidelijk niet geinteresseerd is (verbaal) aan te randen met ongewenste intimititeiten?

Gatverdamme.... ik hoop voor je vrouw dat ze weet hoe jij in elkaar steekt.

Hahahaha.

Juist ja.

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord: neuk jij ook met zwarte meisjes? Staan ze dat toe? Nu we het toch over onderdrukking hebben en zo..

[...]

Gatverdamme.... ik hoop voor je vrouw dat ze weet hoe jij in elkaar steekt. En gevoel voor humor heb je ook al niet....
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 12:23:

[...]

De Noor-Koreaanse leider, die vlietuigen vol hoertjes laat invloegen. Die heeft jou persoonlijk niets misdaan, en ik denk dat er nog veel meer wandaden worden gepleegd door deze man, die veel erger zijn.quote:De bouwvakker die naar me fluit.

Jij kijkt niet naar lekkere vrouwen, als lesbo?

quote:De grootindustrieel, die roze speelgoedstofzuigers op de markt brengt. Mee eens, echt belachelijk.quote:De groepjes mannelijke studenten, die de meest ranzige gesprekken over meisjes voeren in het cafe.wat te denken van al die vrouwen die a la SITC over mannen en hun prestaties roddelen?quote:De vaders, die vaak tussen de 0 en 30% van de opvoeding voor hun rekening nemen. Zie mijn vorige post, deels mee eens dus.quote:Politici, die neo-liberaal beleid ontwikkelen. Die snap ik niet?quote:De zogenaamd geemancipeerde mannen, die zich in bredere kring niet uit durven te spreken en de populariteit in hun vriendenkring belangrijker vinden dan gelijkwaardige samenleving.Verkeerde vriendenkring. In mijn omgeving zie ik dit niet. Wij kunnen ons allemaal uitlaten zonder bang te zijn dat 'ze' me niet meer leuk vinden. Zal ook wel met leeftijd te maken hebben.
quote:kadanz schreef op 28 juli 2014 @ 12:21:

[...]

Feminisme anno 2014 betekent onder andere dat deze man vandaag met zijn baby thuis zit terwijl mama aan het werk is. Wat wil je nog meer? Ik heb de wc geboend, de vaatwasser ingeruimd, het huis gestofzuigd. Ik zit zelfs op het f@cking Vivaforum!

Neuken?
No worries
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 juli 2014 @ 12:28:

Humor is van onschatbare waarde.

Precies. De overeenkomst tussen alle fanatici, op welk gebied dan ook, is dat ze een enorm gebrek aan humor hebben.

Het is niet voor niets dat er in een dictatuur geen plaats is voor humoristen.
Frizz en NummerZoveel, ja dat klopt. Maar dat vrouwen zo kiezen gaan we niet voorkomen door niet meer met mannen te neuken (alhoewel, dan word je ook niet zwanger en hoef je ook niet thuis te blijven voor de kinderen )

Vrouwen die wel voor hun carriere gaan lopen hier inderdaad niet tegenaan, ook omdat zij zelf voor hun salaris bijv durven opkomen.
Alle mannen zijn slecht. En die enkele die toch goed zijn, moeten ook gestraft worden. Men make geen onderscheid. Man is man. Des duivels zijn mannen. Dat gevoel krijg ik van de topic starter. Geen seks voor hem totdat de hele wereld gered en voorzien is. Hmmm dat zou wel eens kunnen werken... einde aan de overbevolking.. hahaha!

Is jou vagina zo bijzonder feministe1995?

Je maakt me wel nieuwsgierig hoor.

Bezit jij een magische doos?

Is het zo'n begerenswaardig, zeldzaam juweeltje?

Ben jij zo trots op jouw speelgoed dat alleen jij ermee mag spelen?

Volgens mij zit je gewoon keihard te hunkeren naar een lekkere penis.

Wat zou je er allemaal mee doen als je hem straks hebt?
quote:loquase schreef op 28 juli 2014 @ 12:31:

[...]

Jammer dat TO mijn posts over Pippi negeert en zich laat leiden door angst i.p.v. haar eigen kracht en plezier in het leven uit te gaan. Iets wat onze heldin als kind al begreep.Ja, het leven kan zo simpel zijn, als je maar het juiste rolmodel weet te vinden.
quote:NummerZoveel schreef op 28 juli 2014 @ 12:32:

[...]

Dat feit, dat mannen meer verdienen dan vrouwen, is in veel gevallen idd alleen aan de orde wanneer de vrouwen zelf kiezen voor minder ervaringsjaren. Ik heb altijd fulltime gewerkt en verdien meer dan menig man in een vergelijkbare functie.

En hoe wordt er 'zelf gekozen' voor minder ervaringsjaren? Doordat vrouwen in veel gevallen parttime gaan werken zodra er kinderen komen.

In hoeverre is iets je eigen keuze bij geïnstitutionaliseerd seksisme? (= dat de rollenpatronen e.d. zo ingepeperd zijn, dat veel mensen zelf niet eens meer doorhebben dat ze bepaalde patronen en denkwijzen hebben aangeleerd)
quote:eldorado schreef op 28 juli 2014 @ 11:16:

[...]

Zei ik al, zei ik al, ik was het eerste!

Maar omdat jij vrouw bent, laat ik je voor gaan hoor!Niks hoor trut, IK was eerst.
Ga in therapie!
quote:Frizz schreef op 28 juli 2014 @ 12:32:

Dat kan wel hoor Dymo, maar ik verdien juist meer dan m'n mannelijke collega's. Ik ken de statistieken, maar wie loopt er nou echt persoonlijk tegenaan?

Wat ik al zei, de seksuele onderdrukking van de vrouw (zowel door mannen als vrouwen). En nu ben ik net lekker aan het rondneuken, zonder schaamte, of sletvrees, of iemand die bepaalt hoe ik mijn seksualiteit beleef en bepaal. Dan komt TO even vertellen dat ik daar mee moet stoppen.

Vandaar mijn conclusie dat je door seks in te zetten als middel van je strijd, je als vrouw jezelf onderdrukt.
Ik mag toch hopen dat jij een relatie hebt met je vriendin/vrouw uit liefde en niet als politiek statement?
quote:Spijk-er schreef op 28 juli 2014 @ 11:26:

[...]

Zolang ik die smeulende sari's niet bij mn schone lakens krijg wil ik mn man wel delen hoor. Beetje hem voor mezelf houden zou niet eerlijk zijn, toch zusters?A-men
Ga in therapie!
Ik krijg wel zin in seks van dit topic.
Seks is de boosdoener. De bron van alle ellende. Als ik het topic zo lees. En daar zit nog wat in. Maar het is wel lekker. Dat moet je niet over het hoofd zien, toch?
Oh wat een heerlijk vermakelijk topic is dit. Doet me denken aan mezelf, toen ik zo oud was en ook dacht de wijsheid in pacht te hebben en meende te moeten strijden om al het onrecht uit de wereld te halen. Mijn onderwerp waren asielzoekers, want daar had ik nu 2 snuffelstages van meegemaakt, dus ik wist van de hoed en de rand en zou als ambassadrice wel even iedereen vurig overtuigen hoe het precies zat met deze arme mensen hier in Nederland! Ik heb daarin/mee geleerd hoe je soms op tactvollere en zinvollere manieren je 'gelijk' kunt halen, dan met de jeugdige stelligheid die ik toen tentoon spreidde.

Kan overigens niet wachten tot mijn man straks thuiskomt! Ongetwijfeld zal hij vragen wat me bezielt, waarop ik dan zeg: vivaforrrrrrum!!!!!
Nee, seks is niet de boosdoener.

Hoe je met seksualiteit omgaat maakt het verschil.

Het lijkt erop dat feministe met haar eigen seksualiteit in de knoop ligt.

Ze doet het met vrouwen omdat ze bang is voor mannen.

Ook sneu voor haar vriendin.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Je mag niet in mijn doos want ik ben boos

Lekker puh!

Van dat gehalte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven