seks en maatschappijkritiek

28-07-2014 09:36 3062 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Ik merk dat er van mijn generatie nog maar weinig vrouwen zijn die zich drukmaken om vrouwenongelijkheid en onderdrukking. Veel meisjes vinden het prima als ze leuke kleren in de kast hebben hangen en 's zomers een roseetje of een witbiertje kunnen drinken in het park.

Er is onthutsend weinig solidariteit met meisjes en vrouwen in India, Pakistan en Afghanistan die worden onderdrukt, verkracht en kort gehouden. Er is geen enkele woede over de loonkloof die nog steeds bestaat tussen mannen en vrouwen in Nederland (!). We vinden het allemaal normaal dat Nederland nog nooit een vrouw als premier heeft gehad en dat emancipatie al 30 jaar van de politieke agenda is.

Als je kijkt naar de misstanden die al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag, door mannen worden gepleegd, als je kijkt naar de vrouwenhaat en de onderdrukking, is het dan niet de taak van elke zichzelf respecterende vrouw om een activistische levenshouding te cultiveren en zeker niet te heulen met de 'vijand'?

Er is een anekdote in de Griekse mythologie, waarbij vrouwen hun mannen seks onthielden en zo een einde maakten aan de oorlog. Moeten we niet ophouden seks te hebben en relaties aan te knopen met mannen totdat we eindelijk het patriarchaat op de knieeen hebben gedwongen? Moeten we niet terug naar de hoogtijdagen van het feministisch activisme, toen heteroseks werd gezien als per definitie ongelijkwaardig?

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
In dat stukje over witbier kon ik me wel vinden
Excuses voor mijn post over die typo.

Ik ga trouwens weer even aan de slag.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Ow dus lesbisch worden is toch een keuze?
Ik denk dat de Facebook-groep Niet in mijn pretpark wel wat voor je is. Veel discussies over feminisme.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 10:44:

[...]

Zolang vrouwen zelfstandig naamwoorden met dt blijven schrijven, zullen mannen niet naar onze inhoud luisteren en de fabel blijven verspreiden dat wij (van nature, biologisch!) nu eenmaal minder geschikt zijn voor leidende rollen.

Als vrouwen zullen twee keer zo goed moeten zijn als mannen, twee keer zo hard moeten studeren, twee keer zo hard moeten werken, twee keer zo ambitieus moeten zijn. Op een gegeven moment komen de topbanen en Nobelprijzen naar ons toe, al zal er parallel daaraan ook feministische strijd nodig zijn.Gelukkig zijn er meer mannen dan vrouwen met dyslectie, dus die dt vauten zal ze niet heel hard opvallen.
quote:boerderijgeit028, 89 seconden geleden

Ow dus lesbisch worden is toch een keuze?Als ik TO goed begrepen heb is alles een keuze. Behalve als je iets kiest dat TO niet welgevallig is, dan heb je je laten dwingen door het patriarchaat.
quote:badmeester schreef op 28 juli 2014 @ 10:52:

In dat stukje over witbier kon ik me wel vindenIk niet, ik hou meer van een lekker tripeltje. Maar ik bedenk me dat het drinken van tripeltjes door vrouwen waarschijnlijk een verfoeilijke knieval is voor de dominantie van de mannelijke waarden in de samenleving. Getverdemme, moet ik dus toch nog aan de witbiertjes met citroen .
quote:ana_isabel schreef op 28 juli 2014 @ 10:49:

[...]

Goh... wat ben ik nou...raar of een mannenhand. .? Ik kan niet kiezen! Gelukkig ben jij zo alwetend, bedankt voor je input. Ik heb het licht gezien.Het is ook een rare gedachte. Ik denk dat de meeste mannen niet zo zijn hoor.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 10:50:

[...]

Okee, een revolutie verloopt in stadia. Zie ook weer het werk van o.a. Marx.

Eerst moeten we strijden voor gelijkheid, maar ik sluit niet uit dat we uiteindelijk moeten uitkomen op een matriarchaat zoals o.a. geschetst in "Kinderen van moeder aarde" van Thea Beckman. Een maatschappij met een leiding van sterke vrouwen en vrouwelijke waarden als solidariteit, zachtheid en zorgzaamheid. Maar niet langer dat alleen wij die zachtheid en zorgzaamheid moeten brengen (tegen relatieve kutloontjes).Alweer zo'n conservatieve, reactionaire keuze om je theorie te onderbouwen. Noem eens iets moderns.
Ik ga ook nog even wat doen, ik zat me net te verlekkeren aan Rock of Ages. Zo fout, zo slecht, zo vol van jeugdsentiment (voor een dinosaurus als ik dan) maar zoooo lekker
quote:eldorado schreef op 28 juli 2014 @ 10:51:

[...]

Je bent een mannenhand

En je moet autocorrect misschien eens uit zetten. Wake-up callgirl, mannenhand... ;)Komt omdat ik ook heel lang geen sex heb gehad om de wereld te verbeteren. ..dan ga je fouten maken.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 juli 2014 @ 10:46:

[...]

Eigenlijk hartstikke conservatief en reactionair dus.

En elitair, want vrouwen die spelfouten maken worden weggezet.

Dan maar hopen dat ze bij die Indiase vrouwen uit de lagere klasse, en soms analfabeet, niet eerst een taaltest afneemt, voordat ze besluit voor hen te strijden.
quote:bij_zonder schreef op 28 juli 2014 @ 10:57:

[...]

Als ik TO goed begrepen heb is alles een keuze. Nou goed te weten dat ik die keuze ook heb. Is het met mijn vent niet blijvend dan kan ik nog altijd gaan mosselhappen.
Is de underdog ook echt de underdog?

Ik ben de baas over mijn hond. Tegelijkertijd ben ik zijn bediende.

(Even voor de duidelijkheid, ik wil geslacht niet met honden vergelijken.)
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:36:

Hoi ladies,

Ik ben trots om te zeggen dat ik nog nooit seks met een jongen/man heb gehad en dat ook nooit zal doen zolang vrouwen geen gelijkwaardige positie hebben in in ieder geval Nederland. Wie doet er mee?Ik denk dat jij heel lang vrijgezel en maagd blijft, en eindigt met een kat of 30 in huis.
Wat een heerlijk topic, ik nomineer voor de ondertussen-op-het-vivaforum-tumblr!

TO, schat, luister: ik vind het wel aandoenlijk hoe je je probeert in te zetten voor vrouwen, maar dit heeft natuurlijk geen zin. Ik ben het volledig met je eens dat vrouwenonderdrukking en ongelijkheid in deze samenleving nog steeds een gróót probleem is.

Het is nuttig daarover te discussiëren en je daarvoor in te zetten, maar het is niet nuttig om daarvoor lesbisch te worden.

Mannen zijn niet de veroorzakers van alle kwaad, vrouwen zijn niet de vertegenwoordiging van het goede.

En om nou je beweringen te stoelen op een kinderboek van Thea Beckman
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 28 juli 2014 @ 11:04:

Is de underdog ook echt de underdog?

Ik ben de baas over mijn hond. Tegelijkertijd ben ik zijn bediende.

(Even voor de duidelijkheid, ik wil geslacht niet met honden vergelijken.)Bedoel je dat vrouwen eigenlijk een betere maatschappelijke positie hebben dan mannen, omdat zij fulltime werken en hun salaris op de gemeenschappelijke rekening storten?????
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 10:58:

[...]

Ik niet, ik hou meer van een lekker tripeltje. Maar ik bedenk me dat het drinken van tripeltjes door vrouwen waarschijnlijk een verfoeilijke knieval is voor de dominantie van de mannelijke waarden in de samenleving. Getverdemme, moet ik dus toch nog aan de witbiertjes met citroen .Witbier met citroen mag niet, je moet roze bier want je bent vrouw, kijk maar:

quote:jdh1971 schreef op 28 juli 2014 @ 11:05:

[...]

Ik denk dat jij heel lang vrijgezel en maagd blijft, en eindigt met een kat of 30 in huis.

Ik ben geen maagd en ook geen vrijgezel. Niet trouwens dat daar wat mis mee zou zijn, want dat is ook weer zo'n patriarchaal idee dat door vrouwenhaters de maatschappij in is gebracht.

Ik heb een partner voor wie ik veel respect heb, omdat ik weet dat ze deugt en zich met ziel en zaligheid inzet voor een rechtvaardiger wereld.
Het is zo grappig als je de jaren zeventig hebt meegemaakt in een typisch feminsten-gezin, je alle bijpassende teksten en boeken gelezen hebt, om dan hier dit topic te lezen. Een feest van herkenning. En inderdaad stukken komischer dan DeWijze. En net zo Noors.
quote:eldorado schreef op 28 juli 2014 @ 11:09:

Het is zo grappig als je de jaren zeventig hebt meegemaakt in een typisch feminsten-gezin, je alle bijpassende teksten en boeken gelezen hebt, om dan hier dit topic te lezen. Een feest van herkenning. En inderdaad stukken komischer dan DeWijze. En net zo Noors.Dat. Ik noem mezelf ook feminist. Maar ik ben niet anti-man, maar als seks met vrouwen mij een betere feminist maakt, ach, ik offer me wel op hoor.
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 10:58:

[...]

Ik niet, ik hou meer van een lekker tripeltje. Maar ik bedenk me dat het drinken van tripeltjes door vrouwen waarschijnlijk een verfoeilijke knieval is voor de dominantie van de mannelijke waarden in de samenleving. Getverdemme, moet ik dus toch nog aan de witbiertjes met citroen .

Wellicht is een roseetje een goed alternatief?
Overigens is to volgens mij een man. Geen vrouw.
De meeste kritiek op vrouwen komt toch echt van andere vrouwen. Je bent als moeder een huismuts of een gewetenloze carrière-bitch die haar kinderen dumpt bij de opvang. Je bent te vrouwelijk of een manwijf.

Lieve TO, ga je strijd strijden als je voelt dat je dat moet doen. Maar verwacht niet dat de rest van de wereld mee gaat in jouw dogma. Je hebt best gelijk dat vrouwen overal worden achtergesteld en dat ze zich dingen laten opdringen door mannen. Maar feitelijk doe jij precies het zelfde. Jouw juk is net zo erg.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Begrijp ik nou uit je laatste post dat je liever mánnen in India in de brand wilt steken?!

Nu hebben de mannen de macht, maar jij wilt het graag andersom zien? Nou nou, wat een feest..
Erger je niet, maar verbaas je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven