seks zonder condoom?

02-07-2012 21:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat onwijs stom! alvast even voor de duidelijkheid: ik bedoel seks met ALLEEN condoom

Pff... was genoodzaakt wegens omstandigheden een aantal maanden te stoppen met mijn anticonceptie.

Maar heb nu sinds 2 maanden een hele leuke jongen ontmoet waar ik eigenlijk wel verder mee wil gaan....

maar, ik heb nog nooit alleen mét condoom gevreeen, op de een of andere manier vertrouw ik dat gewoon niet! Ik ben dan ook bang dat ik door die onzekerheid me niet goed voel en de 1e keer met hem dan dus ook niet fijn zal zijn..

Zal eerlijk vertellen dat ik zelfs vingeren etc al 'eng' vind. Ben zo lang aan de pil geweest en ben gewoon zo bang om zwanger te raken van voorvocht oid al aan zijn vingers....

verschrikkelijk gewoon!!!

Hoe doe jullie dat? En vinden jullie seks met alleen condoom wél oké of ook riscie?
Kijken naar andere anticonceptie een optie? Een spiraaltje bijvoorbeeld?
Is het geen optie om te wachten tot je weer aan de pil bent?

Ik vind seks hebben met alleen een condoom en verder geen anticonceptie alleen een goed idee als het geen ramp is als je toch zwanger wordt.
Het is zoals het is
quote:nellaaa schreef op 02 juli 2012 @ 21:02:

Kijken naar andere anticonceptie een optie? Een spiraaltje bijvoorbeeld?dat is dus het probleem, ik mag eigenlijk zo min mogelijk hormonen binnenkrijgen en ha heeft mij aangeraden daarom even paar maanden definitief te stoppen, maar zal het nog eens overleggen
Je hebt ook koperspiraaltjes hè.
Kan best met alleen condoom.

Als je ruwe,harde sex hebt zou ik wel uitkijken, ken die eventueel eerder door scheuren.

en als je van standje wisselt misschien even kijken dat ie niet gescheurt is.

Anders: spiraal,vrouwencondoom. of geduld hebben tot je weer aan de pil bent als je het niet prettig vind met alleen condoom
Wat dacht je dan van het vrouwencondoom?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 02 juli 2012 @ 21:06:

Wat dacht je dan van het vrouwencondoom?dat vertrouw ik dus al helemaal niet, vind dat zo'n vaag ding!?
Je zou ook nog heel ouderwets naar een pessarium kunnen kijken.
Die dingen vind ik allemaal nog veel onveiliger dan het condoom lieve mensen, jullie niet dan?!
Je zou ook nog zaaddodende pasta kunnen kopen en dat gebruiken icm het condoom.
Het is zoals het is
Pessarium + condoom lijkt me best prima. Evenals het koperspiraaltje + condoom.
Pessarium kun je gebruiken in combinatie met het condoom. Je hebt dan toch een extra barriere. Zeker als je er ook zaaddodende pasta op doet. Pessarium kun je van te voren inbrengen, heel handig.
Het is zoals het is
Koperspiraaltje zou ik zelf dan weer niet zo snel doen. Of andere iig eerst vragen aan de huisarts. Misschien is de kwaliteit nu beter, maar vroeger veroorzaakte het soms blijvende onvruchtbaarheid.
Het is zoals het is
Ah zo! Ja dan is pessarium + condoom nog wel een goed plan!

maar denk toch dat ik wacht totdat ik gewoon weer aan de pil ben, denk dat ik me daar dan het beste bij voel
quote:rozemadameke schreef op 02 juli 2012 @ 21:08:

[...]

dat vertrouw ik dus al helemaal niet, vind dat zo'n vaag ding!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tegenwoordig zijn die van prima kwaliteit Youk.
quote:nellaaa schreef op 02 juli 2012 @ 21:18:

Tegenwoordig zijn die van prima kwaliteit Youk.In dat geval is het koperspiraaltje ook een optie. Ik weet niet waarom je even van de hormonen af bent, maar denk er even over na voor je er weer aan begint. Er zijn echt wel andere opties.
Het is zoals het is
Ik heb ook een koperspiraaltje zonder hormonen. Works for me!
Vrouwencondooms zijn niet gauw stuk te krijgen. Maar je moet t net prettig vinden, zo'n ritselend boterhamzakje

Heb de afgelopen twee jaar met alleen condooms als voorbehoedsmiddel gevreeën. Nog nooit een geknapt. Wel had ik de MAP in huis gehaald, voor in geval van nood. Als er iets mis gaat is t natuurlijk altijd als de winkels gesloten zijn en dat vond ik niet zo'n fijn idee. Heb m nooit nodig gehad gelukkig.
Al meerdere keren gesuggereerd hier: het koperspiraaltje.

Ik vermoed dat je nog geen kinderen hebt gebaard, in dit geval kan een spiraaltje (mirena of koper) plaatsen pijnlijk zijn. Maar mocht je voor een koperspiraaltje kiezen, dan heb je geen hormonen, geen gedoe met iets inbrengen, je eigen cyclus weer terug, en je bent voor een aantal jaar voorzien.

Hier een zeer tevreden eigenares van een koperspiraaltje
Ik ben pas net aan de pil (bijna mijn eerste strip), en daarvoor altijd alleen met condoom gedaan! In 3 jaar nog nooit zwanger geweest.. ;)

Maar inderdaad, het kan vast geen kwaad als je even tussendoor checkt of 'ie nog heel is..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven