Seksueel erg veranderd in relatie, juiste knoppen?

15-04-2010 09:38 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik steek maar gelijk van wal, het probleem is dat in onze relatie de seksualiteit erg veranderd is van haar kant. Maar eerst wat info voor af. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 jaar een relatie, daarvoor heeft ze een stuk of 30 bed partners gehad en kon ze volgens haar zeggen niet de juiste man vinden maar genoot ze wel volop van de seks.



Toen ze mij leerder kennen hadden we de eerste 3 maand geweldige seks! ik had moeite om haar bij te houden zeg maar! Naar 3 maanden werd dat minder en nu is er niets meer.. Nu een 1/2 jaar geleden is ze begonnen met bezoek aan psycholoog om er achter te komen hoe dat nu kan.



Daar is uit gekomen dat haar behoefte minder is geworden op het moment dat mijn kinderen 1 weekeind in de 2 weken kwamen, en dat mijn gedrag is veranderd naar haar toe sinds zei geen behoefte meer heeft, volgens hun ben ik een soort van dwingend zonder daadwerkelijk te dwingen.. en dat het nu taak voor mij is om bij haar de juiste knoppen te raken. Ik heb aangegeven bij haar en haar psycholoog dat ik volledig in het duister tast wat betreft de juiste knoppen, voorheen ging het geheel vanzelf en alles wat ik nu doe zoals toen werkt averechts, Haar antwoord mbt de knoppen, is wacht maar af tot ik bij jou kom... Maar dan weet ik toch nog niet wat haar knoppen zijn... Mis ik nu iets ?

Uit mezelf moet ik geen aanzet tot seks maken en wachten.



Iemand advies over knoppen???
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet hoe vaak die vib misschien ook weer in een kast verdwijnt. Het is dus maar de vraag of een aanschaf ook betekend dat het een oplossing bied of hoop was op een oplossing. Ik gebruik dat ding bv nooit.



Ik denk ook niet dat je hoeft over te gaan tot partnerruil (al vind ik dat een woord dat de lading niet helemaal dekt) ik denk dat je die spanning ook wel kunt opzoeken zonder dat je zover hoeft te gaan, flirten, chatten, cammen, evt met elkaar als stel naar derde/vierde.



Dat zij gevoel heeft dat haar lust over ging toen zijn kinderen vaker kwamen kan te maken hebben dat er dan sexueel meer geplant moet worden, je neemt elkaar niet meer even spontaan in de keuken om een voorbeeld te geven, en als de kinderen naar bed zijn in de slaapkamer is weer zo'n voorbeeld van saaiheid, voorspelbaarheid en niet meer zo spannend, het moet meer als het uitkomt, als de kinderen het niet meer merken, misschien wel wat zachter zodat ze het niet merken, dus weer dat gebrek aan spanning en opwinding dat haar geil kan maken.



Dit is een probleem waar veel stellen met kinderen tegen aan lopen en het is ook opvallend dat stellen van boven de veertig massaal parenclubs bezoeken, niet om zo nodig wat met andere te doen, maar omdat een avond lekker sexy met elkaar op de bank er niet meer in zit, Vaak als je (puberende) kinderen naar bed zijn ben je zelf al moe en moet je niet meer aan het idee denken dat je met elkaar zou gaan sexen. De club bied dan die erotische locatie maar ook het spannende wat ze thuis gaan missen. Een avond er voor uit trekken, sexy kleding aan en hoge hakken (waar je thuis door je kinderen niet in betrapt wil worden) weer elkaar uitdagen en tegen elkaar aandansen voor het oog van anderen die daar minder geshokeerd door zijn.



Het zijn allemaal mogelijkheden en oorzaken en het is inderdaad jammer dat TO zelf niet meer erover kan vertellen, maar het komt zo vaak voor dat er zeker mensen meelezen die het ook herkennen en hierdoor wel een tip van de sluier zien in waar de oorzaak in kan zitten en waar de oplossing in gezocht kan worden.



En die vibrator gebruik je nog steeds met je eigen partner of alleen, die vervangt vaak die ander niet. Een speeltje bied de oplossing niet altijd omdat de man of vrouw met wie je vrijt nog steeds die gene is die je door en door kent, ook al doet hij een rollenspel, Vaak weet je ook met elkaar wat wel en niet binnen de grenzen kan en weet je ook dat iets bv niets voor je partner is, voelt die bv niets voor buitensex.



soms kun je dus in die behoefte aan spannender en wat minder voorspelbaar tegen de grenzen lopen bij je partner, maar kan de manier die je dan samen hebt gevonden de ander niet meer geil maken of echt opwinden, hoe goed hij ook weet waar je knoppen zitten, maar het zit soms niet in die knoppen die werken niet meer zoals ze vroeger werkte omdat de geilheid en spanning ontbreekt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Tja zin om ff snel klaar te komen is wat anders dan zin hebben in het hele gedoe van seks met iemand anders. Ik dacht dat juist mannen dat wel wisten? En de vrouw wil in principe wel seks, maar dan alleen spannende vervoveringsseks. Ze wil alleen geen seks (meer) met haar eigen man. Met de vieb kun je het precies zo fantaseren als je wil...
.
Alle reacties Link kopieren
nb klaarkomen met een vib is vaak ook een makkelijker ontlading, en vib vraagt niets terug, met je partner wordt tijdens sex over en weer toch meer van je verwacht, en daar kun je dus tegen op zien, het hele gedoe en plaatje.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
impala tegelijk :-)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
(ik vraag het nu ook maar even omdat ik twijfel, johnny cake ben jij man of vrouw? In je profiel staat vrouw maar je naam en avantar doet me twijfelen)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik dacht dat het juist de mannen waren die hem even snel erin willen hangen om daarna te gaan slapen. Seks hoeft geen gedoe te zijn en het is meer dan logisch dat je geen uren durende vrijpartijen wil na maandje twee. Seks is zowel voor mannen als voor vrouwen niet meer spannend na de eerste paar keer. Daarna wordt het vooral bevrediging. Vandaar die link die ik legde met de vib.



Het zou dus heel natuurlijk zijn als de vriendin van Hans tegen het gedoe opziet zoals je zegt doddie. Maar dat is toch niet iets waarvoor je naar de psych gaat? Dat heeft iedereen toch wel? De seks wordt minder uitgebreid, minder frequent. Maar de seks dooft over het algemeen niet volkomen uit in zo'n jonge relatie. Zeker niet omdat er eens in de veertien dagen opeens twee kinderen een weekendje logeren. Mensen, mannen en vrouwen hebben nou eenmaal die behoefte aan bevrediging tenzij er iets heel erg dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 15 april 2010 @ 16:10:

(ik vraag het nu ook maar even omdat ik twijfel, johnny cake ben jij man of vrouw? In je profiel staat vrouw maar je naam en avantar doet me twijfelen)Staat er vrouw? Dat kan niet de bedoeling zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb het net even gecheckt doddie, er staat gewoon man voor geslacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 15 april 2010 @ 16:10:

(ik vraag het nu ook maar even omdat ik twijfel, johnny cake ben jij man of vrouw? In je profiel staat vrouw maar je naam en avantar doet me twijfelen)Ja het vivaforum heeft een bug ofzo, als je op iemands profiel icoontje drukt is iedereen vrouw en 0 dagen lid.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Soms kun je dus daarin ook verschillen, wil de 1 wel voorspel en de ander even snel, dat was ook zo verwarrend bij ons thuis, mijn man was juist niet het type voor een vluggertje en ik werd loom en slaperig en verloor de zin bij een lang voorspel, maar volgens de bladen was het andersom dus daar kon het (dacht ik toen) niet aan liggen. Het is geen probleem als je daarin samen meegroeit maar vaak komt er daarin dus met de tijd verschil, wil de 1 even snel en de ander heeft een opwarming nodig. Wat maakt dat men aanraad tot een voorspel en romantiek waardoor de ander (meestal de vrouw) tijd krijgt voor zin in sex. Maar het kan juist dat dat gaat irriteren want sex neemt dan nog meer tijd in beslag en een poging kan al tot irritatie leiden " hij wil zeker weer"



Bij dat spanningsveld is dat niet nodig, die spanning maakt de zin in sex, maar heb je kinderen te verzorgen en huishouden dan kan een versierpoging van een man volkomen op het verkeerde moment komen, nu even niet, Je gedachten zijn niet met sex bezig, je hebt nog zoveel wat je wil doen en sex stond wel als laatste op het lijstje,



Dat kan dus ook andersom voor een man gelden die het druk heeft en gestresst is en die daardoor minder zin in sex heeft,



Bij verliefdheid en bij spanning is dat allemaal niet nodig, dan is dat gevoel er al en komt vandaar uit de zin in sex vanzelf, je bent al met sex bezig, Binnen een relatie veranderd dat en worden duizend dingen ineens belangrijker en kan sex ineens ongelegen komen als de ander wil.



Het bezoek aan de psych van TO zijn partner zal zeker wel meer redenen hebben, echter zonder dat komt dit probleem dus heel vaak voor.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Peronne schreef op 15 april 2010 @ 16:26:

[...]





Ja het vivaforum heeft een bug ofzo, als je op iemands profiel icoontje drukt is iedereen vrouw en 0 dagen lid.Klopt dat zie ik dus ook, en de manier van reageren + dus nickname deed me inderdaad anders aanvoelen, vervelend zeg!
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 15 april 2010 @ 16:19:

Seks is zowel voor mannen als voor vrouwen niet meer spannend na de eerste paar keer. Daarna wordt het vooral bevrediging.







Draait seks in een lange relatie niet ook vooral om een gevoel van geborgenheid en even met elkaar 'in touch' zijn. Een ontspannen, vertrouwd gevoel?

Ik hoop tenminste dat het niet alleen bevrediging is.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 15 april 2010 @ 15:43:

Wat ik dan niet snap is het volgende. (Bij het wegblijven van Hans ;)) Waarom kopen vrouwen vibrators als ze geen zin in orgasmes hebben? Of raken ze zo opgewonden van een vibrator dat het vanzelf gaat? Met andere woorden, als het allemaal zo hormonaal bepaald is en als vrouwen zou weinig controle hebben over de wil om seks te hebben dat ze er zelfs voor naar een psycholoog moeten, waarom is de viva-vib dan zo populair?



Aan zo'n vieb zit geen klungelende vent vast die nét...háást- bijna, ....doorgaan, ja........oehhh .......... kut-stopt-hij-weer-zit-hij-er-weer-3-centimer-boven .... jou wil laten genieten.

En zo'n man leidt ook af, natuurlijk. Ben je bijna over het randje, mompelt hij wat in je oor wat a. kriebelt en wat je b. niet goed verstaat of waar je c. van denkt " ben je wel helemaal lekker in je hoofd? Zeg dat lekker tegen je moeder " .

En zo'n vieb verlangt niets. Die hoeft niet ook een orgasme , of een " dankjewel, schat " . je kan hem zo uit je bed gooien en een tukkie gaan doen.



Denk ik, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
dat komt er zeker voor terug ipv die spanning, En het is zeker niet voor iedereen zo dat het spanninggebrek de lust in sex doet afnemen, veel zullen juist in die intimiteit zich beter kunnen geven en juist daarvan genieten,



Maar we zijn niet allemaal het zelfde en er zijn dus ook zat mensen die het spannende gaan missen.



Er zijn kort geleden 2 topics over geopend die daar over gaan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Peronne schreef op 15 april 2010 @ 16:38:

[...]





Draait seks in een lange relatie niet ook vooral om een gevoel van geborgenheid en even met elkaar 'in touch' zijn. Een ontspannen, vertrouwd gevoel?

Ik hoop tenminste dat het niet alleen bevrediging is.



Zolang je uit andere dingen die geborgenheid - ook - haalt is er niets mis met een potje ketsen om de lust.

Ik zou het voor mezelf namelijk armzaliger vinden als ik zou denken " goh, we hebben elkaar zo weinig écht gezien , en gesproken,we zijn de laatste tijd weinig ïn touch' geweest, laten we de banden even aanhalen door sex te gaan hebben " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Doddie, absoluut eens met je bovenstaande post. Leuker nog, de man-vrouw verhouding kan afhankelijk van je partner verschillen. Bij Jantje gedraag je je mannelijk, bij Pietje ben je op en top vrouw om het maar kort te zeggen. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, de interactie tussen twee mensen volgt in ieder geval niet het stereotype man-vrouw patroon. En de timing is ook belangrijk, mijn vriendin wil 's ochtends, ik liefst middernacht. Tsja! Maar al met al werk je daar omheen en kom je tot een oplossing, of in het uiterste geval trek je de conclusie dat je niet matcht op seksueel gebied.



Peronne, seks draait in zekere mate natuurlijk ook om geborgenheid e.d. Maar ik trok de vergelijking met de vib, vandaar dat ik me beperkte tot het woordje bevrediging
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2010 @ 16:40:

[...]





Aan zo'n vieb zit geen klungelende vent vast die nét...háást- bijna, ....doorgaan, ja........oehhh .......... kut-stopt-hij-weer-zit-hij-er-weer-3-centimer-boven .... jou wil laten genieten.

En zo'n man leidt ook af, natuurlijk. Ben je bijna over het randje, mompelt hij wat in je oor wat a. kriebelt en wat je b. niet goed verstaat of waar je c. van denkt " ben je wel helemaal lekker in je hoofd? Zeg dat lekker tegen je moeder " .

En zo'n vieb verlangt niets. Die hoeft niet ook een orgasme , of een " dankjewel, schat " . je kan hem zo uit je bed gooien en een tukkie gaan doen.



Denk ik, hoor.Allemaal leuk en aardig, maar met hormonen heeft het dus niet veel te maken is wat ik bedoel. Althans, ik ontken de rol van hormonen niet, maar het is niet het complete verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2010 @ 16:44:

[...]

Ik zou het voor mezelf namelijk armzaliger vinden als ik zou denken " goh, we hebben elkaar zo weinig écht gezien , en gesproken,we zijn de laatste tijd weinig ïn touch' geweest, laten we de banden even aanhalen door sex te gaan hebben " .



Daar lijkt mij dan weer niks armzaligs aan, jammer alleen dat je elkaar dan zo uit het oog verloren bent, maar ik denk dat seks hebben een goede manier is om.. ehm.. tot elkaar te komen, zeg maar.



Ik weet niet hoe het is om een jarenlange relatie te hebben, dus ik hoop niet dat de seks in zo'n relatie alleen gaat om een orgasme.
pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Peronne. Ik zit een beetje tussen jou en bianca in. Seks gaat niet alleen om een orgasme, anders kan ik net zo goed mijn hand gebruiken. Er komt meer bij kijken. Maar desondanks is er geen enkel probleem met seks om de bevrediging. Een orgasme is altijd lekker, met of zonder liefde, seksdrive, hormonen.



Er moet dus veel meer mis zijn als je niet wilt neuken met je man. Iets blokkeert.(kom niet naar mij ik kom naar jou)
Alle reacties Link kopieren
Andersom geeft geweldig sex niet altijd een geweldige relatie dus soms neem je iets minder voor lief omdat de relatie verder oke is en goed, en er liefde is. Zoek je met elkaar en compromi wat johnny ok al aangaf, maar kan het ook maken dat je sexueel niet helemaal tot ontwikkeling komt bij elkaar



En in veel gevallen zal dat geen probleem zijn, wat je niet kent mis je ook niet.



Het kan echter ook maken dat de zin in sex er door gaat verminderen, de behoefte minder wordt, want even klaarkomen daar kun je zelf ook wel voor zorgen en die liefde in intimiteit kan ook in andere dingen zitten in de relatie (wat bianca weer aangaf) en de sex kan dan een minder belangrijke plek innemen als beide daar tevreden mee kunnen zijn. Maar het kan dus ook voor grote problemen gaan zorgen als die behoefte wel enorm gaat verschillen, iets wat in begin niet speeld omdat die hormonen zorgen dat je vrijwel evenveel zin hebt en de spanning maakt dat die lust er wel is.



Ik weet niet of je dat als dat "meer " moet zien als je niet meer wil neuken met je man, de zin in sex is er simpel niet en daarmee ook de behoefte aan neuken met je man. En de zin in sex is essensieel om te kunnen en willen neuken, hoeveel je ook van elkaar houd en hoe goed de relatie verder ook is. DAt hoeft dus niet te liggen aan je parter of je relatie maar zit in een minder goed in je vel zitten bv (bv zoals TO zijn partner die al bij een psycholoog loopt) of verminderde zin in sex door een simpel hormoon probleem



Ik heb wel gehuild in de tijd dat ik minder zin had, dat ik niet gewoon zin kon hebben, dat er geen tabletje voor was. En zin maken was voor mijn man geen optie, die wilde gewoon een vrouw die ook zin had, omdat hij anders het inderdaad ook wel zelf kon oplossen.



Alleen uit elkaar gaan omdat de sex niet match vind ik ook wat, want ik ken genoeg stellen die ondanks goede sex niet met elkaar kunnen leven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 15 april 2010 @ 17:30:



Ik weet niet of je dat als dat "meer " moet zien als je niet meer wil neuken met je man, de zin in sex is er simpel niet en daarmee ook de behoefte aan neuken met je man. En de zin in sex is essensieel om te kunnen en willen neuken, hoeveel je ook van elkaar houd en hoe goed de relatie verder ook is. DAt hoeft dus niet te liggen aan je parter of je relatie maar zit in een minder goed in je vel zitten bv (bv zoals TO zijn partner die al bij een psycholoog loopt) of verminderde zin in sex door een simpel hormoon probleem

Dus als ik het goed begrijp was de pure zin in seks weg, met wie dan ook, of het nou met je man was, met je zelf, met wie dan ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 15 april 2010 @ 16:50:

Doddie, absoluut eens met je bovenstaande post. Leuker nog, de man-vrouw verhouding kan afhankelijk van je partner verschillen. Bij Jantje gedraag je je mannelijk, bij Pietje ben je op en top vrouw om het maar kort te zeggen.diging



Dit is heel herkenbaar, we hebben met het swingen een stel leren kennen waarvan hij die passie bij me naar boven haalde en ik die altijd dacht bijna frigide te zijn bleek juist een sexbeest en mijn man kwam tot ontdekking dat hij eerder remmingen had (die mij niet los lieten gaan) Achteraf is het dan mooi praten wat we toen anders hadden moeten doen.



Even was er ook de vraag van mijn man waarom hij dat niet kon losmaken, nou simpel omdat hij een andere man is, niet beter, niet slechter maar anders, Maar mijn vriend is daarom geen betere partner voor mij, ik zou zeker ook met hem kunnen leven maar liep den net zo goed tegen problemen aan als er een relatie uit voort zou komen,



andersom kwam mijn man vrouwen tegen die dolblij waren met hem, eigenlijk een man die wel aan langdurig voorspel deed, knuffelig was en masseerde, die een ster bleek te zijn in tantra ervaringen (wat hij met mij dus nooit had ontwikkelt)



het is mooi dat we die kanten ontdekt hebben maar ik voel geen moment de behoefte nu mijn partner te veranderen en dit ook van hem te verwachten, dat wordt een rol, zo is hij niet en zo ben ik niet dat maken we niet los bij elkaar. Het is voor ons leuk het te ontdekken maar we vinden het niet nodig om daarvoor uit elkaar te gaan of dat nu om te gooien en te veranderen, we kunnen wel veel meer genieten van onze manier omdat we ook die ander kanten kunnen ervaren.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 15 april 2010 @ 17:42:

[...]



Dus als ik het goed begrijp was de pure zin in seks weg, met wie dan ook, of het nou met je man was, met je zelf, met wie dan ook?



Op dat moment waren we monogaam en waren er geen anderen. Het zat puur in mijzelf dat ik die spanning denk ik nu achteraf miste, mijn tijd was geweest er was een nw generatie vrouwen die jonger was en de manier van sex beleven maakte mij niet los.



Mijn man had niets met die spanning en bloeit juist op bij vertrouwen op sexueel gebied.



We zijn er toen wel over gaan praten (is lang verhaal en is al vaak hier verteld) maar op een dag zei hij " dod als je spanning zoekt laten we daar dan samen iets mee doen" en zo zijn we dus inderdaad gaan swingen met elkaar, eerst naar clubs en zo verder ontdekkend.



Niet omdat hij die behoefte had maar hij vond wel dat omdat hij dat niet had het niet hoefde te betekenen dat ik die behoefte niet kon hebben, ik mocht daarin verschillen. Hij vond dat we dan moesten kijken wat we daar binnen onze relatie mee konden doen. Ik ben daar nog steeds blij om dat hij dat zo heeft opgepikt
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er eigenlijk met TO gebeurd dat hij niet meer reageerd?



Ik ben wel benieuwd of er iets herkenbaars voor hem tussen staat.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hansklok schreef op 15 april 2010 @ 09:38:

Hallo Allemaal,



Ik steek maar gelijk van wal, het probleem is dat in onze relatie de seksualiteit erg veranderd is van haar kant. Maar eerst wat info voor af. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 jaar een relatie, daarvoor heeft ze een stuk of 30 bed partners gehad en kon ze volgens haar zeggen niet de juiste man vinden maar genoot ze wel volop van de seks.



Toen ze mij leerder kennen hadden we de eerste 3 maand geweldige seks! ik had moeite om haar bij te houden zeg maar! Naar 3 maanden werd dat minder en nu is er niets meer.. Nu een 1/2 jaar geleden is ze begonnen met bezoek aan psycholoog om er achter te komen hoe dat nu kan.



Daar is uit gekomen dat haar behoefte minder is geworden op het moment dat mijn kinderen 1 weekeind in de 2 weken kwamen, en dat mijn gedrag is veranderd naar haar toe sinds zei geen behoefte meer heeft, volgens hun ben ik een soort van dwingend zonder daadwerkelijk te dwingen.. en dat het nu taak voor mij is om bij haar de juiste knoppen te raken. Ik heb aangegeven bij haar en haar psycholoog dat ik volledig in het duister tast wat betreft de juiste knoppen, voorheen ging het geheel vanzelf en alles wat ik nu doe zoals toen werkt averechts, Haar antwoord mbt de knoppen, is wacht maar af tot ik bij jou kom... Maar dan weet ik toch nog niet wat haar knoppen zijn... Mis ik nu iets ?

Uit mezelf moet ik geen aanzet tot seks maken en wachten.



Iemand advies over knoppen???



Hans, iets over de psyche:



De quote van zomaar iemand:

'Als het verkeerslicht op rood staat, mag je niet doorrijden, toch?'

Antwoord van een man: 'Klopt, doe je het toch, breng je misschien wel anderen in gevaar en krijg je misschien ook nog een boete!'



Antwoord van een vrouw: 'Ja maar als hij op groen staat mag je wel doorrijden hoor! En als de agent wijst dat je door moet rijden, dan mag het ook hoor! En als er een noodsituatie is, dan mag je volgens mij ook doorrijden hoor!' Als ik denkdat hij toch op groen staat, mag ik toch doorrijden? Was het echt rood, ik dacht van niet........



Euh ja, zal die man denken. Dat weet ik allemaal. Maar mijn vraag was of je moet stoppen bij rood...........

En niet of dat dat in Zwahoelie toevallig anders is. Of dat het in Ghana gebruikelijk is om misschien door rood te rijden. En ook niet of dat het rood niet echt heel mooi en duidelijk rood is. Rood heeft toch meerdere schakeringen? En ook niet als de drie passagiers zeggen dat het gewoon mag hoor! ..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven