Seksueel erg veranderd in relatie, juiste knoppen?

15-04-2010 09:38 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik steek maar gelijk van wal, het probleem is dat in onze relatie de seksualiteit erg veranderd is van haar kant. Maar eerst wat info voor af. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 jaar een relatie, daarvoor heeft ze een stuk of 30 bed partners gehad en kon ze volgens haar zeggen niet de juiste man vinden maar genoot ze wel volop van de seks.



Toen ze mij leerder kennen hadden we de eerste 3 maand geweldige seks! ik had moeite om haar bij te houden zeg maar! Naar 3 maanden werd dat minder en nu is er niets meer.. Nu een 1/2 jaar geleden is ze begonnen met bezoek aan psycholoog om er achter te komen hoe dat nu kan.



Daar is uit gekomen dat haar behoefte minder is geworden op het moment dat mijn kinderen 1 weekeind in de 2 weken kwamen, en dat mijn gedrag is veranderd naar haar toe sinds zei geen behoefte meer heeft, volgens hun ben ik een soort van dwingend zonder daadwerkelijk te dwingen.. en dat het nu taak voor mij is om bij haar de juiste knoppen te raken. Ik heb aangegeven bij haar en haar psycholoog dat ik volledig in het duister tast wat betreft de juiste knoppen, voorheen ging het geheel vanzelf en alles wat ik nu doe zoals toen werkt averechts, Haar antwoord mbt de knoppen, is wacht maar af tot ik bij jou kom... Maar dan weet ik toch nog niet wat haar knoppen zijn... Mis ik nu iets ?

Uit mezelf moet ik geen aanzet tot seks maken en wachten.



Iemand advies over knoppen???
Eensch met Suus!
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 15 april 2010 @ 10:13:



[...]



Als op een gegeven moment alles draait om het hebben/krijgen van sex word dat lijkt me erg vervelend omdat alles dan daar om draait. Ik heb het idee dat dat is wat hij het belangrijkste vind in je relatie, misschien voelt zij dat zo.uhhh, deze dame heeft het bed met dertig partners gedeeld. Dat is vrij ruim (en op zich niets mis mee). Maar wat dat betreft krijgt hansklok even het voordeel van de twijfel bij mij!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 15 april 2010 @ 09:45:

Ik vind het heel vreemd dat een psycholoog de bal bij jou neerlegt terwijl jij niet eens op consult gaat. Die psycholoog is er toch om je vriendin te helpen onderzoeken waar eea vandaan komt, hoe ze zich daar nu bij voelt en wat ze er mee zou kunnen gaan doen?



Kan me ook niet voorstellen dat andermans psycholoog jou zo'n vage opdracht geeft. Heeft je vriendin dit niet allemaal zelf verzonnen (zo zal dat voor haar gerust niet voelen overigens)?



Vraag haar om duidelijkheid wat zij van jou verwacht, vertel haar dat je niet in haar hoofd kunt kijken, dat je geen glazen bol hebt. Laat je zelf niet alle 'schuld" aanpraten, zij heeft een probleem waar haar eigen gevoelens en gedrag waarschijnlijk de grootste rol in spelen namelijk.Eens. Ik vind het ook raar dat de bal bij jou wordt neergelegd, terwijl zij in therapie is en het dus bij zichzelf moet houden en hoe zij reageert in situaties. Helemaal vervelend dat het in dergelijke vage bewoordingen wordt gezegd.
quote:JohnnyCake schreef op 15 april 2010 @ 10:28:

[...]



uhhh, deze dame heeft het bed met dertig partners gedeeld. Dat is vrij ruim. Wat dat betreft krijgt hansklok even het voordeel van de twijfel bij mij!Je quote niet helemaal goed, want ik reageerde ook met een oneens op deze quote.
Alle reacties Link kopieren
Aangepast!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je zijn vriendin niet wat ruimte geven als zij aangeeft dat het even niet van zijn kant af moet komen? Ze geeft aan dat ze zelf ermee wil komen, misschien is het het proberen waard?
En hij dan? Waar staat hij in het verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je vriendin het geil om het met redelijk onbekende mannen te doen. Zo gauw ze een relatie heeft of iemand langer kent vindt ze het niet spannend meer. Had ze in vorige relaties wel langer en vaker zin in seks?
Alle reacties Link kopieren
quote:jufdoortje schreef op 15 april 2010 @ 10:11:

Bedenk me ineens dat een vrouw deze vraag bij 'relatie' zou zetten....een man zet deze vraag bij de pijler 'sex'......hoe typerend.....

zucht.....Je wilt niet weten hoeveel vragen over lijf/lijn/recht/geld/relatie/sex//gezondheid en zelfs eten bij " Kinderen " staan; allemaal vrouwen die met niets anders bezig zijn met die koters die ze gebaard hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat typisch dat ze radicaal frigide werd op het moment dat haar stiefkinderen over de vloer kwamen ; vindt ze ze wel leuk, die kinderen, of kinderen in het algemeen? Is ze jaloers op de aandacht die ze van je krijgen? Is ze panisch om zwanger te worden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waar hij staat in dit verhaal?

Zij ziet toch ook dat er een probleem is? Zij is al iets aan het probleem aan het doen. Misschien moet je een keer mee naar die psychloog om beter te snappen wat ze bedoelt.

Maar ik denk dat het niet handig is om dingen te gaan forceren. TO zegt dat zij vriendin hem ervaart als dwingend vind op een niet dwingende manier. Geef haar dus even wat ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Even wat ruimte? Het is al drie jaar geen kut .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat typisch dat ze radicaal frigide werd op het moment dat.........



frigide????



Als je geen behoefte hebt aan sex met je vent omdat er je (waarschijnlijk! )iets anders dwars zit, ben je niet meteen frigide!

Kom op, zeg!
Alle reacties Link kopieren
Meegaan naar de psycholoog zou ik sowieso doen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden eerst nog 3 keer in de week sex toch?

Het werd na 3 maanden wat minder en nu sinds een half jaar helemaal niks meer.

Zo lees ik het tenminste...



Als het al 3 jaar zo slecht is snap ik niet waarom het nu opeens een probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin leest nu een boek (zal de titel even navragen) dat ongeveer heet" waarom mannen sex willen en vrouwen.... (schrijvers van de boeken waarom mannen kunnen kaartlezen enz)

Daarin kun je lezen dat het puur hormonaal bepaald is. als je verliefd bent worden er zowel bij mannen en als vrouwen hormonen aangemaakt waardoor de zin in sex vrijwel gelijk loopt, mannen worden daardoor knuffeliger en vrouwen maken meer testeron aan en krijgen dus daardoor meer zin in sex, Dat maakt dat zin in sex in begin van een relatie meer gelijk loopt en later dus kan afnemen als die hormonen normaliseren.



Misschien zou je dat boek eens moeten lezen, het is heel verhelderend. Misschien weet men hier welk boek ik bedoel maar anders zal ik het even voor je navragen wie de schrijvers zijn en wat de titel is.



(voortaan hoeven we bij deze vraag die om de 3 weken wel door en man of vrouw wordt gesteld alleen nog maar te wijzen op dit boek lol)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Doddie ben jij een man of een vrouw?





uit nieuwsgierigheid
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 15 april 2010 @ 10:48:

Waarom zou je zijn vriendin niet wat ruimte geven als zij aangeeft dat het even niet van zijn kant af moet komen? Ze geeft aan dat ze zelf ermee wil komen, misschien is het het proberen waard?Ik weet het niet christina, het is nogal tegenstrijdig wat de vriendin zegt. Volgens haar en haar psycholoog moet Hans de juiste knoppen raken. Nu lijkt het me sterk dat die dertig anderen die knop feilloos wisten te vinden en het lijkt me nog sterker dat hans in het begin ook wist waar die knoppen zaten. Het gaat dus onmogelijk alleen om het gedrag van Hans.



Eerst dacht ik dat die twee sexueel gezien niet bij elkaar passen, maar dat lijkt me vreemd. Althans, dat verandert niet op het moment dat Hans' kinderen eens in de zoveel tijd op bezoek komen.



Wat bij mij wel een lampje doet branden is het feit dat Hans' vriendin (sex)partners verslindt en tegelijkertijd beweert dat ze nooit de juiste man heeft weten te vinden. Hoe gek het ook klinkt, er zijn mensen die bang zijn voor stabiliteit, die kriegelig worden van een normale situatie, die een 'normale' huis tuin en keukenman niet goed kunnen handelen. Misschien dat dat een aanknopingspunt is. Het legt in ieder geval uit waarom er een crisis ontstond toen Hans' kinderen op het toneel verschenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las pas in Psychologie Magazine dat vrouwen seks vaak bewust of onbewust inzetten om een man te veroveren. Zodra ze het gevoel heeft dat een relatie in kannen en kruiken is, kan ze achterover gaan liggen en is het goed.

Uit eigen ervaring kan ik dit beamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jufdoortje schreef op 15 april 2010 @ 11:05:

Wat typisch dat ze radicaal frigide werd op het moment dat.........



frigide????



Als je geen behoefte hebt aan sex met je vent omdat er je (waarschijnlijk! )iets anders dwars zit, ben je niet meteen frigide!

Kom op, zeg! Ok, Kouwe Doos dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar bedoelt die psycholoog wel die 'knoppen'? Dat is mij dus niet duidelijk. Misschien bedoelt die psycholoog wel dat de nadruk te veel ligt op sex en dat hij haar op de juiste manier in de 'mood' moet proberen zodat zij het weer het initiatief neemt.

Maar goed ik mag niet verder denken anders lijk ik blijkbaar op Dr Rossi
Alle reacties Link kopieren
Christina, Hans had in het begin moeite met het bijhouden, sexueel bijhouden, van deze vrouw. Deze vrouw heeft al dertig sexuele partners verslonden. Ik denk niet dat de 'mood' van deze vrouw verstoord wordt door Hans libido en initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik er door een sms contact met die vriendin acher



" Waarom mannen sex willen en vrouwen liefde nodig hebben"



auteurs Allen & Barbara Pease.



Ik denk dat je hier heel veel antwoorden in vind. Alles wetenschappelijk onderzocht en een antwoord op de vraag waarom de sexbehoefte binnen een relatie zo vaak veranderd



Ik vond het heel interessant
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven