Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk voor je!

Het vertrouwen is weg. Ik zou echt niet weten hoe je dit zou kunnen vergeven of vergeten.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Héél veel Troostknuffels

Dit verhaal geeft me een hele smerige smaak in mijn mond. En ik ben echt bang voor je, dat dit niet bij deze ene eerste keer gaat bijven. Het "... maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat ..." geeft mij ook weinig vertrouwen voor de toekomst; maar daar gaat het niet om. Het is jouw toekomst, niet de mijne.

Verkracht is en bijft verkracht. En niet door de spreekwoordelijke vreemdeling in een duister achterafsteegje, maar door "je eigen vent" en "in je eigen nest" ... Door een "directe naaste", zoals in 99% van alle verkrachtingsgevallen.

Het is jouw en niet mij overkomen en dus heb ik makkelijk praten. Maar ik zou hier direkt een dikke zwarte streep onder zetten, een harde separatie van deze lullo forceren en in ieder geval aangifte doen, zelfs als dit in het buitenland heeft plaatsgegrepen.

Neem voor je eigen bestwil asjeblieft contact op met:

https://www.centrumseksueelgeweld.nl/aa ... -misbruik/

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurte ... krachting/

... en praat met deze terzakekundigen. Ik wens je héél veel sterkte


Sommige lullo's kun je beter kwijt dan rijk zijn en wel zo snel mogelijk!
anoniem_388780 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:51
Reden: aanvulling
12.47% gewijzigd
Mein Leben wird zwar lang sein ... aber viel zu kurz, um es mir von anderen schwer machen zu lassen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet alleen uitmaken, ik zou nog overwegen aangifte te doen ook. Wat een ongelofelijke eikel.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen veilige relatie meer.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zoek hulp. Slachtofferhulp is ook een goede ingang.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel aangifte doen TO, maar ik denk dat je dat niet gaat doen aangezien je hem wil vergeven
Wat is dat toch met vrouwen dat wij zo sterkt de behoefte voelen onszelf in twijfel te trekken voor een man?
Dat is geen verwijt, maar echt iets waar ik me over verbaas en tegelijkertijd ook zelf schuldig aan heb gemaakt.

TO, je relatie is nog pril. Ga weg nu jullie levens nog makkelijk te splitsen zijn. Deze man is een eikel die niet van je houdt. Als hij dat wel deed zou hij dit namelijk nooit gedaan hebben.

Ja, misschien ben je verliefd, maar houd je vast aan de gedachte dat hij niet van jou houdt, dat hij je niet respecteert en er mannen rondlopen die je liefde wel verdienen.

Deze man is vergif en als je bij hem blijft wordt je één van de vrouwen die je op dit forum zoveel tegen komt; vrouwen die zich na jaren van ongeluk en wanhoop los willen vechten van hun mishandelende man, maar niet weten hoe.

Het spijt me voor de harde woorden, ik wil je niet aanvallen, maar je wel een goedbedoelde schop onder je kont geven. Wat hij heeft gedaan kan echt niet en is niet het twijfelen aan jezelf of de relatie waard. Kies voor jezelf en voor je eigen geluk. En dat geluk vind je niet bij zo'n klootviool.

Dump hem! Ik, en vele met mij, moedigen je hier vanaf de zijlijn aan en zijn er voor je als je kracht zoekt of knuffels nodig hebt
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 13:57
0.20% gewijzigd
Allereerst dikke knuffel :hug:
Wat een afschuwelijke ervaring...

En uiteraard eens met de rest, uitmaken en wegwezen. Van deze man moet je niet meer willen houden.
Vertrouwen en veilige basis is weg, hij is ver over je grenzen heen gegaan en heeft jouw echt wel duidelijke nee doelbewust tot paar keer toe genegeerd.
Hij denkt er met een sorry en nu klaar ermee van af te komen? Nee deze man is niet ok!

En zeker hij zegt nu het nooit meer te doen, maar geheid dat dit niet de laatste keer was. Echt kies nu voor jezelf en zoek indien nodig hulp voor wat jou is overkomen. Dit ben je niet zomaar kwijt. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom geloof je hem nog?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh en Poppy, er heeft hier een aantal jaren geleden een topic gelopen over sexueel geweld en velen van ons zijn daar het slachtoffer van.
Wat vooral opviel is dat het na jaren nog een gigantische impact heeft op al die levens, dus dump die hufter, doe aangifte en ga alsjeblieft naar iemand die er verstand van heeft om erover te praten, want dit blijft in je systeem hangen waar je nog heel lang last van kunt blijven houden.
Je moet weer vertrouwen in jezelf en in een man in het algemeen kunnen hebben, vooral in jezelf is erg belangrijk. Echt, je kan het niet zomaar achter je laten, je zult merken dat het op gezette tijden weer de boel overneemt en de rest van je leven vergald. Geloof me, ik overdrijf niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen al vraagt: waarom zou je hem willen vergeven? Je bent hem echt op geen enkele manier een tweede kans schuldig. Hij heeft je vertrouwen op de ergst mogelijke manier geschonden, hier kan nooit meer een normale relatie uit komen.

Ik zou weggaan en zeker aangifte overwegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat de rest zegt, wegwezen!
Hij is niet leuk! Hij heeft geen respect voor jouw gevoelens, gaat jouw grenzen veel te ver over én vindt dat jij daar niet over mag zeuren.

Ga weg, dump die man!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft minstens vier grote fouten gemaakt hè?!

Hij heeft je verkracht.
Hij heeft niet naar je geluisterd toen je aangaf dat je geen seks wilde (dat is bovenop het eerste).
Hij vroeg of je het fijn vond terwijl hij dondersgoed kan en moet weten dat je dat niet vindt.
Hij zei na twee dagen (3e dag) dat je erover op moest houden.

Zulke dingen hoef je niet te pikken en zijn denk ik niet incidenteel.

Begrijpelijk in deze situatie huilde je niet bij hem. Hij was niet veilig om bij te huilen. Als er iets is moet hij veilig zijn om bij te huilen.

Ik zou het uitmaken.

Dan dit nog:
Je vraagt nog steeds af waarom je niet harder gevochten hebt. Mannen zijn over het algemeen veel sterker dan vrouwen. Je hoeft niet te verwachten dat je een kans hebt in zo'n situatie, fysiek gezien, helaas. Je deed niets verkeerd.
Je vraagt je af of je hem moet vergeven. Er is *veel* te vergeven als je dat zou willen. Ik zou het niet doen.
Om deze ervaring en de dingen die je je afvraagt denk ik dat je hulp nodig hebt hierbij. Sterkte.
TO eerst een dikke knuffel en dapper dat je er over durft te praten. :hug:

Ik kan me voorstellen dat aangifte doen een hele grote stap is tegen je vriend. En ik vind dat dat een beslissing is die je alleen zelf kan nemen. Weet wel dat je sowieso altijd eerst een oriëntatie gesprek krijgt met informatie en dus nergens aan vast zit. Misschien kan dit wel heel erg helpend zijn.

Maar ik zou eerst eens proberen te bedenken wat je zou zeggen wanneer een goede vriendin naar je toe zou komen met dit verhaal.

Ik zou een vriendin van mij niet met zo’n man willen zien, geen een vrouw. Geen enkele man is het waard om zo ver over je grenzen heen te laten gaan, welke reden hij ook heeft. Hij zou juist degene moeten zijn die voor je opkomt in moeilijke situaties. En stel dat dat je over 10 jaar nog samen bent en je denkt aan een kindje, hebt een kindje, wat voor waardes krijgt die dan mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb he iemand in de buurt die je vertrouwt, waar je heen kan?
Ga praten.
Verbreek deze relatie
Doe aangifte
Zoek hulp

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Houden van gaat wel over.
Fysieke en psychische schade niet.

Ik geloof hem niet.
Uit ervaring. Het spijt me voor je.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Al het bovenstaande!

Jouw vriend geeft gewoon toe dat hij je verkracht heeft, dus hij heeft jouw 'nee' en tegenstribbelen prima gehoord/gezien en begrepen. Hij verkracht je en dan vindt hij dat je na 3 dagen niet meer moet zeuren, want hij heeft al sorry gezegd. Ongelooflijk, hij haalt dus gewoon zijn schouders op over het feit dat hij zijn vriendin verkracht heeft. Alsof het niks is, iets dat 'oeps' kan gebeuren. Maar dat is het dus niet! Jij hebt niks verkeerd gedaan, echt niet. Hij zit fout, heel erg fout. Hij is een verkrachter zonder berouw.

Hoe kun je je vriend ooit weer volledig vertrouwen? Hoe kun je jezelf veilig voelen bij hem? Niet! Ik zou bij hem weg gaan. En - als je daar behoefte aan hebt - professionele hulp zoeken om dit te verwerken. Of neem iemand die dicht bij je staat in vertrouwen, een goede vriendin of je ouders. Het lijkt me erg belangrijk dat je niet alleen met deze heftige gebeurtenis en dit gevoel blijft rondlopen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet net zoiets als fysieke mishandeling? dat stopt niet, denk dat hij dit waarschijnlijk wel vaker zal gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou Poppy: het viva tribunaal is eensgezind en glashelder. Dat komt niet vaak voor. Doe er je voordeel mee ... .

(Ow ja, ik ben het ook met mn voorgangers eens)
Alle reacties Link kopieren
Poppy, als een vriendin je dit verhaal zou vertellen, wat zou je dan zeggen?

Ik zou aangifte doen.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Er was hier ook een topic van iemand die al jaren een relatie had en waarvan de man onder invloed van medicatie ineens haar had verkracht. Zij hebben toen therapie gehad en zij is ook de route van vergeven ingegaan (maar die relatie bestond dus al jaren). Het leek met open communicatie een tijd goed te gaan....nu zijn ze toch uitelkaar omdat na een nieuwe geweldadige uitbarsting zij het vertrouwen niet meer kon opbrengen. Zij heeft lang willen geloven dat het de pillen waren en niet de persoon..tervergeefs. Jij bent net een paar maanden met hem en je bent niemand verplicht om met hem door te gaan. Sterker nog je bent aan jezelf en je kinderen een veilige omgeving verplicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn vraag aan jou: waarom is deze man nog steeds jouw vriend?

Ik vind het vreselijk voor je dat je dit hebt meegemaakt! Dit is een ontzettend foute man, dat blijkt ook uit zijn reactie. Hij weet dat hij je heeft verkracht. Hij vindt dat blijkbaar zo normaal dat jij er na 2 dagen al overheen moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy, ga erover praten, met een vriendin, met je moeder of je zus, wie dan ook bij wie je je vertrouwd voelt. Dat is echt erg belangrijk.

En overweeg aangifte, of in ieder geval het doen van een melding bij de politie.
Bij het Centrum Seksueel Geweld, al eerder hier genoemd, kun je advies en ondersteuning vragen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als je in deze relatie blijft doe je het de volgende keer jezelf aan. Klinkt misschien hard maar zo zie ik het wel. Ga weg en kies voor jezelf. Je bent hem niks verschuldigd, jezelf alles.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zegt het al: ga bij deze man weg.

Het feit dat hij zo denkt over seksualiteit en relaties - daarbij moeten toch wel wat alarmbellen afgaan. Er is iets goed mis in zijn bovenkamer. Het is net als met mannen die hun vrouw fysiek mishandelen, die zeggen ook: zal het nooit meer doen etc, maar eigenlijk zit er gewoon echt iets goed fout bij ze en zonder dat op te lossen moet je gewoon heel ver uit de buurt blijven van dat soort figuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven