Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
“ Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan.”

Neem jezelf niks kwalijk - dit is 1 van de reacties: fight, flight, freeze. Op dat moment kiest je instinct de juiste om te ‘overleven’. Jij hebt niks fout gedaan, hij wel. Al is ‘fout’ niet het juiste woord: hij heeft een misdaad begaan. En dat jij na 2 dagen je mond er over moet houden, toont aan dat hij een totaal gebrek aan empathie heeft. En zelfinzicht, want anders had hij nu alles op alles gezet om dit in de toekomst te voorkomen.

Zorg voor jezelf, maak het uit, doe aangifte en zoek hulp. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben veel mensen hier dit meegemaakt zeg! Sterkte voor jullie allemaal! :hug:
Als je de persoon kwetst van wie je houdt doe je alles om dit goed te maken.
Als de persoon van wie je houdt is verkracht ben je zelf overstuur en verdrietig. Dan zeg je niet na twee dagen dat het maar eens over moet zijn
Als je zelf de dader bent ben je wel van een heel bijzonder kaliber psycho als je tijdens de dar vraagt of het lekker is en daarna doodleuk verder gaat met vakantie vieren.
Heel verstandig dat je bent bevroren tijdens dit gebeuren to, het masker kwam af.
Dat is hoe hij echt is.
Nu wegwezen en laat hem maar last krijgen van zijn afgrijselijke daad en de tijd erna.
Echt wat een psycho.
Stoer to, dat je de politie hebt gebeld!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Even vertellen wat ik vanmiddag besproken heb.. Ik werd doorverbonden met de zedenpolitie. Ze hebben mijn verhaal aangehoord, zaken genoteerd (het verhaal in grote lijnen en zijn personalia) en een melding gemaakt. Dat blijft 10 jaar in het systeem staan en komt bij een volgend "incident ", omhoog. De rechercheur vertelde me inderdaad dat een daadwerkelijke aangifte, heel moeilijk zou worden en dat ik echt moest overwegen of ik dat wilde. Dit ga ik nog laten bezinken. De reden dat ik niet eerder stappen heb ondernomen was omdat ik dacht (Google.. ) dat je geen aangifte in Nederland kunt doen van iets dat in het buitenland ,buiten de EU zelfs, gebeurd is. Maar het bleef me zo plagen dat ik dacht, ik vraag het gewoon en het bleek wél te kunnen. Op vakantie zelf durfde ik er niet mee naar de politie te gaan. Ik heb toen wel nog in paniek mijn zusje geappt en die appjes heeft zij gelukkig bewaard, dat zou in een evt zaak goed van pas komen. Maar ik weet echt niet of ik dat wil.

De afgelopen weken waren zwaar. We hebben veel ruzie gehad, echt heel veel. Ik was veel boos, down, maar ik mocht er niet over praten. Dus dat maakte het er niet beter op.

Vanavond heb ik hem verteld dat ik alsnog melding heb gedaan (ik heb toen direct al gezegd dat ik dat wilde doen als dat kon!) En hij werd ontzettend kwaad. Alles is ineens mijn schuld, hoe kon ik dit nu zo overtrekken, heb dit flikken achter zijn rug om en wat nou als ie een VOG nodig heeft etc..

Ik ben echt met stomheid geslagen. Wist wel te zeggen dat hij mij ZIJN fout niet kwalijk mag nemen, dat het niet mijn schuld is en dat ik dit nooit heb gewild, maar daar reageerde hij niet eens op. Hij is kwaad en moet het laten bezinken, zegt ie.

Nou, ja.. Ik eigenlijk ook.. want zijn reactie is, hoe pijnlijk ook, wel heel duidelijk en ik weet dat ik hem los moet laten. Hoe krom is het, dat dat ook rot voelt? Het is zó niet zwart-wit. Maar hoe duidelijk wil ik het hebben.. En nu? Ik weet het echt even niet, verder.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend knap dat jij actie hebt ondernomen!
Heel veel sterkte.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Je hent kimderen en niet van hem als ik t zo lees in eem vorig topic.
Schop hem je huis uit alsjeblieft. Wat een walgelijk en manipulerend figuur.
Hij is fout, laat je niet gek maken. Super dat je de politie gebeld heb. Je zou ook je huisarts kunnen vragen om mentale steun, gesprekken met een praktijkondersteuner.

Sterkte TO
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Poppy, bedoel je nu te zeggen dat er met het telefonisch gesprek van vanmiddag een officiële melding is gedaan?
Ik denk dat je dit verkeerd hebt begrepen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je nog met die man om, TO?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ongelofelijk knap van je.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
En dat je niet weet hoe nu verder is niet raar.

Zijn reactie is duidelijk, maar ik denk dat je diep vanbinnen op een andere reactie had gehoopt. Hij heeft echter zijn ware aard laten zien en die zie jij ook.

Probeer eerst wat meer tot rust te komen, maar zonder hem. Morgen is er weer een nieuwe dag. Kun je bij iemand terecht?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat ik ooit zó trots kon zijn op iemand die ik niet ken. Maar wauw wat ben jij dapper! Dit is nl het enige juiste wat je kon doen; voor jezelf en je eigen lichaam opkomen.

Mijn vriend heeft geschokt meegelezen met je bericht. Hij zei; de dag dat ik me aan mijn eigen vriendin vergrijp en haar vertrouwen beschadig, is de dag dat ik me van kant maak. Niet dat dat nodig zou zijn, mijn broer zou m al gekilled hebben.

Dat hij nu misschien geen vog meer kan krijgen, is zijn eigen schuld. Verkrachting is verkrachting, ookal betreft het je eigen partner.
Maar je blijft wel bij hem?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend goed van jou dat je melding gemaakt hebt! Ik snap dat je opziet tegen aangifte, want dat roept vervelende gedachten op. Maar ik hoop dat je kracht haalt uit de hoop dat je hiermee er aan meehelpt dat hij dit nooit meer een ander zal aandoen. Hoe moeilijk het ook is, hoe erg je het misschien voor de omgeving vindt en de gevolgen voor hem, daarmee kun je niet verkrachting goedpraten. Dit is echt zijn eigen schild. Dit is een erge misdaad die jou aangedaan is. Hoe leuk iemand ook kan zijn, dit is zo erg dat het eigenlijk niet afgedaan mag worden met melding.

Ik hoop dat je aangifte doet.

En veel sterkte met je losmaken.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Milkie schreef:
06-09-2019 23:14
Ik wist niet dat ik ooit zó trots kon zijn op iemand die ik niet ken. Maar wauw wat ben jij dapper! Dit is nl het enige juiste wat je kon doen; voor jezelf en je eigen lichaam opkomen.

Mijn vriend heeft geschokt meegelezen met je bericht. Hij zei; de dag dat ik me aan mijn eigen vriendin vergrijp en haar vertrouwen beschadig, is de dag dat ik me van kant maak. Niet dat dat nodig zou zijn, mijn broer zou m al gekilled hebben.

Dat hij nu misschien geen vog meer kan krijgen, is zijn eigen schuld. Verkrachting is verkrachting, ookal betreft het je eigen partner.
Hij kan gewoon een VOG krijgen, want is niet veroordeeld.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-09-2019 23:16
Hij kan gewoon een VOG krijgen, want is niet veroordeeld.
Laat hem maar in de waan...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
06-09-2019 23:17
Laat hem maar in de waan...
Beter zet ze hem helemaal uit haar leven.
En nu, nu is het tijd om voor jezelf te kiezen en het uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
06-09-2019 23:17
Laat hem maar in de waan...
Inderdaad! Even de schrik er goed in, zodat hij wellicht gaat nadenken over de gevolgen. De gevolgen van iets wat gewoon een misdaad is. . Die schrik is niks vergeleken met wat to is aangedaan.
Doreia* schreef:
06-09-2019 13:29
Einde relatie.
Hij heeft je op geen enkel vlak gerespecteerd. Toen niet en nu nog steeds niet.

En je bent het vertrouwen en de veiligheid bij hem kwijt. Hij kan het zo nog eens doen, hij toont geen begrip of berouw.

Einde verhaal dus al met al.
Ik sluit mij hierbij aan.
Veel sterkte TO!
Milkie schreef:
06-09-2019 23:24
Inderdaad! Even de schrik er goed in, zodat hij wellicht gaat nadenken over de gevolgen. De gevolgen van iets wat gewoon een misdaad is. . Die schrik is niks vergeleken met wat to is aangedaan.
Daar gaat het niet om.
Net als dat hij wrs echt niet zal nadenken over zijn strafbare feiten.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-09-2019 23:28
Daar gaat het niet om.
Net als dat hij wrs echt niet zal nadenken over zijn strafbare feiten.
Het feit dat hij zelf begint over een VOG, vind ik een teken dat hij dondersgoed weet hoe fout hij zit. Hij probeert het alleen kleiner te maken naar to, want zij ‘overtrekt’ het volgens hem.
Alle reacties Link kopieren
Milkie schreef:
06-09-2019 23:31
Het feit dat hij zelf begint over een VOG, vind ik een teken dat hij dondersgoed weet hoe fout hij zit. Hij probeert het alleen kleiner te maken naar to, want zij ‘overtrekt’ het volgens hem.
Hij weet wellicht helemaal niets, maar dat is met één zoekopdracht op Google verholpen.

Waarom ben je nog bij die man, TO? Want dat is echt het enige dat belangrijk is.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Milkie schreef:
06-09-2019 23:31
Het feit dat hij zelf begint over een VOG, vind ik een teken dat hij dondersgoed weet hoe fout hij zit. Hij probeert het alleen kleiner te maken naar to, want zij ‘overtrekt’ het volgens hem.
Dat is jouw invulling.

Ik denk dat hij helemaal niet vindt of weet dat hij fout zit. Hij weet dat veroordeling voor verkrachting je VOG kost. Niets met schuld of zijn werkelijkheid te maken.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
06-09-2019 23:21
Beter zet ze hem helemaal uit haar leven.

Uiteraard.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven