Vrouw wil helemaal geen seks

19-05-2017 16:30 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw wil al heel lang (jaren) geen seks meer met me. Soms gewoon omdat ze geen zin heeft of te moe is (dat kan voorkomen), vaak omdat ze me uiteenlopende fouten verwijt (terecht of niet). Als ik probeer om er gewoon over te praten (dat we samen een probleem hebben), wuift ze het weg of draait ze eromheen.

De enkele gelegenheid dat we samen alle tijd hebben (weekendje weg), komt er ook niets van. 'Dat de kinderen zijn logeren, betekent toch niet ineens dat we seks moeten hebben?'.

Ik wil ze niks verplichten, maar in hoeverre hoort seks volgens jullie bij een huwelijk?
strikjemetstippels schreef:
19-05-2017 17:53
Tja het hoort zeker wel bij het grootste deel van de relaties, en ik neem aan dat ze ooit wel sex heeft gewild (of sex met je heeft gehad iig) dus eenzijdig dat contract zo op zeggen zou mij erg tegen staan, genoeg om weg te gaan in ieder geval.

Overigens vind ik het totaal niet verwerpelijk als je zonder overleg eens van bil gaat buiten je huwelijk. Zij overlegt ook niet met jou dat het huwelijk van af nu (en dat nu is al aantal jaar terug) zonder sex is.
Jij zegt het (zoals vaak) weer duidelijker dan ik. Maar inderdaad, TO. Wanneer je dat wilt en kunt zou je best eens buiten de deur kunnen gaan neuken. Wanneer je er daarna aanleiding toe ziet, zou je de opties aangaande de voortzetting van jullie huwelijk eens met je vrouw kunnen bespreken. Vanuit een positie van gelijkheid nu, welteverstaan.
anoniem_332783 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:01
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Platy schreef:
19-05-2017 16:31
Het hoort erbij vind ik. De lijm van de relatie zeg maar.
Waarom wil ze geen seks meer met je?
Dat weet ik dus niet. Geen zin, te moe, geen tijd, te druk, boos (al dan niet terecht), etc. Iedere keer is er wel iets anders. Er echt over praten wil ze niet. Relatietherapie vind ze weggegooid geld. Ik mag ze eigenlijk amper vasthouden, dan schiet ze al snel in een kramp.
vivamien schreef:
19-05-2017 17:43
Maar dat kan toch? Ik hoor wel vaker dat bij mensen naarmate ze ouder worden, de behoefte aan seks begint af te nemen. Het is eigenlijk alleen een probleem als de één meer zin heeft dan de ander. En dat is hier dus.

Ook dat kan, maar zij wil er niet eens over praten. Lekkere manier van een probleem oplossen.
TO, ga eens met haar praten en bespreek waarom ze geen seks met je wil. Je kunt toch zeggen dat je die k**smoesjes zat bent en wilt weten wat je er aan moet doen om lekker te kunnen vrijen met de vrouw van wie jij houdt. Pikstraf is een k**smoes.
Alle reacties Link kopieren
orkenflow schreef:
19-05-2017 16:58
Maakt het wat uit of het 'hoort' of niet? Als we allemaal vinden dat het minstens 1,4 keer per week 'hoort', is jullie probleem nog niet opgelost.
Dat komt eigenlijk maar van een kant. Als ik geen initiatief neem, raken we elkaar waarschijnlijk niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-05-2017 17:47
De :rofl: was vanwege jouw suggestie dat hij er toestemming van z'n vrouw voor moest hebben en je maakt het er met deze post niet beter op.
Als het met wederzijdse toestemming kan, prima, zo niet, scheiden. Vreemdgaan doe je niet, klaar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees en je ze eigenlijk nog niet mag vasthouden, staan voor mij alle seinen op rood.
Meer aan de hand dan alleen geen seks. Lijkt wel of ze je daar mee wil straffen.

Samen met therapeut kijken of het nog op te lossen is. Als ze niet wil of het niet lukt dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
johannes1973 schreef:
19-05-2017 17:58
Dat weet ik dus niet. Geen zin, te moe, geen tijd, te druk, boos (al dan niet terecht), etc. Iedere keer is er wel iets anders. Er echt over praten wil ze niet. Relatietherapie vind ze weggegooid geld. Ik mag ze eigenlijk amper vasthouden, dan schiet ze al snel in een kramp.
Ze wil dus helemaal niks van je weten?
En als je haar zegt dat je een ander gaat zoeken?
doornroosje9 schreef:
19-05-2017 18:01
Als het met wederzijdse toestemming kan, prima, zo niet, scheiden. Vreemdgaan doe je niet, klaar.
Met een kutsmoes feitelijk de seks opzeggen doe je ook niet. Klaar. Dus TO's vrouw wil niet meer met hem neuken maar gaat niet scheiden? Dan kan TO het buiten de deur halen. Dat is pas gelijkheid. Daarna kun je praten, wanneer beiden daar zin in hebben.
doornroosje9 schreef:
19-05-2017 18:01
Als het met wederzijdse toestemming kan, prima, zo niet, scheiden. Vreemdgaan doe je niet, klaar.
Tja normaal gezien zou ik het je met je eens zijn, maar wat is vreemdgaan nu als je al jaren sex wordt onthouden en je letterlijk een vreemde in je eigen bed bent volgens je vrouw. Moord is ook niet juist, maar iemand door z'n kop schieten die met een mes op je af komt weer wel. De omstandigheid rechtvaardigt de daad wel. Imho.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
19-05-2017 16:36
Seks hoort onlosmakelijk bij een goede relatie voor mij. Hoe lang is jouw seksloze bestaan al aan de gang? En denk je er over om de relatie te beëindigen, een open relatie voor te stellen of vreemd te gaan?
Ongeveer zeven jaar. Sinds de geboorte van onze jongste (nu 9)werd het snel minder. Toen hij twee werd, werd ze depressief en was het helemaal afgelopen. Inmiddels zegt ze al enige jaren dat ze niet meer depressief is, maar seks (of wat er op lijkt) is nog steeds taboe.

Een open relatie of vreemd gaan is volgens mij geen optie (= einde relatie).
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-05-2017 18:06
Met een kutsmoes feitelijk de seks opzeggen doe je ook niet. Klaar. Dus TO's vrouw wil niet meer met hem neuken maar gaat niet scheiden? Dan kan TO het buiten de deur halen. Dat is pas gelijkheid. Daarna kun je praten, wanneer beiden daar zin in hebben.
TO kan ook scheiden zonder toestemming van zijn vrouw. Ik zou het ook niet eens zijn met zo'n relatie, maar als de ander niets wil veranderen dan beëindig je de relatie en ga je verder.
Life is short. Eat dessert first.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:07
Ongeveer zeven jaar. Sinds de geboorte van onze jongste (nu 9)werd het snel minder. Toen hij twee werd, werd ze depressief en was het helemaal afgelopen. Inmiddels zegt ze al enige jaren dat ze niet meer depressief is, maar seks (of wat er op lijkt) is nog steeds taboe.

Een open relatie of vreemd gaan is volgens mij geen optie (= einde relatie).

En dit gedrag niet? Ik zou er wel een beetje behoorlijk klaar mee zijn als ik jou was TO. Heb je haar al dat direct zo verteld?
Alle reacties Link kopieren
Wil jij de relatie beëindigen als ze niet openstaat voor oplossingen, TO? Heb je dit al eens tegen je vrouw gezegd? Weet ze hoe diep dit zit bij jou?
Life is short. Eat dessert first.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:07
Een open relatie of vreemd gaan is volgens mij geen optie (= einde relatie).
Weet je dat wel zeker?
Mijn ervaring is dat vrouwen meestal toestemmen (zij zijn er vanaf en man is weer tevree).
Alle reacties Link kopieren
orkenflow schreef:
19-05-2017 16:58
Maakt het wat uit of het 'hoort' of niet? Als we allemaal vinden dat het minstens 1,4 keer per week 'hoort', is jullie probleem nog niet opgelost.
De frequentie is ook eigenlijk niet belangrijk. Wel dat vrijwel iedere vorm van intimiteit van een kant komt.

In december heeft ze tijdens een wandeling in Londen de hele tijd vrijwillig mijn hand vastgehouden. Dat was al zeldzaam, maar ik heb ervan genoten.
doornroosje9 schreef:
19-05-2017 18:08
TO kan ook scheiden zonder toestemming van zijn vrouw. Ik zou het ook niet eens zijn met zo'n relatie, maar als de ander niets wil veranderen dan beëindig je de relatie en ga je verder.
Waarom zou TO moeten scheiden wanneer hij met de combi van huwelijk + buiten de deur neuken goed kan leven (wegens de kinderen, bijvoorbeeld)? Kan ook prima hoor.

Ik zie niet in waarom TO zo'n radicale beslissing als scheiden zou moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-05-2017 17:46
Wat doe je nog bij die vrouw, TO? Heeft ze geen baan, zodat het wel erg duur voor jou wordt om te scheiden? Of wil je bij haar blijven vanwege de kinderen? Of durf je niet alleen te zijn? Wat?
Simpel gezegd omdat ik gewoon nog van haar hou. Al vraag ik me wel regelmatig af of dat nog wederzijds is. En verder is scheiden wel de laatste optie die ik wil overwegen.
Alle reacties Link kopieren
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:12
De frequentie is ook eigenlijk niet belangrijk. Wel dat vrijwel iedere vorm van intimiteit van een kant komt.

In december heeft ze tijdens een wandeling in Londen de hele tijd vrijwillig mijn hand vastgehouden. Dat was al zeldzaam, maar ik heb ervan genoten.
Dit vind ik echt verdrietig om te lezen. Damn.
Life is short. Eat dessert first.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:15
Simpel gezegd omdat ik gewoon nog van haar hou. Al vraag ik me wel regelmatig af of dat nog wederzijds is. En verder is scheiden wel de laatste optie die ik wil overwegen.
Ik lees het alsof jij wel heel weinig van jezelf houdt, dat je de situatie zoals-ie is al jaren accepteert.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-05-2017 17:53
Tja het hoort zeker wel bij het grootste deel van de relaties, en ik neem aan dat ze ooit wel sex heeft gewild (of sex met je heeft gehad iig) dus eenzijdig dat contract zo op zeggen zou mij erg tegen staan, genoeg om weg te gaan in ieder geval.

Overigens vind ik het totaal niet verwerpelijk als je zonder overleg eens van bil gaat buiten je huwelijk. Zij overlegt ook niet met jou dat het huwelijk van af nu (en dat nu is al aantal jaar terug) zonder sex is.
Oh, maar ik heb intussen wel een aantal keer "buiten de deur gegeten", maar dat blijft wrang als je eigenlijk van je vrouw houdt.
Alle reacties Link kopieren
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:18
Oh, maar ik heb intussen wel een aantal keer "buiten de deur gegeten", maar dat blijft wrang als je eigenlijk van je vrouw houdt.
En dat weet ze ook?
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:12
De frequentie is ook eigenlijk niet belangrijk. Wel dat vrijwel iedere vorm van intimiteit van een kant komt.

In december heeft ze tijdens een wandeling in Londen de hele tijd vrijwillig mijn hand vastgehouden. Dat was al zeldzaam, maar ik heb ervan genoten.
Wat verdrietig om te lezen.
Ik had mijn conclusie allang getrokken, het leven is hier te kort voor.
Oooh, zeg dat dan meteen, TO. Dat scheelt weer een zinloos bloedbad tussen de verschillende kampen hier.
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-05-2017 18:17
Ik lees het alsof jij wel heel weinig van jezelf houdt, dat je de situatie zoals-ie is al jaren accepteert.
Ik hou wel degelijk van mezelf, maar ben wat huwelijk betreft wat van de oude stempel (zonder gelovig te zijn). Veel mensen denken tegenwoordig wel erg licht over scheiden, alsof je verandert van TV-provider of energieleverancier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven