Vrouw wil helemaal geen seks

19-05-2017 16:30 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw wil al heel lang (jaren) geen seks meer met me. Soms gewoon omdat ze geen zin heeft of te moe is (dat kan voorkomen), vaak omdat ze me uiteenlopende fouten verwijt (terecht of niet). Als ik probeer om er gewoon over te praten (dat we samen een probleem hebben), wuift ze het weg of draait ze eromheen.

De enkele gelegenheid dat we samen alle tijd hebben (weekendje weg), komt er ook niets van. 'Dat de kinderen zijn logeren, betekent toch niet ineens dat we seks moeten hebben?'.

Ik wil ze niks verplichten, maar in hoeverre hoort seks volgens jullie bij een huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
yamahafzr600r schreef:
20-05-2017 14:41
hoi,ik zou maar eens lekker buiten de deur gaan zoeken naar een neukertje.
Jij hebt het probleem echt niet begrepen.

Het klinkt ruig: "een neukertje buiten de deur". Maar ik wil mijn vrouw terug!

De enige echte oplossing is dat ik haar in een stevig gesprek confronteer met ons probleem. Dat ze de fout waarschijnlijk bij mij neerlegt, is niet eens erg. Als ze dan maar concreet aangeeft wat er voor haar niet klopt, dan ik eraan werken.

Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht: Studie, werk, druk, kinderen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Delite_ schreef:
20-05-2017 14:55
Nee, vreemdgaan lost idd niets op.
Je wil niet zomaar seks, je wil seks met je vrouw. Dat is een heel verschil.
Ik lees eigenlijk niet of je er al eens echt over gesproken hebt met haar.
En dan bedoel ik een ECHT gesprek, waarin je aangeeft hoe zeer je de intimiteit mist, en wat al die afwijzing met je doet.
Een gesprek waarin je haar ook niet weg laat komen met dooddoeners als moe en geen zin.
Snapt ze dat ze jullie huwelijk om zeep helpt? En kan haar dat wat schelen?
Of heeft ze je eigenlijk niet meer nodig nu de kinderen op de wereld zijn gezet?
Ik vind het namelijk altijd heel apart dat de seks meestal opdroogt direct na de geboorte van de jongste.
Je praat met liefde over je vrouw TO, zij ook over jou?
Een :hug: van mij, ik vind het naar om te lezen dat je al zo blij wordt dat je haar hand mocht vasthouden.
Je verdient beter.
Bedankt voor de knuffel.

Je snapt ook heel goed wat ik bedoel.
anoniem_346897 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 15:16
Reden: Quote vergeten
87.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
johannes1973 schreef:
20-05-2017 15:13
De enige echte oplossing is dat ik haar in een stevig gesprek confronteer met ons probleem. Dat ze de fout waarschijnlijk bij mij neerlegt, is niet eens erg. Als ze dan maar concreet aangeeft wat er voor haar niet klopt, dan ik eraan werken.

Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht: Studie, werk, druk, kinderen, etc.
Correctie: Ik heb er wel vaak aan gedacht, maar door drukte is er erg weinig gelegenheid.
  • Geen kinderen in de buurt.
    Alle tijd voor elkaar.
    Geen hond die de hele aandacht vraagt.
    Niet te moe (te snel geïrriteerd)
    Etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat de vrouw van TO niet inziet dat een relatie zonder intimiteit niet werkt. En dat ze het TO hiervan onthouden verbindt met fouten die TO maakt. Een moeilijke klus om haar hierin te bereiken maar het is hard nodig.
ooitverlegen schreef:
20-05-2017 15:22
Ik begrijp niet dat de vrouw van TO niet inziet dat een relatie zonder intimiteit niet werkt. En dat ze het TO hiervan onthouden verbindt met fouten die TO maakt. Een moeilijke klus om haar hierin te bereiken maar het is hard nodig.
Het werkt toch? Hij laat zich al die jaren met een kluitje het riet in sturen en gooit het bijltje er niet bij neer. Zij kan dit tot het eind der tijden volhouden zolang hij er geen consequenties aan verbindt.
TO, welkom bij de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Dizzy schreef:
20-05-2017 17:14
Het werkt toch? Hij laat zich al die jaren met een kluitje het riet in sturen en gooit het bijltje er niet bij neer. Zij kan dit tot het eind der tijden volhouden zolang hij er geen consequenties aan verbindt.
TO, welkom bij de rest van je leven.
Van die kant zag ik het nog niet maar je hebt gelijk. TO had eerder in moeten grijpen. Ik had hier iets willen typen maar nevermind.
Alle reacties Link kopieren
De liefde is groot begrijp ik..de tolerantie ook... maar n gezonde drift en wederzijdse aantrekkingskracht ??...op den duur loopt dit toch verkeerd...
Bimzarellio...what else
Het is een deel van de relatie en geeft een gevoel van echt samen zijn...ook bij een wat "rijper" stel ...er zijn verschillende vormen om sex te beleven.....
Alle reacties Link kopieren
Soort tantra ??...als dat je ding is en je bevredigt en bevredigd wordt: no problemo...ieder zn manier van invullen...
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik al wat ouder ben (45), heb ik al wat langer kunnen nadenken over het probleem waar johannes1973 en ik mee kampen. Gek, als je een goed seksleven hebt, dan is het belang van seks maar 20% of zo in een relatie. Maar als het er helemaal niet is, loopt het enorm op tot misschien wel 50%. Op een gegeven moment lijkt het zelfs het enige zijn dat in een relatie telt - en dat is natuurlijk niet zo. Andere koppels hebben misschien precies het tegenovergestelde probleem: het klikt wel goed in bed, maar van warmte en respect is totaal geen sprake. Dat is zeker een reden om je relatie te verbreken.
De wil is er best mijn vrouw. Ze is zelfs na onze gezamenlijke sessie nog alleen in therapie gegaan. Ik heb daar niet meer naar gevraagd (want de druk was al zo groot), maar heb na maanden wachten moeten concluderen dat dat ook niets is geworden. Vier jaar geleden heb ik de beslissing genomen er ook niets meer van te verwachten: het elke keer afgewezen worden doet gewoon teveel pijn. Dat gaf in eerste instantie wat rust in mijn leven, maar de behoefte aan seks kun je niet uitschakelen. Ik wil heel graag bij mijn vrouw zijn en wil haar absoluut niet verliezen, maar het leven zonder seks is gewoon erg zwaar.
Ik heb natuurlijk weleens nagedacht aan vreemdgaan. Maar weet je wat het gekke is? De weinige vrouwen met wie ik eventueel het bed in zou willen duiken heb ik zo hoog zitten dat ik het eigenlijk van hen zou tegenvallen als ze met mij (een getrouwde man) seks willen hebben. Ook zij hebben een partner die ze dan bedriegen. Mijn vrouw verdient ook geen vreemdgaande partner en dat wil ik ook helemaal niet zijn. Aan de andere kant: ik ben wel een mens met behoeftes - en seks is daar ook één van. Maar mijn vrouw dwingen tot seks is wel het laatste wat ik zou doen.
Iedereen doet waar hij in gelooft en waar hij het gelukkigst mee is. Het enige wat ik kan doen is mijn verhaal met jullie delen. Veel succes, johannes1973. Ik hoop oprecht dat jullie eruit komen (maar echte antwoorden heb ik ook niet)
Is jullie relatie gelijkwaardig, Johannes? Ik lees een paar keer dat je vrouw vaak boos of geirriteerd is? Loop jij op eieren?
Alle reacties Link kopieren
Marksmarks en Johannes,
Ik snap wel dat jullie seks met liefde willen en geen lege stiekeme vreemdgaan seks. Maar als dat eerste er niet in zit, kun je dan niet met toestemming van je vrouw af en toe naar een hoer gaan.
Je hebt dan geen seks met liefde maar je kunt je opgehoopte geilheid ontladen.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Dizzy schreef:
20-05-2017 17:14
Het werkt toch? Hij laat zich al die jaren met een kluitje het riet in sturen en gooit het bijltje er niet bij neer. Zij kan dit tot het eind der tijden volhouden zolang hij er geen consequenties aan verbindt.
TO, welkom bij de rest van je leven.
beetje cru maar wel waar. Is dit wat jij wil?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
21-05-2017 01:10
Is jullie relatie gelijkwaardig, Johannes? Ik lees een paar keer dat je vrouw vaak boos of geirriteerd is? Loop jij op eieren?
Ik loop inderdaad vaak te vaak op eieren, in verschillende situaties. Een enkele keer houd ik gelukkig nog voet bij stuk en na wat gemopper accepteert ze dan mijn reactie. Alleen wat betreft seks kom ik zoals gemeld al jaren niet vooruit.

Eerst was er een postnatale depressie, later dacht ze dat ze misschien gewoon vroeg in de overgang was. Lang heb ik gehoopt dat we na afronding van mijn studie voldoende rust zouden hebben, of met een nieuwe baan, of na verhuizing (binnenkort).

Een hoer brengt hoe dan ook niet dezelfde voldoening en als je dan regelmatig gaat wordt het al snel erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Houdt zij nog wel van jou Johannes?
Ik lees ook dat er weinig andere intimiteit is behalve dat er geen seks is.
Laten jullie/jij/zij op andere manieren zien dat je van elkaar houdt.
Of ben je meer een team die het gezin draaiend houdt.
Jee, ik vind Johannes en Mark super lieve en eerlijke mannen. Ik zou mijn handjes dichtknijpen met zo'n vent. Dat heb ik heel anders meegemaakt helaas...

Johannes, ik kan je ook niet verder helpen. Het kan natuurlijk best dat je vrouw in de loop van de tijd aseksueel is geworden, door weet ik veel wat. Zelf heb ik al heel lang geen partner, en dat is maar goed ook, want seks kan mij ook tegenstaan. Dat vind ik jammer, maar het is gewoon niet anders. Ik heb wel behoefte aan een partner, maar ik wil dit niemand aandoen, dus ik begin er ook niet aan.
Als dit bij haar speelt kan ze daar erg weinig aan doen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze het niet bespreekt met je. Het zou voor jou al een verademing zijn als ze aangeeft wel heel veel van je te houden, maar geen seksuele gevoelens meer te hebben. Misschien ook zit dat haar wel heel hoog en lukt het haar niet daarover te praten.
Het gevoel hebben seksueel actief te moeten zijn is heel naar als je er echt geen behoefte aan hebt. Het gaat dan steeds meer tegenstaan.

Misschien kom je er op den duur wel achter wat er werkelijk speelt. En wie weet lucht het haar zo op te praten over haar "probleem" dat ze weer lichamelijk naar je toe groeit. Ik hoop er het beste van voor jou en Mark.

Je lijkt me geen vent voor de hoeren...
Alle reacties Link kopieren
Dat maar rekening houden met, dat doen jullie partners toch ook niet met jullie? Ik begrijp er niets van. Maar heb helaas ook geen tips. Bij ons gaan dat soort dingen bijna vanzelf, je kust elkaar als je thuis komt van je werk, jemig we kussen elkaar als we apart van elkaar uit huis gaan.
Heb je, op de seks na, wel voorbeelden hoe ze ook maar een beetje affectie toont? Kookt ze je favoriete eten regelmatig, je overhemd gestreken in de kast, euh noem eens wat...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Toscani schreef:
21-05-2017 09:43
Houdt zij nog wel van jou Johannes?
Ik lees ook dat er weinig andere intimiteit is behalve dat er geen seks is.
Laten jullie/jij/zij op andere manieren zien dat je van elkaar houdt.
Of ben je meer een team die het gezin draaiend houdt.
Als ik haar er naar vraag, zegt ze in ieder geval van wel. En als ik niet overvraag, lukt een kusje ook nog wel. Al ligt dat initiatief altijd bij mij. Ze zal me niet spontaan zelf kussen of aanraken.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
21-05-2017 10:20
Dat maar rekening houden met, dat doen jullie partners toch ook niet met jullie? Ik begrijp er niets van. Maar heb helaas ook geen tips. Bij ons gaan dat soort dingen bijna vanzelf, je kust elkaar als je thuis komt van je werk, jemig we kussen elkaar als we apart van elkaar uit huis gaan.
Heb je, op de seks na, wel voorbeelden hoe ze ook maar een beetje affectie toont? Kookt ze je favoriete eten regelmatig, je overhemd gestreken in de kast, euh noem eens wat...

Het huishouden verdelen we enigszins, al neemt zij als parttimer wel het meeste voor haar rekening. Ze doet het uit liefde, ook al is het niet allemaal haar hobby.

We kussen elkaar ook wel bij vertrek en thuiskomst, maar meestal alleen als ik erom vraag.
johannes1973 schreef:
21-05-2017 10:35

En als ik niet overvraag, lukt een kusje ook nog wel.

Al ligt dat initiatief altijd bij mij.

Ze zal me niet spontaan zelf kussen of aanraken.
En je hebt nog altijd niet gevraagd of ze m.s.s. toch niet gewoon meer van vrouwen houdt en dat altijd heeft gedaan maar voor de vorm met een man is getrouwd ?

Want je kunt de oplossing nog zo ver zoeken en het probleem heel groot maken terwijl de oorzaak wellicht heel simpel is.
Alle reacties Link kopieren
@jonahannes1973: Je mist het punt van attribuutje. Ze schrijft dat jouw partner ook geen rekening houdt met jou op het punt waar het topic over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Rekening houden met is ook erover willen praten, dat zou niet zoveel moeite moeten kosten...
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
21-05-2017 09:52
Jee, ik vind Johannes en Mark super lieve en eerlijke mannen. Ik zou mijn handjes dichtknijpen met zo'n vent. Dat heb ik heel anders meegemaakt helaas...

Johannes, ik kan je ook niet verder helpen. Het kan natuurlijk best dat je vrouw in de loop van de tijd aseksueel is geworden, door weet ik veel wat. Zelf heb ik al heel lang geen partner, en dat is maar goed ook, want seks kan mij ook tegenstaan. Dat vind ik jammer, maar het is gewoon niet anders. Ik heb wel behoefte aan een partner, maar ik wil dit niemand aandoen, dus ik begin er ook niet aan.
Als dit bij haar speelt kan ze daar erg weinig aan doen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze het niet bespreekt met je. Het zou voor jou al een verademing zijn als ze aangeeft wel heel veel van je te houden, maar geen seksuele gevoelens meer te hebben. Misschien ook zit dat haar wel heel hoog en lukt het haar niet daarover te praten.
Het gevoel hebben seksueel actief te moeten zijn is heel naar als je er echt geen behoefte aan hebt. Het gaat dan steeds meer tegenstaan.

Misschien kom je er op den duur wel achter wat er werkelijk speelt. En wie weet lucht het haar zo op te praten over haar "probleem" dat ze weer lichamelijk naar je toe groeit. Ik hoop er het beste van voor jou en Mark.

Je lijkt me geen vent voor de hoeren...
Ik ben inderdaad geen vent voor de hoeren, al ben ik er wel eens geweest. Het gaat mij ook helemaal niet om de platte seks, maar om de passie die er bij hoort.

Ze geeft wel eens aan dat ze geen zin heeft in seks, maar ze doet er ook helemaal geen moeite voor om er samen achter te komen waarom niet. Als ik er over begin verwijt ze me dat seks het enige is dat me interesseert. Terwijl dat toch echt niet zo is. Alleen het gebrek aan seks frustreert me natuurlijk wel regelmatig.

Al trekt ze me af en toe alleen een keer af of geeft ze mij de kans om haar wat op te winden.
Alle reacties Link kopieren
johannes1973 schreef:
21-05-2017 10:56
Ze geeft wel eens aan dat ze geen zin heeft in seks maar ze doet er ook helemaal geen moeite voor om er samen achter te komen waarom niet. Als ik er over begin verwijt ze me dat seks het enige is dat me interesseert.
Dit vind ik in een relatie echt niet kunnen punt! Dat is dus eenzijdig de kont tegen de krib gooien. Hiermee legt ze een bom onder de relatie en schuift ze jouw probleem op de lange baan.

Dit is toch geen gelijkwaardige communicatie?
Even heel duidelijk zijn: vanavond wil ik een goed gesprek net je, bereid je er maar vast op voor. Geen smoesjes van kinderen, hond, te druk of te moe.
Dan maak je duidelijk dat dit je heel hoog zit, en dat er rechtsom of linksom een oplossing moet komen.

Ze kan kiezen:
a. We gaan scheiden (dan kan ik een vrouw zoeken die wel van me houdt)
b. Je maakt voortaan gewoon 1x per week zin
c. We gaan in therapie

Meer keuzes zijn er niet. TO wil geen minnares, dus die optie vervalt.
Erg duidelijk zijn en het ook menen, dus als je dreigt met scheiding het dan ook doen. Nu denkt ze, ach, hij gaat toch niet weg.
Ze MOET kiezen uit de 3 opties, wil ze dit niet, ga jij voor optie 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven