Vrouw wil helemaal geen seks

19-05-2017 16:30 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw wil al heel lang (jaren) geen seks meer met me. Soms gewoon omdat ze geen zin heeft of te moe is (dat kan voorkomen), vaak omdat ze me uiteenlopende fouten verwijt (terecht of niet). Als ik probeer om er gewoon over te praten (dat we samen een probleem hebben), wuift ze het weg of draait ze eromheen.

De enkele gelegenheid dat we samen alle tijd hebben (weekendje weg), komt er ook niets van. 'Dat de kinderen zijn logeren, betekent toch niet ineens dat we seks moeten hebben?'.

Ik wil ze niks verplichten, maar in hoeverre hoort seks volgens jullie bij een huwelijk?
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:18
Oh, maar ik heb intussen wel een aantal keer "buiten de deur gegeten", maar dat blijft wrang als je eigenlijk van je vrouw houdt.
Ja, kan ik me voor stellen. Maar een aantal jaar is wel erg lang. Mag het vast niet zeggen, maar het lijkt er op dat haar doel bereikt is (kinderen), of dat nu bewust of onbewust is. Als ze geen enkel oog heeft voor jouw verlangens naar sex en intimiteit, zou ik dat iig als enorm beledigend ervaren en uiteindelijk voor meer afkeer/haat zorgen dan liefde voor die persoon.

Of jij vindt dit uiteindelijk ook genoeg, of een scheiding niet op wegen tegen alleen een huis bewonen, omgangsregeling en wie weet alimentatie. En zo houd je elkaar in een wurg greep.

Note to self: nooit trouwen
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
19-05-2017 18:10
Weet je dat wel zeker?
Mijn ervaring is dat vrouwen meestal toestemmen (zij zijn er vanaf en man is weer tevree).
Misschien wel, maar ik vind het niet de manier om een probleem op te lossen. Dit is meer ontwijken. Al moet ik toegeven dat ik dit ook al jaren doe.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:26
Ik hou wel degelijk van mezelf, maar ben wat huwelijk betreft wat van de oude stempel (zonder gelovig te zijn). Veel mensen denken tegenwoordig wel erg licht over scheiden, alsof je verandert van TV-provider of energieleverancier.
Ik trap er niet in, TO. Je neukt wel buiten de deur, maar je zegt van jezelf dat je 'van de oude stempel' bent.

Maar okee, jouw en mijn ideeën over wat 'van de oude stempel zijn' betekent, kunnen verschillen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-05-2017 18:27
Note to self: nooit trouwen
Het verschil tussen trouwen en samenwonen is tegenwoordig nihil waar het op scheiden aan komt. Een scheiding is nooit prettig of makkelijk, zeker als er kinderen in het spel zijn.

Ik begrijp hieruit dat je dan maar eeuwig vrijgezel blijft?
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:29
Misschien wel, maar ik vind het niet de manier om een probleem op te lossen. Dit is meer ontwijken. Al moet ik toegeven dat ik dit ook al jaren doe.
Begrijpelijk. Maar het is wat het is.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:34
Het verschil tussen trouwen en samenwonen is tegenwoordig nihil waar het op scheiden aan komt. Een scheiding is nooit prettig of makkelijk, zeker als er kinderen in het spel zijn.

Ik begrijp hieruit dat je dan maar eeuwig vrijgezel blijft?
Hoezo? Je kunt toch ook een relatie hebben zonder kinderen en samen wonen? Maar nee, ik zou mij zelf iig nooit in zo'n situatie willen plaatsen of kans daar op. Mijn autonomie is me heilig en een simpel uit elkaar gaan ook. Ik zei het niet als oordeel naar jou toe, maar meer als erkenning dat het lastig is.

Dus ik snap je opmerking naar mij ook niet al te best.
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-05-2017 18:33
Ik trap er niet in, TO. Je neukt wel buiten de deur, maar je zegt van jezelf dat je 'van de oude stempel' bent.

Maar okee, jouw en mijn ideeën over wat 'van de oude stempel zijn' betekent, kunnen verschillen.
De oude stempel wil zeggen dat ik niet wil scheiden alsof ik mijn auto verkoop. En dat ik een enkele keer buiten de deur heb geneukt, maakt me niet gelukkig.

Seks zonder liefde is alsof je met honger naar McDonalds gaat. Lekker, maar alleen voor even.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-05-2017 18:36
Hoezo? Je kunt toch ook een relatie hebben zonder kinderen en samen wonen? Maar nee, ik zou mij zelf iig nooit in zo'n situatie willen plaatsen of kans daar op. Mijn autonomie is me heilig en een simpel uit elkaar gaan ook. Ik zei het niet als oordeel naar jou toe, maar meer als erkenning dat het lastig is.

Dus ik snap je opmerking naar mij ook niet al te best.
Het maakt juridisch toch weinig meer uit of je scheidt vanuit een huwelijk of als je samenwoont? Het is nooit leuk om uit elkaar te gaan.
Als je echt zoveel van haar houd en niet wil scheiden. Ga vanavond aan de slag om haar te verleiden. Dat moet toch lukken als je zo lang al geen sex met elkaar gehad hebt. Je weet vast waar ze van houd. Of doe iets wat totaal anders is. Mocht je een bad hebben. Vul een bad en ga er samen inliggen. stap er zelf wat eerder uit en maak de slaapkamer gezellig met kaarsen. Allemaal heel simpel, maar ze ziet dat je moeite voor haar doet om haar te pleasen of veroveren eigenlijk.

Ik blijf het wel erg vreemd vinden dat jullie al zo lang gene sex hebben gehad. Misschien heeft zij wel een affaire.
EJC schreef:
19-05-2017 18:45


Ik blijf het wel erg vreemd vinden dat jullie al zo lang gene sex hebben gehad. Misschien heeft zij wel een affaire.
:O
johannes1973 schreef:
19-05-2017 17:58
Dat weet ik dus niet. Geen zin, te moe, geen tijd, te druk, boos (al dan niet terecht), etc. Iedere keer is er wel iets anders. Er echt over praten wil ze niet. Relatietherapie vind ze weggegooid geld. Ik mag ze eigenlijk amper vasthouden, dan schiet ze al snel in een kramp.
Ok dus je vrouw wil geen seks, wil er niet over praten en wil niet naar relatietherapie. Er gaat dus geen seks komen is wat ze tegen jou zegt. Is dit voor jou realistisch en haalbaar op de lange termijn? Zo niet moet je heel duidelijk met je vrouw zijn dat je een seksloze relatie niet trekt, dat je heel veel van haar houdt, maar dat je niet een levenlang zonder seks kan. Hoe ziet zij dat? Als jij niet een levenlang zonder seks kan en zij wil er niks aan doen betekent het dat jullie op een gegeven moment uit elkaar zullen gaan. Is dat wat ze wil? Zo niet moeten jullie iets gaan maken van jullie relatie waar jullie beiden gelukkig van worden. Vraag haar hoe zij het ziet en wat ze denkt dat jullie eraan moeten doen. Je moet wel duidelijk zijn dat jij het niet trekt zo, anders gaat het gewoon doorsudderen en over 5 jaar ben je geen steek verder. Een relatie is geven en nemen en je bent beiden verantwoordelijk het maakt helemaal niks uit wat een ander vindt dat 'hoort' in een relatie, het gaat om wat jullie samen vinden. Als jullie daar niet over gaan communiceren en aan werken samen gaat de relatie stuk lopen.

De reden van geen seks willen bij vrouwen zegt meestal meer over hoe zij zich voelen over zichzelf dan hoe zij zich over jou voelen. Dit is geen excuus of wat dan ook, maar gewoon ter info of om mee te nemen.
johannes1973 schreef:
19-05-2017 18:44
Het maakt juridisch toch weinig meer uit of je scheidt vanuit een huwelijk of als je samenwoont? Het is nooit leuk om uit elkaar te gaan.
Nou ja dat maakt nog wel uit als je gewoon samen woont zonder contract, maar ik bedoelde meer én niet samen wonen én geen kinderen samen. Dat is voor mij het prettigst iig.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
19-05-2017 18:51
Ok dus je vrouw wil geen seks, wil er niet over praten en wil niet naar relatietherapie. Er gaat dus geen seks komen is wat ze tegen jou zegt. Is dit voor jou realistisch en haalbaar op de lange termijn? Zo niet moet je heel duidelijk met je vrouw zijn dat je een seksloze relatie niet trekt, dat je heel veel van haar houdt, maar dat je niet een levenlang zonder seks kan. Hoe ziet zij dat? Als jij niet een levenlang zonder seks kan en zij wil er niks aan doen betekent het dat jullie op een gegeven moment uit elkaar zullen gaan. Is dat wat ze wil? Zo niet moeten jullie iets gaan maken van jullie relatie waar jullie beiden gelukkig van worden. Vraag haar hoe zij het ziet en wat ze denkt dat jullie eraan moeten doen. Je moet wel duidelijk zijn dat jij het niet trekt zo, anders gaat het gewoon doorsudderen en over 5 jaar ben je geen steek verder. Een relatie is geven en nemen en je bent beiden verantwoordelijk het maakt helemaal niks uit wat een ander vindt dat 'hoort' in een relatie, het gaat om wat jullie samen vinden. Als jullie daar niet over gaan communiceren en aan werken samen gaat de relatie stuk lopen.

De reden van geen seks willen bij vrouwen zegt meestal meer over hoe zij zich voelen over zichzelf dan hoe zij zich over jou voelen. Dit is geen excuus of wat dan ook, maar gewoon ter info of om mee te nemen.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Al met al heeft iedereen zijn eigen advies voor mij. Bedankt in ieder geval.
Vreemd gaan en open relatie voor de seks is voor mij echt geen optie. Seks zonder liefde is niet genoeg en "seks buiten de deur met liefde" leidt uiteindelijk ook tot een (vervelende) scheiding.

Dan ik beter eerst "in goed overleg" scheiden, maar in ieder geval niet voordat ik haar voor de keus heb gesteld.

Dus:
  • Praten over ons probleem, eventueel met therapie
      Of scheiden
    Alle reacties Link kopieren
    Seks zorgt voor het knuffelhormoon wat weer zorgt dat je closer wordt. Geen seks zorgt voor steeds meer afstand.

    Ik denk dat je haar en eyeopener moet geven. Dat het gebrek aan intimiteit (met name aandacht, knuffelen en zoenen en pas veel later seks) ervoor zorgt dat je het idee hebt dat ze niet van je houdt. En dat je daardoor het gevoel hebt dat je onbelangrijk voor haar bent. Dat jij het wilt oplossen, maar je het gevoel hebt dat zij er niets aan wil veranderen. Dat jij hierdoor serieus denkt aan scheiden. Vertel dit op een rustig moment, als de kinderen niet aanwezig zijn.

    samencommuniceren.nl
    als jullie relatietherapie willen zou ik echt deze aanraden. Leren praten is niet aan de orde, communiceren wel.
    Alle reacties Link kopieren
    Ik snap precies waar je het over hebt, Johannes1973. Ik worstel al jaren met hetzelfde probleem: mijn vrouw heeft helemaal geen behoefte aan seks. We hebben het dus al 11 jaar (!) niet gedaan. Elke dag heb ik het gevoel dat er iets in me sterft, maar heb nooit overwogen om bij mijn vrouw weg te gaan of om vreemd te gaan. Ze is verder gewoon een fantastische vrouw en een geweldige moeder voor onze dochters. Seks is ook niet iets wat een vrouw tegen haar zin in moet doen om haar man te plezieren, vind ik.
    We zijn ook in therapie gegaan, maar dit heeft niet geholpen. Sinds een jaar of vier heb ik voor mezelf maar geaccepteerd dat ik nooit meer seks zal hebben. Een emotioneel zeer zware beslissing, aangezien je elke dag (in de media) met seks wordt geconfronteerd. Maar ik houd gewoon teveel van mijn vrouw (en heb teveel respect voor haar) om haar te verlaten of om een andere vrouw te nemen. De gevolgen zijn er wel naar (depressiviteit o.a.) dus ik weet niet of dit wel een oplossing is. Ik kan overal met mijn vrouw praten, maar dit onderwerp is redelijk taboe. Om de twee jaar hebben we het er weer eens over, maar die gesprekken eindigen elke keer weer hetzelfde (in teleurstelling). Men zegt weleens dat een relatie zonder seks geen relatie is maar een vriendschap. Ik snap het idee, maar ik ben het er niet mee eens. Tsja, het leven kan soms gecompliceerd zijn...
    Alle reacties Link kopieren
    Het lijkt me echt verschrikkelijk om op dat gebied steeds afgewezen te worden.
    Alle reacties Link kopieren
    markmarks schreef:
    20-05-2017 00:52
    Ik snap precies waar je het over hebt, Johannes1973. Ik worstel al jaren met hetzelfde probleem: mijn vrouw heeft helemaal geen behoefte aan seks. We hebben het dus al 11 jaar (!) niet gedaan. Elke dag heb ik het gevoel dat er iets in me sterft, maar heb nooit overwogen om bij mijn vrouw weg te gaan of om vreemd te gaan. Ze is verder gewoon een fantastische vrouw en een geweldige moeder voor onze dochters. Seks is ook niet iets wat een vrouw tegen haar zin in moet doen om haar man te plezieren, vind ik.
    We zijn ook in therapie gegaan, maar dit heeft niet geholpen. Sinds een jaar of vier heb ik voor mezelf maar geaccepteerd dat ik nooit meer seks zal hebben. Een emotioneel zeer zware beslissing, aangezien je elke dag (in de media) met seks wordt geconfronteerd. Maar ik houd gewoon teveel van mijn vrouw (en heb teveel respect voor haar) om haar te verlaten of om een andere vrouw te nemen. De gevolgen zijn er wel naar (depressiviteit o.a.) dus ik weet niet of dit wel een oplossing is. Ik kan overal met mijn vrouw praten, maar dit onderwerp is redelijk taboe. Om de twee jaar hebben we het er weer eens over, maar die gesprekken eindigen elke keer weer hetzelfde (in teleurstelling). Men zegt weleens dat een relatie zonder seks geen relatie is maar een vriendschap. Ik snap het idee, maar ik ben het er niet mee eens. Tsja, het leven kan soms gecompliceerd zijn...
    Ik denk dat we ongeveer lotgenoten zijn. Ook al ben ik inmiddels wel een paar keer buiten de deur gegaan. Als er geen liefde bij zit, is het nog niet half zo lekker.

    Mijn vrouw is ook hartstikke lief voor de kinderen en ik ben echt blij met haar, alleen de seks mis ik enorm. Dat weet ze, maar ze doet er niets mee.
    Alle reacties Link kopieren
    markmarks schreef:
    20-05-2017 00:52
    Ik snap precies waar je het over hebt, Johannes1973. Ik worstel al jaren met hetzelfde probleem: mijn vrouw heeft helemaal geen behoefte aan seks. We hebben het dus al 11 jaar (!) niet gedaan. Elke dag heb ik het gevoel dat er iets in me sterft, maar heb nooit overwogen om bij mijn vrouw weg te gaan of om vreemd te gaan. Ze is verder gewoon een fantastische vrouw en een geweldige moeder voor onze dochters. Seks is ook niet iets wat een vrouw tegen haar zin in moet doen om haar man te plezieren, vind ik.
    We zijn ook in therapie gegaan, maar dit heeft niet geholpen. Sinds een jaar of vier heb ik voor mezelf maar geaccepteerd dat ik nooit meer seks zal hebben. Een emotioneel zeer zware beslissing, aangezien je elke dag (in de media) met seks wordt geconfronteerd. Maar ik houd gewoon teveel van mijn vrouw (en heb teveel respect voor haar) om haar te verlaten of om een andere vrouw te nemen. De gevolgen zijn er wel naar (depressiviteit o.a.) dus ik weet niet of dit wel een oplossing is. Ik kan overal met mijn vrouw praten, maar dit onderwerp is redelijk taboe. Om de twee jaar hebben we het er weer eens over, maar die gesprekken eindigen elke keer weer hetzelfde (in teleurstelling). Men zegt weleens dat een relatie zonder seks geen relatie is maar een vriendschap. Ik snap het idee, maar ik ben het er niet mee eens. Tsja, het leven kan soms gecompliceerd zijn...
    Ik vind het heel lief hoe jij over je vrouw praat. Misschien is het lief als zij een keertje zin "maakt".
    Mss houdt ze eigenlijk gewoon van vrouwen en wil/kan/durft ze niet uit de kast te komen vanwege de gevolgen en de situatie.

    En kan ze daardoor sex met een man niet meer opbrengen.
    Markmarks, wat heb je veel voor je vrouw over. Zou zij ook een behoefte kunnen opgeven om bij jou te blijven?
    Bijvoorbeeld: Ik heb geen zin meer om diepe gesprekken met je te voeren, dat doen we al zolang en het wordt wat veel van hetzelfde. Gezellig babbeltje of praktisch prima maar verder dan dat hoeft niet.
    Ja ik weet dat je dat nodig hebt maar ik doe niet meer mee. Nee, je mag ook niet met anderen praten verder, want dat hoort niet in een huwelijk.

    Net zo gek en net zo liefdeloos.
    vivamien schreef:
    20-05-2017 08:41
    Ik vind het heel lief hoe jij over je vrouw praat. Misschien is het lief als zij een keertje zin "maakt".
    Of dat zij eens een keer net zo veel respect heeft voor jou als jij voor haar...
    Alle reacties Link kopieren
    johannes1973 schreef:
    19-05-2017 19:24
    Al met al heeft iedereen zijn eigen advies voor mij. Bedankt in ieder geval.
    Vreemd gaan en open relatie voor de seks is voor mij echt geen optie. Seks zonder liefde is niet genoeg en "seks buiten de deur met liefde" leidt uiteindelijk ook tot een (vervelende) scheiding.

    Dan ik beter eerst "in goed overleg" scheiden, maar in ieder geval niet voordat ik haar voor de keus heb gesteld.

    Dus:
    • Praten over ons probleem, eventueel met therapie
        Of scheiden



      Houdt zij nog van jou? Daar zou ik heel nieuwsgierig naar zijn.

      hoi,ik zou maar eens lekker buiten de deur gaan zoeken naar een neukertje.
      Dat jou vrouw na jaren geen sex met jou wil nu of op termijn weer zin in je gaat krijgen,hoe groot schat jij die kans zelf in???
      Je kan ook nog jaren je gaan zitten afvragen waarom hoe wat doe ik verkeerd,therapie hulp.
      Nee dit gaat je niet meer lukken,als jij met een andere vrouw lekker gaat sexen,dan word je vrouw misschien plots wakker en dan heb je kans dat ze gaat denken en voelen zovan oeps er moet iets gaan veranderen anders ben ik hem kwijt.
      succes.
      Alle reacties Link kopieren
      Nee, vreemdgaan lost idd niets op.
      Je wil niet zomaar seks, je wil seks met je vrouw. Dat is een heel verschil.
      Ik lees eigenlijk niet of je er al eens echt over gesproken hebt met haar.
      En dan bedoel ik een ECHT gesprek, waarin je aangeeft hoe zeer je de intimiteit mist, en wat al die afwijzing met je doet.
      Een gesprek waarin je haar ook niet weg laat komen met dooddoeners als moe en geen zin.
      Snapt ze dat ze jullie huwelijk om zeep helpt? En kan haar dat wat schelen?
      Of heeft ze je eigenlijk niet meer nodig nu de kinderen op de wereld zijn gezet?
      Ik vind het namelijk altijd heel apart dat de seks meestal opdroogt direct na de geboorte van de jongste.
      Je praat met liefde over je vrouw TO, zij ook over jou?
      Een :hug: van mij, ik vind het naar om te lezen dat je al zo blij wordt dat je haar hand mocht vasthouden.
      Je verdient beter.
      Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven