Vrouwengek, wat nu?

13-09-2010 13:11 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer,

Dit topic ging over problemen met mijn (nu ex)-vriendin. Ik had haar toestemming hier te posten maar op haar verzoek haal ik nu alles weg wat haar en onze relatie in enige wijze betreft. Ik vraag mensen die mij geciteerd hebben, dit ook te doen. Bedankt.

Het topic heeft z'n doel gediend, ik wist mede hierdoor wat ik moest doen.

Verder heb ik voor weinig mensen op deze globe zoveel respect als mijn ex, een zeer bijzondere en waardevolle vrouw, en dat was ook evident uit mijn hieronder verwijderde posts. Ik hou van haar en wij zijn tot heden close.

Deze thread is afgesplitst van het topic "Tegelijk klaarkomen"
Oei FockeWulf. (Even off topic.) Wat heftig!

Maar ze vermoedt vast wel wat en kan er blijkbaar mee leven. Sommige dingen zijn best te dragen als je niet alle details weet. Ze is duidelijk een zelfstandige vrouw die ook zonder jou zou kunnen leven. Je verwaarloost haar niet. Denk dat ze wil dat je discreet blijft.

Ik herken die fascinatie voor alles wat met het verschijnsel "vrouw" te maken heeft. Hoe ze denken, doen. En probeer me ook altijd in te leven. Ja, dan helpt het om ook vrouwenbladen te lezen (of mee te doen op het Viva forum ;) )

En, on topic, voor beide partijen geldt dat als je moeite doet elkaar te begrijpen, dat je elkaar dan eenvoudiger en beter naar het hoogtepunt kan brengen.
@FockeWulf: het was als compliment bedoeld.. zoveel inlevingsvermogen.. duidelijk dat je je in vrouwen verdiept hebt..

Je latere openhartige post, tsja..dus toch geen ideale man..die fascinatie voor vrouwen leidt dus wel tot flirten en vreemdgaan. Ik denk dat je het ook getroffen hebt met je partner. Ervaar je meer intimiteit met haar dan met de lossere sekscontacten of maakt het niet veel verschil met wie je seks hebt, qua gevoel daarbij?

(ik heb ook wel wat inlevingsvermogen, maar ik ken dat zelf niet, dat ik me gemakkelijk aangetrokken voel tot meerdere mannen). Zelf zou ik het geen prettig idee vinden iig. Misschien sluit zij haar ogen ervoor, en als vrouwen het goed hebben thuis, incl seks, is er meestal niet veel behoefte om zelf vreemd te gaan, iig ken ik ze niet, om de kick/variatie. Maar het werkt kennelijk voor jullie en dat is het belangrijkste.

Ik vind het wel moedig dat je dat hier zo open vertelt. Ergens mis ik in het verhaal het "voor elkaar gaan-gevoel". De liefdesgevoelens voor de moeder van je kind, ipv de voor- en nadelen van haar en jou. En dat maatjesgevoel is misschien wel een belangrijke binding en teken van gelijkwaardigheid tussen jullie. Ik herken dat wel. Dat is minder heftig weliswaar, maar wel op zich geeft het stabiliteit. Misschien mis je daardoor de spanning.

Ben je wel verliefd geweest op haar?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
x
x
x
@FockeWulf: Boy, you got issues, you don't even know how bad they are!! Mijn god. Ik denk dat je een beetje (?!) bent doorgedraven in je spiritualiteit en daardoor iemand die je 'beste vriendin' was hebt bestempeld als je soulmate waarmee je een relatie aan moest gaan. Maar...als je zo geil bent zoals jij is het ont-zet-tend belangrijk dat diegene waarmee een relatie hebt net zo is. En ja, het kan; lief, leuk, relaxed en ubergeil en lekker. De truc is niet met minder genoegen te nemen. En wat je opmerking betreft over trouwen: dat soort uitspraken moet ik altijd erg om lachen...want het zijn altijd degene die beweren nooit te willen trouwen, die, als hun relatie uit gaat, in no-time getrouwd zijn met een ander! (Godzijdank wil mijn vriendje dolgraag met me trouwen én is ie zo geil als boter )

Oftewel: gun jezelf en je lieve vriendinnetje wat beter, jullie passen niet bij elkaar.

Vanwaar deze wijsheid? Omdat ik een hoop herkende in je verhaal, (vóórdat je begon over dat vreemdgaan) omdat mijn vriend eigenlijk hetzelfde is. Verschil is wel dat hij a) nooit heeft gedacht dat hem sexueel wat mankeerde en b) nooit genoegen heeft genomen met minder qua degene voor wie hij gaat en daardoor nu met mij een geweldige relatie heeft waarbij we niet alleen sexueel op één lijn zitten en ontzettend veel lust hebben voor elkaar, maar we ook emotioneel, spiritueel en qua normen en waarden en gevoel voor humor op elkaar zijn afgestemd en echt super happy zijn met elkaar (en de sterren van de hemel neuken )
x
[
x
x
quote:FockeWulf schreef op 08 september 2010 @ 20:48:

[...]

Missthing, bedankt voor je reactie. Ik voel me inderdaad wel enigszins gespleten. Er zit teveel afstand tussen m’n theorie en m’n praktijk, ik denk dat iedereen zich lekkerder voelt als die min of meer samenvallen, de eeuwige vraag is alleen welke van de twee je gaat aanpassen.

Tja, aanpassen of juiste keuzes maken?...ik denk dat die 2 dingen (sex en spiritueel zijn) wel samen kunnen. Met de juiste persoon. Want als ik het goed begrijp ga je vreemd omdat je thuis (bijna) geen sex krijgt én je je vriendin fysiek niet zo aantrekkelijk vindt...correct me if I'm wrong...dus moet je jezelf afvragen of je trouw zou kunnen blijven aan iemand waarmee je sexueel gezien op één level zit én die je woest aantrekkelijk vindt én verder al het goede heeft wat een vaste relatie nodig heeft, of wat jij nodig hebt. Maar..is je antwoord hierop nee, dus dat je hoe dan ook vreemd zou gaan, dan lijkt dat meer op een sexverslaving waar je daadwerkelijk wat aan zou kunnen doen.

In het andere geval hoeft het feit dat jij paranormaal begaafd bent (zo lees ik het iig in je uitleg) je sexleven of sexdrive niet in de weg te staan.

Maar goed, hou ons op de hoogte over het verloop van je 2 opties en open nog eens een nieuw topic hierover, ben toch benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Succes in ieder geval.
Pfff, waar gaat dit eigenlijk over ?

teveel om te lezen allemaal, ik wacht wel tot de film uitkomt.
x
quote:Hellothere schreef op 09 september 2010 @ 18:24:

Pfff, waar gaat dit eigenlijk over ?

teveel om te lezen allemaal, ik wacht wel tot de film uitkomt.Da's goed hoor.
FockeWulf: "Sowieso hebben we uitgesproken dat wat er ook gebeurt, we altijd vrienden zullen blijven "

Is dat niet heel erg afhankelijk van de situatie zoals die tussen jullie is nadat jullie uit elkaar zijn gegaan?

Mij lijkt dat soort afspraken, hoe nobel ze ook zijn, vaak wat voorbarig. Misschien wel net zo voorbarig als eeuwige trouw beloven bij een huwelijk.
Dit topic is op verzoek afgesplitst vanuit het topic 'tegelijk klaarkomen'.
Bedankt VivaAngel3.
als ik alleen op de openingspost afga vraag ik ,me af waarom jullie blijkbaar voor een monogame relatie zijn gegaan.

Als je weet dat je lastig monogaam kan zijn als zij ook in vorige relaties die zwak bleek te hebben waarom dan niet een meer vrije relatie waarin je afspraken maakt dat er wat met andere ,mag gebeuren mits er aan bepaalde voorwaarde wordt voldaan?

Misschien hebben andere dat ook al gevraagd en heb je het antwoord al gegeven ik reageer even puur inmulsief.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
[quote]FockeWulf schreef op 12 september 2010 @ 19:40:

Wat voor indruk maakt dit nu op jullie???[/quote]

Eerlijk? Dat ze bereid is over haar eigen grenzen heen te gaan om je niet kwijt te raken. Maar dat is puur een onderbuikgevoel van me...

Ik hoop dat ik ongelijk heb, want dat zou betekenen dat iedereen er ongelukkiger uit gaat komen.
oke inmiddels vluchtig de andere reacties doorgekeken en zie dat er wel ontwikkelingen zijn waarin een open relatie bespreekbaar worden, ook dat dat haar blijkbaar nu opwind.

Vaak als 1 van de 2 zo iets voorsteld is de eerste reactie dat men dat niet wil, maar je moet je realiseren dat jij al vele stappen verder bent dan zij, zij moet nog aan het idee wennen (is dat niet raar? kan dat wel? is dat wel goed voor je relatie enz) maar het idee kan wel eens blijven spoken en de partner kan gaan wennen aan ht idee en daar ineens wel iets in gaan zien.

Met daarop inhaken en bv jouw enthousiasme te zien kan het haar ook weer drempelvrees geven. Geef haar die tijd en probeer door praten en afspraken evt angsten weg te nemen. Dat ze terug lijkt te krabbelen is niet abnormaal ze heeft terecht nog wat twijfels je zet die knop van mongaam naar open niet van de ene op de andere moment om, maar dat ze er over nadenkt, het haar blijkbaar opwind en ze zelf met fantasien komt die ze wil uitvoeren maakt een evt wg naar een open relatie in ieder geval mogelijk.
missting die indruk heb ik niet,want dan ga je meer mee in wensen van je partner en kom je niet met eigen wensen (Trio ,met een vrouw) daarbij was ze na het gesprek opgewonden.

Ik ken ook wel vrouwen die het voor hun man deden maar die reageren dan niet zoals TO zijn partner
je schrijft ik wil niet alleen doen wat mijn hartje begeert, maar ook t juiste..

Is je hart volgen niet altijd t juiste?

Ik lees veel rationele zaken, argumenten en constructies, maar t komt neer op iets heel basaals en simpels.

Wil jij verder met iemand waar jij sexueel (en wellicht andere gebieden ook nog) niet gelukkig mee bent?
ik vind trouwens dat de basis van een open/ poly relatie nooit moet liggen in onvrede van een of andere partner.

Je moet alle 2 sterk in je (sexuele) schoenen staan omdat aan te kunnen, en je eigen basis moet goed zijn.

Met een ander sexen omdat thuis niet oke is, lijkt me niet goed, je moet de problemen oplossen en/of laten daar waar t hoort.

Ik kan t weten
Ik ben het voor zover met je eens vrouwzondernaam dat je ook zonder dat gelukkig en oud moet willen worden met je partner. dat daar de basis ligt. Maar vaak zit een goede relatie niet alleen in de sex die je deelt en ik haal uit fockwulf zijn reacties dat hij zich toch geen andere partner wenst, hij zoekt een aanvulling.

als je een probleem gaat oplossen of vervanging zoekt en anders geen mogelijkheid de relatie voort te zetten dan is het inderdaad zoals jij zegt vragen om problemen want wat doe je als dit niet kan, zou je dan in de relatie blijven of weg gaan? In zo'n geval zie je ook vaak dat partners tegen wil en dank maar er in meegaan bang om anders de partner te verliezen.

Als het een aanvulling is in wt in basis verder goed is (en ik lees dat er toch een warme en diepe omgang is waarin men wel lichamelijk is) dan kan dit het stukje zijn wat je mist in je partner maar niet maakt dat je daarvoor haar wil verlaten simpel omdat het voor de rest voor jou de juiste vrouw is en je van iemand houd, ondanks dit verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven