Wanneer weer veilig?
donderdag 18 oktober 2012 om 16:12
Braken of diarree
Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.
Als u binnen drie uur na het innemen van de pil moet overgeven of waterdunne diarree krijgt, is het niet zeker of de pil werkt. Het kan zijn dat de pil nog niet (helemaal) in het lichaam is opgenomen en u de rest kwijt bent geraakt via braken of diarree. Neem enkele uren later een nieuwe pil in uit een reservestrip. Wacht daar liefst mee tot de misselijkheid wat is afgenomen. Hebt u een meerfasenpil met verschillend gekleurde pillen in een strip, neem dan dezelfde kleur uit een reservestrip. Als u de pil al langere tijd (langer dan 1 maand) gebruikt, is het ook mogelijk één pil over te slaan en de volgende dag verder te gaan met de pilstrip.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 18 oktober 2012 om 16:16
quote:Summerdance schreef op 18 oktober 2012 @ 16:15:
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Gewoon de rest van de strip een condoom gebruiken
Het zou toch wat zijn als iedereen hier zegt, na 5 dagen weer veilig en je raakt na 6 dagen zwanger Dan kan dit topic gelijk verplaatst worden naar "Zwanger".
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Gewoon de rest van de strip een condoom gebruiken
Het zou toch wat zijn als iedereen hier zegt, na 5 dagen weer veilig en je raakt na 6 dagen zwanger Dan kan dit topic gelijk verplaatst worden naar "Zwanger".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 18 oktober 2012 om 16:19
donderdag 18 oktober 2012 om 16:20
donderdag 18 oktober 2012 om 16:30
quote:lilalinda schreef op 18 oktober 2012 @ 16:19:
[...]
lees je bijsluiter!
Ik zou extra pillen nemen
en condooms de rest van de strip
Extra pillen? waarom? die werken dan toch ook niet door de diarree?
En waar moet ze die dan vandaan halen? Volgende strip?
Denk niet dat dat in de bijsluiter staat.
[...]
lees je bijsluiter!
Ik zou extra pillen nemen
en condooms de rest van de strip
donderdag 18 oktober 2012 om 16:33
quote:deeleen schreef op 18 oktober 2012 @ 16:30:
[...]
jawel hoor, dat staat in de bijsluiter: diaree binnen (ik gok 3 uur) na innemen van de pil, dan neem je een extra pil
Je gebruikt gewoon 1 strip als reservestrip, in dit soort gevallen, neem je er daar eentje van
[...]
jawel hoor, dat staat in de bijsluiter: diaree binnen (ik gok 3 uur) na innemen van de pil, dan neem je een extra pil
Je gebruikt gewoon 1 strip als reservestrip, in dit soort gevallen, neem je er daar eentje van
donderdag 18 oktober 2012 om 16:34
quote:lilalinda schreef op 18 oktober 2012 @ 16:33:
[...]
Je gebruikt gewoon 1 strip als reservestrip, in dit soort gevallen, neem je er daar eentje vanJoh, maar hoe moet dat dan als de hele dag door diarree hebt?
[...]
Je gebruikt gewoon 1 strip als reservestrip, in dit soort gevallen, neem je er daar eentje vanJoh, maar hoe moet dat dan als de hele dag door diarree hebt?
donderdag 18 oktober 2012 om 16:43
quote:brocoli schreef op 18 oktober 2012 @ 16:39:
TO moet nog maar 1 pil. Zou niet gaan kloten met extra strips en condooms. Gewoon vervroegde stopweek. Niets aan het handje.
Dan snap ik helemaal het probleem niet!
Als je nog 1 pil hebt, en je bent de hele dag aan de diarree dan heb je toch geen zin in een pot seks vanavond?
Dan wil ik met een kruik en een thee op de bank over mijn rug gekriebeld worden
TO moet nog maar 1 pil. Zou niet gaan kloten met extra strips en condooms. Gewoon vervroegde stopweek. Niets aan het handje.
Dan snap ik helemaal het probleem niet!
Als je nog 1 pil hebt, en je bent de hele dag aan de diarree dan heb je toch geen zin in een pot seks vanavond?
Dan wil ik met een kruik en een thee op de bank over mijn rug gekriebeld worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 18 oktober 2012 om 16:44
quote:Summerdance schreef op 18 oktober 2012 @ 16:38:
Heel gek...maar ik zou die bijsluiter toch niet 100% vertrouwen
Hoe erg is het? 21 dagen seksen met condoom?
sowieso geldt altijd dat het veilig is als je 7 dagen netjes geslikt hebt
dit alles kun je hier nog nalezen, mocht je het niet vertrouwen
Heel gek...maar ik zou die bijsluiter toch niet 100% vertrouwen
Hoe erg is het? 21 dagen seksen met condoom?
sowieso geldt altijd dat het veilig is als je 7 dagen netjes geslikt hebt
dit alles kun je hier nog nalezen, mocht je het niet vertrouwen
donderdag 18 oktober 2012 om 17:09
quote:brocoli schreef op 18 oktober 2012 @ 16:39:
TO moet nog maar 1 pil. Zou niet gaan kloten met extra strips en condooms. Gewoon vervroegde stopweek. Niets aan het handje.Je kan niet zomaar je stopweek vervroegen, dan is het namelijk stoppen met de pil innemen! Maar omdat het hier over 1, max 2 dagen gaat kan het misschien wel
TO moet nog maar 1 pil. Zou niet gaan kloten met extra strips en condooms. Gewoon vervroegde stopweek. Niets aan het handje.Je kan niet zomaar je stopweek vervroegen, dan is het namelijk stoppen met de pil innemen! Maar omdat het hier over 1, max 2 dagen gaat kan het misschien wel