Week eerder stoppen met de pil?

23-04-2013 16:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem!!

Ik was al niet zo netjes met de pil in te nemen en stond op het punt op te veranderen van anticonceptie maar ik heb zaterdag mijn laatste pil genomen en mijn strip stopt volgende week maandag (ik slik niet door).

Kan ik nu al stoppen met slikken en mijn stopweek nemen? Moet ik anders alle andere pillen tot vandaag ook nog nemen? Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen of is die kans te klein dat ik zwanger ben (heb alleen afgelopen weekend (veel) seks gehad)?

Alvast bedankt!!
Bijsluiter zegt in dit geval, neem contact op met de huisarts en neem nu geen pillen meer in, je kunt nu namelijk zwanger zijn.

Succes!
quote:talver93 schreef op 23 april 2013 @ 16:53:

Ik heb een probleem!!

Ik was al niet zo netjes met de pil in te nemen en stond op het punt op te veranderen van anticonceptie maar ik heb zaterdag mijn laatste pil genomen en mijn strip stopt volgende week maandag (ik slik niet door).

Kan ik nu al stoppen met slikken en mijn stopweek nemen? Moet ik anders alle andere pillen tot vandaag ook nog nemen? Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen of is die kans te klein dat ik zwanger ben (heb alleen afgelopen weekend (veel) seks gehad)?

Alvast bedankt!!En dan komt het niet in je op om een condoom te gebruiken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
uhmmm..... beetje verwarrend verhaal,

Kan ik nu al stoppen met slikken en mijn stopweek nemen? Moet ik anders alle andere pillen tot vandaag ook nog nemen?

huh deze zin snap ik niet, welke andere pillen ? heb je de pil dan de vorige dagen niet ingenomen, en die wil je dan allemaal ineens innemen ?

en neem een spiraal of de prikpil, dan kan je het niet meer vergeten
Wees jezelf....
@Tickel, ik nam de pil als ik deze vergeten was binnen 24 uur (stond in de bijsluiter dat dat moest).

@Karinr, ik heb hier een strip die nog 'zegt' dat het zondag is, dus ik heb 2 pillen gemist, en die van vandaag moet ik nog nemen (normaal voor het slapen gaan) maar kan ik nu al mijn stopweek nemen?
Ben je nog op tijd voor een MAP?
Als je 14 dagen aaneengesloten de pil hebt geslikt voor je stopte dan ben je veilig en kun je een stopweek nemen.

Maar volgens mij is dat niet zo. Dan is het nu niet veilig en kun je zwanger raken. Ga dan als de wiedeweerga naar de apotheek voor de MAP. Je bent nog net op tijd maar elk uur neemt de werkzaamheid af dus je kunt maar beter meteen gaan.

En bel morgen de huisarts voor de Nuvaring, spiraaltje of Implanon. Die kun je niet zo makkelijk vergeten.
En wat dacht je eigenlijk van de bijsluiter lezen? Heus, zo moeilijk is dat niet. Staat een heel stappenplan in voor wat je in elke situatie moet doen.
Ík weet niet beter dan dat je minimaal 21 dagen achter elkaar moet slikken voor je een stopweek van maximaal 7 dagen in kan lassen. Maarre, in jouw geval ben je zo onveilig als de pest.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Eerder stoppen met pilstrip kan, maar dan uiterlijk binnen 7 dagen weer beginnen met pil!

Kans op zwangerscahp niet verhoogd
quote:talver93 schreef op 23 april 2013 @ 16:53:

Moet ik anders alle andere pillen tot vandaag ook nog nemen? Allemaal tegelijk? Kun je doen
Of ze tussen je knieën geklemd houden, werkt ook goed.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Condooms slikken, schijnt ook goed te gaan.
quote:lilalinda schreef op 23 april 2013 @ 18:40:

Condooms slikken, schijnt ook goed te gaan.hahahahahahahahahaha
Wees jezelf....
je bent niet goed bezig, en je kan ze niet allemaal tegelijk innemen ...

en of je zwanger bent ? tja dat weten we niet..
Wees jezelf....
quote:eldiabonita schreef op 23 april 2013 @ 18:14:

Eerder stoppen met pilstrip kan, maar dan uiterlijk binnen 7 dagen weer beginnen met pil!

Kans op zwangerscahp niet verhoogdDit lijkt me toch niet helemaal waar te zijn....... Eerder stoppen in een pilstrip als je hebt doorgeslikt (dus een hele pilstrip daarvoor) dan kun je stoppen wanneer je wil en niet zwanger raken mits je binnen 7 dagen weer begint te slikken. Anders is een condoom toch wel erg aan te raden.
Ik heb ondertussen een (bevriende) huisarts opgebeld, ik moet direct stoppen met de pil slikken en volgende week kan ik naar mijn eigen huisarts, zij kan mij meer informatie geven volgende week over wanneer ik een test kan doen en over een ander anticonceptie middel.

Bijsluiter heb ik niet, die kreeg ik de eerste keer mee en ik ben al 2 jaar aan een stuk aan de pil dus heb ik die al weg gedaan. We ff gegoogled en daar staat het zelfde in, 3e week 1 pil vergeten en dan moet je naar de huisarts (zelfs al ik hem binnen 12 uur had geslikt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven