Wurgseks

02-03-2012 13:22 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vertel! Wie heeft hier ervaring mee?!

Ikzelf niet maar ben wel van plan om het te doen. Dus tips, ervaringen zijn welkom!
Ik vind de opmerkingen van donderstraal en phenix, over leeftijd, wel erg verstandig. 18 is nog erg jong. Wacht anders nog even een paar jaar, kijken of je het verlangen dan ook nog hebt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Het moet idd ook geen impulskeuze zijn.

Er is zo vreselijk veel te doen en te ontdekken op dit gebied.

Wurgseks is naar mijn mening een ontdekking naar de uiterste gebieden.

Voordat je in die hoek beland heb je nog heel wat te bewandelen.

Misschien dat eerst eens doen?

En idd kijken of het verlangen blijvend is of slechts een nieuwsgierigheid.

Nieuwsgierig zijn in seks en de mogelijkheden is heel mooi natuurlijk, maar echt een diep verlangen is denk ik meer nodig voor dit.

Daarnaast enorme zorgvuldigheid, bedachtzaamheid waar je net een tikkie ouder voor moet zijn :-)

Mijn mening dan.
quote:Snormel schreef op 02 maart 2012 @ 17:45:

[...]

Ja, dat lijkt me een héle goede afspraak. In de categorie "als je bewusteloos raakt, moet je het even zeggen".

Als je een stopsignaal wilt afspreken, neem dan tenminste een zínnig stopsignaal. Eentje die het ook nog doet als je buiten westen raakt. Bijvoorbeeld een balletje dat je in je hand omhoog moet houden. Valt het balletje, dan gaat het kennelijk niet goed met je.

Toen ik nog klein was greep iemand tijdens een stoeipartijtje (nee, geen seksgestoei, maar een schijngevechtje ) even naar mijn keel. En hij greep kennelijk precies op de goede plek, want ik lag in een tel op de grond. Letterlijk. No way dat ik daar nog had kunnen zeggen "het gaat niet goed" of een hand had kunnen opsteken.

Was niks ergs aan hoor, ik hield er niks aan over en hij bedoelde het ook helemaal niet naar, maar we waren beiden stomverbaasd dat je zo ineens helemaal van de wereld kon zijn.

Dan ben je dus al te laat. Bewusteloos.

De bedoeling is dat zij dus naar lichaamssignalen kijkt en eerder stopt dan dat hij bewusteloos raakt.

Schudden van het lichaam betekend dat hij dus in ademnood is.

En als je dus binnen een tel bewusteloos raakt heeft hij je aorta te pakken en heb je veel geluk gehad.

Dus die smiley van je snap ik niet want ik weet niet wat er lachwekkend is.

Dat balletje is dan ook onzin want hij ziet ook wel dat je bewusteloss bent

Dat balletje is een goed idee hoor maar niet in betrekking to jouw eigen voorbeeld.

Je bent dan al een stap te ver.
Ik heb er vorig jaar een docu over gezien.

Hoe het in zijn werk gaat,mensen die aan het woord kwamen die op deze manier hun partner hebben 'verloren'.

Ook was er een groep mensen die op een soort van kamp woonden omdat het in hun omgeving als taboe werd gezien,toen er aan hen de vraag werd gesteld of ze wisten dat ze een onherstelbare hersenbeschadiging konden oplopen door het zuurstof tekort,zei één van de vrouwen dat ze dat risico bewust nam omdat ze zo verslaafd aan de 'rush' was die ze hier van kreeg.

Als ik jou was zou ik het niet doen,genoeg andere dingen om mee te experimenteren!
Sorry hoor, maar volgens mij ben je echt ziek als je je hiermee bezighoudt . . . . . . . .

Voer voor een psychiater, zou ik zeggen!
Wurgseks wordt in onze maatschappij als afwijkend gezien omdat het zulke gevaarlijke proporties aanneemt. Het staat niet voor niets in de parafilia van de DSM-IV. Het is om die reden ook dat men neigt om therapie aan te raden, omdat het risico voor het welzijn voor de persoon in kwestie zo groot is.

TO, ik ga je hier niet om veroordelen, ik ga je niet vertellen wat je moet doen en laten, maar ik hoop gewoon dat je je goed inleest in wat de risico's zijn, de do's en don'ts en dat je een partner hebt met duidelijke afspraken en gezond vermogen om snel te handelen als er iets misloopt.

Het enige wat ik je wel wil zeggen is dat ik er van schrik hoe licht je hiermee omgaat als ik zo lees op het forum en ik denk dat mede daarom mensen zo fel reageren. Niet omdat ze zo bekrompen zijn of je jouw plezier niet gunnen.
quote:fru1t3lla schreef op 02 maart 2012 @ 22:15:

Het staat niet voor niets in de parafilia van de DSM-IV. Het is om die reden ook dat men neigt om therapie aan te raden, omdat het risico voor het welzijn voor de persoon in kwestie zo groot is.

.De hang naar extreme vormen van sexuele beleving, en de onweerstaanbare drang daarnaar, dat is een diagnose in de DSM. Niet de wurgsex op zich.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik wist wel dat het bestond, en het heeft me nooit iets geleken. In één van de laatste afleveringen van Nip/Tuck kreeg Christian ineens de geest.

Dat was de enige keer dat Snoezeman en ik die serie uit hebben gezet. Te idioot voor woorden.

Maar als TO het leuk lijkt, veel plezier....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Valt onder seksueel masochisme (voor diegene die het ondergaat), seksueel sadisme voor diegene die het doet.
waarom zo'n drang naar extreme vorm van sex? dat is een vraag die me nogal bezig houdt..

grenzen opzoeken en verleggen...

waarom?
.
.
quote:nerd_ schreef op 02 maart 2012 @ 22:43:

Ik schrijf wel wat, maar ik heb niet eens de moed 't door te werken.

Las Flutzel, nu Scamp, omdat ik die de laatste tijd tegen kwam, en VC, omdat ik daar "heel in de verte" mee bekend ben. *Wie niet?* Oh, en Fruitella nu deels.Wij kennen elkaar toch al best wel een tijdje, nerd?
quote:nerd_ schreef op 02 maart 2012 @ 22:38:

VC, dat vind ik te mild.

Het kan formeel dan wel "niet in 't boekje," staan, maar bij zo'n keuze laat je even het hebben van een code vallen, iets wat heel primair is. Zelfs bij bijna alle dieren.

Even, dus, maar toch.

Je accepteert ook dat je even niet helemaal verantwoordelijk bent voor wat je doet, althans niet helemaal kán zijn.

Ow nerd, maar ik ben geen fan van het DSM boekje hoor, integendeel. Ik behandel zelf gokverslaving en dat staat er goddomme parbleu nog niet eens in, en die mensen zijn echt ziek, dwangmatig en bovendien is gokverslaving tegenwoordig evidence based.

Anyway, gokken op zich, en wurgsex op zich (als handeling), is geen code "waard", pas als er een patroon zichtbaar wordt, waar jij zelf en/of anderen lijdensdruk van ervaren, die de autonomie negatief beinvloedt, spreek je van een stoornis, een pathologisch beeld, En dan komt de DSM in beeld. Behalve bij gokken dan
TO, wil je dit gaan doen met die vreemdgaande vriend van je?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 02 maart 2012 @ 22:56:

TO, wil je dit gaan doen met die vreemdgaande vriend van je?Mijn ex is dat. Ik heb geen vriend.
zit ik opeens in een ander onderwerp?
die ex waar je zo boos op bent ?

degene waardoor je nu achter mannen met relaties aanjaagt?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 02 maart 2012 @ 23:05:

die ex waar je zo boos op bent ?

degene waardoor je nu achter mannen met relaties aanjaagt?Die ja. Ik jaag sowieso achter niemand aan, mannen achter mij. Ik ga er enkel op in.
jij bent hartstikke raar bezig, wurgsex willen met een vent waar je woedend op bent, maar die jij ten koste van alles terug wil.

wat denk je er mee te bereiken?

een eeuwige band scheppen ofzo?

en wil hij dit ook?
wij slapen nooit.
Het is niet bepaald mijn ding. En ik hekel het als men het meteen bekrompen noemt als je mensen echt adviseert dit niet te doen. Maar soit..

Meisje, als je dit soort dingen al zou gaan doen, is het wijs om de mogelijke gevolgen te overzien van je acties. In zijn algemeenheid. En dat kan je nog niet. Dat blijkt uit al je teksten. Daar zal je het uiteraard niet mee eens zijn, echter die adviezen in de wind slaan heb je niet mij mee of iemand anders. Maar wel jezelf en de mensen die je liefhebben.

Up to you verder.
quote:groentsoep2 schreef op 02 maart 2012 @ 13:38:

Schietseks lijkt me ook leuk. Dat je je partner binnen drie minuten klaar moet pijpen en als dat niet lukt dat ie je dan een kogel door je raap jast. Helaas heeft mijn man er geen zin in, de saaie bekrompen drol.

Is er nog zo'n woordenlijst? Daar moet schietseks ook op!

Maar uh ja, ik geloof dat hiermee het probleem met het "doe niet zo bekrompen"-argument wel kernachtig wordt getoond.
Groentje wat schrijf jij nou hierboven haha!
wel heftig, een soort sexuele russische roulette.
wij slapen nooit.
quote:lucretiatox schreef op 02 maart 2012 @ 23:28:

[...]

Is er nog zo'n woordenlijst? Daar moet schietseks ook op!

Maar uh ja, ik geloof dat hiermee het probleem met het "doe niet zo bekrompen"-argument wel kernachtig wordt getoond.

Nogmaals voor de mensen die het topic niet lezen:

IK NOEM IEMAND BEKROMPEN OMDAT DE PERSOON ZEGT DAT IK NAAR EEN THERAPEUT MOET GAAN, IK ZIEK IN MIJN HOOFD BEN EN NIET HELEMAAL SPOOR OMDAT IK GRAAG UIT WIL PROBEREN HOE WURGSEKS IS EN IK HET FIJN VIND OM MACHT TE HEBBEN TIJDENS DE SEKS. MENSEN DIE ZEGGEN DAT HET NIET SLIM IS OM TE DOEN BEGRIJP IK WEL. DAT IS HET MISSCHIEN OOK NIET.

Sjongejonge.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven