EK 2024

14-06-2024 22:11 1124 berichten
Di. 9 juli 2024 21.00 Spanje - Frankrijk
Wo. 10 juli 2024 21.00 Nederland - Engeland

Afbeelding
anoniem_670413391a543 wijzigde dit bericht op 07-07-2024 00:48
87.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Spanje Europees Kampioen :cheer2:

Ik moet opeens aan Adele denken. Hoe ging dat lied ook alweer? Oh ja Goodbye from the other side.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
La Roja!! :cheer:

Ach, heerlijk die tranen bij Carvajal. Ik hou zo van die gozer. Zo'n vechter, zo onderschat. Terechte winnaar als je naar alles kijkt.
Ik vind het helemaal prima. Lullig voor Engeland maar ze waren gewoon niet sterk genoeg.
Zo verdiend! 🇪🇸
Geen motto
charlottew88 schreef:
14-07-2024 22:55
Spanje Europees Kampioen :cheer2:

Ik moet opeens aan Adele denken. Hoe ging dat lied ook alweer? Oh ja Goodbye from the other side.
Als Spanje zo door gaat worden ze ook gewoon wereldkampioen. Let maar op.
Dag Raffie :heart:
Miss_Edwards schreef:
14-07-2024 23:00
Ja als Nederland niet wereldkampioen wordt dan Spanje.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Miss_Edwards schreef:
14-07-2024 23:00
Benieuwd wie er vannacht de Copa America wint.
Die lijkt mij toch ook kandidaat :-).

(Mijn overburen gaan een lange nacht tegemoet met om 02u nog Argentinië - Colombia.)
wissewis wijzigde dit bericht op 14-07-2024 23:06
6.34% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Jammer dat Engeland niet zonder Kane is begonnen, die voegde niks toe. Liep alleen maar in de weg. Die wissels waren veel beter.

Ik zou voor het WK een finale tussen Spanje en Brazilië echt een droom vinden.
Zolang Argentinië maar niet weer wint, dat was zo'n verschrikking.
Chiellini is er. :heart:
Rodri de man van het toernooi in mijn ogen..wat een beest is dat.
Dat ik dat ooit zou zeggen over een City speler.
Maar ja, objectief blijven he. :P
Gemberthee schreef:
14-07-2024 22:55
De eer, het aanzien en het voetstuk gaan naar Chrisjoh!

:cheer2:

Vergeet ik de eeuwige roem nog bijna!
Hartelijk dank. de eerste helft dacht ik er over om naar bed te gaan .de tweede helft heb ik mij niet verveeld .

Heerlijk eeuwige roem 🎉🎉🎉🎉
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
charlottew88 schreef:
14-07-2024 23:03
Ja als Nederland niet wereldkampioen wordt dan Spanje.

Dar eerste lijkt me eerder een illusie en wishful thinking dan überhaupt een optie. Denk dat we over twee jaar gewoon blij mogen zijn om net zover te komen.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Miss_Edwards schreef:
14-07-2024 23:06
Jammer dat Engeland niet zonder Kane is begonnen, die voegde niks toe. Liep alleen maar in de weg. Die wissels waren veel beter.

Ik zou voor het WK een finale tussen Spanje en Brazilië echt een droom vinden.
Zolang Argentinië maar niet weer wint, dat was zo'n verschrikking.
Zie je liever Spanje en Brazilië in de finale dan Nederland?
Geen motto
Honolulu schreef:
15-07-2024 02:50
Dar eerste lijkt me eerder een illusie en wishful thinking dan überhaupt een optie. Denk dat we over twee jaar gewoon blij mogen zijn om net zover te komen.
Als Nederland had gewonnen van Engeland, wat geen onwaarschijnlijk scenario was geweest, had Nederland nu ook in de finale gestaan.
Geen motto
emanina schreef:
15-07-2024 08:51
Als Nederland had gewonnen van Engeland, wat geen onwaarschijnlijk scenario was geweest, had Nederland nu ook in de finale gestaan.

Ja, om vervolgens net zo te verliezen van Spanje als Engeland gister.

Hoe graag ik Nederland ook had zien winnen, ik heb wel al die tijd de realiteit voor ogen gehad. Eerst met hakken over de sloot over (derde in de poule), waardoor daarna een redelijk makkelijke route (de meeste sterke partijen zaten aan de overkant van het schema). Ik sluit niet uit dat als we daar hadden gezeten het feest eerder over was geweest.

Dus als ik denk aan het WK dan denk ik niet aan Charlottes woorden: als Nederland geen wereldkampioen wordt, dan wel Spanje. Dan suggereer je dat Oranje de beste papieren heeft en Spanje blij mag zijn als ze toch winnen.
Goede papieren over twee jaar zeker, denk ik. De beste? Bij lange na niet. En Spanje een grotere kans van wel.
- Gandhi
Honolulu schreef:
15-07-2024 09:11
Ja, om vervolgens net zo te verliezen van Spanje als Engeland gister.

Hoe graag ik Nederland ook had zien winnen, ik heb wel al die tijd de realiteit voor ogen gehad. Eerst met hakken over de sloot over (derde in de poule), waardoor daarna een redelijk makkelijke route (de meeste sterke partijen zaten aan de overkant van het schema). Ik sluit niet uit dat als we daar hadden gezeten het feest eerder over was geweest.

Dus als ik denk aan het WK dan denk ik niet aan Charlottes woorden: als Nederland geen wereldkampioen wordt, dan wel Spanje. Dan suggereer je dat Oranje de beste papieren heeft en Spanje blij mag zijn als ze toch winnen.
Goede papieren over twee jaar zeker, denk ik. De beste? Bij lange na niet. En Spanje een grotere kans van wel.
Ik denk ook dat Nederland had verloren van Spanje, dat was mijn punt verder niet. Ik bedoelde meer te zeggen dat als een finale op een WK voor Nederland een illusie en wishful thinking is (zoals jij aangeeft), een halve finale dat ook is. Want als je in een halve finale staat, is een finale ook mogelijk. Dat hebben we gezien toen Nederland tegen Engeland speelde. Het balletje had ook de andere kant op kunnen rollen. Ik denk dus niet dat een finale een illusie is, het is zeker mogelijk voor Nederland, ook op een WK.
Geen motto
emanina schreef:
15-07-2024 09:39
Ik denk ook dat Nederland had verloren van Spanje, dat was mijn punt verder niet. Ik bedoelde meer te zeggen dat als een finale op een WK voor Nederland een illusie en wishful thinking is (zoals jij aangeeft), een halve finale dat ook is. Want als je in een halve finale staat, is een finale ook mogelijk. Dat hebben we gezien toen Nederland tegen Engeland speelde. Het balletje had ook de andere kant op kunnen rollen. Ik denk dus niet dat een finale een illusie is, het is zeker mogelijk voor Nederland, ook op een WK.

Ik hoop het. Ik ga zelf uit van de kwartfinales, en misschien - hopelijk - de halve finale met dan winst in de troostfinale).

Edit: met wat ik deze weken heb gezien, en wetende van wat andere sterke ploegen die wel met het WK en niet het EK meedoen.
- Gandhi
emanina schreef:
15-07-2024 08:50
Zie je liever Spanje en Brazilië in de finale dan Nederland?
Ja, want ik heb niks met Oranje zoals ik al meermaals aangegeven heb hier.
Ik volg mijn eigen club spelers en geen daarvan speelt bij Nederland. Dus ja, mijn droom finale is Spanje tegen Brazilië.
Dat vind ik prachtige voetbal landen. Ik ben zelf ook in Brazilië geweest bij een wedstrijd en sindsdien ben ik echt altijd voor Brazilië op WK's. Het is zo'n bijzonder land. :heart:
Miss_Edwards schreef:
15-07-2024 11:39
Ja, want ik heb niks met Oranje zoals ik al meermaals aangegeven heb hier.
Ik volg mijn eigen club spelers en geen daarvan speelt bij Nederland. Dus ja, mijn droom finale is Spanje tegen Brazilië.
Dat vind ik prachtige voetbal landen. Ik ben zelf ook in Brazilië geweest bij een wedstrijd en sindsdien ben ik echt altijd voor Brazilië op WK's. Het is zo'n bijzonder land. :heart:
Dat had ik even gemist! Heb ik nog niet eerder gehoord, dat een voetbalfan niet voor het land is van zijn eigen nationaliteit.

Brazilië legt het op de laatste eindtoernooien vaak af tegen Europese landen.
Geen motto
Ik vraag me bij dit soort grote evenementen altijd af hoe veel vrouwen het hebben moeten ontgelden gisteravond.
In Engeland wordt flink gedronken, men is teleurgesteld dat de finale verloren is. Hoe veel vrouwen hebben de klappen hier van moeten opvangen gisteravond? .
Sky schreef:
15-07-2024 15:27
Ik vraag me bij dit soort grote evenementen altijd af hoe veel vrouwen het hebben moeten ontgelden gisteravond.
In Engeland wordt flink gedronken, men is teleurgesteld dat de finale verloren is. Hoe veel vrouwen hebben de klappen hier van moeten opvangen gisteravond? .
Open een topic?
emanina schreef:
15-07-2024 14:09
Dat had ik even gemist! Heb ik nog niet eerder gehoord, dat een voetbalfan niet voor het land is van zijn eigen nationaliteit.

Brazilië legt het op de laatste eindtoernooien vaak af tegen Europese landen.
Nee? Nou zat "Spanjaarden" die ook niet voor Spanje waren afgelopen week. :proud:
In Baskenland en Catalonie kijkt niet iedereen hoor. Ik weet nog wel dat Spanje het WK won, toen stond ook niet het hele land te juichen. Voor veel Catalanen en Basken is de onafhankelijkheid nog steeds een dingetje en is La Roja iets waar ze niets mee te maken willen hebben. Ik woonde daar als au pair in Barcelona en ook dat gezin kotste op het Spaanse elftal. Zelfs Pique liet zijn middelvinger zien tijdens het volkslied.

Ik ben gewoon een echte clubvoetbal fan ( Liverpool, Real Madrid, Atletico Madrid, Napoli, AC Milan).
Een WK of EK is pure tijdverdrijf voor mij, maar echt geweldig vind ik het niet. Ik kijk omdat ik het leuk vind om mijn eigen spelers te zien bij hun landen maar voor mij zit de echte "magie" toch sowieso in een WK. EK's vind ik zelden leuk.
Ik mis dat gen gewoon, dat ik voor Oranje moet zijn puur omdat ik Nederlands ben. Ik voel het gewoon niet. Ik kijk gewoon voor de lol en wie er wint zal me een worst wezen. Het is belangrijker dat niemand geblesseerd raakt voor mij. Sowieso vind ik dat nationale team gedoe eigenlijk niet leuk, puur omdat het spelers zijn die normaal niet met elkaar spelen en dus minder op elkaar ingespeeld zijn dan ze zijn bij de clubs dus het niveau is altijd lager. Bovendien raken er zat spelers geblesseerd bij de zoveelste zinloze oefenwedstrijd. Wat mij betreft gooien we de EK's er af en doen we alleen eens per 2 jaar een WK. Ik kan me meer geweldige momenten van WK's herinneren dan van EK's. Dat swingt toch altijd net wat meer met die Zuid Amerikaanse landen er bij.
Miss Edwards: ik vind jouw manier van kijken en redeneren heel erg verfrissend en leuk!.

Ik ken trouwens ook iemand die niet voor Oranje is. Ze is Frankofiel tot in haar tenen. En per definitie dus voor de haantjes. Oranje boeit haar helemaal niets.
- Gandhi
Honolulu schreef:
16-07-2024 09:02
Miss Edwards: ik vind jouw manier van kijken en redeneren heel erg verfrissend en leuk!.

Ik ken trouwens ook iemand die niet voor Oranje is. Ze is Frankofiel tot in haar tenen. En per definitie dus voor de haantjes. Oranje boeit haar helemaal niets.
Ah, dank je wel. Wat lief. De meeste mensen vinden het maar raar en dat snap ik ook wel. Het is ook apart. Ik ben trouwens echt niet tegen oranje hoor, als ze het EK hadden gewonnen of toen het WK had ik het leuk gevonden voor het hele land. Maar ik zou niet gaan staan juichen nee. Juichen doe ik sowieso amper, zelfs als ik live in het stadion zit in Madrid en er gescoord word. Ik geniet vrij ingetogen, haha.
Ik ben een groot Real Madrid fan, al bijna heel mijn leven lang maar zelfs als we een CL finale verliezen ga ik niet liggen huilen in een hoekje hoor, natuurlijk baal ik wel even maar ik zal er geen minuut minder om slapen. Ik kan wel weer heel erg verdrietig worden als mijn favoriete spelers ja 15 jaar ineens vertrekken via de achterdeur. Daar kan ik wel traantjes om laten. En ze nog jaren missen.

Ik heb dat dus met Spanje, Engeland, Brazilie en Italie, ik ben gek op die landen, gek op de voetbalcultuur in die landen dus ja ik ben op een WK eerder geneigd naar die landen dan naar Oranje.

Prima toch? Heeft niemand last van, dat ik niet sta te hossen. Het is "maar" voetbal. :proud:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven