Fit blijven in de lockdown. Wie doet mee ?

14-12-2020 17:34 1031 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan dus weer in lockdown.

Maar deze keer ga ik niet weer kilo's aankomen, nee. Ik wil zelfs beetje afvallen, fit worden en blijven. Fit 2021 in. Geen excuses en gebrek aan discipline, gewoon door blijven trainen.

Ik heb thuis weerstandsbanden, losse gewichten, fitness matje en mijn vriend neemt zijn fitnessbankje en losse gewichten mee.

Geen excuses: deze keer blijf ik fit.

Wie doet er mee?

Sluit je aan in dit motivatietopic.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
27-01-2021 07:50

Ik heb nu 30 dagen op rij alle ringen van mijn Apple Watch vol én elke dag een training, en dat hoop ik de komende 30 dagen ook vol te houden!
Goed bezig! Ik haal ook iedere dag mijn bewegingsdoelen. Ik sport niet iedere dag, maar wel iedere dag een wandeling en stappendoel behalrn. Geeft echt een goed gevoel :cheer:

Ik heb 4 kettlebells nu (2,4,6, en 8 kg). Net ee beginner kettlebell work out gedaan van fitnessblender. (Helaas vloog dat ding een aantal keren uit mijn handen: jammer voor de onderburen) was leuk, maar pittig. En even wennen aan de kettlebells zelf. En daarna buikspieren met fitnessblender.
Weet niet meer wie hier fitnessblender tipte: Maar bedankt! Fijne work outs.

En ik blijf erbij: buikspieroefeningen wennen nooit!
Zometeen nog een wandeling naar de stad voor een bakje meeneem koffie. (Een beetje het enige uitje wat vriend en ik nog hebben)
Gisteren en vandaag weer workouts gedaan van Chloe Ting en ik ga straks weer even een wandel workout doen voor de extra stappen.

En ik vind buikspieroefeningen ook niks. Ik krijg dan vaak toch last van mijn rug en/of nek. Doe vast iets niet goed.

Heb ook wel eens aan kettlebells zitten denken toen ze weer bij Lidl of Kruidvat in de aanbieding zijn maar ik vraag me af of dat wel iets toevoegt als je al dumbbells hebt en ben je met zo'n ding niet beperkter qua oefeningen?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
27-01-2021 17:49
Gisteren en vandaag weer workouts gedaan van Chloe Ting en ik ga straks weer even een wandel workout doen voor de extra stappen.

En ik vind buikspieroefeningen ook niks. Ik krijg dan vaak toch last van mijn rug en/of nek. Doe vast iets niet goed.

Heb ook wel eens aan kettlebells zitten denken toen ze weer bij Lidl of Kruidvat in de aanbieding zijn maar ik vraag me af of dat wel iets toevoegt als je al dumbbells hebt en ben je met zo'n ding niet beperkter qua oefeningen?
Kettlebells kunnen wel iets toevoegen (swings bijvoorbeeld doe je niet met een dumbbell), maar ik heb gemerkt dat je er erg mee moet uitkijken. Ik heb er zelfs met begeleiding een keer een nare blessure aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook weer even. Niet zo heel veel gesport de afgelopen sage. Drie dagen gewerkt, maandag 2x 25min gefietst maar helaas dinsdag en woensdag regen. Dinsdag en woensdag wel beide dagen een klein extra wandelingetje en 30 min yoga gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen een workout vd sportschool gedaan, lunchwandeling gemaakt en nu nog een uurtje wandelen!
pamelacourson schreef:
27-01-2021 18:02
Kettlebells kunnen wel iets toevoegen (swings bijvoorbeeld doe je niet met een dumbbell), maar ik heb gemerkt dat je er erg mee moet uitkijken. Ik heb er zelfs met begeleiding een keer een nare blessure aan overgehouden.
Ja ik had ook al het idee dat zo'n ding toch meer blessure gevoelig is en dan vooral bij de swings. Zit niet echt op blessures te wachten. Ik denk dat ik beter met een kettlebell kan wachten tot ik een keer naar de sportschool ga en echt goed leer hoe je zo'n ding gebruikt.

Heb vandaag nog niks gedaan aan sporten want rustdag, misschien vanavond nog even ga wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Pffff... die was pittig: https://www.fitnessblender.com/videos/b ... lower-body

iets te pittig voor mijn knie helaas, dus aanpassingen gedaan, maar goed, wel weer gesport. Daarna nog even extra buikspieren.

Gisteren rustdag en alleen een klein rondje gelopen met de kinderen. De dag daarvoor 7 km met de buurvrouw, Morgen flink stretchen en een klein rondje lopen.
Alle reacties Link kopieren
Het werd een wandelingetje naar de bibliotheek en weer terug (2 keer bijna een kwartier, niet meer gestretched, maar lekker op de bank gelegen en series liggen kijken, nadat ik 's middags al de bovenkant van de keukenkastjes had schoongemaakt (kostte inspanning genoeg ;))

Vanochtend begonnen met deze: https://www.youtube.com/watch?v=0zjiVQ950EE
mijn knie protesteerd een beetje tegen al het sporten en wandelen dus ik wil even een weekje wat meer rust inbouwen voor mijn knie, en dan is Pilates beter, maar ik merk dat ik na al de krachttraining ik het wel lastig vind om het zwaar genoeg te maken, terwijl het stuk waarbij ik op mijn zij moest staan (is dit een uitdrukking?) ik echt niet getraind genoeg ben.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een side plank? Die zijn inderdaad pittig. Maar je kunt oefeningen ook makkelijker maken, deze bijvoorbeeld door niet op je voeten te staan maar half liggend (steunen op je onderarm en je benen op de grond). Ik heb ook wel dat sommige oefeningen veel zwaarder voor mij zijn dan andere, maar dat vind ik juist wel fijn. Dan wissel je het af en heb je soms even adempauze. Wat voor mij wel handig is, is dat ik jarenlang bij een fysio heb getraind (niet voor een blessure, maar echt om te sporten) en die had altijd zoveel oefeningen speciaal op mij afgestemd. Zo weet ik nu heel goed hoe je een oefening precies moet doen en waardoor je hem evt. kunt vervangen of lichter of zwaarder kunt maken. Echt ideaal nu ik het alleen doe.

Ik had gisteren na een paar keer level 3 van de 30 day shred wel het gevoel dat ik beter even iets anders kon doen. Je moet opdrukken en redelijk veel planken en andere dingen met je armen doen en dat zag ik even niet zo zitten. Daarom in plaats daarvan een uur gewandeld en wat losse oefeningen gedaan, beetje stretchen etc. Was ook wel lekker, want ik kom niet veel buiten met dit weer.
Leuk topic! Ik haak een beetje laat in, maar ik sport al thuis sinds de eerste lockdown in maart, en ik houd het tot dusver vol. Op 1 januari ben ik met een nieuw schema begonnen, omdat ik mijn oude krachttraingschema (3x onderlichaam en 2x bovenlichaam) een beetje saai begon te vinden. Ik heb thuis dumbbells (4 tot 25 kilo), een kettlebell van 16 kilo en allerlei weerstandsbanden, enkelgewichten, een ab wheel en een Chin up stang. Die laatste gebruik ik nu heel veel, omdat ik een programma doe dat mij, als het goed is, naar 10 Chin ups gaat helpen. Toen ik met het programma begon, kon ik er 3. Vandaag moet ik mijn eerste set van 7 doen, dus ik ga behoorlijk vooruit.

Het programma bestaat uit 6 trainingsdagen, waarop ik telkens 5 sets Chin ups doe. Ik doe vandaag 7,6,5,4,3 en dat wordt morgen 7,6,5,4,4 en overmorgen 7,6,5,5,4 enzovoort. Er komt dus elke dag een herhaling bij, net zo lang tot de eerste herhaling aan de beurt is en je dus één Chin up extra kunt; aan het eind van deze week moet ik op 8 zitten.

Verder doe ik geen enkele oefening voor mijn bovenlichaam, want dit is belastend genoeg. Voor mijn onderlichaam schrijf ik zelf elke 2 maanden een nieuw schema, meestal ziet het er ongeveer zo uit: een squat-variatie (bijvoorbeeld 2x12 gobelet squat en 2x24 walking lunges), een deadlift-variatie (2x10 romenian deadlift en 2x12 single leg deadlift) en een hipthrust-variatie (2x12 hip thrust en 2x15 kettlebell swing) en dan nog wat leuke extra's, zoals leg kickback met een weerstandsband, donkey kick en ab roll out. Ik doe in totaal 14-16 sets, en ik probeer elke training iets zwaarder te trainen (meer gewicht of meer herhalingen).

Daarnaast doe ik geregeld een work out van Fitnessblender. Ik ben vooral fan van de kickboks-lesjes, die combineer ik met mijn Chin up-trainingen, en ik doe ook vaak yoga met Fitnessblender. Ik geloof niet dat het 'echte' yoga is, het is meer een beetje stretchen, maar het bevalt mij heel goed. De yoga met Adrienne heb ik wel geprobeerd, maar ik vind haar irritant (en ik ben niet de enige, lees ik hier..!) en verder ben ik eigenlijk ook gewoon te slecht in yoga om al die ingewikkelde poses te kunnen. De yoga met Kelli (van Fitnessbleder) is juist heel rustgevend, omdat zij een fijne, niet-opdringerige stem heeft. Haar man, Daniel, vind ik daarentegen verschrikkelijk: hij praat aan één stuk door met een monotone, deprimerende stem. De yoga met Cassandra ga ik een keer uitproberen, die tip las ik hier.

Intussen hoop ik stiekem wel dat de sportscholen binnenkort weer open gaan! Het is leuk om thuis te sporten, maar ik mis toch wat apparaten en zwaardere gewichten (voor deadlifts, bijvoorbeeld). Hebben jullie dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou ook graag willen dat de sportscholen weer open gaan! Maar mis vooral de groepslessen, en het gaat ongetwijfeld nog lang duren voordat dat weer mag.

Ik heb vrijdag een Hit workout lower body gedaan, en uurtje gewandeld. Gister een body balance les. Vandaag weer een hit training total body, en een uurtje gewandeld.
eefje677 wijzigde dit bericht op 31-01-2021 22:04
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt sporten doe ik nog steeds niet vanwege de hielspoor , al gaat het wel wat beter, maar ik probeer wel elke dag stukjes te fietsen. Op een werkdag fiets ik dan bijvoorbeeld een stukje om.
Vandaag hebben we zo’n dik uur gefietst, was wel lekker in de zon.
Morgen heb ik een afspraak ergens dus 20 minuten enkele reis op de fiets. Op de terugweg ga ik dan met een omweg naar huis.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
30-01-2021 08:21
Bedoel je een side plank? Die zijn inderdaad pittig. Maar je kunt oefeningen ook makkelijker maken, deze bijvoorbeeld door niet op je voeten te staan maar half liggend (steunen op je onderarm en je benen op de grond).
Dit was een sideplank maar dan ook nog je knie en elleboog naar elkaar brengen en weer terug, dat was echt lastig.

Ik vond Shred level 3 echt stom met al dat planken en opdrukken herinner ik me nu ook weer, daar kon ik in die paar dagen ook echt niet beter in worden,

Vanochtend gestretched, vanmiddag bijna 7 km gewandeld.

Morgen weer een nieuw programma starten, ben nog even aan het denken of ik dezelfde nog een keer doe, of nog een keer iets low impact doe om mijn knie te ontzien.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-01-2021 18:55
Echt sporten doe ik nog steeds niet vanwege de hielspoor , al gaat het wel wat beter, maar ik probeer wel elke dag stukjes te fietsen. Op een werkdag fiets ik dan bijvoorbeeld een stukje om.
Vandaag hebben we zo’n dik uur gefietst, was wel lekker in de zon.
Morgen heb ik een afspraak ergens dus 20 minuten enkele reis op de fiets. Op de terugweg ga ik dan met een omweg naar huis.

@Dolfje, heb je wel eens aan Pilates gedacht? Niet belastend voor je hiel, ik vind het vaak wel rustgevend omdat je druk aan het werk bent met je lichaam. Ik vind het wel bij je passen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
31-01-2021 19:33
@Dolfje, heb je wel eens aan Pilates gedacht? Niet belastend voor je hiel, ik vind het vaak wel rustgevend omdat je druk aan het werk bent met je lichaam. Ik vind het wel bij je passen.
Ja maar hoe te beginnen? Ik vind het moeilijk om daar zo mee aan de gang te gaan.
dolfje schreef:
31-01-2021 20:42
Ja maar hoe te beginnen? Ik vind het moeilijk om daar zo mee aan de gang te gaan.
https://youtu.be/NyP_waVgL1w

https://youtu.be/wAXf2EcvRVQ

Slechts een kleine greep uit tig hits als je ‘pilates beginner’ intoetst op YouTube.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
31-01-2021 20:46
https://youtu.be/NyP_waVgL1w

https://youtu.be/wAXf2EcvRVQ

Slechts een kleine greep uit tig hits als je ‘pilates beginner’ intoetst op YouTube.
Ja dat snap ik wel dat dat te vinden is maar met zoiets weet ik nooit of ik dat goed doe.
dolfje schreef:
31-01-2021 20:47
Ja dat snap ik wel dat dat te vinden is maar met zoiets weet ik nooit of ik dat goed doe.
Je kan het toch een keer proberen? Die beginner-video’s zijn meestal wel goed te doen. En je kan er een paar van tevoren bekijken om te zien wie het beste uitlegt etc.
Vandaag weer Chloe Ting gedaan en daarmee heb ik de challenge afgerond. Ik ga de komende week even wat losse workouts doen en dan weer eens bekijken of ik aan een nieuwe challenge wil beginnen. Vind het wel fijn om een vast schema te hebben.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
31-01-2021 23:02
Je kan het toch een keer proberen? Die beginner-video’s zijn meestal wel goed te doen. En je kan er een paar van tevoren bekijken om te zien wie het beste uitlegt etc.
Je heb gelijk, ik moet zo eerst weg en ga vanmiddag eens de filmpjes bekijken.
Volgens mij zit er in de headspace app ook wel iets wat daar op lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik dans nog steeds, ook twee kortere playlists gemaakt nu voor afwisseling. Soms sla ik een dagje over maar ben tot nog toe tevreden en aan het kijken wat ik nog meer kan doen.

Die headspace app lijkt mij ook iets.
Maar hun klantenservice zou mij binnen twee dagen antwoorden op iets en dat is nooit gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de 2 filmpjes over beginner pilates die gisteren zijn gepost dus bekeken en meegedaan en ik ben nog stijver dan ik al dacht :$ Vind het ook wel lastig om te moeten in en uit ademen als zij dat zeggen, mijn ritme is heel anders en ik heb sowieso ademhalingsproblemen dus dat heb ik maar los gelaten en in mijn eigen tempo gedaan.
Dat in en uitademen kan ik ook niet op commando. Probeer er tijdens het sporten wel op te letten bij o.a. de Jumping Jacks maar het blijft een dingetje. Net zoals je buikspieren aanspannen.
Alle reacties Link kopieren
Dat in/uit ademhalen in een ritme wordt wel beter. Komt vanzelf.

Ik heb vandaag gewerkt, 25 min gefietst (niet 2x want terugweg fietssleutels kwijt grr), 10 min booty workout, 10 min yoga.
Ik had helemaal geen zin maar die 10 min workouts zijn dan wel een uitkomst. Tien minuten kan altijd.
Van het weekend ook steeds voor de 10 training 10 min yoga als warming up gedaan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-01-2021 20:42
Ja maar hoe te beginnen? Ik vind het moeilijk om daar zo mee aan de gang te gaan.
Ja dat zou ik inderdaad niet zomaar doen, dat wil je wel eerst onder begeleiding doen. Ik heb ooit zelfs een beginnercursus gedaan via de fysio. Die legde je dan van een aantal van de basis houdingen heeeel goed uit waar je moet letten en hoe je jezelf in de gaten kunt houden en daarna heb ik denk ik af en aan een jaar of 4 regelmatig lesjes gevolgd bij een goede docent.

Ik ga nog een low impact programma doen en dat zwaarder maken door extra buikspieroefeningen toe te voegen en extra HIIT intervallen. Ik wilde gisteravond beginnen, maar toen het kind eindelijk sliep en de was opgehangen was en de vaat in de vaatwasser stond was het kwart over 9 en kreeg ik het niet meer voor elkaar. Daarom vanoachtend een uurtje gespijbeld van mijn werk en eerst gesport:

https://www.fitnessblender.com/videos/l ... no-jumping, deze maar dan met wat zwaardere intervallen.
En daarna deze als bonus workout https://www.fitnessblender.com/videos/f ... ed-stomach

Het is echt fijn om te merken hoeveel beter deze oefeningen nu gaan en hoeveel beter ik belastbaar ben.

Ik ben sinds gisteren meer dan 8 kilo afgevallen ten opzichte van juli vorig jaar en omdat het super geleidelijk ging merk je dat niet zo, dus heb ik gisterochtend overal 8 kilo aan gewichten meegesleurd en toen merkte ik ineens weer hoe blij ik ben dat dat eraf is. Hopen dat in 2021 nog 8 kilo verdwijnt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven