Fit blijven in de lockdown. Wie doet mee ?

14-12-2020 17:34 1031 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan dus weer in lockdown.

Maar deze keer ga ik niet weer kilo's aankomen, nee. Ik wil zelfs beetje afvallen, fit worden en blijven. Fit 2021 in. Geen excuses en gebrek aan discipline, gewoon door blijven trainen.

Ik heb thuis weerstandsbanden, losse gewichten, fitness matje en mijn vriend neemt zijn fitnessbankje en losse gewichten mee.

Geen excuses: deze keer blijf ik fit.

Wie doet er mee?

Sluit je aan in dit motivatietopic.
Ik wil ook mee schrijven.

Doel is wat kilo’s af te vallen (die dateren al van voor het coronatijdperk), maar mij ook wat fitter te voelen.

Hardlopen heb ik vroeger heel veel gedaan, maar mijn knieeen vinden dit niet zo leuk meer, dus dat valt af.

Ik heb geen auto en doe alles op de fiets. Heb vorige week goede winterkleding Gekocht zodat ik de hele winter goed door kan fietsen ook voor training.

Verder wandel ik regelmatig. Heb mij aangemeld bij My virtual mission en loop ondertussen virtueel van Land’s End naar John o’Groats, inmiddels in Schotland beland. Eens kijken welke tocht ik hierna wil gaan doen virtueel (de ringweg van IJsland of Route66)

Een sportschool is echt niets voor mij, buiten dat het nu niet kan. Ik heb het geprobeerd, maar het binnensporten vind ik helemaal niets.
Ik zit nu te kijken of ik ‘s avonds op doordeweekse dagen een rondje kan wandelen op een hoger tempo dan ik normaal doe. Of toch thuis oefeningen kan doen. Lees hier wat over weerstandsbanden, ga mij daar eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-12-2020 09:28
Nou een dagje buikgriep of voedselvergiftiging doet ook veel voor je gewicht :P ben gewoon 2 kilo lichter dan woensdag maar mijn conditie is nu helemaal weg dus van bewegen komt nu even niks. Kan gelukkig weer mijn thee en boterham binnenhouden..
Oh nee. Dat heerst ook ja : buikgriep. Hopelijk ben je snel weer op de been.
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
18-12-2020 10:07
Ik wil ook mee schrijven.

Doel is wat kilo’s af te vallen (die dateren al van voor het coronatijdperk), maar mij ook wat fitter te voelen.

Hardlopen heb ik vroeger heel veel gedaan, maar mijn knieeen vinden dit niet zo leuk meer, dus dat valt af.

Ik heb geen auto en doe alles op de fiets. Heb vorige week goede winterkleding Gekocht zodat ik de hele winter goed door kan fietsen ook voor training.

Verder wandel ik regelmatig. Heb mij aangemeld bij My virtual mission en loop ondertussen virtueel van Land’s End naar John o’Groats, inmiddels in Schotland beland. Eens kijken welke tocht ik hierna wil gaan doen virtueel (de ringweg van IJsland of Route66)

Een sportschool is echt niets voor mij, buiten dat het nu niet kan. Ik heb het geprobeerd, maar het binnensporten vind ik helemaal niets.
Ik zit nu te kijken of ik ‘s avonds op doordeweekse dagen een rondje kan wandelen op een hoger tempo dan ik normaal doe. Of toch thuis oefeningen kan doen. Lees hier wat over weerstandsbanden, ga mij daar eens in verdiepen.
Leuk dat je meeschrijft!

Alles op de fiets doen scheelt ook al heel veel. Dat heb ik nu ook als missie: alles binnen mijn eigen stad doe ik op de fiets. Kost soms.wel meer tijd, maar levert een hoop beweging op, goed voor het milieu en bovendien goed voor de portemonnee.

Is virtual m mission een app? Lijkt me ook best leuk. Schotland staat al lang op het lijstje maar zit er voorlopig nog niet in. Dus mss is virtueel wel een idee ;-).

Weerstandsbanden vind ik ideaal. Ze wegen niks en dus makkelijk mee te nemen. En er zijn een hoop oefeningen voor. Had ze afgelopen zomer ook mee op vakantie.

Ik ga zo buiten in het park sporten: interval touwtje springen, lounges, squads met weerstandsband, op en neer lopen met band, opdrukken op bankje, dippen op bankje. En vanmiddag wandelen. Heerlijk weer 😍
Ja Virtual Mission is een app. Je kan zelf een route bedenken (gratis) en wanneer je de afstanden invoert zie je op een kaart waar je bent op de route.
Ook hebben ze een aantal challenges, daar moet je wel voor betalen. Ik doe mee aan Land’s End naar John o’Groats. Verschil met eigen gratis route bedenken is dat je op de kaart kan zien waar je bent, maar ook via streetview. Als je een bepaald punt bent gepasseerd ontvang je een digitale ansichtkaart in je mailbox en aan het eind ontvang je een echte medaille. Ik ben net de grens met Schotland gepasseerd. Ik zit nu te bedenken welke challenge ik hierna ga doen, the Icelandic Ringroad of Route66. Maar ze hebben ook korte afstanden.
Zo mijn beweging van gisteren weer ingehaald. Had gisteren teveel spierpijn en wilde niks forceren. Na m'n wandeling naar de supermarkt maar even door gewandeld naar het centrum om daar een stuk te wandelen. Bij sommige winkels waren ze binnen druk bezig met van alles en bij de winkels die open waren zoals bij Kruidvat was bijna niemand. Was niet de enige die bedacht had om gewoon door het centrum te gaan wandelen maar druk was het niet, alleen wat meer mensen dan ik verwacht had. Hoor van mijn vader steeds vaker dat hij in de bossen steeds meer mensen tegenkomt wanneer hij de hond uitlaat.
Ik heb dit topic op het juiste moment gevonden! Zit namelijk in sportkleding, met errug weinig motivatie.
Maar ga toch maar even wat doen :-D
Ik zag dat van Haren ook weerstandsbanden verkoopt trouwens.

En iemand zei iets over dat wandelen saai is. Ik wandel vaak met een podcast op, dan heb ik niet het gevoel dat ik helemaal alleen ben :high5:
Suzan-J schreef:
18-12-2020 14:03
Ik heb dit topic op het juiste moment gevonden! Zit namelijk in sportkleding, met errug weinig motivatie.
Maar ga toch maar even wat doen :-D
Ik zag dat van Haren ook weerstandsbanden verkoopt trouwens.

En iemand zei iets over dat wandelen saai is. Ik wandel vaak met een podcast op, dan heb ik niet het gevoel dat ik helemaal alleen ben :high5:
Dat wist ik niet, ze verkopen best veel fitness dingen zie ik nu, gewichtjes, kettlebel, fitnesmat, foamroller, yogabal. Had ik eerder moeten weten maar wie denkt er nou aan Van Haren als je op zoek bent naar sportartikelen naast sporttas sokken en schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog wat kerstkaarten op de bus gedaan en er meteen een wandeling van gemaakt. Het zonnetje scheen ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zei ik dat wandelen saai was. Gister zelf een avondwandeling gemaakt omdat ik 10.000 stappen wilde halen. Met een muziekje op was het eigenlijk best leuk moet ik eerlijk toegeven.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
18-12-2020 15:45
Volgens mij zei ik dat wandelen saai was. Gister zelf een avondwandeling gemaakt omdat ik 10.000 stappen wilde halen. Met een muziekje op was het eigenlijk best leuk moet ik eerlijk toegeven.
Je zou ook een luisterboek aan kunnen zetten.
Ik speel pokemon en loop daar ook veel voor.
Ik neem me ook regelmatig voor om na het eten nog een stuk te gaan wandelen maar uiteindelijk komt het er niet van want donker, koud etc. Maar goed in plaats daarvan doe ik dan wel weer work outs voor de tv.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb qua beweging een goede dag gehad: gefietst, gewandeld en buiten gesport. :hello: wel een dik plak cake op. Maar ach...

Wandelen met podcast is een goed idee. Ga eens e.e.a. zoeken op Spotify.
Luisterboeken vind ik meestal niet zo leuk. Stem en intonatie is anders dan ik in mijn hoofd heb, waar ik mij dan weer aan irriteer. Maar heb wel vaak een podcast aan tijdens het fietsen of wandelen. Dat is net radio en dan irriteert het mij niet.
Podcast Brand in het Landhuis is een aanrader al is die niet sport gerelateerd. Verder luister ik ook de podcast Live Slow Ride Fast van wielrenner Laurens ten Dam. Krijg je nog wel eens een tip over fietsen, training en zo.
Brand in het landhuis vond ik ook erg leuk!
Verder luister ik ‘man man man de podcast’ en ‘zon in je leven’. Maar er is zoveel te vinden.
Vanmiddag scheen hier de zon ook nog lekker, dus vriend meegesleept voor een wandeling van 45 min :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is een goed idee wandelen met een boek of podcast. Vanavond ook nog workout van 15 minuten op just dance gedaan. Ik weet nog niet of deze workouts ook echt "gebalanceerd zijn" of dat het gewoon random liedjes zijn.
Ik heb naast m'n wandeling ook nog 50 minuten voor de tv gesport. Was eerst van plan om alleen 30 minuten te doen maar toen kwam ik een work out tegen en dacht die kan ik er wel even achter aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels best wat materialen thuis staan. Had ook wat dingen geleend van anderen die er niets mee doen.

Heb weerstandsbanden, en ook zo'n groot elastiek, bankje wat je kan verstellen (handig voor buikspieren en armoefeningen) verschillende dumbbells tot 8kg, matje, springtouw, enkelgewichten en iemand bood me nog swissball aan. Lijkt wel een halve sportschool. Straks wil ik niet meer terug sporten in de sportschool :hihi:
mick87 schreef:
18-12-2020 22:50
Ik heb inmiddels best wat materialen thuis staan. Had ook wat dingen geleend van anderen die er niets mee doen.

Heb weerstandsbanden, en ook zo'n groot elastiek, bankje wat je kan verstellen (handig voor buikspieren en armoefeningen) verschillende dumbbells tot 8kg, matje, springtouw, enkelgewichten en iemand bood me nog swissball aan. Lijkt wel een halve sportschool. Straks wil ik niet meer terug sporten in de sportschool :hihi:
Hey dat is handig. Kun je voorlopig vooruit. Raad wel aan om niet te fanatiek te beginnen met gewichten maar dat langzaam op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-12-2020 23:30
Hey dat is handig. Kun je voorlopig vooruit. Raad wel aan om niet te fanatiek te beginnen met gewichten maar dat langzaam op te bouwen.
Ja dat sowieso. Ooit nekblessure gehad door te zwaar trainen met dumbbells.
Heb nu aan gewichten wat ik in de sportschool ook gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn derde workout van 30 day shred gedaan. En 10.000 stappen gehaald. Niet gewandeld maar gewoon stappen in en om het huis. Potje voetbal met zoon gaf een mooie boost.
die weerstandsbanden, dat lijkt mij wel wat. daar ga ik ook eens naar kijken.

met mijn chronische vermoeidheid is het lastig om regelmaat te krijgen in mijn workouts. begin deze week had ik veel energie en heb ik dagelijks wat kunnen doen. de afgelopen twee dagen helaas niet ivm drukte op het werk. vandaag heel rustig aan gedaan en trots dat ik nu net toch nog even op mijn hometrainer ben gekropen voor een kort stukje fietsen. kwam door dit topic, ik lag op de bank te forummen. en toen ik dit tegen kwam dacht ik: oh ja, beter even mezelf nog van de bank af slepen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer naar buiten geweest na ziek te zijn geweest en heb met man rondje park gelopen en we hebben de 10.000 stappen ruim aangetikt. Ben er wel heel moe van en dan hebben we erg rustig gelopen.
Morgen ook nog maar even rustig aan en dan kijken of ik maandag naar het sportpark hier buiten kan.
Goed bezig allemaal :cheer:
Ik ben net terug van hardlopen, klein rondje want ik ben nog aan het opbouwen maar wel 10.000 stappen gehaald ondanks een hele dag op kantoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er in geslaagd om 100 AANEENGESLOTEN dagen ten minste 10.000 stappen per dag te lopen.
Omdat de stappen door een app gemeten werden was het geen optie om een dag 2 stappen te smokkelen, dan mocht je resoluut opnieuw beginnen bij dag 1.
Dat kost best wat doorzettingsvermogen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
19-12-2020 22:21
Ik ben er in geslaagd om 100 AANEENGESLOTEN dagen ten minste 10.000 stappen per dag te lopen.
Omdat de stappen door een app gemeten werden was het geen optie om een dag 2 stappen te smokkelen, dan mocht je resoluut opnieuw beginnen bij dag 1.
Dat kost best wat doorzettingsvermogen.
Nou en of wat een prestatie zeg! Heel knap! Hoe kwam je steeds aan die stappen? Wandelde je elke dag? Of heb je sowieso een actief leven? Moet je op je werk veel lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven