Fit blijven in de lockdown. Wie doet mee ?

14-12-2020 17:34 1031 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan dus weer in lockdown.

Maar deze keer ga ik niet weer kilo's aankomen, nee. Ik wil zelfs beetje afvallen, fit worden en blijven. Fit 2021 in. Geen excuses en gebrek aan discipline, gewoon door blijven trainen.

Ik heb thuis weerstandsbanden, losse gewichten, fitness matje en mijn vriend neemt zijn fitnessbankje en losse gewichten mee.

Geen excuses: deze keer blijf ik fit.

Wie doet er mee?

Sluit je aan in dit motivatietopic.
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
16-12-2020 19:42
Ik lees graag mee, halverwege dit jaar wel even meegeschreven in een afvaltopic, maar daarna gebeurde er zoveel dat daar weinig van terecht is gekomen.

In 1,5 jaar tijd nu 2x geopereerd en daarom op een “goede” weegschaal gewogen: gewoon ruim 4 kilo aangekomen en de eerste weging vond ik mezelf ook al 3/4 kilo te zwaar..
Corona werkt nu niet echt mee en ik vind sporten ook nog eens verschrikkelijk saai en stom.
Maar er moet wat gebeuren, dus ik lees graag tips om toch wat fitter te worden en dingen vanuit huis lijkt me ook fijner dan dat je er de deur voor uit moet.

Welk moment van de dag kiezen jullie?
Voor het werk sta ik niet graag vroeger op en na het avondeten ben ik vaak te moe om nog wat te doen.. dan zou alleen de tijd tussen werk en avondeten overblijven en dan eten we dus een half uurtje later, maar dat moet wel lukken. Ben benieuwd hoe jullie dat indelen!
Dat is precies de tijd die ik gebruik. Meteen na thuiswerken even sporten. Desnoods maak ik later in de avond nog wat werk af, na het eten koken/douchen/omkleden/eten.

Als ik vrij ben van werk/geen werkafspraken heb, sport ik liefst in de ochtend, nog voor het ontbijt. Tanden poetsen, sportoutfit aan, thee en dan bewegen. Daarna douchen/omkleden/ontbijten.

Kan ik in de ochtend niet sporten, dan maak ik een korte wandeling, ik ga zonder hond ‘even de hond uitlaten’, zeg maar. Even in beweging voordat ik in mijn werkkamer verdwijn. Dan doe ik lunchyoga (blok in mijn agenda een uur) en na elk overleg (ik heb er nogal wat) loop ik de trap af naar beneden voor een kop thee.
Baileyslife schreef:
16-12-2020 19:42
Ik lees graag mee, halverwege dit jaar wel even meegeschreven in een afvaltopic, maar daarna gebeurde er zoveel dat daar weinig van terecht is gekomen.

In 1,5 jaar tijd nu 2x geopereerd en daarom op een “goede” weegschaal gewogen: gewoon ruim 4 kilo aangekomen en de eerste weging vond ik mezelf ook al 3/4 kilo te zwaar..
Corona werkt nu niet echt mee en ik vind sporten ook nog eens verschrikkelijk saai en stom.
Maar er moet wat gebeuren, dus ik lees graag tips om toch wat fitter te worden en dingen vanuit huis lijkt me ook fijner dan dat je er de deur voor uit moet.

Welk moment van de dag kiezen jullie?
Voor het werk sta ik niet graag vroeger op en na het avondeten ben ik vaak te moe om nog wat te doen.. dan zou alleen de tijd tussen werk en avondeten overblijven en dan eten we dus een half uurtje later, maar dat moet wel lukken. Ben benieuwd hoe jullie dat indelen!
Ik ga toch altijd na het avondeten. Ook al ben ik moe, sporten gaat nog prima. Niet aan denken en gewoon gaan. In het weekend ga ik altijd in de ochtend, zo mijn bed uit, sportkleding aan, even opwarmen en naar buiten om te rennen. Dat is wat bij mij echt het beste werkt: niet nadenken en gaan.
Ook al voel je je moe, van een dag achter je bureau word je echt niet zó moe dat je geen lichamelijke inspanning meer kan leveren.
Ik sport het liefst voor het ontbijt, net voor het avond eten of zo'n 2 uur na het avond eten. Ligt er aan wat ik van plan ben. Vandaag was ik van plan om 10 minuten buikspieren te doen maar dat werden er 20 met nog zo'n 10 minuten m'n armen met gewichtjes. Het waren wel staande buikspier oefeningen.

Als ik meteen na het eten ga sporten krijg ik er last van tijdens het sporten. Even een banaan ofzo kan wel maar geen hele maaltijd. En ik had gelezen dat het ook beter is voor je spijsvertering. En HIIT is niet verstandig op een lege maag.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport het liefst in de ochtend om een uur of 10. Maar dat kan dus niet elke dag.
Vroeger er voor opstaan vind ik niet fijn en ik douche normaliter in de avond op doordeweekse dagen dus het sporten moet voor het eten , daarna heb ik geen zin meer al vind ik na het eten rondwandelen nog wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niks gedaan qua beweging, of nee niet helemaal, 2x 20 minuten gefietst met de kinderen en m'n snotverkouden hoofd/ lijf wat niet wilde. Fiets dagelijks met de kinderen maar dit was een workout op zich :facepalm:
Sinds gister een zere keel en verkouden dus vanmorgen een test gedaan. Uur later de uitslag al gelukkig negatief!

Die weerbaarheidsbanden wil ik ook graag hebben, lijkt me voor de benen wel fijn. Welk merk is een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Heel verhaal geschreven, plaatsen lukt niet grrr. Vandaag in ieder geval gefietst 2x 25min. Morgen online Body Balance. En weer een poging tot een langer verhaal.
Ik heb 2 soorten:
Ik heb deze van Ali waar ik erg tevreden mee ben, vind ze erg fijn, aanrader: https://nl.aliexpress.com/item/40009914 ... 4c4dQ7CjTZ
En een setje weerstand/yogabanden zoals dit maar dan van Kruidvat: https://www.decathlon.nl/p/weerstandsba ... 96&c=BLAUW
Die laatste vind ik niet zo fijn voor de oefeningen die ik doe.

En ik had deze in een andere kleur maar heb ze terug gebracht want ze waren gewoon te klein en te pijnlijk, ze knelden bij mij echt de boel af: https://www.bol.com/nl/p/mkbm-weerstand ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren
Morgen wil ik beginnen. Ik stel het steeds uit maar met de dag voel ik me lamlendiger. Ik heb echt nul energie in minn hoofd en lijf en eet echt slecht de laatste tijd. Het is een cirkel waar ik niet uitkom en zelf in stand houd. Ik ben erg zwart wit en alles of niets wat dat betreft.
Ik wil hier echt uitkomen want ik weet dat ik me beter ga voelen en ik wil mijn leuke kleren weer aan.
De drempel is zo hoog. Bah

Wat ga ik doen? Hardlopen vind ik kut. Wandelen is te doen maar ook saai in mijn eentje.
Een thuisworkout spreekt me het meeste aan. Met 30 day shred had ik enorm veel resultaat maar vond ik ook wel saai op een gegeven moment. Afwisseling is leuker. Wat is leuk voor een beginner? Want meteen al helemaal kapot gaan trek ik niet, dan haak ik echt af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nintendo switch met fit ring gekocht en ook nog just dance erbij besteld. Vandaag 3 nrs gedanst ziet er goed uit. Daarnaast wandelen. En ik sponsor ook een sportschool dus kan altijd zien of die nu online iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
16-12-2020 23:20
Morgen wil ik beginnen. Ik stel het steeds uit maar met de dag voel ik me lamlendiger. Ik heb echt nul energie in minn hoofd en lijf en eet echt slecht de laatste tijd. Het is een cirkel waar ik niet uitkom en zelf in stand houd. Ik ben erg zwart wit en alles of niets wat dat betreft.
Ik wil hier echt uitkomen want ik weet dat ik me beter ga voelen en ik wil mijn leuke kleren weer aan.
De drempel is zo hoog. Bah

Wat ga ik doen? Hardlopen vind ik kut. Wandelen is te doen maar ook saai in mijn eentje.
Een thuisworkout spreekt me het meeste aan. Met 30 day shred had ik enorm veel resultaat maar vond ik ook wel saai op een gegeven moment. Afwisseling is leuker. Wat is leuk voor een beginner? Want meteen al helemaal kapot gaan trek ik niet, dan haak ik echt af.
Hey Fresia, kleine stapjes hè. Verander elke week 1 kleine gewoonte. Bijvoorbeeld elk half uur even opstaan van je bureaustoel (zet een timer). Alleen maar opstaan even voelen wat er allemaal gespannen is. Beetje zwaaien, draaien. Of staand werken. Elk uur de trap op en aflopen werkt voor mij ook fijn. Onze online overleggen hebben na max. anderhalf uur een pauze of een einde.

Het is geen sporten, maar het heeft een enorme, ongemerkte impact.

Ander idee: dit weekend ga je uitzoeken wat je leuk vindt om thuis te doen. Dan kijk je wat ervoor nodig is (bij mij was dat: woonkamer en tv claimen, wat spullen uit de weg zetten). Abonnement nemen bijvoorbeeld op een online programma, spullen aanschaffen?

En dan een dag uitkiezen om te starten. Tijd reserveren. Gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan even bij de Kruidvat kijken voor weerstandbanden, online zijn ze toch een stuk duurder.
Eerst m'n verkoudheid even de deur uit krijgen en starten maar weer
cookie84 schreef:
17-12-2020 14:06
Ik ga dan even bij de Kruidvat kijken voor weerstandbanden, online zijn ze toch een stuk duurder.
Eerst m'n verkoudheid even de deur uit krijgen en starten maar weer
Die weerstandbanden die ik heb van Kruidvat zitten per 3 in een ronde doorzichtige koker van Rolfi Sport. Zit volgens mij niet vast in het assortiment maar lag meestal bij de andere sport artikelen of los in een bak ergens. Ze waren toen ik ze kocht 3,99
Ik heb nu zo'n 1,5kg sporthoepel. Dat leek me handig en leuk voor tijdens saaie online meetings. Maar het doet Pijn!
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
17-12-2020 11:46
Hey Fresia, kleine stapjes hè. Verander elke week 1 kleine gewoonte. Bijvoorbeeld elk half uur even opstaan van je bureaustoel (zet een timer). Alleen maar opstaan even voelen wat er allemaal gespannen is. Beetje zwaaien, draaien. Of staand werken. Elk uur de trap op en aflopen werkt voor mij ook fijn. Onze online overleggen hebben na max. anderhalf uur een pauze of een einde.

Het is geen sporten, maar het heeft een enorme, ongemerkte impact.

Ander idee: dit weekend ga je uitzoeken wat je leuk vindt om thuis te doen. Dan kijk je wat ervoor nodig is (bij mij was dat: woonkamer en tv claimen, wat spullen uit de weg zetten). Abonnement nemen bijvoorbeeld op een online programma, spullen aanschaffen?

En dan een dag uitkiezen om te starten. Tijd reserveren. Gaan.
Dat zijn goede tips. Dank!

Ik ben vanmorgen begonnen. Ik keek er echt tegenop maar de knop om en gaan. Niet mijn leukste bezigheid maar eerlijk is eerlijk een half uur is zo om. Daarna was ik trots!

Ik heb een aftelkalender gemAakt, de 30 dat shred ga ik toch weer volgen. Ik heb vele filmpjes bekeken en die bewaar ik voor erna. Dan kan ik afwisselen en 3 keer per week sporten om het bij te houden.
Fitbit via mp gekocht en probeer nu ook zonder sporten gewoon meer te bewegen. Dat je dat nu een beetje bij kunt houden motiveert wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips allemaal. Ik heb binnen niet echt een fijn plekje om te sporten... maar dat kan ik gaan maken natuurlijk.

Ik had laatst in een hele leuke aanbieding een smartwatch gekocht en had er meteen plezier van. Helaas bleek de batterij maar een uur of 3 te werken. Dus het horloge moet helaas terug (actiepuntje: Dat moet ik nog doen)

Vandaag voor een afspraak eerst met de bus en daarna een stuk gelopen. Het was fijn, net buiten de stad. Ben echt als een gek aan het wandelen de hele week maar zó geen zin om weer depressief thuis te komen te zitten. Wat me wel opvalt is dat het op straat even druk lijkt als anders. Minder kinderen en scholieren, maar verder gewoon druk.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren armtraining gedaan. En vandaag zo'n 13 km gelopen: gewerkt en daarna het bos in gegaan.

Morgen weer workouts thuis.

Merk dat t wel goed gaat: zowel het sporten als gezond eten. Ben al 2 kg kwijt ook.
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door dit topic heb ik gisteren een half uur met de wii fit gesport. Ik was 3 kilo aangekomen, viel me nog mee eigenlijk.

Gisteren heb ik een aantal van die spierworkouts gedaan, gestept en gehulahoopt op het balance board en 10 minuten door de kamer gejogd. Toch 2,5 km afgelegd volgens de computer. En nu heb ik spierpijn in mijn rug en buik, die al die actie niet gewend zijn. Maar ik ben wel blij dat ik iets gedaan heb.
..
Alle reacties Link kopieren
Vandag fanatiek just dance gedaan en dat voel ik dus. Helaas is mijn fitbit kapot en lukte het scannen bij dhl laatst niet voor reparatie dus heb die nog niet terug kunnen sturen en ook nog geen zicht op wanneer wel want alle is beetje traag nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10.000 stappen nog gelopen met mn nieuwe fitbit. Na het eten. Was eigenlijk heel lekker. Ik voelde het op een gegeven moment wel in mn benen. Niks gewend zijn ze.
Zo'n VR bril. Is dit echt heel anders dan via Youtube een filmpje volgen en meedoen?
Ben altijd op zoek naar nieuwe manieren.

Dit topic inspireert wel. Zal mijn weerstandsbanden uit de kast halen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
16-12-2020 23:20
Morgen wil ik beginnen. Ik stel het steeds uit maar met de dag voel ik me lamlendiger. Ik heb echt nul energie in minn hoofd en lijf en eet echt slecht de laatste tijd. Het is een cirkel waar ik niet uitkom en zelf in stand houd. Ik ben erg zwart wit en alles of niets wat dat betreft.
Ik wil hier echt uitkomen want ik weet dat ik me beter ga voelen en ik wil mijn leuke kleren weer aan.
De drempel is zo hoog. Bah

Wat ga ik doen? Hardlopen vind ik kut. Wandelen is te doen maar ook saai in mijn eentje.
Een thuisworkout spreekt me het meeste aan. Met 30 day shred had ik enorm veel resultaat maar vond ik ook wel saai op een gegeven moment. Afwisseling is leuker. Wat is leuk voor een beginner? Want meteen al helemaal kapot gaan trek ik niet, dan haak ik echt af.
Ik ben ooit ook begonnen met Shred en daarna heb ik de overstap gemaakt naar Fitness Blender. Daar koop ik voor 20 euro een programma waarin ik heel afwisselend sport en in een half uur tot 3 kwartier echt hard aan het werk ben. Ze hebben een gratis 5 dagen programma voor je om uit te testen. Als je een programma koopt kun je het daarna een aantal keer doen. Zo ben ik nu voor de 4de keer bezig met het low impact programma en heb ik ook al 3 keer het upperbody programma gedaan in de tijden dat ik regelmatig op mijn racefiets zit. Ik vind dat er vaak goede varianten voor beginners worden gegeven en ik vind ze heel realistisch in de zin dat ze zelf ook wel eens even pauze houden tijdens een oefening en zeggen dat ze even uitpuffen en dan weer verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond deze workout gedaan: https://www.fitnessblender.com/videos/u ... ordination

Was hard weken, maar ging wel goed. Nu al spierpijn dus dat word leuk. Vanmiddag een stuk fietsen met de kinderen op de fiets. Zaterdagochtend hebben we al vroeg een porgramma en kan ik dus zelf niet sporten, maar zondagochtend staat er weer een workout op het programma.
Alle reacties Link kopieren
Dat ga ik eens bekijken fitnessblender, klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
18-12-2020 07:13

Dit topic inspireert wel. Zal mijn weerstandsbanden uit de kast halen. :-D
Ja weerstandsbanden zijn echt ideaal. Ik ga Zometeen ook weer aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Nou een dagje buikgriep of voedselvergiftiging doet ook veel voor je gewicht :P ben gewoon 2 kilo lichter dan woensdag maar mijn conditie is nu helemaal weg dus van bewegen komt nu even niks. Kan gelukkig weer mijn thee en boterham binnenhouden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven