Fit20??

04-10-2017 15:22 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kreeg ik een folder in de bus van Fit20.

Een fitnessconcept dat claimt dat je met 20 minuten super intensieve krachttraining werkt aan sterkere spieren. Twintig minuten per week zou moeten volstaan.

Wat het verhaal nog aparter maakt (maar wel aantrekkelijk als het werkt) is dat je niet alleen weinig tijd kwijt bent, maar ook nog in je nette kleren sport. Want je zweet niet, omdat je in slow motion sport (???).

Ik kan nauwelijks geloven dat dit werkt, maar het maakt me razend nieuwsgierig. Het lijkt me een voorbeeld van 'als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat ook'. Toch ga ik binnenkort wel kijken, ik wil dit wel eens proberen.

Kent iemand dit? Het is een keten, begrijp ik, maar hier in de buurt is het volgens mij nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig wel per maand 😁. Maar eerlijk gezegd vind ik dat nog een hoop geld.

Maar goed, daarbij moet je natuurlijk niet kijken naar dat het maar twintig minuten is - dat is juist het hele idee, dat het een voordeel is dat je weinig tijd kwijt bent. Eigenlijk koop je dan vrije tijd.

Het is alleen wel echt veel meer geld dan ik nu besteed aan sport.
Alle reacties Link kopieren
Geld is wel wat me tegenhoud. Dat en dat ik naar de andere kant van m'n stad moet, waardoor ik er nog steeds meer tijd mee kwijt ben. Als het naast de deur was, zou ik het eerder proberen.
Ik sport al 3x per week, maar juist voor sterkere spieren zou dit bij mij moeten helpen, ofzo.

misschien 1x gaan en het kunstje afkijken ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geweest!

Het was zeker een aparte ervaring.
De hele locatie leek in niets op een sportschool. Meer een bedrijfsverzamelgebouw.

Ik heb iets van vijf oefeningen gedaan op apparaten. Daardoor niet iets wat je thuis zou kunnen doen. Steeds onder toeziend oog van de trainer. Dat gaf wel een vertrouwd gevoel. De oefeningen waren inderdaad zwaar, maar duurden maat even. Daardoor was de tijd snel voorbij.

Dat maakt het ook best apart. Mijn spieren voelden wel echt vermoeid aan, maar toch had ik niet het gevoel echt gesport te hebben, zoals je bijvoorbeeld hebt na hardlopen.

Ik had vanmorgen niet echt spierpijn, wel nog een vermoeid gevoel. Dat kan ook te maken hebben met dat de trainer al aangaf dat je de eerste keren nog een beetje zoekt naar het juiste gewicht per oefening.

Ik vond het een bijzonder gebeuren, maar weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken eerlijk gezegd. Ik vond de sfeer plezierig, de begeleiding was goed, en ik denk dat je door de gerichte manier van werken wel resultaat kunt boeken. Maar het voelt nog niet als sport. En ik vind het wel veel geld. Ik snap dat het dat moet kosten, in verband met die begeleiding, maar het is wel een heel bedrag per jaar.

Volgende week nog een keer.
Leuk dat je het gedaan hebt! Ik wilde net gaan schrijven wat de trainer al zei: je moet nog uitvinden wat jouw maximum gewicht is per toestel. Als dat goed is ingesteld is, voel je wél echt dat je gesport hebt. Althans, ik stond echt met trillende spieren buiten. Heel fijn (not) dat ik daarna nog een trap af moest. Dan moest ik me echt vasthouden aan de leuning omdat m'n benen heel onvast waren.
Ben benieuwd hoe je het volgende keer vindt!
Fijn dat je laat weten hoe het was.
Wat misschien enigzins vergelijkbaar is, is een gymcirkel. Dan train je alleen, op apparaten die op jou zijn afgesteld. Zo'n rondje doe je twee keer en duurt ca. 30 minuten. Dit doe je bij de sportschool, en kost relatief weinig tijd en is stukken goedkoper. Misschien iets voor de mensen die tegen de prijs aanlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer dit topic weer even leven in te blazen. ;) Zijn er ondertussen meer mensen met ervaring met Fit20? Ik overweeg serieus om dit te gaan doen, ben alleen nog op zoek naar een vast maatje, want dat is wel aanzienlijk goedkoper (dus als je interesse hebt en vaak in Utrecht of Rotterdam bent, let me know!).

Heb nu een sportschoolabonnement maar ik ga amper, zie het echt als enorme opgave en hoewel ik me wel enigszins goed voel als ik wel ben geweest, vind ik het echt niet leuk en vaak toch zonde van m'n tijd / avond. Ik zoek dus vooral iets wat ik leuker vind en liefst weinig tijd kost, waardoor Fit20 me fantastisch lijkt.

Ben benieuwd!
Fit20 regelt wel een maatje. Volgens mij kan je altijd kiezen voor de duo-optie. Is er een bepaalde week geen maatje dan train je alleen voor de duoprijs.
Althans zo gaat het hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat eigenlijk niet.

Ik ben na de kennismakingslessen niet meer geweest. Vooral omdat het geld me tegen houdt. Ik geloof wel in het concept, vind het best leuk om te doen en denk echt dat het kan werken. Maar hik dus wel echt aan tegen de kosten.

Nog geen definitief nee, maar ook nog geen actie dus...
Alle reacties Link kopieren
knowbrainer schreef:
09-01-2018 21:51
Ik probeer dit topic weer even leven in te blazen. ;) Zijn er ondertussen meer mensen met ervaring met Fit20? Ik overweeg serieus om dit te gaan doen, ben alleen nog op zoek naar een vast maatje, want dat is wel aanzienlijk goedkoper (dus als je interesse hebt en vaak in Utrecht of Rotterdam bent, let me know!).

Heb nu een sportschoolabonnement maar ik ga amper, zie het echt als enorme opgave en hoewel ik me wel enigszins goed voel als ik wel ben geweest, vind ik het echt niet leuk en vaak toch zonde van m'n tijd / avond. Ik zoek dus vooral iets wat ik leuker vind en liefst weinig tijd kost, waardoor Fit20 me fantastisch lijkt.

Ben benieuwd!
Ik ga met mijn man samen, maar hier is het wel zo, dat je altijd voor de duoprijs kunt kiezen. Fit20 regelt dan een maatje voor je (of niet, maar dan betaal je niet extra).

Vanmorgen weer geweest na 2x niet wegens vakantie, was weer even pittig..
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Er zit verschil in: je kunt zelf met een duo komen, dan betaal je de laagste abonnementskosten. Je kunt er ook voor kiezen om in duo te trainen, ook als je niet zelf een duo-maatje hebt. Dan regelt Fit20 het voor je, maar het kan dan ook gebeuren dat je toch alleen traint als ze niemand hebben gevonden die op jouw tijd kan.
De kosten daarvan liggen iets hoger, maar wel lager dan wanneer je altijd solo komt.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
11-01-2018 16:12
Ik weet dat eigenlijk niet.

Ik ben na de kennismakingslessen niet meer geweest. Vooral omdat het geld me tegen houdt. Ik geloof wel in het concept, vind het best leuk om te doen en denk echt dat het kan werken. Maar hik dus wel echt aan tegen de kosten.

Nog geen definitief nee, maar ook nog geen actie dus...
Bedankt voor de reacties! Fijn dat je een maatje kan laten regelen, ideaal. Ik hik ook nog steeds aan tegen de kosten. Ik ga toch nog even zelf proberen om te sporten. Wie weet voor in de toekomst als ik wat rijker ben. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit sinds een paar weken en het valt tot nu toe wel goed. Wel heb ik de indruk dat mijn aanhechtingen/ gewrichten er wat aan moeten wennen. Qua spieren gaat het heel snel makkelijker. Ze hebben daar overigens wel goed naar geluisterd en de training aangepast, maar ik ben benieuwd of meer mensen er tegenaan zijn gelopen dat aanhechtingen wat moesten wennen aan de training.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat herken ik niet. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij jouw klachten. Ik zou niet weten hoe mijn aanhechtingen voelen.

Ik ben trouwens dus wel echt gestart.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds wel enthousiast, ik merk dat de kracht wel behoorlijk vooruit gaat. Hoe vergaat het de rest inmiddels?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik ben ook weer gestart! Gewichten zijn nu een stuk lager dan toen ik een jaar geleden stopte, maar mijn spieren zijn ook flink verzwakt. Dus ik voel het weer best.

Vandaag mijn 3e training gehad en voor het eerst met een duo erbij. De eerste 2 trainingen waren solo. Dat vind ik eigenlijk toch wel lekkerder :$
Maar mijn man gaat nu ook kijken of het iets voor hem is, dus misschien kunnen we straks we samen trainen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kende deze versie nog niet.
Heb zelf een Personal Trainer samen met een "maatje" voor een uur per week waar ik 100 per maand voor betaal, grof gesteld, 25 p/u.

Daar is de training ook zo zwaar ingesteld dat je echt wel een week nodig hebt om te herstellen van de focus groepen. Daardoor heb ik ook gemerkt dat wanneer ik de tweede dag van de week bij de sportschool hetzelfde zou herhalen, dat dat niet lang vol te houden is.

Het werkt echter wel. Want de manier van aanpak, wanneer men eenmaal goed in het schema zit qua belasting, zorgt voor een enorme rekruterings impuls van de zenuwen, waardoor je kracht echt toeneemt en daarmee uiteindelijk ook je spiermassa en je verbranding.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-10-2017 15:49
Ik heb een collega die het doet. Je moet wel bereid zijn om oefeningen te doen totdat je niet meer kunt, dus als je snel/makkelijk opgeeft is het niet jouw ding. Ze heeft meestal wel 2 dagen flink spierpijn.
Lijkt me geen gezonde methode als dat vaker gebeurt. Ik kan me voorstellen dat het (vooral als je jaren niets hebt gedaan) het de eerste paar keer wat pijnlijk aanvoelt, maar na 2-3 keer moet dat toch wel over zijn. Spierpijn is gewoon het gevolg van overbelasting.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe dit samen met mijn man. Nu sinds een maand of twee. Mijn man heeft veel gezondheidsklachten door een te hoge bloeddruk en suiker en snel last heeft van verzuring van zijn spieren.
Wij zien het ook al investering in de gezondheid en samen is het heel gezellig. Nu hebben we ook een hele aardige trainer.
Elke week kijken we uit naar de volgende training. Na een training hebben we echt het gevoel goed bezig te zijn geweest. Daarnaast wandelen we regelmatig nog.
Wij hebben ook doorgevraagd waarom maar 1x per week en maar 20 minuten en dat was een goed verhaal. Je traint zo intensief, explosief en kort. Je spieren krijgen op dat moment echt wat te verduren. Ze breken af en bouwen sterker op. Als je het eerder weer doet start je vanaf een lager kunnen dan je eerste keer. Pas na een week zijn je spieren sterker en kan je er weer een schepje bovenop doen.

Echt afvallen doen we er niet van maar worden zeker wel strakker en sterker.

Kleding wat een beetje rekbaar is vind ik wel prettiger dan in mijn zakelijke kleding. Airco is wel altijd op 17 graden.

Wij zijn enthousiast!
Leuk!
Mijn man heeft morgen een kennismakingsles. Hoop dat het hem ook goed bevalt, dan gaan we lekker samen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vond je man het, splinter?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Leuk, hij gaat meedoen!
Wel bijzonder, want hij heeft nog nooit een sportschool van binnen gezien. Maar dit is natuurlijk anders.
Wel gezellig zo!
Werkt niet. Je kan niet sporten zonder warming up en cooling down en dan nog echt sporten ertussen in 20min.
Heb je het al eens geprobeerd?
Het werkt niet. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek waarin wordt aangetoond dat Fit20 een goed idee is. Sterker nog, in kranten als de NRC is dit al best vaak besproken.

Het is gewoon oplichterij voor 69 euro per maand.
Het werkt bijzonder goed zelfs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven