Geen shampoo/douchegel in doucheruimte zwembad

06-11-2019 15:18 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een andijvietopic, maar ik vraag me toch wat af.


Ik zwem al jaren een paar keer per week in een zwembad in de buurt, inclusief hier en daar wat lesjes aquasport. Helemaal prima. De tijden zijn niet heel handig en vaak moet ik meteen daarna door naar werkafspraken buiten de deur.

MAAR: nu hebben ze opeens bedacht dat je er, 'om hygiënische redenen' opeens geen douchegel en shampoo mag gebruiken in de doucheruimte. Dat mocht altijd wel, en lijkt mij ook volkomen logisch. Zonder dat meur je de rest van de dag een uur in de wind naar chloor, het brandt ook op je huid, het bad is ook niet altijd even fris en of je nu wel of geen badmuts draagt, je haar is een bos stro met klitten als je het niet even kunt uitwassen met shampoo.

Ik vind het echt heel raar en ben ook not amused. Hoe zit dit bij andere zwembaden? En is dit een logische maatregel of is het eerder een geval van de verantwoordelijkheden/lasten van het schoonhouden afschuiven op de (dik) betalende bezoeker?

Ik heb nu dus totaal geen zin meer om te gaan zwemmen, omdat ik echt niet de tijd heb om eerst naar huis te gaan om daar wéér te douchen/ haar wassen om vervolgens mijn werkafspraken te doen. Of om dus met chloorlucht en piekhaar de rest van de dag te werken.

Wat vinden jullie?
kerst schreef:
12-11-2019 16:08
Zelf was ik nooit mijn haar in het zwembad, omdat ik gehoord hebt dat het heul slecht is voor je badkleding..
Als er douches bij de kleedkamer/kleedhokjes zijn kun je toch gewoon douchen zonder badkleding?
Ik las laatst ergens dat zeepresten zwemmerseczeem en andere schimmels bevorderen, misschien is dat de reden.
Alle reacties Link kopieren
Een zwembad waar je, je niet met shampoo mag douchen?
Echt raar.
Ik kom met geen borstel door mijn haar zonder conditioner. Dus ik mag dan eerst naar huis om me daar weer te douchen?
Nu gaan we als gezin soms zwemnen en daarna ergens wat eten. Dat zou dan niet gaan.
En milieu? Onzin. Thuis weer douchen kost ook alweer water en handdoeken enz. Het zal wel goedkoper zijn voor de gemeente.
Dat ze dan het zwemnen goedkoper maken, maaaarrrr dat je voor het douchen muntjes moet kopen. Dan blijven mensen ook geen uur eronder staan.
En dan moet de gemeente maar een nieuwe filter plaatsen. Elk ander bedrijf moet ook maatregelen treffen aangaande zaken die hiermee gemoeid zijn.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me altijd groen en geel als ik uit het zwembad kom, onder de douche wil om het chloor af te spoelen en ik moet staan wachten en vervolgens in de zeep en shampoo van iemand anders sta. Doe dat thuis alsjeblieft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
thanx schreef:
18-12-2019 13:33
Een zwembad waar je, je niet met shampoo mag douchen?
Echt raar.
Ik kom met geen borstel door mijn haar zonder conditioner. Dus ik mag dan eerst naar huis om me daar weer te douchen?
Nu gaan we als gezin soms zwemnen en daarna ergens wat eten. Dat zou dan niet gaan.
En milieu? Onzin. Thuis weer douchen kost ook alweer water en handdoeken enz. Het zal wel goedkoper zijn voor de gemeente.
Dat ze dan het zwemnen goedkoper maken, maaaarrrr dat je voor het douchen muntjes moet kopen. Dan blijven mensen ook geen uur eronder staan.
En dan moet de gemeente maar een nieuwe filter plaatsen. Elk ander bedrijf moet ook maatregelen treffen aangaande zaken die hiermee gemoeid zijn.

Haha de gemeent moet maar geld uitgeven omdat jij wil douchen.
Hoofd niet nat laten worden of doe een vlecht in, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-12-2019 06:10
Haha de gemeent moet maar geld uitgeven omdat jij wil douchen.
Hoofd niet nat laten worden of doe een vlecht in, klaar.
Mijn haar kan niet in een vlecht.
En ja, de gemeente mag hier geld aan uitgeven.
Die kosten mogen ze doorberekenen aan de zwembadgebruiker. Of met douchemuntjes werken. Dat is het eerlijkste.
Bovendien krijgt de gemeente ook weer geld van mij. Omdat ik werk en dus belasting betaal.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
18-12-2019 13:33

Nu gaan we als gezin soms zwemnen en daarna ergens wat eten. Dat zou dan niet gaan.
Want ze laten je niet binnen met ongeborsteld haar?

Als je kort haar hebt zal het reuze meevallen met dat je er niet doorheen komt. Als je lang haar hebt, draai je het gewoon in een knot. Ik borstel het nooit na het zwemmen en ben nog nooit ergens de toegang geweigerd met mijn natte en slordige knotje.
thanx schreef:
19-12-2019 10:41
Mijn haar kan niet in een vlecht.
En ja, de gemeente mag hier geld aan uitgeven.
Die kosten mogen ze doorberekenen aan de zwembadgebruiker. Of met douchemuntjes werken. Dat is het eerlijkste.
Bovendien krijgt de gemeente ook weer geld van mij. Omdat ik werk en dus belasting betaal.
Ja je hebt gelijk hoor, je hebt recht op die pomp!!!
Heb dus serieus nooit geweten dat geen douche en shampoo gebruikt mag worden in een zwembaddoucheruimte.
Ik ben dus een van de mensen die dat wel gebruikt. In NL en in het buitenland. Zou voor mij dan ook echt echt echt een afknapper zijn wanneer dat niet kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
19-12-2019 11:57
Want ze laten je niet binnen met ongeborsteld haar?

Als je kort haar hebt zal het reuze meevallen met dat je er niet doorheen komt. Als je lang haar hebt, draai je het gewoon in een knot. Ik borstel het nooit na het zwemmen en ben nog nooit ergens de toegang geweigerd met mijn natte en slordige knotje.

Dan WIL ik niet naar binnen.
Ik heb schouderlang haar, in laagjes (goh dat ik me daarvoor moet vetantwoorden). Dat kan niet in een knot. En is te lang om zo te laten.
En als ik na het zwemmen ergens een terrasje ga doen of een broodje eten, dan wil ik er fatsoendelijk uit zien. Er zijn mensen die zich daar niet druk om maken, ik wel.
Soms ga ik ook vanuit het zwemnen naar mijn werk. (Vooral in de zomer, lekker vroeg baantjes trekken)
Enfin. Ieder zijn ding. Ik zou daar niet meer gaan zwemmen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ttroeteltje schreef:
19-12-2019 12:44
Heb dus serieus nooit geweten dat geen douche en shampoo gebruikt mag worden in een zwembaddoucheruimte.
Ik ben dus een van de mensen die dat wel gebruikt. In NL en in het buitenland. Zou voor mij dan ook echt echt echt een afknapper zijn wanneer dat niet kan doen.
Dat is niet overal zo hoor.
Ik kom bij 3 zwembaden en daar mag het en doet iedereen dat.
Niemand heeft er last van en het is nooit glad.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
19-12-2019 19:02
Dan WIL ik niet naar binnen.
Ik heb schouderlang haar, in laagjes (goh dat ik me daarvoor moet vetantwoorden). Dat kan niet in een knot. En is te lang om zo te laten.
En als ik na het zwemmen ergens een terrasje ga doen of een broodje eten, dan wil ik er fatsoendelijk uit zien. Er zijn mensen die zich daar niet druk om maken, ik wel.
Soms ga ik ook vanuit het zwemnen naar mijn werk. (Vooral in de zomer, lekker vroeg baantjes trekken)
Enfin. Ieder zijn ding. Ik zou daar niet meer gaan zwemmen.

Dus dat en ik ga dus ook niet meer. En er hebben meer mensen over geklaagd.

Daarnaast betaal je gewoon fors entree voor het zwemmen en de aquafitlessen. Wel geld vangen, service minimaal. Dat is trouwens wel typisch voor een door de gemeente gesponsord bedrijf. Normale bedrijven hebben ook betere openingstijden. Die bij dit bad zijn sowieso niet echt op de werkende mens afgestemd. Ook daar krijgen ze veel klachten over.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je dan gewoon naar een faciliteit gaan die niet gesubsidieerd is door gemeentes. Bijvoorbeeld een sauna, daar kun je wassen en scrubben naar believen en hangen er ook nog föhns klaar voor je haar. Andere faciliteiten, andere prijzen, maar voor vrouwen die meer willen perfect!
En over veel shampoo enzo. Ja er zijn mensen die veel te veel gebruiken maar ik gebruik weinig zodat de schuim meteen goed weg spoelt.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
21-12-2019 08:09
Normale bedrijven hebben ook betere openingstijden. Die bij dit bad zijn sowieso niet echt op de werkende mens afgestemd. Ook daar krijgen ze veel klachten over.
Waarschijnlijk ligt het op die handige tijden vol met sportclubs, dwz kinderen die overdag op school zitten en dan ook niet kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je kunt ook zonder natte haren zwemmen. Zet een badmuts op 🤪. Alle problemen opgelost!
Ze zijn er ook in pruikvorm.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
21-12-2019 12:20
Oh ja, je kunt ook zonder natte haren zwemmen. Zet een badmuts op 🤪. Alle problemen opgelost!
Ze zijn er ook in pruikvorm.
Mijn haar wordt onder een badmuts gewoon nat hoor.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
21-12-2019 10:30
Misschien moet je dan gewoon naar een faciliteit gaan die niet gesubsidieerd is door gemeentes. Bijvoorbeeld een sauna, daar kun je wassen en scrubben naar believen en hangen er ook nog föhns klaar voor je haar.


Dan kun jij ons vast wel vertellen in welke sauna je baantjes kunt trekken en aquafitlessen volgen?

Ik kom regelmatig in twee zwembaden waar je gelukkig gewoon je haar mag wassen na het zwemmen.
vanlippebiesterveld schreef:
21-12-2019 10:30
Misschien moet je dan gewoon naar een faciliteit gaan die niet gesubsidieerd is door gemeentes. Bijvoorbeeld een sauna, daar kun je wassen en scrubben naar believen en hangen er ook nog föhns klaar voor je haar. Andere faciliteiten, andere prijzen, maar voor vrouwen die meer willen perfect!
Want de aquafit lessen en het baantjes trekken in het zwembad bij de sauna zijn zo fijn ja! Serieus, ik kan geen saunacomplex noemen dat dit soort activiteiten aanbied. Dus dat wordt al lastig.

In ons zwembad mag je gelukkig nog gewoon haar wassen enz. Ik zou het ook heel raar vinden als het niet meer mag. Ik heb idd ook van dat haar dat echt shampoo en conditioner nodig heeft na een plons in het zwembad. Er is anders geen doorkomen aan. En die chloorlucht gaat er ook niet uit met alleen water. Ik zou met deze nieuwe regel dus ook echt niet blij zijn en idd wegblijven voortaan.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd is het zwembad van TO tot nu toe het enige zwembad waar ik ooit van gehoord heb dat haren wassen met shampoo niet toestaat. Ik heb het weleens bij buitenzwembaden gezien, waar ze bijvoorbeeld alleen maar van die afspoeldouches hebben met zo'n badje eronder voor schone voeten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Weet niet of het al genoemd is, maar mijn ervaring met een vakantieparkzwembad is dat er wachtrijen bij de douches waren omdat mensen uitgebreid aan de slag gingen met shampoo en douchegel. Wat is er mis met even afspoelen..?
Avena schreef:
21-12-2019 14:29
Eerlijk gezegd is het zwembad van TO tot nu toe het enige zwembad waar ik ooit van gehoord heb dat haren wassen met shampoo niet toestaat. Ik heb het weleens bij buitenzwembaden gezien, waar ze bijvoorbeeld alleen maar van die afspoeldouches hebben met zo'n badje eronder voor schone voeten.
Ik ken het verbod op zeep vooral van yoga en hot yoga clubs.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-12-2019 15:20
Ik ken het verbod op zeep vooral van yoga en hot yoga clubs.
Maar daar komt geen chloor aan te pas, neem ik aan.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
22-12-2019 14:07
Weet niet of het al genoemd is, maar mijn ervaring met een vakantieparkzwembad is dat er wachtrijen bij de douches waren omdat mensen uitgebreid aan de slag gingen met shampoo en douchegel. Wat is er mis met even afspoelen..?
Dat je daarmee de chloor niet uit je haren krijgt. Wat is er mis met even snel je haren wassen? In gewone zwembaden heb ik nog nooit rijen bij de douches gezien. De meeste baantjestrekkers moeten ook gewoon weer door naar hun werk of de kinderen uit school halen of weet ik veel. Die enkele keer dat ik mensen bij zwembaden uitgebreid zie douchen zijn het kletsers. Die staan niet hun haar te wassen, maar beppen maar door terwijl kostbaar drinkwater door het putje spoelt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
06-11-2019 15:38
Dus dat, ik vind het echt verschrikkelijk ranzig. Als ik bij een sauna ben was je je daarna ook met scrubzout, gel en of shampoo, dat staat er zelfs voor de grijp. Maar bij een zwembad kan het dan opeens niet.... en het is ook nog eens geen goedkoop bad qua lessen.
Na de laatste saunagang kun je beter geen middeltjes meer gebruiken. Een sauna reinigt het beste, beter dan zeep.
Gewoon koud afspoelen en je bent op zijn schoonst.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven