Geen shampoo/douchegel in doucheruimte zwembad

06-11-2019 15:18 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een andijvietopic, maar ik vraag me toch wat af.


Ik zwem al jaren een paar keer per week in een zwembad in de buurt, inclusief hier en daar wat lesjes aquasport. Helemaal prima. De tijden zijn niet heel handig en vaak moet ik meteen daarna door naar werkafspraken buiten de deur.

MAAR: nu hebben ze opeens bedacht dat je er, 'om hygiënische redenen' opeens geen douchegel en shampoo mag gebruiken in de doucheruimte. Dat mocht altijd wel, en lijkt mij ook volkomen logisch. Zonder dat meur je de rest van de dag een uur in de wind naar chloor, het brandt ook op je huid, het bad is ook niet altijd even fris en of je nu wel of geen badmuts draagt, je haar is een bos stro met klitten als je het niet even kunt uitwassen met shampoo.

Ik vind het echt heel raar en ben ook not amused. Hoe zit dit bij andere zwembaden? En is dit een logische maatregel of is het eerder een geval van de verantwoordelijkheden/lasten van het schoonhouden afschuiven op de (dik) betalende bezoeker?

Ik heb nu dus totaal geen zin meer om te gaan zwemmen, omdat ik echt niet de tijd heb om eerst naar huis te gaan om daar wéér te douchen/ haar wassen om vervolgens mijn werkafspraken te doen. Of om dus met chloorlucht en piekhaar de rest van de dag te werken.

Wat vinden jullie?
ManOpHetPrikbord schreef:
22-12-2019 14:07
Weet niet of het al genoemd is, maar mijn ervaring met een vakantieparkzwembad is dat er wachtrijen bij de douches waren omdat mensen uitgebreid aan de slag gingen met shampoo en douchegel. Wat is er mis met even afspoelen..?
Nooit gezien. Dan moeten ze meer douches maken
Ik zou het op zich wel snappen als ons zwembad het ook zou invoeren (mag dus tot op heden gewoon wel). Ik heb wel vrij lang haar en dat is dan ook net een bos stro als ik alleen met water mag spoelen en ik vind dat niet heel prettig. Dus ik zou dan kijken of zo'n droogshampoo spray wat voor mij is of anders gewoon thuis nog een keer douchen. Voor de rest smeer ik wel wat bodylotion tegen de eventuele chloorlucht hoewel ik dat denk ik wel mee vind vallen na douchen met alleen water.

Als ik net als jou een paar keer per week zwem en dat fijn vind zou dit voor mij geen reden zijn op er nu mee te stoppen. Haar in een knot, muts eroverheen als ik naar buiten ga en thuis nog een keer onder de douche. Of ga je na het zwemmen bijvoorbeeld gelijk door naar je werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven