Hardlopen #6

02-09-2017 22:29 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 alweer!

Afbeelding

Hier kletsen we over hardlopen en alles wat daar mee te maken heeft.
Iedereen is welkom om mee te schrijven, of je nu net begonnen bent of al jaren loopt, of je naar een 5 km toewerkt of ultra's loopt. Vind je het leuk om je trainingen, wedstrijden en andere loopgerelateerde vragen en ervaringen te delen, dan ben je hier aan het juiste adres!

Deel 5 vind je hier

Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat.
The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.
Runinfo is precies wat de naam zegt: een informatieve website over hardlopen. Uitleg over trainingsopbouw, schoenen, voeding, blessures, hartslag, enzovoort. Handige bron voor het samenstellen van schema's.

Wil je beginnen met hardlopen, maar weet je niet hoe? Er zijn verschillende schema's en apps voor beginners. Populair is bijvoorbeeld Start to Run met Evy Gruyaert, die je in 30 lessen coacht tot aan één stuk 30 minuten lopen (ja. Echt. Dat kun je in 10 weken. Ook als je nu nog geen twee minuten volhoudt). Runkeeper en C25K ('Couch to 5 km') zijn andere handige apps.
tyche wijzigde dit bericht op 02-09-2017 22:58
0.64% gewijzigd
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Super perzikboom . Gefeliciteerd met het volbrengen van de triathlon. Hoelang ben je er nu mee in de weer geweest?

Fitch wat voor basis heb je nu? De meest logische stap lijkt mij je aansluiten bij een atletiek vereniging. Zit er vast wel in Apeldoorn.Of anders een roadrunners groep daar. Daar krijg je in ieder geval de goede begeleiding. En of je ook echte vast loopmaatjes krijgt hangt toch af of er toevallig iemand van het zelfde tempo voor eenzelfde marathon aan het trainen is. Maar dan valt er vaak toch nog wel wat te combineren met diegene die een korter programma hebben in de zin van een lusje extra vooraf of achteraf oid.

Vandaag ging het al weer prima. Nog wel wat spierpijn hoor maar gewoon kunnen werken en kan weer normaal de trap op en af. Ongelovelijk hoe snel een lichaam weer hersteld. Alleen is er iets mis met de temperatuurs regulatie want tussen mijn opvliegers door heb ik het voortdurend extreem koud.
Wat een geweldige prestatie perzikboom, gefeliciteerd!

Jij ook gefeliciteerd Baukje, fijn dat je alweer wat hersteld bent. Wat is het volgende doel op je planning, want volgens mij ben jij nooit zonder doel aan het lopen.

Ik heb vandaag ook weer gelopen, 8-10-8 minuten. Het viel me reuze mee, ondanks het frisse weer. Nog nooit zo snel gelopen als vandaag, dus dat voelt goed. Helemaal voldaan nu
Alle reacties Link kopieren
Mother, ik kan de link naar je dier niet openen. Straat hij op je eigen server
Ofzo?

Fitch, een loopgroep in Apeldoorn die voorbereidt op een evenement in Rotterdam is er niet ben ik bang. Tijdens marathontraining werk je meestal volgend een bepaald periodiseringsschema en als je niet allemaal op het zelfde punt in het schema zit kan je niet alle trainingen gezamenlijk doen. Ik zou inderdaad eens bij een atletiekvereniging informeren, en dan in overleg met de trainer(s) daar een schema volgen van zowel groepstraining als gezamenlijke training.

Tyche, dat klinkt als een mooie training. Ga je met de fiets ergens heen om te trainen? En dan daar lopen?

Baukje, gefeliciteerd met je derde plaats en je WK kwalificatie. Waar is het WK? Voor mij maakt het met dat soort dingen vaak nogal uit of het relatief in de buurt is of ergens in een afgelegen oord waar je voor 1000+ euro heen moet vliegen.

Anke, gefeliciteerd met je mooie prestatie! Denomarandigheden waren dit weekend niet fantastisch maar dat maakt de prestatie alleen maar mooier.

Bubblesjoy, oh dat heb je goed gedaan zeg zo tussen de buien door.

Dianaf, Haha dat is wel lastig als je elkaar kwijtraakt. Lopen met iemand met een andere snelheid vind ik sowieso heel lastig. Mijn vriend is op dit moment geblesseerd enen opbouwschema het volgen om weer terug op zijn oude niveau te komen. Ik bedenk nu dat ik in mijn herstel van de triathlon en de knie-blessure misschien wel bij hem kan aanhaken. Trainen jullie vaak samen?

Bridt, als je nu 9km kan lopen dan komt het met die 10 echt wel goed. Toen ik mijn eerste 10km liep ben ik helemaal achteraan gestart. Ik loop geen wereldtijden dus ik dacht dat dit een goede plek voor mij zou zijn. Wat bleek: helemaal achteraan liepen hele schoolklassen, mensen die na inschrijven nooit meer leken te hebben getraind, mensen op all stars en allerlei schoenen die geen hardloopschoenen zijn en mensen die echt heel veel overgewicht met zich mee zeulden. Als je nu 9 kan lopen dan zou ik gewoon ergens in het midden starten en niet bang zijn dat je het niet haalt of in een te snelle groep start.
Ik doe regelmatig mee aan wedstrijden maar omdat ik verschillende duursporten doe is het in elkaar passen van de wedstrijdschema's en trainingsschema' een sport op zich. Funruns en andere dunevenementen zijn niets voor mij. Ik ben daar gewoon niet zo'n type voor. Hele gezamenlijke runs en marathons zie ik wel als een soort hardlopend sightseeing. Tijdens een evenement als de marathon van Rotterdam ga ik toch geen pr lopen, want het is veel te druk en mensen opzij duwen vind ik asociaal dus het kan allemaal net een tikkeltje ontspannender en daardoor kan ik wel enorm genieten van het hele gebeuren en de omgeving.

Na de triathlon van gisteren is het weer tijd om vooruit te kijken. Ik heb begin november nog een marathon op de planning maar eigenlijk denk ik dat het gezien die knieblessure geen goed idee is. Ik wil de kniebin ieder geval een maand rust geven. Tegen die tijd heb ik nog maar een week of 3. Normaal zou ik die laatste drie weken afbouwen in intensiteit maar er valt niks af te bouwen als je niks hebt opgebouwd.
Eigenlijk weet ik dat het niet verstandig is, maar hij lijkt mij zo leuk.
Verder vooruit denk ik dat ik volgend jaar the Brutal triathlon ga doen op aanraden van iemand die ik gisteren tijdens het loopdeel van de ironman tegenkwam. Hij had hem vorig jaar gedaan en volgens hem was het echt iets voor als je van kou en bergen houdt. Bij the Brutal het laatste stuk lopen trail een berg op, nadat je eerst rondom een meer bent gelopen. In weet eigenlijk niet of dat teail of weg is maar ik heb jog een jaar om dat uit te zoeken. Mijn trailervaring gaat eigenlijk niet verder dan ooit eens een clinic te hebben gevolgd in de voorbereiding naar Wales omdat ik beter wilde worden in heuvels lopen.
Alle reacties Link kopieren
Baukje ik ben 15:25 bezig geweest. Ruim binnen de cut offd van 17 uur dus. Mijn doel was 16:45. Het voordeel van niet voluit gaan is dat ik eigenlijk vrij weinig last heb van wat dan ook op dit moment. Mijn benen zijn een beetje stram maar ik zou best een rondje kunnen fietsen en ik kan zelfs traplopen. Ik heb geen maag/darm problemen anders dan non stop honger en dorst
Verontregde temperatuurregulatie kan wel betekenen dat je echt heel diep bent gegaan. Geef het een dag of 3 maar als het dan nog niet normaal is dan zou ik even langs de huisarts. Is je huisarts een beetje begripvol met dit soort dingen ? Ik heb nu een hele fijne huisarts maar in mijn vorige stad had ik iemand die echt geen begrip had voor het feit dat ik weer eens een of ander super lang sport-ding had gedaan en daar een rare kwaal aan had overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor zo langdurig een inspanning leveren.
Nee ik ben niet echt heel diep gegaan. Het ging zaterdag echt supergoed. En natuurlijk gaat het dan op een gegeven moment alles behalve gemakkelijk, maar echt diep gaan was het niet.
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Nog voor het probleem wat ik opgelost wilde hebben voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Morgen dus de eerste onderzoeken en dan volgende maand pas de laatste onderzoeken. Dus dat schiet lekker op. Ik blij dat ik daar niet op gewacht heb.
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom, wauw, echt ongelofelijk zeg wat je gedaan hebt.

Ik fiets inderdaad altijd naar de plek waar ik hardloop; dat is 3 tot 8 km van huis. Ik woon middenin een grote stad dus als ik vanuit huis zou lopen moet ik constant oversteken en zit ik in het verkeer, en ik loop liever in het groen zonder onderbreking.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Laatst ging het lopen lekker. Zo lekker dat ik na het uur crosstrainer, ook nog n dik uur gelopen heb. (Dat is voor mij veel; zoveel had ik nog niet eerder gedaan.)
Gisteren ineens wat lichte pijn in m'n heup. Sporten uitgesteld. Hoopte dat het vanzelf met n nachtje slapen wel weg zou gaan. Vanmorgen stond ik op en die heup deed echt vreselijk veel pijn. Als ik erop liep (ik had mijn hand erop), voelde ik het bij elke stap 'knakken ', voelde dat zelfs via mijn hand (buitenkant). Balend het sporten maar weer gecancelled.
In de middag lukte het om rustig naar mijn werk te gaan. In de avond weer pijnlijk. Het lijkt te gloeien v binnen. Heel hinderlijk, ook als ik erop lig. Hopelijk is het morgen wat beter want dan heb ik een dienst van 11 uur. :sick:
En ik wil woensdag onderhand wel weer eens een stukje lopen...
Wat kan het zijn...? :huh: (nee, ik vraag geen diagnoses, ik ga bij twijfel gewoon n de dokter, maar was benieuwd of iemand het mss herkent? )
Alle reacties Link kopieren
ikbenik ik vond dit:
https://www.ocon.nl/knakkende-of-klikke ... gewrichten
(overbelasting)

Damn wat een afstanden en tijden, gefeliciteerd Perzikboom, Baukje en Ankie!!!! heel erg knap

Hier nogsteeds met mijn kuit, ik zit te wachten tot het overgaat en dan ga ik het hardlopen weer oppakken. Baal enorm dat ik niet kan rennen, gewoon chagerijnig ervan. Wat ik nu doe is dagelijks een masage met spierbalsem en ik slaap met een kussen onder mijn been. Ik heb er niet zoveel last meer van als eerder maar het is er nog wel.
Baukje, peezikboom6 en anke1211, gefeliciteerd! Wat een prestaties zeg. Maar vooral ook bedankt voor jullie inspirerende verhalen.

Ikbenik: misschien een bezoekje aan de fysio? Bouw je niet heel erg snel op, eerst een uur crosstrainer en dan een uur lopen? Even lastig om alles van iedereen te onthouden hier, maar zo lang ben je nog niet bezig toch? Twee uur totaal is een behoorlijke inspanning. Hopelijk heb je snel geen last meer van je heup.

Jongensmama2009: verstandige beslissing, om ook nu je er niet zoveel last meer van hebt niet te lopen. Dat lijkt me het moeilijkste; als het echt heel pijnlijk is dan ga je vanzelf niet, maar zodra het al een stuk beter gaat begint het nog meer te kriebelen. Beterschap!

Vandaag (per ongeluk) vroeg wakker, zou bijna voor een ochtendloopje willen gaan maar dat komt net niet handig uit, had ik toch eerder op moeten staan. Dit weekend op zaterdag gelopen in plaats van op zondag, dus merk dat ik al onrustig word. Gelukkig vanavond weer.

Binnenkort een 5km loop, ik weet dat ik de afstand prima vol kan houden, dus nu proberen om het wat sneller te lopen. Erg lastig vind ik, want hoe kies je een snelheid die je wel volhoudt waardoor je wel de eindstreep haalt, maar waarbij je niet het gevoel hebt dat je prima door zou kunnen gaan tot de 10km? Ik wil het liefste alles geven en niet het gevoel hebben dat het sneller had gekund, maar merk dat ik dat echt heel moeilijk vind. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@Mother, ik ben wel benieuwd naar wat voor dier je gezien had, want je hebt gelinkt naar je eigen documenten...

@Perzikboom, wow een hele triathlon! :worship: Jij en Baukje zijn wel de toppers van het topic, genoeg ruimte voor de rest om zich aan jullie op te trekken. :cheer:
Vriend en ik lopen momenteel ongeveer 1-2x in de week samen. Hij loopt vaker in de week, dus als hij met mij mee loopt dan ziet hij dat als een goede training om rustiger te lopen. Normaal is hij nogal van het knallen, maar als hij wil graag langere afstanden lopen en dan is het wel handig om niet op je 10km snelheid te gaan zitten. Maar dat vindt hij nogal lastig om alleen te trainen. De vorige keren ging het prima, want als hij toch even iets sneller wilde, dan liep hij gewoon een stuk op mij uit en liep dan op een gegeven moment weer terug. Hij ging er nu teveel van uit dat ik wel wist welke afslag hij bedoelde. ;-D

@ikbenik, wil je niet gewoon veel te veel? Ik vind 2 uur sporten, zeker omdat het dezelfde doelgroepen zijn (nou, ja behalve het armen deel) erg veel. Heb je een schema?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik kijk met verbazing en bewondering naar jullie prestaties :thumbsup:

Tyche, wat een prachtige omgeving woon (?) je :) Is lopen in het zand niet onnoemelijk zwaar? Hier in 'mijn' bos zit een zandvlakte en ik trek het echt niet om daar te lopen, ik hoop daar komend voorjaar wel blootvoets te gaan rennen, heb de indruk dat mijn schoenen me op die ondergrond in de weg zitten.

Hier zaterdag les 4 van start2run gelopen en de app zit inderdaad helemaal verkeerd met de afstanden. Ik heb via de wandelknooppunten een traject van een km of 5 uitgestippeld en volgens de app was dat bijna het dubbele.
Stukjes rennen was nu 3 minuten en ik heb heel goed opgelet vooral traag genoeg te gaan zodat ik ze volledig kon uitlopen en dat ik wel binnen de 3 wandelminuten weer op adem kon komen.

Zaterdag wel last van mijn linkerknie en kuit gekregen. Kuit is inmiddels wel oké, knie blijft gevoelig. Ik heb vanavond sowieso een afspraak bij de kine, zal daar 's vragen die knie te bekijken.
Ik heb gisteren en vandaag naar mijn werk gestapt (2.5km enkel) en merk wel dat me dat ook goed doet.

Ik hoop morgen het volgende lesje te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik vaker en langer loop heb ik iedere keer de dag na de training hartkloppingen. Is dit een bekende loperskwaal? Anders ga ik toch even voor de zekerheid naar de ha.
Alle reacties Link kopieren
Friet, is het dan zo dat je ze heel de tijd hebt, of ebt het wel weer weg. (https://www.hartstichting.nl/hartziekte ... tstichting) Misschien heb je hier iets aan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
DianaBerrigan schreef:
11-09-2017 19:36
Wat een geweldige prestatie perzikboom, gefeliciteerd!

Jij ook gefeliciteerd Baukje, fijn dat je alweer wat hersteld bent. Wat is het volgende doel op je planning, want volgens mij ben jij nooit zonder doel aan het lopen.

Ik heb vandaag ook weer gelopen, 8-10-8 minuten. Het viel me reuze mee, ondanks het frisse weer. Nog nooit zo snel gelopen als vandaag, dus dat voelt goed. Helemaal voldaan nu
Verkapte TVP: Volgens mij gaan we dan gelijk op Diana, loop je ook met Evy? Ik heb zondag voor het eerst 8-10-8 gedaan, morgen weer. Vind het wel lastiger worden met het najaar voor de deur, loop het liefst door de natuur, maar heb eigenlijk alleen in het weekend tijd overdag, nog een paar weken en het wordt toch echt een rondje stad doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Yes het is gelukt!

@Perzikboom . Gefeliciteerd met het volbrengen van de triathlon.

@Tyche, mooie omgeving ik kan daar zo van genieten.

@Bridt, welkom!

@Anke, gefeliciteerd met je halve triatlon, lijkt mij leuk om een keer daar aan mee te doen.

@Baukje, gefeliciteerd.

@Cerulli, kijk van dit soort reacties ga ik vliegen raar he? Heel mooi.

Zo, vanmiddag met loopgroep van mijn werk lekker getraind in het bos.
6.7 km. 1 km: 5:45, 2 km moest sneller: 5:25, 3 km. moet precies 5:45 zijn: dat heb ik gehaald, 4km. moest 20 seconde sneller dan 1e: 5:20.
mother2009 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 12:18
Reden: Verkeerde informatie
94.29% gewijzigd
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Gaaf zeg Mother!
.
MonicaG schreef:
12-09-2017 09:05

Tyche, wat een prachtige omgeving woon (?) je :) Is lopen in het zand niet onnoemelijk zwaar? Hier in 'mijn' bos zit een zandvlakte en ik trek het echt niet om daar te lopen, ik hoop daar komend voorjaar wel blootvoets te gaan rennen, heb de indruk dat mijn schoenen me op die ondergrond in de weg zitten.
Dit zijn de duinen van Scheveningen. Moet ik wel een stuk voor fietsen maar dat is het zeker waard.
De duinen zijn heel groen en de meeste paden zijn schelpenpaden, dus lang niet zo zwaar als mul zand. Dat heb je wel op sommige stukjes en ja dat is zwaar. ;-D Over het strand loop ik eigenlijk alleen als het water niet te hoog staat dus dan is er altijd een strook redelijk hard zand.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
bubblesJoy mijn schema is altijd aangepast aan een bepaalde richttijd. Die richttijd is gebaseerd op berekeningen op grond van pr op andere afstanden of gebaseerd op een voorgaande pr. (en soms dus aangepast als je weet dat je voor dat moment een andere vorm hebt). Bij een 5km betekend dat weg gaan op dat tempo en na een km voelt het al als doodgaan maar het dan nog 4 km weten vol te houden. Dat is ook gelijk de reden waarom ik die 5km niet leuk vind.
Maar voor een eerste 5km wedstrijd zou ik op safe spelen. Relatief rustig beginnen en pas na 2,5 km versnellen. En dan heb je voor de volgende keer een richttempo om op weg te gaan. En dan de laatste km natuurlijk altijd vol om de tijd weer wat aan te scherpen.

Frietmetmayo hardkloppingen horen niet bij hardlopen.

Mother deze foto zelf genomen? Dat zou echt heel bijzonder zijn.

Spierpijn is zo goed als verdwenen. Alleen de loslatende nagels doen wat pijn. En verder gewoon algemeen moe. Maar ja toch een paar nachten heel slecht geslapen. Vannacht wel goed geslapen maar toen moest ik er weer heel vroeg uit.
Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor onderzoeken en een technicus van boston zelf heeft na de instellingen gekeken en die blijken echt helemaal verkeerd te zijn. Er is steeds gespeeld met een verfijnde instelling om het beter te krijgen. Wat ook wel lukte maar de grove instelling staat dus helemaal verkeerd. Dus met dat verfijnde kun je op die manier nooit tot een goede uitkomst komen. Technicus vond het wonderlijk dat ik met dergelijke instellingen duursport kon bedrijven. Verder is men de afgelopen jaren vergeten te resetten. Dat is nu pas voor de eerste keer gebeurd terwijl het dus al minimaal 6 keer had moeten gebeuren. Nu ben ik wel benieuwd het het straks met lopen gaat want de verfijnde instelling moet nu dus nog gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
11-09-2017 19:56
Fitch, een loopgroep in Apeldoorn die voorbereidt op een evenement in Rotterdam is er niet ben ik bang. Tijdens marathontraining werk je meestal volgend een bepaald periodiseringsschema en als je niet allemaal op het zelfde punt in het schema zit kan je niet alle trainingen gezamenlijk doen. Ik zou inderdaad eens bij een atletiekvereniging informeren, en dan in overleg met de trainer(s) daar een schema volgen van zowel groepstraining als gezamenlijke training.
Thx, ik ga eens even informeren. Ik zit nu op 16 km (10ml), 12km/u. Moet dus flink aan de bak!

Er zitten twee atletiekverenigingen hier. Ik ga ook bij de sportschool eens informeren of daar nog liefhebbers te vinden/porren zijn voor een marathon. :)

Eerst maar eens inschrijven voor de asselronde hier in Apeldoorn, Eerste weekend in februari, 25 km. Kijken hoe dat gaat.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Wow, anke, baukje, en perzikboom, wat een prestaties! Gefeliciteerd, leuk om jullie ervaringen te lezen.

Voor wie een blessure heeft of andere kwaaltjes: bij twijfel altijd naar de dokter. Ik ben zelf wat paranoide omdat hartkwalen bij mij in de familie zitten, maar beter een keer te veel gecheckt dan te weinig.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ren geen marathons en ook geen wedstrijden, dus daar kan ik niet zinnigs over zeggen.

Vandaag een zeer bescheiden 6.5 km. Het wordt alweer vroeger donker, tijd om mijn lampjes en reflecterende hesjes weer uit de kast te vissen. Het was een fijne training, echt een goede manier om mijn hoofd leeg te maken na twee extreem hectische werkdagen. Ik kan er weer tegenaan. Ik vraag me wel eens af of ik zou moeten opbouwen qua afstand, maar ik ben vrij tevreden over hoe het gaat, en mijn lichaam ook, dus ik laat het maar even zo.
Mother: wauw, wat prachtig! Noord-Holland toevallig?

Baukje: dankjewel voor je uitgebreide omschrijving. Met zoveel (wedstrijd) ervaring moet een richttijd inderdaad vrij eenvoudig te bepalen zijn. Helaas heb ik die nog niet. Eerder wel een wedstrijdje gedaan van 5km, maar toen had ik echt te rustig aan gedaan. Bij de finish nog het gevoel er direct 5 achteraan te kunnen. Dat wil ik nu dus niet, zo zonde om meteen na de finish al het gevoel te hebben meer gekund te hebben. Ik weet dus niet echt waar ik nu op moet inzetten. Toen had ik al sneller gekund, nu is conditie beter en het is een stuk minder warm nu (was in de zomer in de volle zon op een warme dag). Een aantal minuten eraf moet denk ik dus kunnen?

Aan de ene kant ontzettend stom dat de grove instellingen zo verkeerd stonden, aan de andere kant betekent dat ook dat het nu een stuk beter zou moeten kunnen gaan als het weer verfijnd is met de verbeterde grove instellingen. Hopelijk merk je snel een positief verschil daarin en heb je niet teveel last van het verfijnen.
RegretteRien schreef:
12-09-2017 16:06
Verkapte TVP: Volgens mij gaan we dan gelijk op Diana, loop je ook met Evy? Ik heb zondag voor het eerst 8-10-8 gedaan, morgen weer. Vind het wel lastiger worden met het najaar voor de deur, loop het liefst door de natuur, maar heb eigenlijk alleen in het weekend tijd overdag, nog een paar weken en het wordt toch echt een rondje stad doordeweeks.
Ik loop ook met evy inderdaad. Hoe bevalt het jou? En hoe vond je de overgang van 4 blokjes naar 3 blokjes.

Snap dat dat lastig is als je gebonddn bent aan vaste tijden. Ik loop ook liever in de natuur, zo kan ik het ook plannen dankzij mijn onregelmatjge werk
DianaBerrigan schreef:
12-09-2017 22:23
Ik loop ook met evy inderdaad. Hoe bevalt het jou? En hoe vond je de overgang van 4 blokjes naar 3 blokjes.

Snap dat dat lastig is als je gebonddn bent aan vaste tijden. Ik loop ook liever in de natuur, zo kan ik het ook plannen dankzij mijn onregelmatjge werk
Ik heb al eens eerder tot (iets voorbij) dit punt opgebouwd, dit keer ben ik trouwer in het echt streven naar 3x per week en zit ik niet midden in de winter, dat is makkelijker. Qua tijden blijft het passen en meten, ik heb jonge kinderen (1 kdv, 1 begin basisschool), werk tijdens schooltijden, dan nog zwemlessen, naar bed brengen, partner die vaak pas met of na het avondeten thuis is... Ik heb geen illusies dat ik de hele winter door 3x per week loop. Maar daarom probeer ik ook naar de 5k op te bouwen, met het idee dat als ik die in de winter vast kan houden het al heel mooi zou zijn.

Het viel mij alles mee trouwens qua lucht, merkte wel voor het eerst in het blokje van 10 dat ik er milde pijntjes van kreeg tijdens het lopen en zware benen. Tot dusver eigenlijk alleen die schenen altijd een beetje, naast de conditie opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
12-09-2017 19:39
Thx, ik ga eens even informeren. Ik zit nu op 16 km (10ml), 12km/u. Moet dus flink aan de bak!

Er zitten twee atletiekverenigingen hier. Ik ga ook bij de sportschool eens informeren of daar nog liefhebbers te vinden/porren zijn voor een marathon. :)

Eerst maar eens inschrijven voor de asselronde hier in Apeldoorn, Eerste weekend in februari, 25 km. Kijken hoe dat gaat.
Nou ja, met 16 zit je bijna op de helft. :hihi: Heb je al een idee welke marathon je wilt gaan doen? In Apeldoorn heb je de midzomermarathon in juli. Misschien een leuke uitdaging als je niets tegen klimmen hebt. ;-D
Ik wil komende februari ook de asselronde lopen, kijken of ik mijn tijd van de vorige keer kan verbeteren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
12-09-2017 23:34
Ik heb al eens eerder tot (iets voorbij) dit punt opgebouwd, dit keer ben ik trouwer in het echt streven naar 3x per week en zit ik niet midden in de winter, dat is makkelijker. Qua tijden blijft het passen en meten, ik heb jonge kinderen (1 kdv, 1 begin basisschool), werk tijdens schooltijden, dan nog zwemlessen, naar bed brengen, partner die vaak pas met of na het avondeten thuis is... Ik heb geen illusies dat ik de hele winter door 3x per week loop. Maar daarom probeer ik ook naar de 5k op te bouwen, met het idee dat als ik die in de winter vast kan houden het al heel mooi zou zijn.

Het viel mij alles mee trouwens qua lucht, merkte wel voor het eerst in het blokje van 10 dat ik er milde pijntjes van kreeg tijdens het lopen en zware benen. Tot dusver eigenlijk alleen die schenen altijd een beetje, naast de conditie opbouwen.

Ik vond het om die reden vroeger ook altijd moeilijk om vol te houden - naast dat ik het gewoon niet leuk vond.

De kinderen zijn nu wat ouder, kunnen gemakkelijk een uurtje alleen thuis blijven en ik woon midden in natuurgebied dus moet niet eerst 'ergens heen' voor ik kan beginnen.

Maar 3 keer per week krijg ik er hier ook niet tussen geperst. Vind zelf 2 keer per week ook wel oké.

Heb daarstraks les 5 gedaan, incl. in- en uitwandelen ben ik een uurtje weggeweest en heb een dikke 5 km. afgelegd (grotendeels onverharde paden op bos/zandgrond).

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een snel en kort rondje gedaan. Het was bijna 6km en de gemiddelde snelheid was 5:14 min/km. Vriend was niet zo amused, want toen ik aangaf snel te willen zat hij te denken aan 5:45 min/km gemiddeld of zo. Hij had namelijk niet zo'n goede dag en moest echt zijn best doen om mij bij te houden. Het ging ook echt super lekker. Alleen mijn eerste en laatste km waren ongeveer 5:30, de rest was 5-5.10. :jump:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven