Hardlopen #7

03-02-2019 17:57 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die van hardlopen houdt (of wil gaan houden). Niveau, ervaring, aantal trainingen per week, of je marathons loopt of helemaal geen wedstrijden: het maakt niet uit, iedereen is welkom.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
26-06-2020 22:49
Wat lief!
Voel je je alweer wat beter?
Misschien last gehad van de warmte?
Of misschien de combinatie van intensief sporten met weinig koolhydraten toch?
Dat je lichaam soms meer energie vraagt?
Lief dat je ernaar vraagt! Ik denk een combi van het weer en idd iets te veel vragen van mijn lichaam.
Afgelopen dagen rustig aan gedaan en even meer en anders gegeten dan anders, oftewel meer koolhydraten.

Nu gelukkig iets koeler en dat alles samen maakt dat ik me toch wel iets prettiger voel.

Morgen wil ik duurloop gaan doen. Heb hem zo gepland dat ik veel kan afslaan richting huis mocht het toch nog niet helemaal lukken.

Wb die koek... dochter heeft laatst bakboek gewonnen en daar staat recept in van soort van boterkoek achtige koek. Ingrediënten zijn suiker, boter en meel... op 1 blokje kan ik echt wel aantal km knallen!
Alle reacties Link kopieren
Friet, fijn dat de uitslag negatief was! Hopelijk gaat het met rust en goed eten snel weer beter.

Vanmorgen was het hier droog. Ik had eigenlijk gehoopt op lopen in de regen. Uiteindelijk was het warmer dan gedacht en vond Ik het behoorlijk zwaar. Rondje 11,5 km is het geworden en start ik met een goed gevoel deze zaterdag :-)
Alle reacties Link kopieren
De temperatuur viel vanmorgen hier wel mee maar inderdaad wel erg benauwd. Heb onderweg ook een regendansje gemaakt maar zonder succes. Terwijl het volgens de voorspellingen de hele tijd wat zou regenen heb ik bijna de hele tijd zon gehad. Maar voor kwart voor tien had ik al ruim 30km in de benen.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep om 7.00 al fris en fruitig buiten klaar voor duurloop. Hier kwam na 14 km alleen een eind aan want werd gestoken door een wesp. Aangezien ik hier heel slecht op reageer gelijk man gebeld en hij is met gierende banden de epi pen komen brengen en ben dus met de auto naar huis gegaan. Gelukkig allemaal goed afgelopen!
Nu alleen een kuit zo dik als 3 kuiten. Hopelijk trekt dit snel wel zodat ik morgen nog een klein rondje kan doen!
Jeetje Friet, het zit je allemaal niet mee, de afgelopen loopjes! :(
Hopelijk kun je snel weer een duurloop doen zonder zulk soort belemmeringen.
Ik vind het soms ook echt zwaar hoor Tessa, zeker met warm weer/ hoge luchtvochtigheid. Knap gedaan! :high5:

Netjes Baukje :cheer:

Gaat het Friet?

Vandaag lekker gelopen, maar wel veeeel wind, moest sommige stukken echt tegen de wind op boksen.
Zeker niet mijn beste tijd, maar dat hoeft ook niet in een training :)
10 km in 1.05 uur.
Ik vind lopen in de hitte juist heerlijk. Oké, je bent wat minder snel, dat wel.

In tegenstelling tot de meeste hardlopers ben ik ook echt geen ochtendmens. Ik vind het verschrikkelijk om uit mijn warme bedje buiten meteen te moeten gaan rennen op de vroege ochtend. Ik ga liever lekker eind van de dag, of zelfs ‘s avonds laat. Maar heb deze week ook midden op de dag gerend. Het was heet, maar heerlijk!

Van ondershirts heb ik nog nooit gehoord. Ik draag gewoon hardloopshirts van allerlei merken van Nike tot Asics of wat dan ook, maar daar draag ik anders dan een bh verder niets onder. En nu in de zomer draag ik van die singlets met een soort ingebouwde bh erin.
Alle reacties Link kopieren
Lees net in de krant.... kustmarathon gaat niet door.

Jammer maar heel begrijpelijk! Dat wordt nog jaartje langer trainen!
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
29-06-2020 07:09
Lees net in de krant.... kustmarathon gaat niet door.

Jammer maar heel begrijpelijk! Dat wordt nog jaartje langer trainen!
Ja jammer maar lag wel een beetje in de lijn der verwachtingen. Hoewel marathon Amsterdam nog steeds beweerd dat ze wel doorgaan. Maar voor mezelf heb ik besloten dat ik het toch niet verantwoord vind. A.s zondag een loopje in zeeland wat dankzij de corona juist doorgaat. Namelijk rondje Oosterschelde van 58km. Maar dat is ook geen wedstrijd of evenement maar gewoon een groepje lopers die op ongeveer de zelfde tijd met hetzelfde trainings rondJE starten. Afstand houden zal daar het probleem niet zijn.
Balen!
Ik meld me hier ook graag! Totale beginner qua hardlopen en moet echt helemaal vanaf 0 beginnen. Na de zwangerschappen bleven de kilo’s maar hangen. Inmiddels 20 kilo afgevallen en er mag nog 20 kilo af, maar ik wil graag er weer bij gaan sporten.

Tot 4 jaar terug sportte ik regelmatig (fietsen en zwemmen) maar afgelopen 4 jaar dus niet. Ik heb inmiddels goede schoenen laten aanmeten, maar wat is nu een goed programma voor op de iPhone om het lopen op te bouwen?
Gezien m’n conditie slecht is en nog wat overgewicht lijkt het me verstandig om het echt heel rustig op te bouwen. Maar kan daar wel wat hulp bij gebruiken zeg maar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
26-06-2020 15:03
Ik moest ook erg wennen.
Maar nu vind ik het echt chill.
Zeker in combinatie met 1 dag per week op kantoor voor contact met collega's.
Ja, ik wil vanaf nu ook 1 keer per week naar kantoor.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@Friet, nee het zit jou idd. niet mee. Fijn dat het goed is afgelopen.

@Meme, welkom.

Zo, ik heb gistermiddag voor het eerst sinds een lange tijd 10 km. gelopen in een tijd van 1 uur en 9 minuten. Stond een harde wind, dus geen top tijd. Tip op twitter om Fixomull te gebruiken heeft geholpen! :-D
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang niets gepost. Ik zou willen zeggen niet omdat ik niets gedaan heb. Maar mijn opbouw poging ging vorige keer niet zo lekker. Veel kuit klachten vooral. Uiteindelijk gekozen voor een rust periode. Daarin merkte ik nog overspannen klachten te hebben die ik herken vanuit mijn vorige baan.

Sinds 2 weken opnieuw begonnen en nu loop ik ineens wel lekker. Kuitklachten totaal niet gehad. Loop harder en verder, en vooral kom ik beter in mijn techniek (waardoor ik ook harder loop) . Daarnaast krachtoefeningen opgepakt en het gaat vrij aardig nu allemaal. Ook sinds 2,5e week veel beter op mijn eten aan het letten waardoor ik nu 3kg kwijt ben. Niet schrikken, dat is vooral veel vocht. Ik hou altijd veel vast nu is dat een stukje minder en zelfs nog niet weg.

Ik ben wel ook echt een middag loper net als iemand hier eerder noemde. 's ochtends kom ik niet vooruit. Maar daardoor vorige week een pittige week gehad met de warmte. Ik voelde wel dat echt dat me tegen hield en niks anders. 1ste training ging perfect, 2e totaal niet, en gister weer best prima (alleen te hard gestart).

Twijfel nu een beetje of morgen ik verder ga in mijn schema of dat ik een rustig loopje doe of dezelfde als zondag nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
meme leuk dat je gaat beginnen. Een goed schema is inderdaad wel belangrijk. zelf niet direct een concreet advies voor een schema. Maar wil je wel meegeven dat ieder schema die niet gebaseerd is op persoonlijke begeleiding slechts een richtlijn is. Ik jouw geval zou ik het dan zeker niet versnellen maar het is nooit erg om een extra rustdag te pakken of om een week te herhalen alvorens je verder gaat. Of te wel indien nodig rek je het schema gewoon op. Misschien dat andere hier wel tips voor je hebben voor een specifiek programma.

RP7 fijn dat je de draad weer op kunt pakken en dat de kuit zich verder rustig houd.
Wat voor schema volg je nu?

Mother wat goed dat je de 10km weer aangetikt hebt.
Alle reacties Link kopieren
@baukje een rustig opbouwschema tot 30 min die ik van hardlooptrainer heb. Stelt allemaal nog niet veel voor maar ik loop pijnvrij en best een mooi tempo en dat is al heel wat.

Ik heb zelf als het goed ging lekker eigenwijs wat snelle intervallen er bij gedaan. Puur op techniek wel. Want ik heb dat nu juist wel veel geoefend in de periode dat ik niet gelopen heb. Puur cadans/stabiliteit/looptechniek.

@meme ik kan je mijn schema pb-en, als je wil. Ik gebruik zelf gewoon runkeeper en heb het schema daar in gezet zodat ik daarop kan lopen.
Mother2009 schreef:
29-06-2020 10:41
@Friet, nee het zit jou idd. niet mee. Fijn dat het goed is afgelopen.

@Meme, welkom.

Zo, ik heb gistermiddag voor het eerst sinds een lange tijd 10 km. gelopen in een tijd van 1 uur en 9 minuten. Stond een harde wind, dus geen top tijd. Tip op twitter om Fixomull te gebruiken heeft geholpen! :-D
Lekker ! Ik ook precies 10 km gisteren.
Flink wind hè!
Sommige stukken vond ik best zwaar.
Waarvoor gebruik je fixomull?
Allen heel erg bedankt!

Ik heb nu een schema van Start 2 Run in hun app, met muziek en al erbij ;-). Ik kan hier de trainingen ook herhalen en t bouwt heel rustig op. Ik denk dat ik deze maand elke week 2x doe en dan in augustus eens kijk hoe het gaat. Het gaat me meer om weer wat conditie op te bouwen en ter ondersteuning bij het afvallen, dan dat ik snel 10 KM kan lopen aan een stuk.

Morgenochtend de honden maar eens verrassen met een wat snellere uitlaat ronde haha.
Succes Meme! :thumbsup:

Leuk weer wat van je te lezen RP
Succes met trainen

Vanmorgen weer een klein pr gelopen.
5 kilometer in 27.24 min
(Paar weken geleden 27.44)
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
29-06-2020 20:36
Lekker ! Ik ook precies 10 km gisteren.
Flink wind hè!
Sommige stukken vond ik best zwaar.
Waarvoor gebruik je fixomull?
Ja het was heerlijk! Wind was pittig maar ja.
Ik heb de laatste tijd last gehad van een bloedblaar, nog niet helemaal hersteld maar ik wil toch hardlopen. Fixomull werkt perfect. Volgende keer wikkel ik het er wel een paar keer omheen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@Baukje, dank je wel. In mijn hoofd dacht ik: 7 km. is genoeg, toen ik op mijn runkeeper keek, stond er: 9.7 km. toen dacht ik 10 km. gaat lukken. BAM!

@Eviva, 5 km. in 27.24 topper! Gaat mij nooit lukken.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Mother2009 schreef:
30-06-2020 16:47
Ja het was heerlijk! Wind was pittig maar ja.
Ik heb de laatste tijd last gehad van een bloedblaar, nog niet helemaal hersteld maar ik wil toch hardlopen. Fixomull werkt perfect. Volgende keer wikkel ik het er wel een paar keer omheen.
Oh wat fijn dat dat ertegen helpt!
Fijn dat je zo toch nog kan hardlopen!
Hopelijk komen er geen nieuwe bloedblaren méér.
Bevallen je nieuwe schoenen verder?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel gepost, leuk!

Meme, welkom! Zelf ben ik in januari weer begonnen na een bewuste rustpauze ivm terugkerende knieklachten. Veel wandelen en een rustige opbouw maken dat ik nu met plezier en pijnvrij loop.

Mother, lekker, de 10 km weer aangetikt! Kan soms weer als een mijlpaal voelen :-)

RP, ik ben deze keer zonder echt schema gestart. Wel begonnen met 3-1-3 afwisselend hardlopen en wandelen. Ik hield dan een half uur, waarin op gevoel de hardloopminuten ging opbouwen. Dit heeft goed uitgepakt. In januari begonnen, half maart liep ik 5 km en half mei 10 km.

Eviva, lekker snel zeg!

Vandaag uit werk gaan hardlopen. Het was een erg drukke, hectische dag en mn hoofd zat vol. Uiteindelijk een heerlijk 11,5 km gelopen in 1:05
tessa0407 schreef:
30-06-2020 22:34
Wat is er veel gepost, leuk!

Meme, welkom! Zelf ben ik in januari weer begonnen na een bewuste rustpauze ivm terugkerende knieklachten. Veel wandelen en een rustige opbouw maken dat ik nu met plezier en pijnvrij loop.

Mother, lekker, de 10 km weer aangetikt! Kan soms weer als een mijlpaal voelen :-)

RP, ik ben deze keer zonder echt schema gestart. Wel begonnen met 3-1-3 afwisselend hardlopen en wandelen. Ik hield dan een half uur, waarin op gevoel de hardloopminuten ging opbouwen. Dit heeft goed uitgepakt. In januari begonnen, half maart liep ik 5 km en half mei 10 km.

Eviva, lekker snel zeg!

Vandaag uit werk gaan hardlopen. Het was een erg drukke, hectische dag en mn hoofd zat vol. Uiteindelijk een heerlijk 11,5 km gelopen in 1:05
Jeetje mooie afstand en tijd! Je bent lekker bezig zeg!
Zondag ook al een 11 km toch?

Edit, oh nee het was zaterdag.
Alsnog knap dat je relatief snel achter elkaar twee flinke afstanden doet!
Ik wil mijn kilometers ook wat uitbreiden, maar kom nu vaak maar uit op zo'n 10 - 13 km op zondag en doordeweeks vaak nog 2x 4 a 5 km.
Die doordeweekse loopjes wil ik wel wat gaan uitbreiden.
Alle reacties Link kopieren
tessa0407 schreef:
30-06-2020 22:34
Wat is er veel gepost, leuk!

Meme, welkom! Zelf ben ik in januari weer begonnen na een bewuste rustpauze ivm terugkerende knieklachten. Veel wandelen en een rustige opbouw maken dat ik nu met plezier en pijnvrij loop.

Mother, lekker, de 10 km weer aangetikt! Kan soms weer als een mijlpaal voelen :-)

RP, ik ben deze keer zonder echt schema gestart. Wel begonnen met 3-1-3 afwisselend hardlopen en wandelen. Ik hield dan een half uur, waarin op gevoel de hardloopminuten ging opbouwen. Dit heeft goed uitgepakt. In januari begonnen, half maart liep ik 5 km en half mei 10 km.

Eviva, lekker snel zeg!

Vandaag uit werk gaan hardlopen. Het was een erg drukke, hectische dag en mn hoofd zat vol. Uiteindelijk een heerlijk 11,5 km gelopen in 1:05
Mijn schema lijkt er op. Begint met 3-4 weken stevig wandelen maar dat doe ik sowieso al (hond), gisteravond ook nog 2 uur met hem weg geweest na mijn eigen loopje. Hij kan ivm warmte niet mee hardlopen nu, dan moet het echt onder de 10-15 graden zijn. Als ik dit schema volg heb ik ongeveer 14 x nodig om tot een half uur te komen, maar ik heb er wat andere loopjes tussen gezet omdat ik idd bang ben dat ik blessure loop. Dus dan loop ik de helft van wat ik vorige keer gedaan heb en de helft alvast de volgende. Dat gaat voor nu goed. Soms doe ik er dan nog wat 'snelle' minuten achter aan. Ik verwacht dat ik dat over een weekje/twee weken niet meer nodig heb, maar we gaan het zien.
Van nature loop ik 11 km/h nu, ik wil het liefste harder, maar dan kom je bij een 30 min al iets over de 5 km uit natuurlijk. Zou mooi zijn als ik dat weer kan en dan zien we wel verder..

Wat heb jij trouwens een mooi tempo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven