Het Grote Sport Topic

22-03-2023 10:58 973 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: :cheer:

Welkom! Hier kunnen we van alles bespreken rondom sport! Denk aan:

- Elkaar motiveren & inspiratie opdoen
- Ervaringen/tips/tricks rondom bepaalde sporten/de sportschool


Tips om meer te sporten? Ruzie in de sportschool? Per ongeluk beland bij een proeflesje fierljeppen? Deel het hier, klets gezellig mee :-D


Misschien leuk als topic-opener: Hoe vaak sport je, wat voor sport doe je, en wat zou je nog wel eens willen proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
23-03-2023 16:45
Klinkt erg leuk,vooral het dansen.
was het ook, heb ook veel opgetreden tijdens open dagen en danste ook vaak met musical sterren.

ik sport ook voor mijn lol, terwijl ik vroeger echt een schurft hekel aan gym had en sporten. toen ik voor de zoveelste keer bij de fysio lag omdat ik rugklachten had ging de knop om en sindsdien ben ik erg fanatiek.

mijn reden voor sporten is voornamelijk vanwege rugklachten en ik wil graag nog op mijn 80ste mijn veters kunnen strikken en omdat ik nogal een vreetzak ben en niet tonnetje rond wil worden :$
sporten doe ik ook het liefst alleen, er was een korte periode dat ik samen met mijn zus ging met het doel elkaar te motiveren maar dat werkte nogal averechts.

sport liever alleen lekker in mijn bubbel, spotify aan, youtube of een foute realityserie
Relax we're all crazy, it's not a competition
Loesiepoesie2 schreef:
29-03-2023 22:07
Nee gebruik geen anticonceptie en heb een normale cyclus.

@blauweelf, iedereen lichaam is weer anders en iedereen is weer ergens anders goed in, mij moet je weer niet in een zumbales zetten :rolling:
Klopt 🤗
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
29-03-2023 23:51
was het ook, heb ook veel opgetreden tijdens open dagen en danste ook vaak met musical sterren.

ik sport ook voor mijn lol, terwijl ik vroeger echt een schurft hekel aan gym had en sporten. toen ik voor de zoveelste keer bij de fysio lag omdat ik rugklachten had ging de knop om en sindsdien ben ik erg fanatiek.

mijn reden voor sporten is voornamelijk vanwege rugklachten en ik wil graag nog op mijn 80ste mijn veters kunnen strikken en omdat ik nogal een vreetzak ben en niet tonnetje rond wil worden :$
sporten doe ik ook het liefst alleen, er was een korte periode dat ik samen met mijn zus ging met het doel elkaar te motiveren maar dat werkte nogal averechts.

sport liever alleen lekker in mijn bubbel, spotify aan, youtube of een foute realityserie
Heel herkenbaar (alles) wat je schrijft.
Afspreken werkt voor mij niet goed.
En ik zit ook graag in m’n bubbel.
En ik hou van lekker eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren was een drukke dag. Uiteindelijk de sportschool ingedoken voor coretraining. Niet m’n favoriet maar wel belangrijk. Het was einde middag rustiger dan ik had verwacht.

Vanmorgen was het een stuk drukker. Toen bovenlichaam getraind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
28-03-2023 17:51
Straks mijn eerste (proef) les Krav Maga, ben zo benieuwd hoe ik het ga vinden.

Deze week niet veel naar de sportschool, er staat een tripje vanaf donderdag gepland.

Volgende week maar wat harder aan de bak dan.
Hoe was je eerste proefles en met welke sport kan je het vergelijken?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
29-03-2023 23:51
was het ook, heb ook veel opgetreden tijdens open dagen en danste ook vaak met musical sterren.

ik sport ook voor mijn lol, terwijl ik vroeger echt een schurft hekel aan gym had en sporten. toen ik voor de zoveelste keer bij de fysio lag omdat ik rugklachten had ging de knop om en sindsdien ben ik erg fanatiek.

mijn reden voor sporten is voornamelijk vanwege rugklachten en ik wil graag nog op mijn 80ste mijn veters kunnen strikken en omdat ik nogal een vreetzak ben en niet tonnetje rond wil worden :$
sporten doe ik ook het liefst alleen, er was een korte periode dat ik samen met mijn zus ging met het doel elkaar te motiveren maar dat werkte nogal averechts.

sport liever alleen lekker in mijn bubbel, spotify aan, youtube of een foute realityserie
Wat leuk! Heb je ook opgetreden in het programma ´Dancing with the stars?´. En ik heb precies hetzelfde als jij. Ik wil ook graag op gewicht blijven
en op oude leeftijd nog fit zijn.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
30-03-2023 17:48
Wat leuk! Heb je ook opgetreden in het programma ´Dancing with the stars?´. En ik heb precies hetzelfde als jij. Ik wil ook graag op gewicht blijven
en op oude leeftijd nog fit zijn.
godzijdank niet hahaha, DWTS bestond toen nog niet geloof ik.
ik deed vooral mee met demonstraties tijden open dagen op de ''school''

kreeg het als tip van de fysio en aangezien mijn vader op zijn 70ste ook nog super fanatiek is
die man gaat elke dag naar sportschool behalve weekends dan mag hij niet van mijn moeder :hihi:
LittleBlackDress schreef:
30-03-2023 14:25
Heel herkenbaar (alles) wat je schrijft.
Afspreken werkt voor mij niet goed.
En ik zit ook graag in m’n bubbel.
En ik hou van lekker eten.
:high5: ik hou van alles wat slecht is :$

nh ik wil nog wat extra gewicht verliezen, heb ooit 10 jaar geleden het camebrige-dieet gedaan waardoor veel was afgevallen.
Helaas kwam ik weer aan en op mijn zwaarst woog ik bijna 88 kilo., maar mede door tante corona & een rughernia ben ik 10k kwijt.
heb echt een gruwelijke hekel aan diëten geloof er ook niet inmaar probeer wel wat vaker gezondere keuzes te maken.
als ik mijn gezonde gewicht bereik is het goed.

Afbeelding
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
30-03-2023 22:33
godzijdank niet hahaha, DWTS bestond toen nog niet geloof ik.
ik deed vooral mee met demonstraties tijden open dagen op de ''school''

kreeg het als tip van de fysio en aangezien mijn vader op zijn 70ste ook nog super fanatiek is
die man gaat elke dag naar sportschool behalve weekends dan mag hij niet van mijn moeder :hihi:


Fijn dat je vader nog zo fit is! In het weekend mag hij niet van je moeder? :-D Dancing with the Stars heb ik wel eens op Duits RTL gezien.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic!

Ik heb het sporten sinds januari ook weer opgepakt na meer dan 3 jaar niets doen.
Ik heb een superleuke kleinschalige sportschool gevonden waar veel leeftijdsgenoten (50+) trainen. Er is ook een bokschool bij aangesloten waar ik twee keer per week Hit en Kick doe, een keer per week Zumba en Bodybalance.

Ik ben er echt zo ontzettend van opgeknapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed Sjaantje! Ik vind de kleinschalige sportscholen ook veel fijner qua sfeer dan de Basic Fit ketens. Veel afwisselender publiek en lekker gemoedelijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
31-03-2023 11:03
mijn vader ging al 2x per week naar sportschool maar sinds zijn pension is hij fanatieker qua sporten en de sportschool waar hij gaat zijn veel senioren en gepensioneerde.

nadat mijn moeder met pension ging vond ze het ongezellig dat hij elke dag op de sportschool was, dus nu sport hij niet meer in het weekend. :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjaantje37 schreef:
31-03-2023 13:31
Leuk topic!

Ik heb het sporten sinds januari ook weer opgepakt na meer dan 3 jaar niets doen.
Ik heb een superleuke kleinschalige sportschool gevonden waar veel leeftijdsgenoten (50+) trainen. Er is ook een bokschool bij aangesloten waar ik twee keer per week Hit en Kick doe, een keer per week Zumba en Bodybalance.

Ik ben er echt zo ontzettend van opgeknapt.
Hit en Kick,is dat bokstraining?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Roozeboom_ schreef:
31-03-2023 16:06
Wat goed Sjaantje! Ik vind de kleinschalige sportscholen ook veel fijner qua sfeer dan de Basic Fit ketens. Veel afwisselender publiek en lekker gemoedelijk :)
Basic lijkt me 3 keer niets. Zit goed bij mijn huidige sportschool,middelgroot,allerlei soorten mensen en leeftijden en dat is nou juist het leuke. Ze
bieden ook een hoop lessen en ook voor kinderen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
31-03-2023 16:28
mijn vader ging al 2x per week naar sportschool maar sinds zijn pension is hij fanatieker qua sporten en de sportschool waar hij gaat zijn veel senioren en gepensioneerde.

nadat mijn moeder met pension ging vond ze het ongezellig dat hij elke dag op de sportschool was, dus nu sport hij niet meer in het weekend. :hihi:
:-D

Maar 5 keer per week is ook heel netjes.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
31-03-2023 17:21
Basic lijkt me 3 keer niets. Zit goed bij mijn huidige sportschool,middelgroot,allerlei soorten mensen en leeftijden en dat is nou juist het leuke. Ze
bieden ook een hoop lessen en ook voor kinderen.
Ik zit bij de BasicFit en dat is hier prima. Op het tijdstip dat ik ga is het een en al gezellige bejaardensoos met koffie na afloop. Of aan het begin van de avond de mensen elkaar ook allemaal kennen, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roozeboom_ schreef:
31-03-2023 16:06
Wat goed Sjaantje! Ik vind de kleinschalige sportscholen ook veel fijner qua sfeer dan de Basic Fit ketens. Veel afwisselender publiek en lekker gemoedelijk :)
En je ziet er weinig mobieltjes, mensen zijn er echt aan het trainen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
31-03-2023 17:19
Hit en Kick,is dat bokstraining?
Klopt is een bokstraining.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vroeger ook bij basic fit getraind, ( zit niet in mijn woonplaats) vond dit ook prima, ik ging vaak s morgens en dan was t niet te druk. Ik deed graag virtual Spinning. Col uitkiezen in een mooi vakantieland op t.scherm en lekker muziekje erbij en wegdromen maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kwaliteit van de apparatuur vond ik vooral minder bij Fit for Free.

Mijn fijnste sportschool was SportCity (Randstad) met ook leuke groepslessen, benaderbaar en duidelijk aanwezig personeel, ruim opgezet. Maar het was te ver. Zeker met slecht weer dan ging ik gewoon niet op de fiets erheen.


Vanmorgen moest ik ook in de regen naar m’n huidige sportschool fietsen maar het is max 5 minuten fietsen.

Ik gebruik m’n telefoon veel in de sportschool, m’n trainingsprogramma en m’n voortgang staan in een app.
En ook om muziek te kiezen. Soms heb ik net even wat opzwepender muziek nodig om door een oefening te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook mijn oefeningen in mijn telefoon staan, dus daar kijk ik vaak op. Als er geen interessante dingen te bekijken zijn om me heen, zet ik een spelletje aan voor tijdens de rustmomenten :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
zx123 schreef:
31-03-2023 17:52
Ik zit bij de BasicFit en dat is hier prima. Op het tijdstip dat ik ga is het een en al gezellige bejaardensoos met koffie na afloop. Of aan het begin van de avond de mensen elkaar ook allemaal kennen, weet ik niet.
Is ook helemaal prima en ik spreek uiteraard voor mezelf. ;-) En fijn dat het gezellig is en je het na je zin hebt! :)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 31-03-2023 20:55
5.05% gewijzigd
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjaantje37 schreef:
31-03-2023 18:19
Klopt is een bokstraining.
Ok thanks!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
31-03-2023 17:22
:-D

Maar 5 keer per week is ook heel netjes.
Zeker kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen 😜
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Rouge__ schreef:
01-04-2023 12:37
Zeker kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen 😜
Absoluut! :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week van de huisarts verwijzing gekregen voor bloedprikken en longfunctie onderzoek aangezien ik vaak iets oppik en regelmatig last van mijn luchtwegen heb. Ik heb ook nieuwe medicijnen gekregen, waarvan ik al voorzichtig positief ben. Vanmorgen sinds lange tijd ook weer meegedaan met soort crossfit training in de buitenlucht. Viel niet tegen, rennen/ conditie oefeningen rustig aan gedaan maar wel heel de les volgehouden. Krachtoefeningen waren gericht op armspieren en deze gingen best goed ( vond ik zelf) . Was in ieder geval wel fijn om weer mee te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven